Virtuální operátoři nepoužívají vlastní mobilní síť, jsou „v nájmu“ u některého z velkých operátorů nebo jejich infrastrukturních partnerů (např. CETIN). A podle toho, jakou mají s těmito subjekty uzavřenou smlouvu, pak mohou poskytovat různé služby svým zákazníkům. To se mimo samotných tarifů nebo předplacených služeb týká také kvalitativních parametrů sítě, typicky rychlosti.

Dlouhou dobu neměli virtuální operátoři například vůbec přístup do 5G sítě (jako první získal loni přístup k 5G Sazkamobil v síti Vodafonu) případně měli různými limity omezenou maximální přenosovou rychlost, ačkoli v daném místě by byla technicky dostupná rychlost vyšší. Rychlostní limit musí akceptovat například zákazníci Kaktusu – virtuála, kterého sice plně vlastní T-Mobile, ale přistupuje k němu jako k samostatné jednotce s vlastní nabídkou a parametry.
Vyšší teoretická rychlost, ale stále bez 5G
Do začátku prázdnin byla rychlost sítě Kaktusu omezená na 50 Mbit/s pro stahování i nahrávání dat (download a upload). Od 1. července 2023 se rychlost stahování zvýšila na 300 Mbit/s, upload zůstal stejný 50 Mbit/s. V obou případech jde o teoretické maximum, na které nelze dosáhnout na všech místech sítě. S mapou pokrytí Kaktus odkazuje přímo na stránky mateřského T-Mobilu.
Dalšími „doprovodnými“ funkcemi LTE (4G) sítě, v níž Kaktus běží (5G pro virtuála stále přístupné není), jsou nově podporovány VoLTE a VoWiFi. Obě se týkají telefonování ve formě klasických hlasových hovorů. S podporou obou standardů se pro hlasový hovor nemusí telefon odpojovat do starší 2G (GSM) sítě, může zůstat na 4G a ihned sestavit spojení.
Na datové síti operátora jde v takovém případě o VoLTE hovor, pokud je zákazník připojen například na svoji domácí Wi-Fi, jedná se o VoWiFi. Obě funkce musí být podporovány i ze strany telefonu. I přes odbavení telefonátu přes technologie VoLTE/VoWiFi se hlasový hovor vždy účtuje po minutách (resp. časových jednotkách), ačkoli technicky je převáděn ve formě dat.