Kdo zaplatí UMTS: operátoři v krizi?

Diskuze čtenářů k článku

RedBaron  |  17. 07. 2001 19:25

Můj názor je, že GSM sítě tu jsou a budou fungovat ještě aspoň deset let. Kdo potřebuje přenos videa v reálném čase do lesa k potůčku? Nechte si zdát, že Vám tohle bude někdo platit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  17. 07. 2001 19:25

a) odpověd na reakce které nechtějí sítě 3G - v době kdy tady bylo rádio také nepotřebovali lidé televizi. Až to tu bude, také si zvyknete.
b) umts: vendoři to nezaplatí, na to zapomeňte - ti kteří to zkusili tak krachují (lucent např.). Prostě proč by to dělali. Nikdo vám teď nic nepůjčí a jestli to nezaplatíte z vlastního tak máte smůlu a zbankrotujete. Ten kdo na tom vydělá je stát. Ostatní prodělají. Prostě špatný marketingový tah, ti kteří v dobrý okamžik odstoupili od tendru tak
1. ušetří
2. zabijí konkurenta který tend vyhraje
Jinak - 3G sítě nejsou rozhodně nutností, částečně existují i jiné možnosti. V jedné severské zemi třeba jedna firma pokryla celé území státu signálem v pásmu 2,4 GHz a stálo jí to stokrát méně než by zaplatila jenom za licenci v umts. A teď i když bude rozdávat karty zadarmo tak na tom bude stále lépe. A pro zákazníky - rychlost 11 Mbit a velmi levné řešení - pro notebooky třeba karta za 100$ Je sice fakt, že to nefunguje z mobilu ale
a) video v mobilu je fakt kravina
b) když potřebuje využít mobilní připojení pro notebook, tak tohle bude pohodlnější a navíc u toho budete moc telefonovat.
c) navíc provoz je podstatně levnější

Ale ono se nic nestane - operátoři se jak vidno pouští českou cestou - z firmy vezmou živé části + licence a za nějaký podíl v jiném operátory je prodají jinému operátorovi. Ve zbylé firmě nezbyde nic, dlužníci (většinou banky) si to mohou strčit.
A nový operátor jako gesto zdarma převezme původní zákazníky toho druhého.
A peška pak má ten kdo na takhle blbej projekt půjčil peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  17. 07. 2001 19:25

Vážně, jsem na to moc zvědavý, bez ironie.

Nosit v kapse ekvivalent velmi kvalitní pevné linky, to přece nemusí být špatné.

My stále podléháme pokušení dívat se na to z pohledu lidí, kteří denně používají PC a na Internet chodí přes něj. Ale pro normálního člověka je PC hrubě nepraktická věc. Vždyť PC je - upřímně řečeno - hrozné!

Ale vše je otázka obsahu a ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noiz  |  17. 07. 2001 19:25

no nevim co je na pc hroznho ale porad se ovlada mnohem pohodlneji nez titerna krabicka "na vsechno" s osmi cudlikama;))))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
František Dobrota  |  17. 07. 2001 19:25

Řekl bych že stávající technologie GSM plní svůj účel velmi dobře. Naprosté většině uživatelů stačí, že se dovolají. Těch pár nadšenců provozovatele mobilních sítí nevytrhne. Zisk totiž zajišťují statisíce či miliony uživatelů. Zkuste je teď přesvědčit aby si koupily nový mobil s tím, že teď budou telefonovat po rychlejších linkách. Nacházíme se v době rychlého vývoje technologií. Sotva se stačí nějaká zabydlet už se rodí další s motivací vytlačit tu původní. Nechme tuto situaci "vyhnít", protože doba pro zásadní změnu ještě nenastala. Po 3G přijde 4G, 5G, ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fík  |  17. 07. 2001 19:25

Nevím jak vy, ale já jsem obyčejný uživatel. Potřebuju být ve spojení, odeslat SMSky sem tam se kouknou na WAP , nebo si prečtu mail. A to je tak vše co od mobilu chci. Nevím na co by mně byl mnohem dražší mobil s barevným displejem kterým můžu vidět druhého uživatele, posílat fotky z dovolené a s jinými "nezbytnostmi". Podle mne - zbytečný luxus. Jistě si tato síť své příznivce najde, hlavně mezi movitějšímí, kteří mají doma již videotelefon apod. ale myslím že většině uživatelů je prozatím k ničemu.A nevím jestli to je to na co se všichni těší a na co netrpělivě čekají. A co se mně týče obešel bych se bez sítě 3G dalších 10 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TOM  |  17. 07. 2001 19:25

No jasně, FÍK má pravdu. Na nějakou 3. generaci se zatim můžeme vyprdnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Alien  |  17. 07. 2001 19:25

I já se přidám k názoru Fíka,vidím to úplně stejně.Mobil mám na telefonování a sem tam nějakou SMS.
Připadá mi ,že tahat s sebou nějaký 3G telefon je zbytečné.Prostě to v nejbližších 10ti letech nedosáhne kvalit compu a velkého monitoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noiz  |  17. 07. 2001 19:25

souhlas! podle me to je blbost a nedivim se operatorum ze se jim do toho moc nechce protoze gsm ma dneska kazda babicka ale utms....kolipak lidi by ho opravdu vyuzivalo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Bednář  |  17. 07. 2001 19:25

Proboha co to je zase za plky. Článek o tom, jak si autor myslí, že funguje financování mobilních sítí. Nic proti, já to taky netuším, ale nepíšu o tom pohádky a nevydávám je za analýzu.
Jediná čísla, na ketrá se autor zmohl, jsou "miliony" či dokonce "miliardy" dolarů. Tomu říkám seriózní přístup.
A jen tak naokraj k těm ziskům mobilních operátorů - autor píše, že zisky slouží ke splácení úvěrů. Já bych tedy řekl, že splátky úvěrů se počítají do nákladů, a ze zisku se nesplácejí. Zisk je prostě zisk.
Ach jo. Prostě dobré téma, ale chtělo by to znovu a lépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrik Chrz  |  17. 07. 2001 19:25

Splatky uveru se nepocitaji do nakladu! Do nakladu jdou odpisy zarizeni (mimo jineho). Ted zalezi na tom, jestli se ty BTSky a jina zarizeni rychleji odepisuji (nevim do ktere kategorie odpisu BTSky spadaji) nez splaceji nebo naopak. Do nakladu se davaji z uveru pouze uroky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Jardák  |  17. 07. 2001 19:25

Zase jeden chytrej. Když o tom nic nevíš tak se nepiš, kluku )

Sám UMTS nepotřebuju, nevím, k čemu by mi to mohlo být.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor