Jaká je daň za bezplatné aplikace? Facebook i letos kvůli zákazu sledování uživatelů na iOS prodělá kalhoty

  • Reklamní firmy si lízaly rány již předloni při příchodu iOS 14
  • Hubený reklamní rok bude pokračovat i letos
  • Jen Facebook kvůli omezení sledování uživatelů přijde o 13 mld. USD

Facebook byl jedním z největších kritiků funkce, která dala uživatelům iPhonů do rukou nástroj, kterým snadno omezí sledování ze strany nainstalovaných aplikací. Kvůli změnám, které vloni přinesl systém iOS 14, se musí aplikace uživatelů ptát, zda od nich mohou získávat data. A pokud uživatel nesouhlasí, sběr dat umožněn není, a ještě se  daných aplikací nezobrazují personalizované, tj. pro vás a zadavatele, relevantnější reklamy. 

Po dvou letech je jasné, že je třeba za vším hledat peníze. Většina uživatelů totiž na dotaz, zda chce povolit sledování a odeslání dat Facebooku (samozřejmě) odpovídá, že nikoliv. A protože je Facebook živ právě ze sledování uživatelů a nabízení reklam, i letos jej na poli reklamního byznysu čekají velké ztráty. Podle analytiků přijde Facebook je z platformy iOS v letošním roce o téměř 13 miliard dolarů! Celkem mají firmy postavené na reklamách přijít o cca 16 miliard dolarů, a mimo Facebooku se to týká např. YouTube, Twitteru, Snapchatu a dalších...

Klepněte pro větší obrázek
Mobilní giganti letos přijdou o 16 miliard dolarů. A to jen kvůli omezení sledování a sdílení dat uživatelů na iPhonech (Obr. : Lotame)

A jedná se skutečně o velká čísla, která jen dokazují míru závislosti jednotlivých aplikací na sledování svých uživatelů. A v tom je Facebook jasná jednička. Firma vedená Markem Zuckerbergerem již dříve oznámila, že bude hledat nové cesty monetizace, které nebudou tolik závislé na Applu. A to je ostatně i taktika dalších hráčů na trhu, kteří kvůli omezení sledování uživatelů přišli o nemalé finanční prostředky. Inu, i tentokrát se ukazuje, že, nejen v mobilním světě, nic není zadarmo...

Sledování uživatelů omezil Apple před dvěma lety u iOS 14:

Zdroj Appleinsider

Diskuze (4) Další článek: Pozor na vishingové telefonáty. Podvodníci se vydávají za podporu Microsoftu, chtějí údaje k vaší kartě

Témata článku: Apple, , , , , , , , , , , Kalhoty, Uživatelé, Big Tech, Pro +, Daň, Sledování uživatelů, Privacy, Omezení, F +, Sledování, Aplikace, Hubený, Bezplatná aplikace,