Mobilní telefony Sagem nepatří bohužel mezi nejkvalitnější - počet jejich reklamací překročil únosnou mez. Proto Sdružení pro ochranu spotřebitelů vydalo počátkem letošního roku výzvu pro majitele těchto mobilních telefonů. Kauza pokračuje.
Mobilní telefony Sagem – a především modely s označením 920 a 922 – zřejmě nepatřily mezi nejkvalitnější přístroje, protože počet jejich reklamací o hodně překročil únosnou mez. Proto
Sdružení pro ochranu spotřebitelů vydalo počátkem letošního roku výzvu pro majitele těchto mobilních telefonů. Na vznik (a samozřejmě také na důvod) této výzvy uživatele upozorňovala nejen např. Česká televize, ale také MobilMania.cz
ve svém někdejším článku.
Z výsledku velkého počtu došlých reakcí nespokojených uživatelů jich 42 obsahovalo dostatečný počet informací, které umožňovaly další zpracování. Rozborem byly získány tyto poznatky:
- 42 spotřebitelů bylo nuceno uplatnit celkem 91 reklamací telefonu (tj. průměrně 2,17 reklamace na jednoho majitele),
- 15 reklamací by zamítnuto z důvodu oxidace telefonu,
- každá třetí reklamace byla zamítnuta.
Poučení z krizového vývoje
Vzhledem k tomu, že cílovou skupinu, která byla oslovena touto výzvou tvořili především ti majitelé mobilních telefonů Sagem 920/922, kteří tento telefon reklamovali – a protože lze předpokládat, že se ozvali jen ti spotřebitelé, kteří mají spíše negativní zkušenost, nelze objektivně posoudit kvalitu těchto mobilních telefonů.
Podle informací od spotřebitelů došlo k výraznému zlepšení služeb servisního střediska a vyřizování reklamací těchto telefonů je v poslední době již rychlé a reklamace jsou často řešeny výměnou celého telefonu.
Také firma Sagem, která se vyjadřovala k výsledkům výzvy, připouští určité problémy s určitou sérií svých výrobků těchto modelových řad, ovšem zcela odmítá námi zjištěný nezvykle vysoký počet oxidací telefonu. Podle jejích údajů byla v důsledku oxidace telefonu zamítnuta pouze tři procenta reklamací. A mobilní telefony Sagem údajně nejsou o nic méně vodě odolné než konkurenční výrobky.
Sagem nabídl, že pokud někdo není spokojen s vyřešením reklamace svého telefonu, může dát svůj přístroj znovu k posouzení pracovníkem servisního centra Sagem. Toto posouzení bude provedeno bezplatně nejpozději do druhého dne. Zájemci se můžou obrátit na telefon 0603/801020.
RadioMobil nabízí spotřebitelům, kteří tento přístroj reklamovali již třikrát nebo pokud doba vyřízení reklamace překročila 30 dnů, že jim přístroj bude vyměněn za přístroj jiné značky v podobné cenové úrovni. Zájemci získají bližší informace na oddělení pro zákazníky.
Přesto se však zdá, že nové mobilní telefony od Sagemu jsou kvalitní a podobná situace by se již neměla opakovat.