Kapesní počítače: souboj operačních systémů (polemika)

Diskuze čtenářů k článku

 |  06. 06. 2005 20:54

cafte

jak sa da dat spat wince do ipaq, ked tam mam linux familiar?
image z wince mam.
ale potreboval by som podrobni popis, lebo ja k tomu nerozumiem.

vopred dakujem.
jimbo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAK  |  10. 09. 2003 12:56

Mam pocit ze tu lehce chybej dalsi bojovnici a mozna s nejlepsi budoucnosti ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  06. 09. 2003 23:32

Omlouvám se, že narušuji diskuzi jiným tématem, ale potřeboval bych znát odpověď na tuto otázku:

Když si u Oskara koupím S500 s tarifem Nezavěšuj, zaplatím 4977Kč plus 2000Kč zálohu.

Pokud ještě ten den tarif zruším, zůstane mi telefon za 4977Kč a Oskarovi propadne záloha za 2000Kč. Budu platit ještě něco navíc, nebo je to už vše?

Jestli se pak už nic neplatí je u Oskara S500 za necelých sedm tis. a to je výborná cena.

Prosím o odpověď. Předem děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  06. 09. 2003 21:03

Byl bych pro, aby autoři rozhovoru na konec seriálu zvolili v každé cenové relaci (pod 10000,10000-15000,15000-20000,nad 20000 Kč) svůj typ na PDA, který by si sami pořídili. Co vy na to? Uvažuji totiž o koupi, ale nemám vůbec přehled co je na trhu.       Pepa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  07. 09. 2003 01:59

To není špatný nápad, můžeme se pokusit.

Nicméně vybrat v dané cenové skupině to pravé PDA pro každého není nic lehkého. Někdo potřebuje Bluetooth, jiný CF slot a další něco malého. Každý kapesní počítač má své klady, které jsou ovšem často vykoupeny určitými zápory 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mar1  |  17. 09. 2003 12:43

Tohle mi pripada jako hodne zajimave tema, Pepo. Bude to tvuj prvni PDA nebo uz jsi neco mel/mas? Mas nejaka dalsi zarizeni, se kterymi chces spolupracovat? Vis, co na PDA chces delat nebo "se nechas prekvapit"?
Ony ty reci a naznaky v clanku a v diskusi zde i mnohde jinde o tom, "k cemu je urcen PDA" a "PDA nemuze nahradit plnohodnotny pocitac" jsou hlavne projevem omezenosti pisatelu. Na PDA se da delat ze smysluplnych veci VSECHNO. (Hrani her nepocitam mezi smysluplne veci.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Naith  |  22. 09. 2003 15:05

Pokud si nejste jisty, ktere PDA si vybrat, zkuste si poridit nejake levne pouzite PDA jako jsem to udelal ja. Puvodne jsem si chtel vzit Palm Zire a zjistit, jestli mi PDA vubec bude k necemu dobre. Nakonec jsem koupil starsi iPac 3630, nebot mel vyhodnou cenu. Pouzivam jej 2 mesice velice intenzivne. Ackoliv jsem od nej neocekaval nic moc, nebot jde o starsi model s AMR na 200Mhz 16/32Mb, ktery potrebuje jacket i na CF karty, presto jsem byl velice prekvapen jeho pouzitelnosti. Diky zkusenosti s timto pristrojem a jeho pouzivanim vim co by melo umet me budouci PDA....Poridim si ten typ, ktery splni moje pozadavky na vybaveni a mnou potrebny sotware. Jestli to bude na bazi Palm ci Win bude zalezet od aktualni nabidky v dobe me koupe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  06. 09. 2003 16:29

Vite uz dnes, jestli a jake komunikatory budou na podzim s OS Palm? A jake budou krome XDA s PPC?

Rozhodne velice pekna polemika. Urcite jeden z nejlepsich a nejuzitecnejsich clanku, co kdy na Mobilmanii vysel.

Nemel by nekdo v redakci jeste zkusenosti treba se Symbianem 7? Treba s P800?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  06. 09. 2003 16:49

na jesen tohto roku sa chysta toho v komunikatoroch s palm OS viacej
dost casto spominany Handspring Treo 600, o ktorom si mozete podrobnejsie precitat napr tu http://www.mobilmania.cz/PDA/Ar.asp?ARI=104869 , potom by mal este vyjist vynikajuci smartphone od samsungu http://www.palminfocenter.com/view_story.asp?ID=5108

s palm os4 by mali vyjist v tom istom obdobi este aj 2 komunikatory od Group Sense PDA viacej napr tu http://www.mobilmania.cz/PDA/Ar.asp?ARI=104589 . respektive explore G18/Zircon http://www.palminfocenter.com/view_story.asp?ID=5182 v clanku je aj velkostne porovnanie s T39

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  06. 09. 2003 18:31

Dekuji za vycerpavajici odpoved. Vsechno to jsou bohuzel podle meho vicemene chytre "telefony" s malym displayem, nez nadupane komunikatory tipu XDA2.

Vite uz o necem, co by se na platforme Palm vyrovnalo XDA2 nebo ho eventuelne mohlo prekonat?

Podle meho, je v komunikatorech budoucnost kapesnich pocitacu. Proc by si za par mesicu nekdo kupoval PDA z ktereho si nezavola a porad by to musel k necemu pripojovat, kdyz muze mit zhruba za stejne penize komunikator s uplne stejnymi parametry jako PDA i s funkcemi mobilniho telefonu? Bez ohledu na to, jestli GSM modul zapina kazde rano nebo jen jednou za pul roku?


Mam obavu, ze za par mesicu by bez dostatecne nabidky "hypervykonnych" komunikaroru mohli byt firme PalmSource sebelepsi PDA houby platne.

A Microsoft zase vsechno schramstne. :o(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  06. 09. 2003 23:13

pokial nevyjde nastupca Tungten W  (co je velmi nepravdepodobne vzhladom ku kupe HandSpring a modelovej rady Treo) tak podobny komunikator v najblizsej dobe nevyjde

a okrem toho co sa vam nepaci napr na Samsungu ? ma 300mhz procesor, dostatok ram, SD slot ,vyssie rozlisenie ako MDA aj kameru, (len nema BT) z mojho pohadu (subjektivneho sa MDA2 urcite vyrovna aj TREO 600.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  07. 09. 2003 13:37

P800 a jine proprietalni nekompatibilni sysnemy nemaji sanci a zaniknou. Vzdyt P800 neni podporovan Microsoftem!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gg  |  09. 09. 2003 10:24

Sakra - to je logika
PalmOS (ac jej nemiluji) neni podporovan Microsoftem a nejevi tendenci k zaniku Spis - az bude verze 6 - bude prece jen lepsi nez je ted.
Linux - take neni podporovan MS - a teke nejak nezanika Ac by si to mnozi prali...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gg  |  09. 09. 2003 10:25

Sakra - to je logika
PalmOS (ac jej nemiluji) neni podporovan Microsoftem a nejevi tendenci k zaniku Spis - az bude verze 6 - bude prece jen lepsi nez je ted.
Linux - take neni podporovan MS - a teke nejak nezanika Ac by si to mnozi prali...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  06. 09. 2003 13:24

Panove a co www.handhelds.org???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  06. 09. 2003 14:28

Aplikaci pro Linux na PDA je tak malo, ze snad ani nema cenu o nem psat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  06. 09. 2003 15:14

Na Linuxova PDA existuje PIM rozhrani, ktere je uz v dnesni dobe dokonalejsi nez to originalni od MS. Proto mam na iPAQu Linux a Opie misto PPC2002

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  06. 09. 2003 16:07

aj ked som zastanca palm os musim povedat ze predchadzajuci prispevok ma pravdu, ono je sice pekne ze defaultne PIM aplikacie na Qt/opie su lepsie ako defaultne na PPC2002, ale od toho su tu potom aplikacie ako Pocket Informant, ktore su predsa len kapanek lepsie

a ohladne aplikacii, vyslovene linuxovych dedikovanych aplikacie pre handheldy je o poznanie menej (aj ked beriem, na linuxovom od pod PDA sa daju za istych podmienok skompilovat aj appz z ich "velkych" bratrickov)

ohladne predchadzajucej otazky ci sme nezabudly na linuxove PDA, tato seria clankov pojednava o realnych skusenostiach s danym OS na PDA .. kedze ani jeden z nas a ani v redakcii nepouziva v PDA linux, tak sme sa sustredili na to o com mame dlhdobe skusenosti (ja pouzivam palm os vyse 3ch rokov a jirka PPC asi 2)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  06. 09. 2003 16:28

To si nemyslim - proc mi potom v ROM zavadzeji aplikacky, ktery fakt nepouzivam a potom co dojde stava je musim instalovat znovu? To si tam nahraju ty, co pouzivam. Navic MS PPC2002 jaksi kdyz dojde stava zapomenou vsechno nastaveni, schuzky, telefony, data i aplikace. V linuxovym iPAQu se mi vsechno nahrava do ROM a kdyz dojde stava a ja potom znovu iPAQ nabootuju, nastavim jen datum a cas a to jeste vzhledem k nezapomenutymu nastaveni site jen klikem na ikonku, kdy se mi potom pres mobil pripoji k netu a pres NTP cas nastavi...

Jestli chcete zkusit na iPAQu Linux, ozvete se mi na mejl a ja Vam ho naflesuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  06. 09. 2003 17:44

zapis do flash je mozny aj pod Palm OS aj pod PPC/WM2003 .. zavysi len od vyrobcu ci danu flash spristupni (napriklad niektore modely sony clie maju k dispozicii az 15MB flash), a tak isto je tam mozne zapisovat .. a tak isto je mozne s pomocnymi programami si "flash" vykuchat k svojej potrebe a odstranit aplikacie ktore clovek nepouziva ..


a ohladne "dojdeni stavi", ono tiez nie je zlym zvykom backupovat mate behom zopar sekund az par minut (zavysi od velkosti snapshotu) PDA v _presne_ takom istom stave ako predtym..

a ohladne prefleshovanani iPAQov na linux, ma to jeden problem ak sa vam to nepodari dobre preflashovat => odpalite PDA, ale co je horsie porusujete tym zaruku (si odporucam precitat zarucne podmienky)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  06. 09. 2003 18:02

Treba takovy iPAQ 3630 s CE3.0 ani PPC2002 zapis neumoznuje

Zalohu je jiste vhodne delat ale ze sve vlastni zkusenosti vim, ze stava dojde zrovna po hodne hektickem dni, kdy jsem si poznamenal 20 obchodnich kontaktu a jeste nestihl dojit ke stolnimu pocitaci.

PDA iPAQ nemuzete nikdy znicit - ani kdyz spatne nahrajete bootloader :) Je to asi jedinne PDA co znam, ktere lze opravit v domacich podminkach i po smaznuti bootloaderu. Kdyz je tam bootloader, tak o tom ani nemluvim.

O zaruku prijdete jen kdyz tam napalite jinou verzi oken. Compaq (nyni HP) ve svych laboratorich primo Linux pomahaji na tyto stroje portovat. Kdyz to spatne napalite, ve znackovem servisu vam to v ramci zaruky bezplatne opravi (ale ne jako zavadu zapsanou do zarucniho listu). Mimo zaruku stoji v ceskem servisu oprava 2000, ja to delam za 1500 :)
Osobni zkusenost overena oficialni korespondenci s mluvcim Compaq

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  06. 09. 2003 18:19

> Treba takovy iPAQ 3630 s CE3.0 ani PPC2002 zapis neumoznuje

ale to potom netreba generalizovat a vypichovat moznost zapisu do flash ako vyhodu linuxu

> PDA iPAQ nemuzete nikdy znicit

mozno sa to uz zmenilo ale s prvymi verziami (tusim 2-3 roky dozadu) si par kolegov pekne odpalilo ipaqy a v ramci zaruky im povedali, smola .. to je realna skusenost, ale hovorim bolo to davno kopu sa mohlo zmenit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  06. 09. 2003 18:36

Pokud si uvedomuju tak zadny stroj s PPC2002 a nizsimi zapis do flash neumi, nebo o nejakem vite?

Pane redaktore nechci se vrtat vasim kolegum do svedomi a profesionality, ale vzhledem k uplne dokumentaci, kterou Compaq (HP) uvolnil byl flash doma i pokazeneho bootloaderu vzdy mozny uz od uplneho pocatku vyvoje Linuxu na techto strojich. Otazkou je, ze to vasi kolegove neumeli a co take v servisu rikali :)

Jinak dnes je opravdu vse jinak - cely proces flash je dnes az neuveritelne automatizovan, umoznuje se flash do ROM, flash ROM pres kabel i CF kartu, moznost dualbootu PPC i Linuxu kde si muzete vybrat co bude v ROM jestli wokna nebo linuxa co bude startovat z externiho media a buhvi co vsechno :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  06. 09. 2003 18:50

> Pokud si uvedomuju tak zadny stroj s PPC2002 a nizsimi zapis do flash neumi, nebo o nejakem vite?

ak si dobre pamatam jedine toshiby nemali pristupnu flash , inak temer vsetky ipaqy (aj pod ppc2002), ale nie celu, len co "zostalo" tot vsjo ..

ohladne kolegov, je to mozne, ale skratka co viem iste, im ich nevyreklamovali .. ale to nie je podstatne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  06. 09. 2003 19:45

Mno jestli chcete zkusit Linux tak dodejte iPAQ a ja Vam na nej Linux flashnu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  06. 09. 2003 22:27

Myslím, že nemáte pravdu. Linuxových aplikací pro IPaq je opravdu hodně. Každý týden nacházím desítky nových aplikací. Celkově jich jsou tisíce. Navíc jsou většinou volně ke stažení a i se zdrojáky. Jsem zvyklý, že takové nesmysli říkají lidé, kteří Linux ani neznají a jen o něm slyšeli jak je hrozný. A většinou od člověka, který si ho zkusil nainstalovat a když zjistil, že to nevypadá jako windejsi, tak to zase smazal s tím, že se to prostě nedá používat. Pokud chcete něco soudit, měli byste to znát. Znám lidi, kteří si na Ipaqa nechali dát Linux i přes to, že ho v životě neviděli a už si ho tam nechali, protože jim připadá úžasný (a hlavně to funguje :o) ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  06. 09. 2003 23:06

ja som nespominal ze linux je hrozny .. som len povedal ze PDA aplikaci je pre linux predsa len pomenej ako pre Palm OS resp PPC, a za tym si stojim, ak ma chcete presvedcit o opaku (aj po googlovani tak mi dajte linky na nejaky software, podla moznosti PIM a PDA related (co som videl zakladne PIM aplikacie, tak boli ako dost ubohe a moznost pustit vim na PDA za vyhodu moc nepovazujem )

p.s. kedze som chcel fungujuci OS pre vreckove pocitace tak uz vyse tri roky pouzivam Palm OS

p.s.s. tiez som zvyknuty na podobne reakcie od "linuxakov" ked im niekto "sahne" na ich OS, argumenty su temer vzdy die iste (tisicky aplikacii, kazdy tyzden vidim nove, su volne stiahnutelne a argument so zdrojovymi kodmi tam samozrejme tiez nechyba )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  07. 09. 2003 09:04

Doporucuju zkusit nahlednout stranky projektu Opie 1.0.0 :)

Jinak na ioPAQ existuji veskere aplikace jako pro stolni PC - i takovy projekt existuje :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  07. 09. 2003 13:35

skusil som nahliadol som, ale napr vstavane PIM aplikacie nevyzerali podla screenshotov az tak extremne dobre, berem ze to ma kopu veci tiez builtin (ala pdf viewer,  browser etc) ale zopar veci som tam nenesial, resp link na nejake aplikacie, ako je napr s citanim nativnych ms-office dokumentov ? a su dostupne aj ine PIM aplikacie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  07. 09. 2003 13:45

MS produkty na stolnim poci za pomoci openoffice prevedu na .rtf a potom v iPAQu pouzivam - nativni nastroj jsem nikdy nehledal, pacto s MS dokumenty nepracuju a kdyz uz tak konvertovanymi.

Jiste ze je - pro iPAQ primo v distribuci je okolo 10000 balicku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  07. 09. 2003 13:56

a ked clovek dostane xls/doc/ppt v maile tak ma bezat k desktopu ? hm neprakticke

a s tymi balickami, len som cakal kedy to niekto vytiahne .. ale nebudem to radsej rozmazavat lebo by to nakoniec skoncilo ako linux & zbytok sveta flame

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  07. 09. 2003 14:04

Mno kdyz mi nekdo posle MS aplikacku, tak ji posle na gw, kde ceka demon volajici openoffice, ten ji skrze to prevede a me posle do mailboxu uz zkonvertovanou variantu.

Slusive a bez prace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  07. 09. 2003 14:17

ale nie kazdy ma jednak taku moznost (skor malo kto, pokial nema clovek vlastny server) a bez prace ? a co konfiguracia toho servera ako uznavam je to tiez riesenie, ale nie pre bezneho smrtelnika, nieto nejakeho manazera .. tot vsjo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  07. 09. 2003 14:25

Prave ze kazda firma ma tu moznost - kazdy manazer si take stahuje firemni postu z firemniho mailserveru - a tam se da vzdy takovato gw rozjet - uznavam, ze ne s M$ produkty :) Ale ten kdo pouziva na iPAQu Linux asi na maily puziva postfix qmail nebo sendmail :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  07. 09. 2003 14:35

firemna prax je taka ze sa v drtivej vacsine pripadov vyuziva MS exchnage (pre group work je objektivne tak dobry mozno lotus, na linux/unix platforme nic podobne nebezi, ale to je off-topic) takze tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  07. 09. 2003 14:49

To bych se hadal :) sendmail ma 65 procent trhu, postfix s qmail dalsich 32 a zbytek je M$ a spol :)

Jinak samozrejme ze existuje groupware reseni pro linux a velmi dobre - Ximian Evolution

http://www.ximian.com/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  07. 09. 2003 14:59

hadat sa mozete kolko chcete, na korporatne vyuzitie sa vo velkych firmach temer vzdy pouziva MS exchange (nikto tu nehovori o mail serveroch ISP)

ximian je odvar exchange, s tym sa skratka musite zmierit .. tot vsjo

p.s. viem o com hovorim, mal som tu cest pracovat vo viecerych firmach aj ISP a aj ako systemovy programator (doteraz este programujem resp maintainujem par projektov co su v perle, mimochodm aj jeden groupware co bezi ako web front na oracle) ale tento pristup linux komunity mi pravdupovediac vzdy dost liezol na nervy (ze je tam x tisic balickov, okey, ale kolko ich je realne pouzitelnych ?, ze existuje ximian etc etc). btw sam provozujem slackware server pre hrajkanie (co je ozajstny linux, nie ziadne GUI klikatka ala suse, redhat, mandrake) a drtiva vacsina projektov co som robil bolo na original unixoch (digital unix svojho casu, sun solaris, ibm aix), ale toto je uz _hodne_ off-topic a je to aj moja posledna reakcia ohladne linuxu ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MOJE  |  08. 09. 2003 18:02

Panove nechci vam do toho prilis kecat, ale mel jemo moznost pouzivat Ipaq na linuxu i na windows (cca 2 mesice) a delsi dobu mam palm a u WinCE platformy je mi uplne jedno jestli je tam Win, nebo linux, protoze pro prakticke pouziti se to palmu ani nepriblizuje. Zakladni aplikace se mi na linuxu jevily jako drobet lepsi (mimo jine treba prace s bezdratovou sitovkou byla velmi fajn), ale prakticky to bylo velice podobne windows. Palm se sice nepodoba windows, ale da se na nem pracovat efektivne a to je podle mne potreba.

P.S. zdravim cijomlika

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  08. 09. 2003 18:20

Mno PIM aplikacky Linuxu jsou opravdu lepsi nez wokenni. Palm ma trochu jine vyuziti nez ipaq :) Palm je opravdu kvuli poznamkam - ipaq si poridi ten, kdo chce plnocenny pocitac do dlane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken  |  08. 09. 2003 23:03

Par dotazu pro: CIJOML

Ty mas urcite sluzebniho iPaqa, ze?

Kolik Palmu jsi vlastnil?

Nezda se ti 400Mhz a WiFi na Palmu T/C  trochu moc na diar pro psani poznamek?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  08. 09. 2003 18:20

Mno PIM aplikacky Linuxu jsou opravdu lepsi nez wokenni. Palm ma trochu jine vyuziti nez ipaq :) Palm je opravdu kvuli poznamkam - ipaq si poridi ten, kdo chce plnocenny pocitac do dlane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  08. 09. 2003 18:29

jezkove oci a to ste ako na to prisli ze "kto chce plnohodnotny pocitac si poridi ipaq"?
a ake ma ipaq vyuzitie ked nie ako PDA ? ako plnohodnotna nahrada pocitaca ani jedna z platformiem v podstate nikdy nebude s ciste objektivnych pricin ..

btw ked ste to nacali, cim by podla vas mal byt palm menejcennym ? (co si osobne nemyslim ale to je druha vec), mimo to ze hlavne veci co sa od PDA ocakva Palm OS zvlada lepsie (mimo ine aj je na Palm OS aj daleko lepsia moznost editovat MS office dokumenty ako na WM2003, nehovoriac ze na linuxackom PDA to je na hranici so sci-fi
jedine v com je ipaq s WM2003 lepsi ako palm su dostupne hry (vacsi pocet portov z "velkych" PC), plus PIM na linuxe (podla screenshotov a for co som zbezne presiel) sa moc nechytaju ani len na pocket informant na PPC nieto na DateBK5 resp Agendus na PalmOS ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  08. 09. 2003 18:37

Mozna to je dost extremni vyuziti, ale iPAQy houfne nasazuji jako pripojne zarizeni pro wifi site - kabatek, PCMCIA wifi sitovici, nahodit maskaradu a uz se jede...stabilni, neprehriva se to, zadne rotujici dily - pohoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  08. 09. 2003 23:29

hm moc prax s takymito zariadeniami asi nemate, lebo by ste vedeli ze je to relativne nespolahlive ..
na trhu su embeded zariadenia na tento ucel s wifi a CF namiesto disku (a podstatne lacnejsie ako vasa, z mojho pohladu dost sialena verianta) .. ale skoda reci ..

p.s. stale ste neodpovedali cim je mozne editovat resp aspon prezerat _nativne_ ms dokumenty, a ani to preco je iPAQ "vicecenny" ako PDA, detto pre dalsie PIM aplikacie .. alebo ze by nebolo uz co dodat ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  09. 09. 2003 13:19

Pocitejte se mnou:

iPAQ 3630 3500Kc, kabatek 1000, karta 1000. Najdete levnejsi a stejne vykonnou variantu? A to nemluvim kdyz se pouzije 31kova rada :)

Na otazku nativnich dokumentu vam neodpovim, protoze odpoved jsem sam nikdy nehledal. Duvod jsem uvedl jinde.

iPAQ je podle mne lepsi nez Palm, proteze ma tychlejsi a mnohem vykonnejsi CPU - Palm je opravdu jen zapisnik s par funkcema navrh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  09. 09. 2003 13:54

Cijomlasi prosimte alespon mlc kdyz nevis o cem mluvis. Tvoje argumenty jsou opravdu trapny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  09. 09. 2003 22:22

No hlavne ze vy jste do diskuze prispel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  08. 09. 2003 18:32

Mno PIM aplikacky Linuxu jsou opravdu lepsi nez wokenni. Palm ma trochu jine vyuziti nez ipaq :) Palm je opravdu kvuli poznamkam - ipaq si poridi ten, kdo chce plnocenny pocitac do dlane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  07. 09. 2003 09:02

souhlas :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gg  |  09. 09. 2003 10:05

Neni to ani zdaleka tak zle - viz. http://www.myzaurus.com

Kdyby byl Shar Zaurus dostupny v Cechach, davno uz jsem s Palmem skoncil. PalmOS je priserny shit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gg  |  09. 09. 2003 10:11

Neni to ani zdaleka tak zle - viz. http://www.myzaurus.com

Kdyby byl Shar Zaurus dostupny v Cechach, davno uz jsem s Palmem skoncil. PalmOS je priserny shit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
belch  |  06. 09. 2003 12:49

Dost mi to připomíná rozepře mezi zastánci Windoze a Linuxu (resp. Nokii a Eriku ). Na tom není nic špatného, samozřejmě, každý máme své oblíbence, ale.... nějak jsem se nedozvěděl nic zajímavého. Byla to jen hádka mezi dvěma zastánci odlišných řešení stejné věci - jako už tolikrát.

Děkuji oběma pánům za polemický článek, ale přínos - celkem žádný.

belch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Juraj Hudec  |  06. 09. 2003 16:15

v serii tychto clankov neslo ani tak o to priniest nieco vyslovene zaujimaveho ale skor o to na jednom mieste, kompaktne a pokial mozno co najobjektivnejsie zhonotit klady a zapory jednotlivych platforiem.

a ohladne prinosu, z reakcii a z mailov co som obdrzal tieto clanky pomohli uz zopar ludom si urobit viac jasno aky vreckovy pocitac bude pre nich ten vhodny. skratka vreckove pocitace zacina objavovat cim viac ludi, ale z roznych pricin (cas, jazykova bariera ..) nemaju chut respektive moznost sa "predierat" internetom a hladat kuse informacie a takato seria clankov im prisla, resp prijde vhod ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor