Jak používat tísňová volání z mobilních telefonů

Diskuze čtenářů k článku

R. Gřegoř  |  17. 07. 2001 19:07

Plné zavedení obsluhy čísla 112 v souladu s doporučením EU se v ČR připravuje do dvou let. Bylo v této věci přijato vládní usnesení. Vlastní podoba řešení není ještě zcela definitivně určena. Zatím funguje příjem 112 pouze z mobilů a volání je zakončeno na krajských operačních střediscích Policie ČR. Odbavení hovoru jiným složkám není ale ideální a liší se případ od případu. Doporučuji proto volat přímo konkrétní složku, kterou potřebuji. I po zavedení čísla 112 zůstanou národní čísla složek zachována.
Otázka lokace volajícího mobilu je připravena a "umí" ji většina mobilních operátorů v ČR. Zavedení brání zatím nekonkrétní legislativa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mafie  |  17. 07. 2001 19:07

Z Oskara se 112 dovolate pouze do Prahy. Volal jsem v tisni, potreboval jsem prepojit do sveho mesta a v Praze mi operator sdelil: "Ale ja nevim, jestli to jde.." !!! Jsme holt jen lide, ale kdyz jde o vteriny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  17. 07. 2001 19:07

Ahoj

Mě by zajímalo jestli je tísňové volání na číslo 112 tak propracované, že například v případě nějaké nehody, kdybych třeba nemohl mluvit a měl sílu už jen vytočit 112, jestli by zjistili moji polohu a něco podnikli. Díky za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Havlíček  |  17. 07. 2001 19:07

Mám dotaz. Jak je to s tísňovým voláním z mobilního telefonu v případě, že v něm není vložena SIM karta? Podle obecněho povědomí by to telefony měli umožňovat. Avšak při pokusu s Nokia 7110 se ozve hláška o chybějící SIM kartě, přes kterou se nedostanu. Stejně tak nelze volat 112, pokud neznám PIN kód. Jak to tedy je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Marný  |  17. 07. 2001 19:07

Nokii 7110 neznám, ale u 6210 FW4.27 i přes výzvu k vložení SIM na 112 zavolat jde. Pokud to u 7110 nejde je to zásadní chyba FW - rozhodně důvod k reklamaci, pokud je v záruce, protože je to přímo v rozporu s pravidly GSM. Zkoušel jsem to i na jiných telefonech a vždy bylo možné nouzové volání na 112.
V nouzi by člověk z mobilu měl volat POUZE na 112. Volání na 15X nemusí být v každé situaci optimálním řešením.
Jiná otázka je, že u nás nefunguje celoplošný záchranný systém, kam by se dalo volat v jakékoliv nouzi a tam by náležitě vyškolený člověk rozhodl o dalších krocích, informování policie, zdravotní záchranky nebo hasičů nejenom v případě požáru, ale třeba i vyprošťování ap.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Havlíček  |  17. 07. 2001 19:07

Díky za info. A co když člověk nezná PIN a potřebuje volat 112? To mu zbude pouze vyndat kartu a volat bez karty? Anebo to jde také nějak obejít?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  17. 07. 2001 19:07

U vetsiny telefonu jde volat 112 i kdyz je neznamy PIN a aji pokud je treba zamkla klavesnice. Pri vitukani 112 se objevi napis volat v kazdem pripade.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mafie  |  17. 07. 2001 19:07

Pokud to chce pin, staci zadat 112 a odmacknout. na Alcatelu OTE db se objevi SOS hovor a jede to..

Taktez dulezita informace: pokud nemate na svem mobilu signal, nezoufejte a volejte 112. Mobil vyhleda dostupnou sit a pres tu vola!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Čermák  |  17. 07. 2001 19:07

Vážený pane, Vámi zmiňovaný systém vyhodnocování tísňových výzev s vysláním optimální pomoci provozuje v hl. m. Praze záchranný systém EMG-POHOTOVOST Praha (zatím ve vylaďovacím stádiu). Takže pokud se dovoláte na dispečink, operační dispečer Váš problém řeší vysláním příslušných složek (od Policie, ZZS, hasiče až po zámečníky, plynaře...). Vámi zmíněné technické vyprošťování provádějí na území hl. m. Prahy právě hasiči (de facto je to jejich úkol ze zákona)
S pozdravem
Jiří Čermák

EMG-Pohotovost z.s. Praha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor