Zaměstnaneckými benefity nemusí být pouze stravenky nebo „multisportka“, ale také elektronika konkrétní značky. Podle průzkumu agentury Ipsos vypracovaného pro prodejce iWant – premium resellera produktů Applu, jsou právě zařízení od Applu lákadlem zejména pro mladší lidi z řad mileniálů a generace Z.

Někteří respondenti uvedli, že používání elektroniky konkrétní značky může zvýšit jejich společenskou prestiž | Ilustrační foto: Shutterstock
Z výzkumu vyplynulo, že služební iPhone nebo MacBook by jako benefit, nikoli jako samozřejmou pracovní pomůcku, chápala a chtěla celá polovina dotázaných zaměstnanců. Firmy to zřejmě reflektují a iWant to potvrzuje daty – objem prodejů zákazníkům z řad malých a středních firem se u resellera mezi léty 2020 a 2021 meziročně zvýšil o 112 %.

„Vzhledem k velmi nízké nezaměstnanosti hledají firmy způsob, jak zaměstnance přilákat nebo udržet. Vedle dnes už v podstatě standardní možnosti práce z domova je to také pracovní vybavení od Apple. Z průzkumu agentury Ipsos je zřejmé, že benefit poskytování pracovního iPhone, MacBooku, či Apple Watch dokáže uchazeče významně oslovit,“ říká Miloslav Winter, Apple Product Team Leader značky iWant.
V případě Applu se nejedná pouze o hardware, ale i služby. Průzkum uvádí, že polovina dotázaných preferuje, kdyby zaměstnavatel kompletně používal ekosystém Apple. Pro 63 % dotazovaných je značka Apple symbolem vyššího společenského statusu a pro 33 % je poskytování zařízení Apple jako firemní benefit jedním z důležitých parametrů při výběru zaměstnavatele. Pro pětinu je pak důležitá i značka příslušenství a každý pátý se dokonce nespokojí s použitím zařízením, ale pouze s novým.