A ještě jedna věc, Vetřelče...Už ti to asi někdo říkal (a mínusy naznačoval), ale třeba ti to opakovat, možná se ti jednou rozbřeskne.Nevadí mi ani tak tvoje ultra liberálnost (to je tvoje vlastnost, každej sme ňákej a každej na něčem ujíždíme). Nevadí mi snad ani to, že ty si zřejmě rád za služby připlatíš (každý ať si utrácí, kolik si může dovolit a jak to jemu přijde rozumné) a je fajn, že je nějaká elita a "elita", která se z pohledu většiny chová na trhu divně.Ale vadí mi ta arogance, se kterou tyhle své názory a vlastnosti nutíš ostatním a děláš blbce z lidí, kteří to mají postavené jinak. Nemusíš ani říkat ostatním, jak mají co vnímat a chápat. Nejsi brouk Pytlík, nebo ano? Nemusíš ani ostatním Paroubkovsky připomínat "Kdo z vás na to má?" a tvářit se, že kdo na to jako ty nemá, je neschopný lúzr. Každý má jiné preference a chutě... někdo si koupí Mercedes a bude s ním jezdit kolem bloku, protože na to má, někdo v žlutém Trabantu objede půlku světa. Každý z toho bude mít úplně jiné zážitky, ale nakonec budou spokojení oba, byť každý jiným způsobem (a mé sympatie má borec v Trabantu).
A prostě pochop, že jsou lidé, kterým logické tržní chování operátorů vadí, protože je podle nich nemravné. Nemají na to, aby platili stále se zvyšující se ceny telco služeb, když jejich potřeby jsou vlastně stejné. Možná jsou na tom finančně hůř než ty, protože prostě nemají stejný talent, vzdělání, intelekt (za něco z toho si můžou sami, něco je jim dáno dispozicemi. Něco je dáno plaveckou dráhou, do které byli životem hozeni). Možná mají i fyzická omezení, jsou staří, v důchodu... a nebo prostě jen mají i jiné zájmy a povinnosti, které jim nedovolí vydělávat tolik, jako ty. A tedy jim není jedno, že platí za telco služby víc, než je v naší části světa běžné. A vadí jim to. Co je na tom těžkého k pochopení? Je nutné se nad takové lidi arogantně povyšovat? Co když ty jednou také nebudeš moci a každá destikoruna navíc tě bude bolet?Modelový případ téhle diskuse...
Operátor zhoršil lidem podmínky a v podstatě skrytě zdražil o nějakých 10 - 30%. Lidé jsou právem nas*aní a nadávají na to. Sice tím moc nezmůžou, ale alespoň dávají najevo svůj názor, který operátor sleduje a podle jejich reakce bude nějak (byť jen možná a minimálně) korigovat své další obchodní kroky. Kdyby lidé nenadávali, bude operátor s klidem zkoušet utahovat šrouby ještě víc a rychleji.
Lidé si tím nadáváním uleví. Ujasní si, jestli jim za to stojí pokračovat s operátorem dál i za těch zhoršených podmínek, nebo odejdou někam jinam. Nastaví tím do budoucna operátorovi (zhoršenou) pověst, která mu v dlouhém horizontu nepomůže (karma je sviňa). Lidé si v diskusi ujasní si, jestli na to má operátor právo a zda postupoval správně (má a postupoval). A do toho přijdeš ty a začneš blekotat něco o influencerech a lidech, co chtějí všechno zadarmo (provokace, nesmysl), o jediném správném tržním chování operátora (tady máš pravdu, ale je to zbytečné a jen tím lidi nasereš) a že kdo chce, tak na to může mít (arogance hraničící s výsměchem). No asi tě to baví.
Tak doufám, že za tu Pytlíkování tě mají skuteční živí lidé ve tvém okolí rádi. a že si to užíváš.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 07. 2019 01:44