Sony ukazuje, že pro fungující výdělečný byznys není nutné prodávat desítky milionů zařízení za kvartál. Při efektivně nastavené výrobě a marketingu to jde i při řádově nižším objemu prodeje. Naznačují to výsledky hospodaření Sony Corporation za čtvrté kalendářní čtvrtletí 2020.
Podle portálu XperiaBlog.net prodalo Sony ve vánočním kvartálu loňského roku 1 milion smartphonů. To je sice zlepšení proti třetímu čtvrtletí, ale zároveň meziroční pokles o 23 %. Znamená to, že Xperie nadále nejsou masovou záležitostí, ale spíše okrajovou alternativou pro specifickou část uživatelů. Pro srovnání, nejúspěšnější Apple prodal ve stejném období zhruba 80-90 milionů iPhonů.

Po finanční stránce je nicméně divize spotřební elektroniky (EP&S), kam od počátku roku 2019 spadají i smartphony, stabilní a vykázala podobnou výši tržeb jako ve stejném období o rok dříve. V části mobilních zařízení přinášejí ovoce úsporná opatření, která výrobce zavedl v souvislosti s integrací mobilů do společné divize s foťáky, televizory a audio technikou. Prodej samotných Xperií tentokrát přinesl provozní zisk ve výší 21,3 miliardy jenů (cca 4,4 miliardy korun).

Celá Sony Corporation utržila za období říjen až prosinec 2,697 bilionu jenů (cca 554 miliard korun), což je zhruba 9% meziroční nárůst. Taktéž provozní zisk se zvýšil, a to zhruba o pětinu na 359 miliard jenů (cca 73,8 miliardy korun). Žádná ze šesti velkých divizí neskončila v minusu, největší tržby vygenerovala tradičně herní divize Playstation (G&NS).