Jsou předplacené karty klíčem k úspěchu GPRS?

Tvrdší konkurence zvyšuje tlak na operátory, aby nabízeli zákazníkům to, co chtějí. Vysokorychlostní sítě GPRS budou muset nabízet lepší předplacené datové služby pro ty zákazníky, kteří chtějí využívat všechny mobilní služby a přitom potřebují mít své výdaje pod kontrolou.

Z hlasových a textových zpráv se mobilní služby vyvinou do podoby bohaté multimediální komunikace s multimediálními zprávami a okamžitými zprávami obsahujícími informace o poloze, komunitě a přítomnosti. Jedněmi z nejdůležitějších aplikací budou konektivita k podnikovým nebo veřejným datům, osobní finance, hudba a hry.

Očekává se, že tento druh obsahu přitáhne takovou pozornost lidí, že provoz technologií přepínaných paketů do roku 2005 přesáhne provoz technologií přepínaných okruhů.

Předplacené nebo paušální služby?

Pokud se na něco můžeme spolehnout, pak určitě na to, že se svět stále mění, technologie se mění, očekávání lidí se mění a zrovna tak se musí měnit společnosti, chtějí-li přežít a prosperovat. Zaručená loajalita zákazníků je minulostí - v některých zemích došla deregulace tak daleko, že si lidé nakupují plyn od dodavatele elektřiny a elektřinu od vodáren.

O co tady jde, je konkurence: kdo dokáže dát zákazníkům to, co chtějí, za cenu, kterou chtějí. A zrovna tak je důležité, jak chtějí za služby platit. Konkurence v mobilním odvětví vedla k vývoji různých platebních schémat. Někteří mobilní účastníci chtějí paušální cenový program, za který dostanou jednou měsíčně fakturu. Jiní chtějí mít okamžitou kontrolu nad tím, kolik utrácejí, a pro tyto zákazníky je ideální předplacené schéma s různými metodami dobíjení, například pomocí kupónů.

Předplacené služby jsou pohodlím pro zákazníky

Uvedení předplacených programů v posledních letech rozpoutalo obrovský růst počtu mobilních uživatelů - lidem se líbí, že mohou snadno kontrolovat své výdaje a nemusí se upsat k dlouhodobé smlouvě. Operátorům to umožnilo personalizovat účtování zákazníkům - to je další aspekt požadavku "dávat jim co chtějí," aby si operátor udržel konkurenční výhodu.

Dalšími výhodami bylo snížení fluktuace zákazníků mezi sítěmi a vyšší průměrný příjem na uživatele, což jsou dva hlavní ukazatele úspěchu operátora. Odhaduje se, že do roku 2003 budou předplacené služby tvořit 46 procent veškerých příjmů mobilních operátorů. Až 40 procent těchto příjmů poplyne z nové generace služeb s přidanou hodnotou.

Evropa, domov GSM, také zažila dramatický růst počtu zákazníků předplacených služeb a tento trend podle všeho bude pokračovat. Naproti tomu ve Spojených státech jsou předplacené služby prakticky neznámé.

GPRS a předplacené karty - ideální kombinace

Přestože svět vysokorychlostních služeb 3G ještě nepřišel, zemi zaslíbenou už máme na dohled - dlouho ohlašované GPRS je nyní v řadě sítí realitou. Operátoři po celém světě už provozují sítě GPRS, nebo chystají jejich spuštění.

Většina zákazníků GPRS bude zpočátku z podnikového sektoru, bude se jednat o uživatele, kteří potřebují přístup k emailu, internetu a dalším síťovým aplikacím z kapesních počítačů nebo notebooků. Avšak operátoři si nemohou dovolit příliš se soustředit na podnikové uživatele, kteří GPRS využívají v rámci normálních paušálních programů. Neposkytovat GPRS na předplacených kartách, na které je zvyklá spousta lidí, by bylo jako ignorovat obrovský spotřební trh. Služby osobních mobilních komunikací jako obohacené hovory, WAP, zdokonalené SMS, multimediální zprávy, okamžité zprávy, mobilní komerce a služby založené na lokalizaci uživatele musí být dostupné i předplacenému segmentu, aby operátoři maximalizovali své zisky.

Mladí lidé byli vždy napřed v přijímání nových trendů a technologií - představte si, že mohou používat předplacené kupóny pro hraní online her s přáteli. Uvědomte si, jak rychle se mění hudba, kolik filmů se ročně natočí, jak se střídají módní vlny a trendy a jak mladí lidé vždycky chtějí mít všechno nejnovější. Uvědomte si, jak s těmito změnami drží krok.

Explozi předplacených hlasových a textových služeb rozjeli právě mladí lidé a s hrami, hudbou a videoklipy dostupnými formou předplacených služeb GPRS mohou udělat to samé i pro data.

Jedna věc je jistá: operátoři mohou ignorovat předplacené účastníky na vlastní riziko.

Poznámka: tento článek je upravenou verzí tiskové zprávy společnosti Nokia.

Diskuze (5) Další článek: Jaké mobilní funkce používáte a jaké ne?

Témata článku: Nokia, , , , Klíč, Karta, Pře, Loajalita, Úspěch, Obrovský růst, Přepínaný okruh, GPRS