Kolaborativní roboti v automotive

Neustále se mluví o nutnosti navýšení výrobních kapacit v automotive, protože na mnoho modelů jsou dnes již docela dlouhé pořadníky. Ať už jste velká firma, která vozy kompletuje nebo malý subdodavatel třeba plastových dílů, mohou vám pomoci kolaborativní roboti či robotická ramena UR.

S čím mohou koboti nejen v automotive pomoci?

Jelikož koboti dokážou spolupracovat s člověkem na téměř jakémkoli úkolu, je oblast jejich použití opravdu neuvěřitelně široká. Skvělými pomocníky jsou jistě při svařování, a to jak při svařování bodovém, tak i plazmovém, obloukovém či ultrazvukovém. Svařovací robot si však poradí i s pájením natvrdo či naměkko. Díky tomu dokážou koboti nejen zrychlit proces vaší výroby, ale postará se především o nebezpečné úkoly. Vy tak ochráníte nejen své zaměstnance, ale i finance, které by byly zaměstnancům v případě pracovního úrazu či nemoci vyplaceny. Investice do kobotů jsou proti těmto částkám přiměřené a navíc mají velmi slušnou návratnost.

Navíc jsou roboti při sváření velmi obratní, takže sváry budou pevnější a estetičtější než kdy dříve. Svařovací robot je skvělou volbou, jak pro firmy, které zpracovávají kovové součásti, tak i pro podniky pracující s plasty.

O bezchybné svařování se postará svářecí robot, který patří mezi UR roboty. Kromě toho díky němu dosáhnete minimalizace odstávek ve výrobě, ale i menšího množství odpadního materiálu. To jsou některé z mnoha výhod používání kolaborativního robotického ramene, které vedou ke zvětšení objemu vykonané práce za stejný čas.

Současní svařovací koboti a bezpečnost

Už jsou dávno pryč ty časy, kdy nebylo možné používat průmyslovou automatizaci v podobě robotů, pokud byl poblíž člověk. Dnes jsou totiž uzpůsobeny pro vzájemnou spolupráci. Pro vyšší bezpečnost je však možné nastavit UR rameno tak, aby pracovalo při blízkosti člověka na nižší výkon. Jakmile pak člověk prostor opustí může se zase sám rozběhnout naplno.

Kromě toho jsou dnes koboti již vybaveni řadou velmi přesných 3D čidel, které indikují i možnou srážku s člověkem a v tu chvíli se zcela zastaví. Pravděpodobnost jakýchkoli kolizí je tak naprosto minimální.

Další článek: Útok ve střední třídě. OnePlus Nord 2 má foťák z vlajkového modelu a 65W dobíjení

Témata článku: