Jak se stát mobilním technikem

Diskuze čtenářů k článku

hujer  |  16. 03. 2004 16:29

(Příspěvek zrušen. Redakce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
+37744152355  |  27. 02. 2005 17:38

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JPK  |  16. 03. 2004 04:05

... no nevím, pamatuji si tento server jako poměrně kvalitní a informující. Poslední dobou je to jen samá reklama, upozornění na věci, které s MT vůbec nesouvisí a jiné kraviny. Po změně grafiky, kdy mám velké problémy cokoliv na serveru najít začínám vážně uvažovat, že už to ani číst nebudu. pokud budete pokračovat dalšími, nic neříkajícími články, počítejte s brzkým odlivem čtenářů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cooler  |  14. 03. 2004 20:18

Sakra tak co jeste delam v te praci kde jsem?!?!
Spise mne pripada ze ty otazky byly moc lehky. To jsou jen zakladni znalosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindřich Řezáč  |  14. 03. 2004 09:53

Vážený autore,
pokud chcete psát o potřebných kvalifikacích a souvisejících zkouškách podle vyhl. č. 50/78Sb. tak byste měl vědět, to co by měl vědět každý technik, který školení a zkoušku absolvuje, jinak čtenáře matete nesmysly.

Všichni ostatní mobilní technici ale potřebují nějaký druh formálního vzdělání. V ideálním případě by se mělo jednat o vzdělání technického směru, nejlepší je samozřejmě některý z elektrotechnických oborů. Pracovníci, kteří zasahují do elektrických rozvodů, tedy technici v servisech a členové servisního týmu, musí mít navíc zkoušky z bezpečnostních pravidel pro práci s elektrotechnickými zařízeními podle vyhlášky 50/1978 Sb.

Takže:
Pro absolvování zkoušky podle vyhl. č. 50/78Sb. v rozsahu §§ 5,6,7,8 potřebujete ne nějaký druh formálního vzdělání,  ale elektrotechnické vzdělání, t.j. VŠ, SŠ, ISŠ nebo SOU elektrotechnického směru, Vaše tvrzení že nejlepší je samozřejmě některý z elektrotechnických oborů  je pro neznalé problematiky silně zavádějící a v principu zcela nesmyslný.
Pokud takové názory vidím, tak se už vůbec nemohu divit, že jsem se v praxi setkal s tím, že zkoušku v rozsahu §6 získal absolvent slévárenské průmyslovky.
Pracovník, který nemá elektrotechnické vzdělání, může mít pouze § 3 nebo 4, což znamená, že nemůže vůbec samostatně pracovat a už vůbec ne pod nebo v blízkosti napětí. 

Jen na okraj k testu: pokud by měly být posuzovány základní předpoklady techniků, pro výkon práce servisního technika, podle Vašeho testu, tak by úroveň servisů byla přímo katastrofální. Uvažuji, že přesvědčím dceru, aby se šla do nějakého servisu ucházet o práci ( test úspěšně absolvovala ) a přitom je jen obyčejným uživatelem mobilního telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  14. 03. 2004 17:13

No, když už o tom mluvíte. Mobilní telefon není ve smyslu vyhlášky 50/1978 Sb. dle §1, odstavce 2 elektrickým zařízením, takže možnost jeho opravy vyhláška vůbec neposuzuje. Servisní technici nicméně mívají §4, protože pracují třeba s páječkou apod. a zaměstnavatel je tím poměrně jednoduše chráněn. Pro samotnou opravu mobilního telefonu však nic nepotřebujete. Domněnka, že při práci se zařízeními PELV (eventuelně SELV) je nutné mít §6 by totiž nutně implikovala tuto podmínku také pro děti okolo 10 let, které si již mohou hrát s Legem Technic (používá napájení až 6 V DC), elektro Merkurem (4,5 V DC), modýlky poháněnými elektromotorem na 4,5 V nebo dokonce 9 V  baterii (považte o kolik je toto napětí větší než u mobilu! ), atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Doseděl  |  14. 03. 2004 21:12

Opakuji to, co už jsem psal někde výš v diskuzi ... K opravě telefonu se šroubovákem a páječkou opravdu stačí paragraf 4. K opravám, u kterých se používají jiné přístroje (které většinou nejsou SELV ani PELV), např. osciloskopy, testery všeho druhu apod., jsou potřeba paragrafy vyšší. V případě samostatné práce je to paragraf 6.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  15. 03. 2004 07:55

Naprostý nesmysl (viz výše)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  23. 03. 2004 07:29

podle ŽZ musíte mít pro opravy telekomunikačních a mobilních zařízení §8

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Doseděl  |  14. 03. 2004 21:22

Vážený čtenáři,

Zkusím reagovat odzadu: Test byl zamýšlen jako mírně nadnesený kvíz pro všechny druhy mobilních "techniků", od prodavače v prodejně operátora, až po pracovníka z technického oddělení operátora. Samozřejmě nemůže nahradit ani simulovat přijímací testy na danou pozici. Nebylo to jeho cílem.

V namítce proti formálnímu vzdělání směšujete více věcí dohromady. Tak předně - ke získání paragrafu 5 a vyšších (s jednou výjimkou) podle vyhlášky 50/78 Sb. je nutné minimálně střední elektrotechnické odborné vzdělání, pro některé paragrafy dále praxe. To ví každý, kdo se s danou vyhláškou setkal. Pokud víte o někom, kdo získal vyšší paragraf bez odbornéhov vzdělání, informujte prosím příslušné orgány. Pod pojmem "mobilní technik" je však v článku zahrnuto mnohem více profesí, než jen "chlap s pájkou ze servisu mobilů" a myslím, že je to z textu poměrně jasně patrné. "Mobilní technik" je kdokoliv, kdo se živí svou znalostí mobilních telefonů - prodavač, pracovník infolinky, "chlap s pájkou ...", ale také třeba technik v dohledovém centru, který paragraf 5/6 rozhodně nepotřebuje a nepotřebuje tudíž ani striktně elektro vzdělání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zkratik  |  15. 03. 2004 16:28

Kdyz se vam pod to nekdo podepise tak ani to neni treba:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JPK  |  16. 03. 2004 04:01

Pane doseděle mýlíte se. Pro absolvování zkoušek z vyl. 50/78Sb. není třeba minimálně středoškolské vzdělání, nýbrž ukončené odborné vzdělání elektrotechnického směru a to vč. vyučení bez maturity. Vždy je třeba doložit ukončené vzdělání nějakým dokumentem (Výuční list, Maturitní vysvědčení, apod.) a dosaženou praxí. Např pro §8 - tj. Samostatná činnost dodavatelským způsobem je třeba Výuční list elektrotechnického směru + 6 let odborné, doložené praxe... Jinak jak zde někteří píší, není skutečného důvodu k tomu, aby "technik" měl elektrotechnické vzdělání nebo vyhl 50/78Sb. Ta totiž pojednává o ochraně zdraví, životů a majetku osob, které příjdou fdo styku s el. zařízením z hlediska úrazu el. proudem. Nevím, co by se muselo stát, aby byl někdo zraněn el. proudem z mobilního telefonu. Na druhou stranu si nedovedu představit servis, který zaměstná např. pekaře, aby opravoval MT...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Payne  |  13. 03. 2004 23:32

Jen poznámka: Na FEKTu je i obor TLI (Teleinformatika), který má dle mého názoru k telekomunikacím taky blízko a možná blíž než EST (Elektronika a sdělovací technika)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fishie  |  15. 03. 2004 16:23

No tak tam na Teleinformatiku jsem se minuly rok nedostal bylo tam opravdu hodne zajemcu a ja se svou matikou jsem na bodovem hodnoceni nepridal.Nemam holt na ni bunky. Ackoliv si o sobe myslim ze o strukture a fungovani siti toho vim docela dost(inu ne nadarmo se mi na stole vali materialy od Ericssona,knihy o ATM sítích aj.Jako spravny nadsenec mam predplacenu Sdelovaci techniku).Kdyz to porovnam s nekterymi gymnazisty co se tam hlasili a uz si mysli ze kdyz umi zrusit presmerovani na mobilu ze jsou experti je mi blivno... Jo jeste k te matice. Muzete byt sice jiz ted znaly expert na telekomunikace ale teziste FEKTu je prave v te matice, maj tam na to x predmetu. Tyto sita jsou holt stavem ceskeho vysokeho skolstvi.Je to spatne ale co s tim nadelame, konstatuji to jako fakt a nikoliv jako zamindrakovany clovek co se tam nedostal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  15. 03. 2004 18:46

Bez matematiky ale nemůžete porozumět potřebné fyzice a bez té zase teorii elektromagnetického pole a bez toho všeho nemůžete telekomunikacím rozumět. Ano, manuály od Ericssonu jsou výborné na takové "praktičtější" znalosti, i když jsou tam některé věci špatně, ale pro pochopení všech souvislostí, zákonitostí apod. se bez matematiky a fyziky neobejdete. Vždyť bez vektorové analýzy není ani možné počítat s Maxwellovými rovnicemi - základem veškerého dění v telekomunikacích (přesněji tedy okolo elektromagnetického pole).

Znalosti, které můžete získat v knihách typu Ericsson cokoliv System Survey či knihách o ATM apod. jsou výborné, ale bez té matematiky a fyziky je to jen "učení se dějepisu" - znáte fakta, umíte s nimi pracovat, umíte vyvodit souvislosti, ale netušíte vůbec, jak co funguje. Prostě jen umíte opakovat něco, co jste se naučil, ale neumíte věci odvodit, dokázat a vysvětlit. A k tomu je právě na VŠ ta matematika, fyzika a ostatní obory a to je na tom to krásné. V podstatě ze čtyř vzorečků vyvodíte vše o tom, jak funguje váš mobil - jak má vypadat anténa, jaká frekvence se má použít, jak se bude signál kde odrážet atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arfi  |  15. 03. 2004 20:46

Souhlasím se vším výše uvedeným. Z venčí se to zdá hodně lidem  zbytečné, teda jako ta matematika a fyzika, ale až s jejich slušnou znalostí a pochopením jde úspěšně stavět v dalších specializovaných oborech a nemám zrovna na mysli hodinu zpěvu. I v elektrotechnice a dalších oborech platí fyzika a fyzikální zákony a jejich překračování příroda netrpí. A to je právě jeden z hlavních důvodů studia .  

Asi tak: základní škola nám "řekne" že se něco děje, střední nám "řekne" jak se to děje a vysoká proč se to děje (obrazně).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fishie  |  16. 03. 2004 13:02

No ale to je vhodné tak pro nějaký výzkum. Těžko přinutíte nějakého technika aby počítal ručně. Většinou je to tak že po VŠ se na matiku zapomene.Máte matematiky,fyziky,programátory kteří vám udělají soft a vy jen do něj naklofete hodnoty popř. vám to měřící přístroj spočítá sám. Jasně nějaké povědomí o tom jak to funguje základní vztahy musí být to nepopírám. Však je to od pana Maxwella hezké že nám ty vzorečky a zákonitosti dal dohromady(taky mám pár publikací) ale do hlavy si to vše nenacpete. Můj kontakt(specialista na bezdráty) u nejmenovaného mamutího operátora s tim také souhlasí:) Zkrátka štve mě že se alespoň studenti nemají dejme tomu při té matice a fyzice šanci dozvědět nač jim to bude.Okamžitá aplikace v praxi. Praxe spojená s učením. Je to velmi silná motivace. Pamatuji si jak mě měření docela bavila i když jsem si musel osvěžit mnoho věcí z matiky a fyziky. Nazval bych to dynamické loadovaní informací. Naučit se jen to co je skutečně třeba. Člověk nemůže umět všechno.Kdyby se měl učit co všechno s čím souvisí nabo eventuelně bude potřebovat tak jenom kvůli působení elektromagnetického pole na člověka skončí u biologie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  16. 03. 2004 19:21

Jde o to, kdo Vás učí a na jakou školu chodíte.. Kupříkladu já (studuji FEL ČVUT) si tedy nemůžu stěžovat na to, že bychom neměli kontakt s praxí. Obzvláště ve fyzice, kde byla zajímavá laboratorní cvičení zaměřená na měření některých konstant (Planckova, Boltzmannova, gravitační,...), rychlosti zvuku, některých další jevů apod. (viz www.aldebaran.cz) a navíc jsem měl štěstí i na výborného cvičícího Ing. Slováka, CSc. Také matematika je u nás dost praktická, potřebujete ji totiž ihned v dalších předmětech jako Fyzika, Teorie elektromagnetického pole (nedovedu si představit lepší ukázku využití vektorové analýzy), Teorie obvodů (praktická ukázka využití Laplaceovy transformace), Elektrická měření, Elektronika apod. Tyto předměty jsou navíc spíše praktické než teoretické, takže je to prostě to, co jsem si od VŠ představoval - spousta teorie, která se ovšem ihned uplatňuje v praxi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Payne  |  15. 03. 2004 20:07

Matika je vpodstatě jen v prváku, kde opravdu funguje jako síto. Pokud jím ale projdeš, tak už to o matice tolik není - můžu jako student Teleinformatika (2. ročník) potvrdit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zigi  |  13. 03. 2004 23:05

MYslím že jako příkladová střední škola by spíš mohla sloužit Střední škola sdělovací techniky v Panské v Praze. Je zde přímo obor digitální telekomunikace. Co vy na to???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  14. 03. 2004 00:47

No, ono by se našel i lepší příklad pro vysokou školu, zejména pak lépe vybavenou a s vlastní GSM sítí 2,5. generace (nikoliv jen BTS od T-Mobile, která je tam ostatně již také)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Doseděl  |  14. 03. 2004 21:09

Jistě, středních škol zaměřených na elektro najdeme v Česku stovky, vysokých možná pět (odhad). Účelem článku ale není nalezení nejlepší, nejvybavenější nebo nejprestižnější školy. Snažil jsem se ukázat, jak taková škola vypadá, co se tam asi tak dá studovat, jak se jmenují příslušné obory a podobně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  15. 03. 2004 07:56

Ano, ale vysoká škole s vlastní GSM síti 2,5. generace je v ČR jen jedna (ČVUT) a v článku jsou o ní zmíněné mylné údaje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SiD  |  13. 03. 2004 13:53

tak jsem udělal chybu v otázce č.8- telefon bych rozdělal a vysušil (asi nejsem běžný člověk). a pak taky jsem nedokázal odpovědět na otázku č.11. odvod tepla je jedna věc, ale nedokážu si představit jak bude někdo pájet horkovzdušnou pájkou smdčka na desce telefonu bez pinzety. osobně bych to bez pinzety nezvládl, takže hlavní účel nebude jeden, ale spíš dva. nebo je na to nějaká finta? jestli ji někdo zná, tak ať poradí mladému a nezkušenému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kejs  |  13. 03. 2004 13:36

Jasne,ale takhle ztratite zaruku.Ale kdyz to funguje,tak proc ne.

Mam radost, ze podle vysledku testu mam sanci stat se servisnim technikema, myslim, ze test ma idealni velikost(pocet otazek) a zabral siroke spektrum, ktere by eventualni zadatel mel znat.

Podle Deniku Bohemia ma dnes na dobrou praci (snadno sehnatelnou s dobrym financnim ohodnocenim) nejvetsi sanci absolvent s technickym zamerenim(ss, lepe vs) a znalosti alespon jednoho svetoveho jazyka. Toto mohu jen potvrdit (sice "jen" SPSE a Aj,Nj), ale sehnat praci pro me nebyl problem - v lokalite bydliste(Plzen) 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frtacker  |  13. 03. 2004 09:25

Absolutně nesouhlasím  s odpovědí 8C. Můj starej telefon mi spadl do vody a až po 16 hodinách jsem ho našel a vytáhl. Kompletně jsem ho rozdělal a nechal pořádně usišit na slunci profoukat větrem. Telefon jsem nabil a fungoval dál bze jakýchkoli problémů!!!!

