Vážený autore,
pokud chcete psát o potřebných kvalifikacích a souvisejících zkouškách podle vyhl. č. 50/78Sb. tak byste měl vědět, to co by měl vědět každý technik, který školení a zkoušku absolvuje, jinak čtenáře matete nesmysly.
Všichni ostatní mobilní technici ale potřebují nějaký druh formálního vzdělání. V ideálním případě by se mělo jednat o vzdělání technického směru, nejlepší je samozřejmě některý z elektrotechnických oborů. Pracovníci, kteří zasahují do elektrických rozvodů, tedy technici v servisech a členové servisního týmu, musí mít navíc zkoušky z bezpečnostních pravidel pro práci s elektrotechnickými zařízeními podle vyhlášky 50/1978 Sb.
Takže:
Pro absolvování zkoušky podle vyhl. č. 50/78Sb. v rozsahu §§ 5,6,7,8 potřebujete ne nějaký druh formálního vzdělání, ale elektrotechnické vzdělání, t.j. VŠ, SŠ, ISŠ nebo SOU elektrotechnického směru, Vaše tvrzení že nejlepší je samozřejmě některý z elektrotechnických oborů je pro neznalé problematiky silně zavádějící a v principu zcela nesmyslný.
Pokud takové názory vidím, tak se už vůbec nemohu divit, že jsem se v praxi setkal s tím, že zkoušku v rozsahu §6 získal absolvent slévárenské průmyslovky.
Pracovník, který nemá elektrotechnické vzdělání, může mít pouze § 3 nebo 4, což znamená, že nemůže vůbec samostatně pracovat a už vůbec ne pod nebo v blízkosti napětí.
Jen na okraj k testu: pokud by měly být posuzovány základní předpoklady techniků, pro výkon práce servisního technika, podle Vašeho testu, tak by úroveň servisů byla přímo katastrofální. Uvažuji, že přesvědčím dceru, aby se šla do nějakého servisu ucházet o práci ( test úspěšně absolvovala ) a přitom je jen obyčejným uživatelem mobilního telefonu.