Sony Ericsson nám ukázal mobily, které slaví úspěch v Japonsku. Stalo se tak minulý týden na tiskové konferenci, kde výrobce představil tři novinky. Sony Ericsson bere fotomobily vážně, oživují totiž prodeje mobilních přístrojů.
Minulý týden se konala tisková konference v Praze, kde jsme očekávali, že Sony Ericsson ukáže všechny nové modely, k osahání však byl pouze Sony Ericsson K700. Model S700 bude k vidění až tento týden na CeBITu a véčko Z500 nemělo smysl ukazovat, protože je určeno pouze pro americký trh, nepodporuje totiž frekvenci 900 MHz. Sony Ericsson také ukázal dva své mobilní telefony, které jsou velmi úspěšné v Japonsku. Jedná se o Sony Ericssony SO505i a SO505iS.

Sony Ericsson S0505i

Sony Ericsson S0505iS
Z těchto modelů vychází nový Sony Ericsson S700. Telefon je otáčecí a ve svých útrobách ukrývá digitální fotoaparát s rozlišením 1,3 megapixelu, s nímž lze pořizovat obrázky ve formátu 1 280 × 960 bodů. Sony Ericsson nezanedbal ani displej. Ten je aktivní a dokáže zobrazit až 262 tisíc barevných odstínů. Japonské mobily jsou docela velké, sami jsme zvědavi, jak na nás bude působit S700.
U nových telefonů K700 a S700 přichází Sony Ericsson s novým konceptem „telefon má dvě přední strany“. Na jedné je mobil, na druhé fotoaparát. Telefony jsou koncipovány k držení naležato, stejně jako u běžných digitálních fotoaparátů. S aktivací funkce fotoaparátu se převrátí displej, prst při držení naležato rovnou dosáhne na spoušť na boční straně mobilu.

Tohle je přece jasný fotoaparát: K700 (vlevo), S700 (vpravo)
Sony Ericsson s fotomobily rozhodně počítá. Podle něj jsou telefony s fotoaparátem jednou z příčin oživení prodejů mobilních přístrojů. V roce 2003 bylo po celém světě prodáno 55 milionů telefonů s fotoaparátem, prodává se jich údajně víc než klasických digitálních fotoaparátů. Pro výrobce jsou důležitá čtyři kritéria: kvalita obrazu, stylový vzhled, snadné použití a spolehlivost. Design přístrojů kategorie "imaging" je inspirován výrobky Sony, u nových modelů to jde opravdu vidět.

Se kterým fotoaparátem můžete i telefonovat?
Sony Ericsson rovněž prezentoval hodpodářské výsledky za rok 2003. Jak můžeme vidět z grafu, počet prodaných mobilů stoupá. Zatímco po dobu prvních dvou čtvrtletí byla společnost ve ztrátě, v druhém pololetí dosáhla konečně zisku. Výrobce taky zdůraznil silné stránky mateřských společností. Zatímco Sony přináší know-how z oblasti AV techniky, designu a marketingu, Ericsson nabízí dobré vztahy s operátory a síťovou infrastrukturu.

Prodeje za rok 2003 -- Silné stránky Sony Ericssonu
V další kapitole naleznete zbylé fotky japonských Sony Ericssonů další obrázky z tiskové konference.