V servisu bych musel platit nehorázné částky za tuto práci která by jim trvala rozhodně déle!!!!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIBorg  |  13. 03. 2004 11:19

presne tak, svuj stary Alcatel OT302 jsem taky nekolikrat vykoupal a stacilo jej rozebrat a jel dal. No ale je pravda ze tam byly normalni sroubky, to u jinych znacek jsou ty jejich specialni,takze to nejde rozebrat nijak setrne a muzou byt potom problemy. Nehlede na to ze pokud jej vykoupu a sam jej rozdelam prijdu o zaruku, jenze ta se stejne nepocita na utopeni, takze to ze ji neporusim je mi k nicem ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  13. 03. 2004 11:35

Tak tak.

To je taky jedina odpoved, u ktere jsem se minul....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
1911A1 .45 ACP  |  13. 03. 2004 13:25

A nepisou tam v te otazce naaaaahodou "bezny clovek"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
romulus  |  13. 03. 2004 13:41

Ani normální člověk si podle "správné" odpovědi tohoto testu moc nepomůže. Vypnutí telefonu je jenom pozastavení většiny jeho funkcí, ale procesor apod. vypnutý NENÍ.

Pokud chce normální člověk opravdu zachránit utopený telefon, musí hlavně OKAMŽITĚ vyndat baterku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frtacker  |  13. 03. 2004 17:18

Já, ale jsem běžný člověk zase tolik se mobilům nevěnuji měl jsem malo spravnych odpovedi (jenom 10) takže se nepovažuji za nějakého profíka či jak to nazvat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  13. 03. 2004 16:34

No bylo mysleno, co ma udelat obycejny clovek u ktereho se da predpokladat, ze o telefonech nevi vubec nic.

Ja s tou odpovedi taky nesouhlasim. Nektere telefony maji zalozni baterku a jeji byt mala kapacita dokaze udelat s tenouckymi vlhkymi spoji svoje. Uz jsem zazil situaci, kdy i nabite kondenzatory stacily na elektrolyzu a zniceni desky ale to nebylo u telefonu. Takze okamzite rozebrat a nebo alespon vyfoukat stlacenym vzduchem.
Co se tyce starych telefonu, ktere prezily. U starych telefonu nebyly tak tenke a vicevrstve spoje a desky telefonu byly mnohem lepe chranene (lakovane).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fishie  |  15. 03. 2004 15:26

Ericssoni maji zalozni baterku.

Zlata pravda. A mohu jen potvrdit ze pohled na rozebrané Nokii 2110i a 3310 je propastny. U zjenom ta kvalita odvedene prace na konstrukci telefonů. Hádejte kdo je lepší:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Zklamaný  |  13. 03. 2004 09:21

hmmm,dneska se zas na mobilmanii předřeli. přehled článků,přehled bleskovek a stařičkej článek z mobilit. asi nechtěj,abychom si sobotní dopoledne kazili sezením u kompa. tak díky..!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  13. 03. 2004 10:09

Ja to porad rikam, ze za posledni dobu se to straaaaaasne zhorsilo, je to sice porad lepsi, nez mobil, ale jestli to tak pujde dal, tak cuuuus ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  13. 03. 2004 10:41

Tak nám odpusťte, že jsme zase po několika měsících sáhli po hotovém článku z Mobilit. Všichni je nečtou a protože články do tištěného časopisu se tvoří jiným způsobem než na web, věřím, že pro zdejší čtenáře může být tohle přínosné. Měli jsme v plánu připravit ještě jednu věc, ale v sobotu tady není tolik lidí, aby to bylo efektivní.

V uplynulých dnech vyšlo na MobilManii přesně 50 článků a bleskovek, to je průměrně deset denně. Potěší, když nám potom někdo napíše style m "to jste se teda nepředřeli"  Názory, že se to za poslední dobu strašně zhoršilo jsou ale naštěstí zřejmě jen individuální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza Zklamaný  |  13. 03. 2004 21:16

díky za ten graf,nezbývá než blahopřát,to myslim zcela upřímně. a jinak-abyhom si rozuměli,pane lutonský,netvrdím,že se úroveň mm snižuje nebo něco na ten způsob. říkám,že 1.) mrknu na vaše stránky a jediný,co vidím,je přehled článků a bleskovek (to nemůžu brát jako novum) a pak článek,kterej jsem čet před 1/4 rokem v mobilitách a 2.) že mě to logicky zklamalo. v poslední řadě se mnou aky zacloumala závist,protože kdybych já (z jakýhokoli důvodu-třeba že je sobota a není to efektivní,jak píšete) odved podobnej výkon,druhej den už by bylo zbytečný chodit do práce. asi tak. máte to prostě líp zařízený.

jinak mm je fajn a mám ji rád. snažte se dál!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Doseděl  |  14. 03. 2004 21:06

Vy pracujete sedm dní v týdnu? :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
majdan  |  13. 03. 2004 04:45

Nenakouknout do clanku, tak by si clovek mohl z nadpisu myslet, ze se jedna o clanek nabizejici rady, jak by se takovy technik mohl dostat mimo svou dilnu... Uz jsem se tesil, jakou dodavku nebo zpusob dopravy, zatim imobilnim technikum, doporucite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
technik  |  13. 03. 2004 01:57

verte tomu ze nikoho v servisu nebude zajimat cena sms, ale treba ohmuv zakon, jinak je dulezita anglictina (servisni manualy jsou v AJ) dale VF technika a take neco malo o sbernicich.....atd..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Niemand  |  13. 03. 2004 10:13

Myslim si totez. Dosahl jsem 10 bodu a to o mobilech nic nevim. S takovou mam sanci na technika, ale ja o konstrukci techto zarizeni nic nevim. I kdyz me ted napada jedna vec. Dnes se mobily neopravuji, ale odpaji se cast telefonu, ktera nejede a pripaji se nova. To by mohla zvladnout i opice, takze mam sanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
technik  |  13. 03. 2004 10:42

Takovy servis kde se vymenuji desky u mne neni servis , napr. Nokia jede do "level komponent", tzn. ze se vsechno opravuje a v soucasne dobe je pripustne vymenit do 5% desek z celkoveho poctu, ktere prijdou na opravu. Takze to je nekdy pekna fuska. Asi nekdy napisu vlastni clanek i s fotkama a prdnu ho sem, aby meli lidi realnou predstavu jak to funguje. Zadny z vyrobcu na trhu, neposkytuje tak dokonaly servis, jako NOKIA a napr. v SIEMENSU se oproti NOKII delaji pouze kosmeticke opravy a pocitejte s tim ze cokoliv slozitejsiho po zaruce bude na vymenu desky, coz je pro zakaznika nemile, nebot to stoji vic nez novej telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carnero  |  13. 03. 2004 13:51

Jsou dve moznosti, budto Nokia tak miluje zakazniky ze jim poskytuje spickovy servis nebo se jim vraci tolik telefonu na opravu ze se proste servis postupem casu vyladil. A cisla vcelku odpovidaji tomu ze se jim vraci hodne telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dawe  |  14. 03. 2004 01:01

No on si to většinou ten zákazník taky u Nokie zaplatí v mobilu, oni to už maj v ceně mobilu (předpokládaj to :)

Cao Dawe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tiskovy.mluvci  |  15. 03. 2004 11:16

Když prodá nokia xkrát více přístrojů, než jiný výrobce, tak se jich logicky více vrátí, že.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carnero  |  13. 03. 2004 13:54

Mimochodem... v cene Nokii musi byt veeeeeelmi kvalitni servis. Vzhledem k tomu, ze za stejne funkce clovek zaplati o dva az tri tisice vic nez u Siemensu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sagi  |  14. 03. 2004 00:09

S tim SIEMENSem bych zas tak nesouhlasil.. umej udelat docela dost.. i kdyz k prodratovani sluchatek na C35 se uz nigdy nedostali.... ale je fakt, ze je to spis zasah pro neautorizovany servisy... U nokie by toho mozna bylo este min nez tech 5% ¨kdyby nebyla pulka desky zalepena.... no budiz pulka ne, ale 6310 s zalepenym UEM me dycky dostane..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xsoft  |  13. 03. 2004 00:23

Hmm .. 11 správných odpovědí. To jsem ani nečekal. Ale s tím CCCH jste mě dostali .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beckham  |  13. 03. 2004 01:00

Také mám 11 správně. Tu poslední jsem jen střelil - blbě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubisek  |  13. 03. 2004 08:29

12! A to pracuji v hóódně vzdáleném oboru, kterým je měření a regulace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fishie  |  15. 03. 2004 15:17

Pravda. Test by mnel byt narocnejsi. Napr. Zaskrtnete pouzivane typy BTS v ceskych sitich popr. pouzivana pojitka. Nebo otazky okolo signalizace v síti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  14. 03. 2004 00:49

No, možná, že jste střelil správně. Vyhláška 50/1978 Sb. totiž práci na PELV a SELV zařízeních neřeší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dawe  |  14. 03. 2004 00:57

Já si myslim, že si opravovat můžu co chci ne?

Cao Dawe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Doseděl  |  14. 03. 2004 21:05

Ano, práci na zařízeních, které nemohou způsobit újmu na zdraví kvůli nízkému napětí (abych přeložil ty dvě zkratky) vyhláška opravdu neřeší. Pokud budete vyměňovat vadnou anténu, nic takového nepotřebujete. Paragraf šest ovšem budete potřebovat v okamžiku, kdy k opravě mobilu použijete "dílnu" vybavenou dalšími přístroji - například osciloskopy, nejrůznějšími testery a podobně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rýpal  |  14. 03. 2004 21:58

No pokud si dobře vzpomínám, tak dokud nepřijdu do kontaktu s živými částmi pod nebezpecnym napetim (tzn. ten osciloskop si odkrytuju), tak mi uplne staci §4. Tento paragraf dokonce jeste muze merit zkusebnim zarizenim na zivych castech. Na rozebrani PCcka (krome zdroje) taky nepotrebuju sestku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  15. 03. 2004 07:50

Přesně tak. §4 musí mít navíc zaměstnanec hlavně z toho důvodu, aby byl zaměstnavatel krytý (ostatně beztak každý zaměstnanec by měl mít alespoň §3) . Jinak si může s osciloskopem na PELV zařízeních měřit kdo chce, co chce. Vyhláška to opět neupravuje, neboť osciloskop je klasický spotřebič podobně jako žehlička nebo rychlovarná konvice...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  15. 03. 2004 08:04

Opět je zde několik nepřesností a mylných údajů

1) překlad PELV (Protective Extra Low Voltage) a SELV (Safety Extra Low Voltage) není "nízké napětí." Pod pojmem nízké napětí, specifikovaným v publikaci IEC 38 a příslušné normě ČSN, se rozumí napětí vyšší než SELV (tedy vyšší než 50 V) a menší nebo rovno 1000 V AC. Pro samostatnou práci pod takovýmto napětím je potřebný nejméně §6 pro příslušnou činnost.

2) Osciloskop, multimetr apod. je běžný spotřebič, který nemá nikde dotykové napětí vyšší než SELV a tudíž jeho použití na měření na PELV a SELV zařízeních opět vyhláška 50/1978 Sb. neupravuje, podobně jako ovládání řady domácích elektrospotřebičů jako elektrická trouba, počítač, televize (ta dokonce uvnitře obsahuje části pod vvn) apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fishie  |  15. 03. 2004 15:19

No a pokud je znamo v telekomunikacich se pouziva technologicke napeti 48V.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  15. 03. 2004 17:44

No, u mobilních telefonů je to řádově méně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor