Jedeme do Londýna se smartphonem Series 60

Diskuze čtenářů k článku

polda cz  |  14. 03. 2005 16:20

Doufám,že tam máte i adresu na Vodafone a jdete k nim slídit ''How about Vodafone in Czech ?'' to jistě zvýší čtenářský zájem u tohoto článku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drnl  |  14. 03. 2005 14:06

vzdycky se najdou lidi, co se potrebuji pochlubit svym dokonalym a naslapanym pristrojem (at uz PDA, smartphone nebo neco jineho) co je lepsi nez ubohe vyrobky ostatnich

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
puskin  |  14. 03. 2005 14:59

No, nejde ani tak o to, ze dokonalym a naslapanym - spis o to, ze ten MUJ je mnohem lepsi, nez pana redaktora, souseda, ci spoludiskutujicich... Ale techle vylevu je na netovych diskuzich tolik, ze by to vydalo na samostatnou vedeckou praci z psychologie. Urcite pro to maji pani vedatori nejaky slozity nazev - a mozna to bude i porucha osobnosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Binder  |  14. 03. 2005 13:46

"Stejně jako u kapesních počítačů se zde ale negativně projeví malá velikost displeje." No teda nevím o čem to autor sní, ale můj iPAQ hx4700 má 4" VGA displej a displej toho vašeho údajně chytrého telefonu (nejspíše zase nějaká božská Nokia) se do něj vejde odhadem tak 4-6x! Takže o nějaké rádoby stejnosti nemůže být ani řeči. O počtu pixelů už ani nevzpomenu. Asi by to chtělo více zdrženlivosti při podobně slabých tvrzeních. Jinak GPS používám poměrně často, pořídil jsem si držák do auta a je to paráda. Ovšem s pokusy aka Nokia se to srovnat rozhodně nedá. Možná to je o operačním systému, ale spíše bych řekl, že tím hlavním kritériem použitelnosti je velikost displeje. Na PDAčku by vámi demonstrované zázraky vypadaly naprosto jinak a minimálně o několik tříd lépe. Tahle násilná propaganda údajně chytrých mobilů je mimo mísu, ale chápu že se musíte zalíbit mocnému dodavateli mobilů pro nejširší masy.
P.B.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 14. 03. 2005 13:59

Já vám přece kapesní počítač neberu a ani nevylučuji, že vám vyhovuje. Mně ale stačí chytrý telefon a nepotřebuji už mezistupeň mezi notebookem, který mám u sebe prakticky neustále. Mohu moc dobře porovnávat, protože kapesní počítače používám od doby, kdy se u nás v devadesátých letech objevily. Nevím ale, proč můj postoj berete jako osobní křivdu. A když si příště odpustíte i zbytečně ironický tón, určitě váš příspěvek neztratí na zajímavosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Binder  |  14. 03. 2005 16:02

Ale tady přece nejde o nějaké chlubení nebo o to, že mi něco berete a už vůbec né o nějakou osobní křivdu, ale o Vaše zavádějící věty, které někomu kdo nezná PDA matou hlavu. Na Mobilmanii to zdaleka není poprvé co nepřesnosti nebo víceméně záměrné dezinformace vzbuzují dojem, že PDA jsou na vymření a jedině samospasitelné chytré telefony jsou to pravé ořechové. Ta Vaše věta byla hloupě napsaná, tak si to přiznejte a na příště buďte objektivnější. To je všechno, co bych tak po Vás chtěl. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 14. 03. 2005 16:11

Jenže PDA jsou opravdu na vymření. Chytré telefony samozřejmě nejsou samospasitelné, ale většinu činností, které běžný uživatel potřebuje, chytré telefony zvládnou.

A pokud se bavíme o té konkrétní větě, ve srovnání s mapou metr krát metr je displej kapesního počítače pro získání přehledu úplně stejně nedostatečný jako chytrý telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Binder  |  14. 03. 2005 16:59

No koukám, že Vaše víra vám brání širšímu rozhledu. Nechápu proč tento názor zastáváte, když kromě pokrouceného srovnávání nerovnatelného neexistuje nic, o co byste mohl svoji víru opřít, ale budiž na svůj názor máte jistě právo.  Když už vám nevadí rostoucí prodeje PDA (i když rostou méně než výroba smartphone, mýdla,  baťůžků a přehrávačů MP3), když vám nevadí rostoucí počty modelů a další věci, tak mi vysvětlete Vaše pojetí objektivity ve vztahu s papírovou mapu. Ono podle toho co jste napsal, tak ani obrazovka notebooku není v porovnání s velkou papírovou mapu nic moc, takže to je dostatečný důvod tvrdit, že telefonek s 1,5" displejíčkem, malou pamětí a srandovním rozlišením je srovnatelný s PDA?  Víte mi nevadí, že tady něco fandovsky prosazujeteco se Vám líbí, to je OK. Ale nepochopím několikaletou snahu autorů tohoto serveru o důsledné mlžení. Při troše dobré vůle byste jistě našel články tak dva roky staré, kde se Vaši autoři perou o stejnou víru a dnešní situace je pro PDA mnohem lepší než před lety. Za tu dobu se ve funkčnosti posunuly o pěkný kus nahoru a Smartphony pouze vychytávají chyby nebo se perou s překračováním vlastního stínu. Ale Vy přesto docházte k opačným závěrům. Zvláštní. Nedávno jsem se bavil s jedním člověkem, který píše pro web o PDA. Našim tématem bylo proč právě Mobilmánia dělá takové kotrmelce. Jedním z vysvětlení bylo, že se snažíte zavděčit inzerentům. Nevím jestli to je pravda, ale všechno tomu nasvědčuje.   Jinak vás docela rád čtu. A když si kupuji mobil, tak se nejprve informuji tady. Mám rád Siemensy. Ale jakmile začnete plácat o PDA, dělat násilné porovnávací konstrukce nebo tvrdit nepřesnosti a polopravdy, tak mám na Vás pochopitelně pifku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pablo  |  14. 03. 2005 17:17

Rostouci prodeje PDA? A to mate odkud? Z konzumu v Postoloprtech, kde loni prodali dva a predloni jeden? Cely svet vi, ze prodeje PDA klesaji. Dlouhodobe, jiz par let. http://arstechnica.com/news.ars/post/20050203-4583.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pablo  |  14. 03. 2005 17:17

Rostouci prodeje PDA? A to mate odkud? Z konzumu v Postoloprtech, kde loni prodali dva a predloni jeden? Cely svet vi, ze prodeje PDA klesaji. Dlouhodobe, jiz par let. http://arstechnica.com/news.ars/post/20050203-4583.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 14. 03. 2005 17:17

To nemá smysl. Projděte si starší články a zjistíte, že třeba kapesním počítačům Palm klesl prodej meziročně o 6 %. Z PDA se už nikdy nestane masový nástroj, čím dál víc to bude zařízení pro speciální využití.

Většině lidí už dnes chytré telefony nabídnou funkce, kvůli kterým si dřív museli kupovat kapesní počítače. Dnes už nemusí a jak je dobře vidět na prodejích, ani to nedělají.

>>>> Za tu dobu se ve funkčnosti posunuly o pěkný kus nahoru a Smartphony pouze vychytávají chyby nebo se perou s překračováním vlastního stínu.

To je naprostý nesmysl.

Znovu opakuji, že nemám nic proti tomu, že vám nebo jiným uživatelům vyhovují kapesní počítače. Jsou to vynikající zařízení – mohu to tvrdit, protože s nimi mám pravděpodobně větší a delší zkušenost než vy. Je však čím dál méně činností, kde by místo PDA nebylo možné použít chytré telefony. Někdy to je méně pohodlné, ale ve většině případů to opravdu stačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Binder  |  14. 03. 2005 18:27

No a vo tom to je! Smícháte jabka a hrušky a pak to porovnáte s vybraným číslem, které se Vám hodí.
http://www3.gartner.com/DisplayDocument?ref=g%5fsearch&id=471817
Jestli se za rok 2004 prodalo přes 12 milionů PDA (nárust o 6,6% oproti 2003), tak to je fakt znak vymírání a nemasovosti. Předpokládám, že Nokie 9500 jsou ty správné masové přístroje.  
Zbytek argumentů o tom jak se smartphouny funkčně vyrovnají PDA nemůžete myslet vážně. VGA nebo HiRes displeje, USB Host, WiFi, modely s CDMA nebo s podporou VoIP, 128 MB RAM čím to chcete porazit? Já rozumím tomu, že méně náročný člověk si koupí mobil, který dokonce dokáže otevřít wordovský dokument, ale od odborného serveru, zvláště pokud se Vy osobně chlubíte znalostí PDA bych očekával více objektivity. 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 14. 03. 2005 18:37

Nemá to cenu. Napsal jsem už všechno, co jsem chtěl, každý si na mé argumenty může udělat vlastní názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  15. 03. 2005 12:13

Je třeba rozlišovat dvě věci - něco jiného je použití PDA či mobilu pro vyhledávání v mapách a něco jiného je navigace. V prvním případě je malý displej a menší rychlost mobilu určitým omezením. Při hlasové navigaci je to ale podle mého názoru jedno - stačí poslouchat hlasové příkazy a na displej mrknout jen tehdy, kdy se blíží nějaká komplikovanější křižovatka.

A navíc: když už někdo má smartphone, tak asi těžko potáhne ještě PDA jen kvůli většímu displeji (nehledě na to, že třeba v autě má již člověk handsfree sadu). Osobně nemám nic proti PDA, sám mám výborný iPaq hx4700, ale z prodejního hlediska ve velmi krátké době (pokud se už tak nestalo) převáží prodeje aplikací pro smartphone nad PDA. Většina "obyčejných" smrtelníků totiž potřebuje primárně telefonovat a jako službu navíc využijí třeba navigaci a další programy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
puskin  |  14. 03. 2005 08:38

Doplnim, ze pokud mate telefon zvladajici pouze wap, muze se vam pro cestovani po Londyne hodit adresa wap.tfl.gov.uk, kde najdete skvely planovac cest mestskou hromadnou dopravou po Londyne. Staci zadat zastavku, ulici nebo post code mista, kde se nachazite, a mista, kam chcete dojet - a itinerar vam vypadne za par sekund. Pro handheldy a mobily schopne cist primo webstranky je obdoba na journeyplanner.tfl.gov.uk (to tfl je zkratka pro Transport for London).
Mimochodem, Marku, kdyz uz tu budete, nepodniknem sraz londynskych ctenaru MobilManie? Sel by jeste nekdo krome mne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.Hulan (novy)  |  14. 03. 2005 00:52

Info /nejen/ o počasí umí i Teletext II a WorldMate

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor