Analytická společnost Counterpoint Research vydává tradiční kvartální infografiku, která ukazuje, jak si výrobci vedli na světovém trhu nejen jako celku, ale také rozděleném do regionů. Grafy zobrazují statistiku za smartphony a za „hloupé“ tlačítkové telefony. Zastoupení i pořadí značek je v obou kategoriích zcela odlišné.
Trh smartphonů sledujeme pravidelně, zde rozhodně globální pořadí nepřekvapí. Counterpoint ovšem doplňuje známou první pětku (Samsung, Huawei, Apple, Xiaomi, Oppo) o další dvě místa, a tak víme, že těsně za značkou Oppo skončilo sesterské Vivo, s výraznějším odstupem 5 procentních bodů následuje Lenovo, k němuž se počítají i smartphony značky Motorola.
V regionech jsou první pětky různorodé. Zatímco Asii poměrně rovnoměrně ovládají čínské značky, Evropa podtrhuje globální pořadí s tím, že na pátém místě se uchytil Alcatel. Latinská Amerika nejvíc věří Samsungu, stejně jako Střední východ a Afrika, kde jsou tržní podíly výrobců nejvíc rozdrobené. Severní Amerika je baštou Applu, korejský Samsung a LG drží zbylé medailové pozice.
Situace u tlačítkových telefonů je naprosto odlišná, trh je rozdrobenější a příležitost dostávají i méně známé značky. Globální tržní podíl kontroluje Nokia (výrobce HMD Global) a iTel, což je dceřiná značka hongkongského Tecno Mobile. I ten se prosazuje v první pětce. Z pohledu „hloupých“ telefonů nás nejvíce zajímá situace v Evropě, kde čtvrtinu trhu kontroluje Nokia, s odstupem následuje Alcatel, pákistánský Qmobile, švédské Doro a dnes už také čínský Philips.
Objem prodaných telefonů v 3Q 2018:
- chytré telefony (smartphony): 380 milionů kusů
- tlačítkové („hloupé“) telefony: 112 milionů kusů