Jedinečná galerie: tak fotí mobilní telefony!

Diskuze čtenářů k článku

KKK  |  14. 11. 2006 20:55

Foťák v mobilu ano. Ovšem je to věc kompromisu. Buď tenký lehký mobil,nebo kvalitní foťák.Zatím. Cena je příliš vysoká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ConPower  |  14. 11. 2006 16:27

I když nejsem moc nadšenec foťáků v mobilech, říkám si, že taková galerie je docela fajn. Na nějaké povedené momentky nebo prostě při dění, kdy nemám u sebe foťák a fotka vypadá slušně, můžu klidně publikovat. Každopádně je trochu ironie, že dneska si taťka přinesl domů Canon EOS 400D s Tamronem SP AD 17-50. Jo jo, mobily hadr. Na druhou stranu musím souhlasit s názorem, že fotky třeba z K800i nebo N73, když je světlo, jsou mnohdy i lepší než z prvních digitálních kompaktů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  14. 11. 2006 16:22

fakt bomba, zaujaly mě fotografie z n 73, ty květiny jsou nádherný, to je dobře, že existuje taková sekce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rene_Zavadil, Rene_Zavadil  |  14. 11. 2006 15:56

Za pár let bude normální fotit zařízením, které bude umět i telefonování, TV, vysokorychlostní internet atd. Samozřejmě už nepůjde o "Mobil" ale o multifuknční zařízení. Takový je prostě trend a je to určitě dobře, protože pokud bude zájem a lidé budou takové zařízení kupovat, pokud budou takové projekty, které budou tlačit výrobce a vynálezce k dalším technologickým metám, nebudeme stát na místě.
Občas se tu objeví názor, že takové věci potřebuje jen puberťák, protože "je to hlína" nebo že takováto galerie "ještě postrádá smysl" nebo dokonce někdo píše o návratu do minulosti s přirovnáním "vzpomeňte, jak CD válcovala klasické desky. A teď se vinyl vrací, zatím (?) ne dramaticky, ale..."
Tito lidé stárnou a za několik let už pro ně bude problém si s takovým multifunkčním zařízením rozumět a nebudou stíhat novinky a tím i pokrok. Stačí když se každý podívá na (o jednu) generaci ve své rodině zpět a pochopí.
Samozřejmě se najde babička, dědeček, kteří v dnešní době používají internet, umí psát SMSku, mají doma poslední trendy doby ovšem to jsou právě ti "puberťáci", na které se dnes ukazuje prstem, kteří nezůstali stát na místě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  18. 11. 2006 17:01

René, děkujeme, že jste nám to tak osvětlil, ba přímo osvítil!
(Jen mám takové tušení, že jste to s tím vinylem dost nepochopil.)
Upozornění - i takový mladý technokrat jako vy jednou zestárne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pedro  |  21. 04. 2007 12:08

Tak, tu suhlasim na plnej ciare!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zoki  |  14. 11. 2006 14:47

"a ani tři megapixely nejsou dnes žádným překvapením"
No ja myslím, že na SK ale asi ja na CZ určite sú. A pokiaľ spočítate predávané mobily a zistíte, koľko z nich má 3 MPx foťák a viacej a koľko stojí, tak sa ani nečudujem.
Schválne, urobte anketu a začnite oslovovať na ulici ľudí a zapíšte, koľkí z nich majú 3 a viac MPx. To budete prekvapený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bledule  |  14. 11. 2006 10:32

Vemte si ze i nektere digi fotaky si taky nedokazou poradit s fotkou za sera kazdy digi je jiny takze to neni jen nemoc fotomilu. Ano pokud je krasny pocasi vsechny fotky vypadaji krasne. Ale o megapixelech ( viz ukazky fotek z nakyho LG kerej mel 5 mega a SE delalo krasnejsi fota s 3.2 mega ) to taky neni bohate by stacilo mit 1 megapixel ale chtelo by to poradnou optiku. Ale pomalu se to vylepsuje za rok budem cucet jak gumy vytazeny z kose jak nam budou padat celisti co dokaze fotomobil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beng Olufsen-  |  14. 11. 2006 11:13

Generátor barevných skvrn,tak fotí mobilní telefony!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andrew  |  14. 11. 2006 13:24

To je trefne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Narcissus  |  14. 11. 2006 19:30

Když už jsi takový odborník, aspoň neprzni jméno firmy, které jsi použil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kysa  |  15. 11. 2006 20:21

Opravdu kvalitní názor........ Kdy naposledy viděls mobil s foťákem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pedro  |  21. 04. 2007 12:03

Nedavno u nas boli 2 vodari,boli nam opravovat potrubie.Bol som chvilu s nimi a jeden zacal hovorit nieco o pocitacoch a ten druhy na to: Co? Pocitac? Ved to je nanic,to je len taky crep. Radsej som nic nehovoril,pretoze by to nemalo zmysel.
A to je presne vas pripad Beng.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 14. 11. 2006 09:50

Historie se opakuje. Diskuzi tohoto typu jsem zažil na přelomu století. Všechno bylo do puntíku stejné. Jen na místě fotomobilů byly digitální fotoaparáty a proti nim stály filmové přístroje, které digitály nikdy neměly dohnat, natož v uživatelské sféře úplně zničit.

Vzpomeňte si, až za pár let fotomobily vytlačí levné rodinné kompakty. Už k tomu není tak daleko, vývoj je velice rychlý. Však srovnejte fotky z dnešních dvou-tří megapixelů se snímky, které měly nejlepší telefony před dvěma lety. Je to velký rozdíl. Samozřejmě zde kvalitu a možnosti nesrovnávejme se zrcadlovkami a kompakty vyšších tříd. Cílem fotomobilů je zatím rodinná fotografie pro lidí bez uměleckých ambicí. Jenže takových lidí je naprostá většina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafter  |  14. 11. 2006 10:16

Mate pravdu, hlavne s tou pocetnou cilovou skupinou. Je tu ale jeste jeden detail, a tim je foceni za spatnych svetelnych podminek. Potom jsou fotomobily nepouzitelne i v teto kategorii. Fotka z tropicke plaze vypada hezky na jakemkoliv fotaku, ale treba fotka za sera pod mrakem nebo ze zakourene hospody je naprosta tragedie. Megapixely jsou naprd, pokud je misto fotky sedohneda mazanina..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
accetto  |  15. 11. 2006 20:58

Vysledky mobilu SE K800 - fotky v pohybu bez blesku a umeleho svetla , ja rozmazany , zbytek vypadal dobre . S bleskem bych mozna vypadal lepe taky ...

Uplna tma - ja a cely pokojik celkem dobre ... Nic extra , ale to same delaji i levne kompakty s mnohem vetsim telem , nikoliv jen plastickou cockou ...

Vemte si to tak , ze nyni je vyvoj digitalniho fotaku v mobilu dost mlada zalezitost , ale po nekolika letech to bude vse nekde jinde . Rozhode se to nevyrovna drazsim digitalnim fotakum , ale na nektere uz maji !!! A to je ten pokrok a v budoucnu to bude jen lepsi ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarel  |  14. 11. 2006 10:17

A já se skoro vsadím, že nevytlačí. Mobily budou pořád tenší a menší a foťák (i hloupý kompakt) potřebuje rozumně velký zoomovací objektiv, blesk, výdrž ... A to nejde dohromady. Jinak můj první digitál s rozlišením 1,2 Mpx a 3× zoomem z roku 1998! (Olympus C-900) dělal hezčí a dokonalejší fotky než dnešní fotomobily, bez ohledu na rozlišení. Možná i dělá, někde ce skříni se pořád válí pro případ, že by se mi normální foťáky rozpadly :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 14. 11. 2006 11:01

Víte, kdo je už dnes největší výrobce digitálních fotoaparátů? Nokia :) Většina lidí vůbec nepotřebuje kvalitu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bledule  |  14. 11. 2006 11:06

Ale na jakej ukor ze? Podle me skoncila nokia u 3210. Pak zacla na trh cpat kazdou chvili novy mobil ale problem byl v tom ze to nebyli naky novinky s vychytanejma fukcema ale pouze prekrytovanej predchozi model a to je smutny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 14. 11. 2006 11:23

Diskutujte prosím k tématu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  14. 11. 2006 11:09

V obecné rovině digitály stále ztrácejí.
Např. "rozlišení" kinofilmu nedosahují ani drahé zrcadlovky. Ano, BFU je to jedno.

Dal bych vám opačný příklad - vzpomeňte, jak CD válcovala klasické desky. A teď se vinyl vrací, zatím (?) ne dramaticky, ale...

Nikdo přece netvrdí, že jednou třeba nebudou materiály, kdy jedna čočka velikosti špendlíkové hlavičky bude stejně kvalitní jako x skupin sférických, asférických a jiných čoček a členů v dnešních objektivech.
Řeč je o současnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  14. 11. 2006 12:57

Ano, takových je většina a tam se řadíte i vy, to je jasné. Můj milý, kvalitu fotografie NEDĚLÁ rozlišení čipu, ale něco jiného. Kdo má jen trochu filipa, bude fotit fotákem a telefonovat telefonem ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 14. 11. 2006 13:26

Nevím, jestli jsem váš milý. Každopádně kvalitu fotografie dělá v prvé řadě fotograf. Tomu, kdo to neumí, nepomůže ani zrcadlovka za stovky tisíc.

Jinak jste myslím můj příspěvek nepochopil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Narcissus  |  14. 11. 2006 19:28

Přesně tak. To ale všichni ti nabušenci se zrcadlovkama nechtějí pochopit. Museli by si pak připustit, že jejich kýčovitý a prvoplánový (i když co se zobrazení týče, technicky dokonalý) západ slunce je stejný, jako milion pětset tisíc dalších a upadne v zapomnění přesně ve chvíli, kdy se zaklapne album (nebo zavře XnView)...

No a těm nadávačům - taky nechodím na fóra o autohifi a nenadávám, že to vůbec hifi není a že se to nedá poslouchat. Chápu totiž primární funkci auta, narozdíl od vás, kteří jste nepochopili primární funkci mobilu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joejoe  |  14. 11. 2006 15:48

Je to prostinke. Absolutny suhlas s Marekom Lutonskym. Jednoducho sucastou mobilu je aj fotak. Aky - taky, ale je. Ze sa kvalita tohoto fotaku v mobile zlepsuje je predsa zrejme. Nie je to tak davno a ani fotky z digitalnych fotakov nestali zanic. A hlavne netreba miesat jablka s hruskami. Kto chce kvalitnu fotku, kupi si kvalitny fotak. Kto chce rychly obrazok (aby ho mohol poslat ako mms, alebo len ako obrazovy zapisnik) a nema zrovna fotak pri sebe, urobi fotku mobilom.
Mam N9300 a mnohokrat mi fotak v nom dost chyba. Prajem pekny den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bledule  |  14. 11. 2006 09:43

Ja si myslim ze fotomobili s 3.2 Megapixelovym fotakem uz za neco stoji. je to vyhoda protoze pokud je neco zajimavyho tak si to vyfotim a nemusim zbitecne nosit sve male Casio Elixim Z3 a nebo lepsejsi Canon 350D. Pokud jedu na dovolenou beru samozrejme Canon a jako prirucni je muj mobik. Doba jde do predu nejsme v dobe kameny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  14. 11. 2006 08:27

U mobilu se bude hodnotit kvalita fotek, za chvíli budou výrobci fotoaparátů přidávat funkci mobilu, zatím mají naštěstí více rozumu. Foťák v mobilu ano, pokud si chci vyfotit auto po nehodě nebo ofotit jízdní řád, ale že bych si kvůli foťáku vybíral mobil? Nechápu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bluetake  |  14. 11. 2006 08:58

to je nas vic, co to nechape, ale rekni to pubertakovi, ktery to sice take nechape ale "je to hlina"........A co teprve televize v mobilu......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlk  |  14. 11. 2006 09:04

Můžete s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno... Levné fotoaparáty kolem 2-3 Mpix vymizí, resp. přesunou se do mobilů. Nevěříte? Leckdo před pár lety taky nevěřil, že chip nahradí film a kde jsme dnes?

A TV v mobilu? Na tu se fakt těším! Děsně mě štve, když jsem někde v luftě a nestíhám svůj oblíbený hokej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  14. 11. 2006 09:13

Však ti to nikdo nebere, ale ta doba tu ještě není, proto třeba takováto galerie ještě postrádá smysl. Když chceš něco pořádnýho vyfotit, tak rozhodně ne mobilem! Aspoň ne dneska...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlk  |  14. 11. 2006 09:28

Chápu, taky fotím foťákem. Ale ty věcičky v mobilech se rychle zlepšují a většina lidí rozdíl mezi 3Mpix fotkou z foťáku a mobilu nepozná, věř tomu, a jako foto "tady jsme byli o dovolené" jim to stačí. A hlavně, mobil máš skoro vždy u sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  14. 11. 2006 09:31

Nepozná - protože je to nikdo nenaučil, protože k tomu neměli příležitost a protože jsou masírování mylným názorem, že v tom není žádný rozdíl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlk  |  14. 11. 2006 09:56

Protože jim to stačí a jinak nechtějí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  14. 11. 2006 11:12

No, gdyš to víte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kromec  |  14. 11. 2006 10:17



Snesni kompakty uz narazily na svuj limit a jejich kvalita se nezlepsuje spise je jde dolu, to same se stane u mobilu ,ale jeste drive protoze maj vice omezeni(velikost,cena ...)

Budes si muset vybrat bud kvalitni mobil s mizernym fotakem nebo "lepsi" zabudovany fotak v mobilu ale za cenu ze bude vetsi neergonomicky a presto bude horsi nez normalni kompakt.

Tady nejde jen o rozliseni, ale tez o:

-veliksot snimace
-velikost optiky
-ergonomii
-....

TOhle ti zadny normalni kvalitni maly mobil do kapsy nikdy splnovat nemuze. Fyzikalni zakony stale plati a nevim o tom ze by se melo neco v budoucnu zmenit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kromec  |  14. 11. 2006 10:23

jen doplnim ze hodne lidi nepotrebuje extra kvalitu staci si vzpomenout na jednorazove fotaky apod. Tem bude stacit i fotka z mobilu. Ale stale se nejde hodne lidi kteri daji prednost kompaktu pred mobilem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  14. 11. 2006 09:28

Tyto fotoaparáty mizí i "samospádem", prostě je vytlačí levné 5 Mpx (7, 9Mpx...) fotoaparáty.
Jistě k tomu přispívají i fotomobily, ale pokud by platila jen vaše premisa, tak bychom takřka dodnes měli je fotoaparáty s rozlišením 0,8 Mpx.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  14. 11. 2006 11:35

No, hlavně že ti baterky vydrží celý zápas. Prostě foťáky v mobilu, bez blesku, oiptického zoomu, televize v mobilu, doom v mobilu?!?!?, sice proč ne, ale jsou to prostě šidítka, marketinkové tahy, jak přitáhnout k novému mobilu zastydlé puběrťáky, kteří loupnou rodiče každý rok o 15000 Kč a jdou si koupit novou Nokii, na druhou strany, všechna čest, takhle zblbnout lidi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Svoboda  |  14. 11. 2006 16:12

Blesk, optický zoom... už i u nás na trhu to některé modely mají. Ano, možná to opět není tak kvalitní, jako v samostatném digitálu - ale rozhodně to je přínos oproti jejich nepřítomnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cyp  |  14. 11. 2006 15:44

Nova i v lese.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Svoboda  |  14. 11. 2006 16:07

Donedávna jsem měl Sony J6, na které mi vadila jediná věc - absence podpory dlouhých SMS, jinak je to dokonalý mobil s perfektním ovládáním. Nicméně po 4 letech mi odešel displej. Uvažoval jsem, zda jít do bazaru opět pro J6ku, ale nakonec jsem se rozhodl investovat a vybrat si mobil nový - a jediné další kritérium, které jsem si stanovil, byl použitelný foťák, tedy skončil jsem s Sony Ericsson K800i. Proč? Protože sem tam narazím na něco zajímavého, co bych si rád vyfotil. A jedině mobil budu mít určitě u sebe. Obvykle v naprosto nepředvídatelný okamžik. Já vím že nový digitální foťák za 2K udělá tu fotku nejspíš lepší - ale když ho nebudu mít s sebou, k čemu mi bude?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brano  |  14. 11. 2006 09:31

Jednoznacne sa pripajam k nazoru ze fotoaparaty v mobiloch stale nestoja za vela
a fotit si s nimi co i len zazitky z dovolenky je podla mna uchylnost majitela,
kazdopadne by som to nepritahaval za vlasy - co je na tom nepochopitelne ze si
ludia kupuju mobil kvoli fotaku?
ja som si kupil mobil kvoli fotaku - a to preto lebo keby som nemal pri sebe nahodou moj
kompakt (co je akoze vacsina casu), aby malo zmysel pouzit aspon mobil - cisto
pre vyvolanie priemneho pocitu zo spomienok, zmysluplnych fotiek z hospody atd. atd.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gusano  |  14. 11. 2006 14:58

No a bohužel takový jízdní řád vyfotí asi 95% ze současných fotomobilů tak, že bude nečitelný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
accetto  |  15. 11. 2006 21:05

Ano , pokud si koupis mobil do 3000 tak se to stane na 95% ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
accetto  |  15. 11. 2006 20:45

Verte ci ne , ale pokud si vyfotite cokoliv 3mpx. fotakem z mobilu a ukazete to doma na PC znamym , tak ani nebudou vedet , ze to je z mobilu . Nekupoval jsem si mobil (Se K800) kvuli fotaku , ale chtel kvuli vsem funkcim dohromady a navic byl zdarma .. Mam opet pausal ...

PS: To same by se mohlo napsat o MP3 prehravaci , ale pritom mohu namitnout , ze mobil je lepsi prehravac jak kdejaky jiny flashovy ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor