Hlavní problémem VR, řekněme raději 360° videa jsou hlavně jeho dosud technologické limity (v poměru k ceně) a náročnost na přehrání. V rámci projektu jsme spekulovali s 360° kamerama. Garmin za 18000 Kč - naprosto nepoužitelný přístroj jak na video, tak na 360° fotky. GoPro Fusion (12000 Kč) - video snad ještě horší, fotky jsme nezkoušeli, Insta360 oneX (11000 Kč) - video v 5,7k podobně tragické jako u garminu, fotky pro 360 tour celkem použitelné.Co se týká videa, tam tyto kamery natáčejí v 5,7k, což je furt málo. Celkový formát je 5680 x 5680 px, nicméně v rozbalených 360°. Tudíž výsledná výseč, která se zobrazí divákovi na dnes minimálně fullHD obrazovce odpovídá cca 480p. Proto je pak samozřejmě výsledný obraz rozplizlý a hnusný. 8k 360° natočené kvalitnější 360 kamerou už je použitelné, jenže taková kamera stojí už minimálně 140 tisíc a většina lidí si to ani nepřehraje. Pokud se bavíme o 360 videu nahraném na youtube, tam 5,7k či 8k přehrají pouze počítače max. stáří cca 2 roky. Na 3 roky starém mainstream notebooku s core i5 plynule hraje pouze fullHD (a pokud 5,7k odpovídá ve výsledku 480p, tak čemu asi odpovídá 1080p). Na mobilních zařízeních je to lepší, nicméně u aktuálních androidech střední třídy a android boxech se u 5,7k videa nabízí max. 4k, což je limit kodeku, který SoC podporuje). Nicméně u zařízení s uhlopříčkou do 10" to 4k 360 vypadá celkem pěkně. Ale pořizovat poměrně drahou kameru, drahý SW pro střih (v podstatě 360 v 5,7k bez nějakých omezení zvládne jen Adobe Premiere v plné verzi) a výsledkem bude nic moc zážitek na zařízeních s uhlopříčkou do 10", případně kupit kameru za 150 tisíc a točit pro lidi s počítačem z posledních 2 let, to prostě nemá smysl.