Kompletní přehled mobilů s GPRS

Diskuze čtenářů k článku

truhliq  |  31. 08. 2004 10:31

jak tam autor clanku psal ze telefony existuji A,B,C cili nekdo se mi dovola kdyz delam datovy prenos. Proc to nejni v ty tabulce? Nebo se to da vycist z "class" telefonu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cimir  |  10. 08. 2004 21:20

Konečně dobrej nápad jak napájet telefon připojenej k internetu. Nějáký kabely USB stěma jsem pohořel. www.zdroj.webz.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš  |  18. 04. 2004 08:11

Mám N-6310i a data nonstop přes USB,chodí to jakž-takž, ale nedobíjí to telefon a to je problem při delším stahování,poradí mi někdo jak ho dobíjet při připojení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Belmondo  |  19. 05. 2003 15:09

Potrebuji koupit mobil pro eu Data non stop za slusnou cenu, aby mel 4+1, premyslel jsem o Siemensu MT50, ale v diskuzi ¨sem se docetl ze spojenmi pada. prosim o rychlou radu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomasc  |  09. 05. 2003 22:16

Kde najdu kompletní nastavení všech datových služeb všech mobilních operátorů pěkně pohromadě? Jak pro WAP, internet, email atd. S použitím obyčejného vytáčeného spojení , HSCSD , GPRS atd. A pěkně s cenami? Nestáto by udělat nějaký ten aktuální článek? (pokud tu nějaký je, tak jsem ho nenašel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  19. 05. 2003 09:46

najdes to v casopise Mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudolf  |  19. 05. 2003 20:19

To je teda rada  . Právě proto jsem na Mobilmanii , abych nemusel kupovat nějaký shitovský časopis, jen kvůli jednomu článku .....  ... Snad neni možný.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  20. 05. 2003 09:05

Pokud nechces utracet za nejaky casopis, kde to mas jasne na bilem pro vsechny pohodlne ctenare, tak si jeste informace muzes vyhledat na webech operatoru. A pokud jsi velky frajer, tak muzes vytvorit vlastni stranku, na ktere sve zjisteni budes prezentovat, aby jsem si ani ja nemusel kupovat casopis. No, ja jsem si vlastne uz potrebne informace davno zjistil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jarda  |  01. 06. 2003 01:25

jednalo se o odpoved na otazku pro Tomasc. samozrejme, ze jsou na prednejsich pozicich jine zdroje informaci jak co nastavit. Nakonec si stejne kazdy nejak poradi, ale jak jsem videl v diskusich, je nemalo tech, kterym se to napoprve i podle navodu nepodari. Narazil jsem uz na navody lisici se v nastaveni vytaceneho cisla, konfig.stringu, DNS(pro stejny typ phonu a operatora).., a ne vsechny fungovaly. Je dobre si stahnout nejnovejsi softw a ovladace a taky se podivat na datum clanku, podle kterych se chci ridit. popripade stranky a infolinka operatora.
a kde rikam, ze je treba neco kupovat, je to pouze jeden ze zdroju na ktery jsem nahodou narazil a tabulky ve zminenem casopise mi pripadly prinejmensim prehledny. S temito zalezitostmi nejak nemam problem:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baco  |  08. 05. 2003 17:37

Mam mobilni telefon Siemens M45 Winter Fresh serie a kdyz se pripojim na internet (GPRS Eurotel Nonstop) a nepretrzite stahuji data, tak se mobilni telefon sam vypne - pravidelne po cirka 2 hodinach (pritom internetove spojeni je zachovane). Coz mne dost otravuje.
 
Pouzivam kombinovany datovy kabel s napajenim, ktery je zapojen na Com1 portu. Taky jsem zkousel IrDA  pripojeni do pocitace. Mam novy firmware verzi 30. Telefon se neustale po 2 hodinach nepretrziteho stahovani souborů sam vypne.
 
Nemate nekdo tip na mobilni telefon, ktery vydrzi stahovat dat z internetu vic jak 2 hodiny?
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Belg  |  08. 05. 2003 21:59

Mám Data Nonstop od 1.4.2003 se Siemensem M50 zakoupeným v Eurotelu, originál Siemens kabel, který jsem si upravil pro dobíjení a není problém být vkuse připojený.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baco  |  08. 05. 2003 22:20

to Belg:

A nezkousel jsi treba stahovat nepretrzite data, treba pres 6 hodin v kuse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  09. 05. 2003 09:07

ja mam nonstop data od 30.4. a koupil jsem si za 5999 telefon alcatel ot 715 ktery ma zvlast konektor na napajeni / ale i na baterku vydrzi asi 6 hodin /
data tecou prumernou rychlosti 3.5 kb/s tj za hodinu to stahne 14-15 mb
zda se teda ze to jede jen na 2 timesloty ? i kdyz foun ma umet 4+2
ale provozuju to jen na jednom miste mimo civilizaci a je mozne ze tam proste to vic neda?
to uvidim az to zkusim i z jinejch mist
mozna je to nejakym nastavenim v mobilu ktere udelal instalacni program od alcatelu kde krome vybrani operatora eurotel nebylo treba nic nastavovat a nejake dotazy na qalitu spojeni a priority atd jsem odklikal jako defaultni "neuvedeno" abych tomu nejak neublizil - asi to jeste prozkoumam
jinak stahovani drzi bez problemu vic nez zminovane 2 hodiny a mohu rict ze jsem tedy celkem spokojen protoze toto reseni me naprosto nahradilo dosud uzivany pristup na internet jen dratama telecomu / i kdyz sice isdn takze rychlost byla prece jen vyssi ale to me zrovna netrapi kolik mega nasosam za hodinu ale hlavni je pro mne to ze jsem za 33 kc denne kdykoliv na siti a jeste k tomu i kdekoliv bych potreboval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  09. 05. 2003 09:47

Telefon muze pracovat v rezimu 3+2. Ale taky nemusi, muze stahovat 4+1 a 3.5kbps muze byt omezeno propustnosti site. Pak, krome vlastnich dat se jeste prenaseji ridici data jako IP hlavicky paketu, a pakety ridici pripojeni. Pekne to vidim v Linuxu, tam vidim rychlost prijimanych dat z ppp rozhrani a pak mi wget vypisuje rychlost prijimanych uzitecnych dat, ktera tecou rychlosti kolem 4kbps, prestoze data na ppp rozhrani prichazeji rychlosti cca 5.5kbps (ale neni to tok konstantni, jsou tam kratkodobe propady v rychlosti). Pokud se pripojujete pomoci analogoveho modemu, tak dochazi ke kompresi dat, i kompresi hlavicek IP paketu (vj-komprese). Nic takoveho se v pripade GPRS modemu nedeje!!

Muj zanovni Siemens MT50 se pripojuje 4+1. Dnes jsme si overil, ze pokud spustim test, pri kterem stahnu 1.5MB dat, pak pockam 10 minut a znovu stahnu ten 1.5MB soubor, a tak porad dokola (skript pod Linuem), tak spojeni drzi, telefon stahoval celou noc. Ale pokud porucim stahnout hooodne velky soubor, tak MT50 po cca 2-3 hodinach vypovi poslusnost, zabruci a vypne se A to me desne se?e.

Jinak prumerna rychlost stazeni souboru 1.5MB s MT50 kolisa od cca 3kbps do 5.1kbps (casne rano). Typicky je to pres 4kbps. Jsem v malem meste.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  09. 05. 2003 13:00

chtelo by to presnou lokalizaci kde je ten 1.5 mb soubor pokud to neni nic tajneho
aby melo srovnavani jak ktery telefon rychle sosa data nejaky smysl musi vsichni testeri stahovat to same
i ja sam bych to rad zkusil protoze ja se pres rychlost 4k /s zatim nedostal - i kdyz mistral mi to nekdy hlasi lae nejak tomu neverim po zkusenostech z provozu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  09. 05. 2003 13:28

Spis by to chtelo, aby mobily otestoval jeden clovek, na stejnem miste, za stejnych podminek. Treba redaktor MobilManie, pripadne nejaky prodejce, ktery ma dostatecny vyber mobilu, kabelu, a casu... Me rychlost pres den kolisa mezi 3-4kBps, v noci je typicky pres 4kBps. Pripojeni mam pomoci serioveho kabelu rychlosti 115200, pro rizeni toku dat pouzivam XON/XOFF protokol.

Toto je jednoduchy testovaci skript, stale stahuje jeden soubor, znovu a znovu. Muzu otestovat i ten soubor ze serveru Eurotelu.
--------------
#!/bin/sh
for I in $(seq 0 500) ; do
wget http://cesnet.dl.sourceforge.net/sourceforge/ipcop/1.2-20030319-fixes4.tar.gz -O TEST$I.tgz
#wget -c http://www.eurotel.cz/external/images/items/pdf/Data_katalog.pdf -O ETEST$I.pdf
sleep 5m # dej si 5 minut pauzu
done
--------------

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baco  |  09. 05. 2003 13:18

to me:

Ano o tom to je. Kdyz nestahuji nepretrzite data, ale jenom mam spusteny Outlook Express, ktery se kazdych 5 minut pripojuje na 3 postovni servry a mam spusteny jeste DS Clokc, ktery mi kazdou hodinu synchronizuje z internetu systemovy cas, tak mobilni telefon Siemens ME45 vydrzi byt zapnuty pres noc (8 hodin) a sam se nevypne. Pritom je pouzit kombinovany napajeci a datovy kabel.

Jinak, kdyz se bavite o rychlosti, tak jsem nekolik dni dosahoval 5.9 kB/s (kiloBajtu za sekundu) stabilne pres cely den. Tzn. jel jsem na maximum. Dnes 09.05.2003 mi to jede kolem 3 kB/s (kiloBajtu za sekundu).

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cc  |  10. 05. 2003 20:27

Jo tak mě to jelo taky kolem 4-5 kB/s a od 8.5. se mi zdá, že se to zpomalilo - jen kolem 3 kB/s. Přitom servis menu S55 ukazuje, že to jede téměř pořád na 4 TS (S55 umí 4+2). Zkouším to na serveru Grisoft, stažení trialu - mají rychlý a spolehlivý server. Možná se mi to jen zdá, uvidíme dál.
Jo a zkoušel jsem to na víc místech, na vsi, kde není moc provoz, ale i v centru města a je to stejný.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  09. 05. 2003 10:48

koukam ze pro poctare tam mam trosku zmatky v cislech i prepoctech a i nekdo kdo nepochopi ze nepouzivam velka pismena mi vycte ze micham hrusky s jabkama kdyz nerozlisuju kb a kb s velkym b - ale clovek problematiky znaly si to jiz prebere a pochopi kdy jake b jsem myslel
takze shrnuti
program netmedic ktery pro sledovani toku dat pouzivam ukazuje pri plnem zatizeni downloadu asi 32 kbps +/- 2 - proste se to trvale drzi okolo te 30
program getright5.0 ktery mam pro stahovani delsich veci ukazuje po nekolikahodinovem stahovani prumernou rychlost 3.5 k/s - pritom ale vetsinou jeste neco delam a nemam tak overeno na kolik se to zvedne kdyz bude cela kapacita vyhrazena jen pro cisty download pres getright
v okenku telefonickeho pripojeni /mam w98/ vidim ze pri intenzivnim vyuzivani se za hodinu prenese smerem ke me v prumeru tak 13-15 mb dat
byl jsem sice z isdn zvykly na neco pres 25 mb/hod ale to pro me neni dulezite - proste je to asi jako bych ted mel modem 28.8
nasledujici testy rychlosti - u nich ale za lezi na dobe kdy to testujete - nekdy to jede v pohode jindy se to coura jak snek a tak to neni moc objektivni - spis jen kolik to ukaze jako mamximum
http://www.pooh.cz/test/ - mi jako nejlepsi vykon ukazal jen neco kolem tech 28 kbps - a vetsinou o dost min
http://www.mistral.cz/speedtest.php - tady to je kazdou chvilku jinak ale obcas to ukaze i pres 4kb/s coz se mi zda ale ze keca
nejobjektivnejsi pro test founu se mi zda pokus stahnout vetsi objem dat odnekud z co nejblizsiho zdroje - zkusil jsem tedy primo z euroteli www kde jsem nasel 2.07 megovou brozuru http://www.eurotel.cz/external/images/items/pdf/Data_katalog.pdf - pres getright se to stahovalo 11 minut - chvilema to ale kolisalo o dost dolu
takze zaverem - zda se ze proste muj stabilni prumer je okolo tech 28kbps - sice ani vic ale ani min

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  08. 05. 2003 13:32

Neni snadne vytvorit tak velky prehled, chybicky se vloudi. Nesedi CLASS a timesloty u:

Ericsson R600
Motorola Acommpli 008
Panasonic GD87

Bud je spatne pocet timeslotu, nebo CLASS. Kombinace CLASS 8 a 3+1 timeslot je nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
psl  |  08. 05. 2003 11:09

Clanek velmi prehledne shrnuje moznosti GPRS telefonu na nasem trhu. Nicmene, jedna se jen o hodnoty teoreticke, vyctene z manualu, nebo ziskane od uzivatelu. Pocet timeslotu je ale jen orientacni hodnota. Bylo by fajn, kdyby slo udelat prakticky test GPRS mobilu. Mam mobil, ktery ma teoreticke parametry slusne, ale v praxi je telefon nespolelivy, spojeni vypadava, telefon se vypina. Myslim si, ze se jedna o problem mobilu, ne site. Kdyz jsem zkousel zadat o radu operatory na lince zakazniku, tak mi nedokazali doporucit zadny overeny mobil.

Co omezuje rychlost GPRS, pokud bude sit nezatizena?
1) pocet timeslotu, ktere mobil umi.
2) kodovani dat, CS1-CS4
3) rychlost komunikacniho kanalu PC/mobil (kabel nebo mobil muze limitost rychlost na 57600. Pripad S45, ME45,... nektere kably k mobilum Siemens, atd) Abyste vyuzili celou kapacitu nabizenou 4+1, timesloty, musite mobil pripojit rychlosti 115200. Podobny problem bude i u mobilu tridy 3+1, pokud se pouzije kodovani CS3/4
4) rychlost vlastniho mobilu. Objevilo se zde nekolik zprav, ze jeden mobil je pri stejnych parametrech znatelne rychlejsi nez mobil jiny. Snad se jedna o nejaky problem s firmware nebo vykonnosti pouziteho CPU v mobilu.
5) rizeni toku dat. Nevim jak u IrDA a BlueTooth pripojeni, ale naprosta vetsina mobilu pripojena kabelem vyzaduje rizeni softwarove, XON/XOFF. Pokud pouzijete RTS/CTS, tak pri zatizeni site se ztraceji data, a pakety se musi posilat znovu, coz snizuje rychlost pripojeni. Signaly RTS/CTS konci v konektoru u PC, do mobilu nevedou! Snad jen specialni HW GPRS modem umi pouzivat RTS/CTS.
6) nabijeni behem datoveho prenosu. Pocita vyrobce s moznosti pripojeni nonstop? Pokud pouzijete upraveny nebo noname kabel, tak prichazite o zaruku, aspon teoreticky....
7) spolehlivost. K cemu je super rychly mobil, kdyz spojeni nahodne vypadava nebo se mobil vypina.
8) Je mozne k mobilu pripojit externi antenu? Mobil zari...

Takze, jak by mohl vypadat test? Zkusit stahnout cca 200MB dat. Pripadne kolik dat mobil stahne za 24h. Treba cast nejakeho CD, (na ftp serverech lze najit spoustu CD s Linuxem). Pro stahovani pouzit nejaky download manager, treba FlashGet pro Windows.

Sledovalo by se, jak dlouho stazeni dat trva, a pripadne problemy mobilu (vypinani, vypadky spojeni, ...). Soucasti zpravy by bylo nastaveni mobilu, pouzity zpusob a rychlost pripojeni PC/mobil (kabel/IrDA/BT).

Pravdepodobne nejdulezitejsim parametrem je spolehlivist mobilu, je lepsi byt pripojen pomaleji a neresit neustale problemy s pripojenim, nez byt pripojen rychlejsi, ale stale resit "proc mi to uz zase nejede".

Vim, ze podobny test by byl casove narocny, ale vysledky by mohly byt zajimave... Pravdepodobne by se jednalo o prvni podobny podrobny test na internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cc  |  08. 05. 2003 15:02

Zkušenosti s S55 (4+2) - Eurotel nonstop:
Spojení nepadá, jedou současně  4+1 nebo 3+2 TS.
Připojení mám přes IRDA - odpadá problém s nabíjením.
Rychlost v průměru kolem 30kb/s

 

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  07. 05. 2003 17:08

Ma nekdo zkusenost s temito modemy:

http://www.sectron.cz/md/cz/pro/gsm/mc35modem.html

je to postavene na MC35, cena cca 7300Kc vcetne DPH. 4+1 timeslot, RS232 interface vcetne hardwaroveho rizeni toku dat, konektor pro externi antenu, napajeni pres adapter,... vypada to jako GPRS modem ktery by se dal pripojit k routeru. Teoreticky to vypada dobre, jen trosku drahe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Striš  |  30. 04. 2003 21:30

 

No, já ho mám dva týdny a pořád se mi seká :o(. Dvakrát až třikrát za den. Používám datanonstop, takže jsem připojen selý den. Sem tam se mi odpojí a na displeji mám zadat zase pin Sim karty, nebo tam zůstanou ty hodiny a nejde nic dělt. Pomůže jen vytáhnutí baterie a restart.

Dále nevím, jestli SonyEricsson T68i má 4+1, nebo 3+1 timeslotů. Všude píšou něco ji ného. Jde to nějak zjistit?

Píšete o verzi firewaru. Já jsem se díval a našel jsem jen tohle. R5D007. Tohle je verze?

Dík Roman Striš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomaš Tetuča  |  30. 04. 2003 16:05

Dobry den, 

mel bych dotaz tykajici se tohoto mista:  "K připojení k internetu přes počítač a mobilního operátora si ale můžete pořídit i speciální GPRS modem, pokud si z jakýchkoli důvodů nechcete pořizovat nový (resp. další) mobil, na tato zařízení se ale podíváme až příště."   Hledam totiz informace prave o tomto modemu, lec zatim marne.  Proto jsem si pripadal clankem mirne zrazen.  Mohli byste tedy specifikovat ono "priste" ? Moc by me to potesilo.

Dale chci jen vyjadrit sve gratulace k novemu designu serveru Autorevue.cz, ktery se sice radikalne nelisi od predchoziho, je ovsem velmi prijemnou obmenou. Mozna by si neco takoveho zaslouzila i Mobilmania.

S uctivym pozdravem Tomas tetucin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Votruba  |  30. 04. 2003 18:01

Článek vyjde pravděpodobně v průběhu přístího týdne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Votruba  |  11. 05. 2003 14:53

Dobry den, mam jen skromny dotaz okoreneny zavanem urgence. Jde mi jen o upresneni. Ktery pristi tyden jste mel na mysli, kdyz jste me minule odbyl timto tvrzenim? Prosim nyni pro jistotu o konkretni datum eventuelniho vydani clanku. Napiste, mam - li zkusit pozadat tvurce jineho webu.

                                                    Dekuji, s pozdravem      Ing. Tomas Tetucin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noname  |  29. 04. 2003 13:48

Mam dotaz jak nastavit nebo spustit blutu u T-Mobil MDA ???? nikde jsem tu na tohle nenarazil diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Votruba  |  29. 04. 2003 14:00

T-Mobile MDA nepodporuje Bluetooth - pouze infraport.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cyberhacker  |  29. 04. 2003 12:55

Mám S MT50 a po přepočítávání jsem zjistil, že JAVA hry a aplikace je mnohem lepší stahovat přes normální CSD než přes GPRS, hra zabíra cca 30 kb přes CSD jí stahnete za 1 minutu a vyjde Vám to maximálně na 7 Kč, přes GPRS platíte za přijaté kb a třicetikilobajtová aplikace Vás vyjde na 50 Kč, přes co stahujete Vy??? CYB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbynek  |  29. 04. 2003 11:35

Je mozne se s N3510i pripojit pomoci GPRS k profilu internet (napr. u Oskara APN "internet") nebo je urceno pouze pro WAP?
Nejak se mi to porad nedari.
Diky, Zbynek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Votruba  |  29. 04. 2003 12:51

Bohužel, Nokie 3510(i) lze použít pouze pro GPRS připojení k WAPu. Telefon totiž nemá hardwarový modem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbynek  |  29. 04. 2003 17:48

Takze muj problem nema reseni? Koupil jsem si spatny telefon?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Votruba  |  29. 04. 2003 18:09

Telefon to jistě špatný není, ale k internetu se s ním bohužel nepřipojíte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shuda  |  29. 04. 2003 00:28

pada vam nekomu s mt50 spojeni, mam jeste n7650 a vcera jsem byl 7hodin a nejaky drobny neustale online - no problema. dnes jsem koupil mt50 kvuli rychlosti(je to rychlejsi ne ze ne) ale po par minutach mi to spadlo. rad bych stahoval i pres noc a tohle chovani se mi opravdu nehodi. jak vy ostatni?? existuje nejake reseni?? mam nejnovejsi firmware. thanx

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Schiffa  |  30. 04. 2003 14:42

Mam data nonstop asi 4 hodiny, z toho 80 minut sem on-line a zatim to ani jednou nespadlo. Stahnul sem 18.4 MB, rychlost kolisa od 0,2 do 5,8 kB/s . Mam M50 pres seriovej port. Az klekne baterka   vyzkousim S45 a notebook pres infra..

Bydlim cca 3km od Litomeric.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  07. 05. 2003 10:45

MT50 je vyborny levny mobil pro prilezitostne pripojovani k intenretu, ale pro trvale pripojeni se nehodi. Vypina se mi! Je to chyba firmwaru. Zlobi verze 09. Zkousel jsem upgrade na verzi 17, ale mobil se mi stale behem GPRS pripojeni nahodne vypina. V prumeru vydrzim online cca 2-3h. Zajimalo by me, je-li treba S45 nebo ME45 stabilnejsi.

Take by me zajimalo, kde se da koupit levne GPRS modem. Proti beznym mobilum ma vyhodu, ze jeho RS232 interface je plnohodnotne, nechybi na nem signaly RTS, CTS, DTR, CD, DCD, atd a neni tedy nutno pouzivat pro rizeni dat softwarovy protokol XON/XOFF, ktery nektere routery neumi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rob  |  28. 04. 2003 22:37

R520m is not dead!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  29. 04. 2003 06:52

No utesuj se jak chces ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smazka  |  28. 04. 2003 21:53

 Jak to tedy ksakru je?

Tabulka:
Motorola T192   4+1    8    ....

Clanek po otevreni odkazu "Motorola T192" v tabulce:
Motorola Talkabout 192 - GPRS v lowendu
Petr Broža
- 11.10.2001

S GPRS na WAP

Mobil jako první vyložený lowend na trhu má datové přenosy GPRS, které jsou bohužel využitelné jen pro WAP. K Internetu se s nimi nepřipojíte, protože mobil nemá ani infračervený port, ani datový konektor, kam by šlo připojit kabel. Nastavení timeslotů GPRS je 3+1 stejně jako u T260 (V.66 má 4+1).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr andrs  |  28. 04. 2003 21:19

Chybí vám tam starší motoroly timeport, tuším, že to byly vůbec první GPRS přístroje u nás.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin G.  |  28. 04. 2003 19:06

Da se koupit kabel k Mt Siemens ME/S 45 , tak abych mohl byt zaroven pripojeny na net a nabijet? Pripadne typ na dodavatele. Diky moc.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Henry  |  28. 04. 2003 21:56

Informace na http://c55.zde.cz v položce Kabel s USB nabíjením.

Henry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Permon  |  28. 04. 2003 18:43

No, ja bych se celkem i pohadal, ze 6310i ma 3+2 tiemsloty!!!!! (o ostatnich N ani nemluvim). Nemam ted po ruce navod, ale mam pocit, ze je tam psano 3+1! To stejne uvadi i www.nokia.com, resp. .cz.

Takze bych to fakt tipoval na tech 3+1.

Ale kdyz tu mame odbornika od Nokie SaTaNa, ten by nam mohl odpovedet. Ale ne ze to bude typicka SaTaNova odpoved: Nokie je NEJLEPSI TELEFON (i ufoni jej pouzivaji) a proto ma 18+6 timeslotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kadlec  |  28. 04. 2003 19:03

Pokud nebude vadit, ze odpovim ja a nikoliv SaTaN, tak se o to pokusim

Nokie jsou class 6, tedy 3+2 s vyuzitim max. 4 timeslotu naraz, takze 3+1 nebo 2+2, opravdu mam pri odesilani mailu nebo uploadu na ftp dva timesloty, jeden timeslot by nezvladl pres 20 kbps

PK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Permon  |  28. 04. 2003 19:40

Ano, to vim, ze seautomaticky dle potreby prepina z 3+1 na 2+2, ale netusil jsem ze se to znaci  3+2, to prece nedava smysl!!! 3+2 dava dohromady 5 timeslotu, ale Nokie umi vyuzit pouze 4  soucasne. Ale diky za vysvetleni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  29. 04. 2003 19:49

No jeste min smysl to dava u zarizeni class 12. Tam je 4+4 ale celkem max. 5.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  30. 04. 2003 16:34

SaTaN ze je nejvetsi odbornik na nokie?
dyt ani nevedel, ze na 6310i jde stahnout javovy eml klient, ktery umi odesilat postu,...
a ja, ericssonak, jsem tomu "profikovi" pres nokie daval info...
pak skemral at mu prozradim ...
"na**at"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  01. 05. 2003 09:41

To by me teda zajimalo kde. Ja jsem tvrdil a tvrdim, ze pres GPRS + POP3 si postu nestahnes pres zadnej klient v 6310i ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Permon  |  01. 05. 2003 10:29

Zajímave, ja mam 6310i, a pres GPRS a POP3 postu pres email klient stahuji (je to java aplikace od MOJELOGO.CZ). Tak, ze by SaTaN mel takove mezery ve znalosti Nokii (jako zamestavatel bych uz ho davno vyhodil).  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JP  |  28. 04. 2003 16:01

Např.
Sony Ericsson GC75   nebo  Nokia D211

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JP  |  28. 04. 2003 16:12

PCMCIA 2.1 typ II

Bezdrátový GPRS / HSCSD / CSD (GSM) faxmodem
900 / 1800 / 1900 MHz




GPRS - rychlost
Počet slotů
CS-1 (9,05 kbps)
CS-2 (13,4 kbps)


4 přijímací
36,2
53,6


+1vysílací
9,05
13,4







3 přijímací
27,15
40,2


+2vysílací
18,1
26,8






HSCSD - rychlost
Počet slotů
9,6 kbps
14,4 kbps


4 přijímací
38,4
57,6


+1vysílací
9,6
14,4







3 přijímací
28,8
43,2


+2vysílací
19,2
28,8

 



CSD(GSM):
podpora 9,6 i 14,4 kbps

Data:
TCP/IP ver. 4

Chybové korekce:
MNP2-4,, LAPM (V.42), RLP

Komprese:
MNP 5, V.42bis

GSM / ISDN:
V.110

SMS:
příjem i vysílání

Fax:
rychlost do 9600 bps, Class II

Anténa:
odnímatelná, otočná (360st), 50 Ohm




Sw aplikace:
Dial-up Wizard, SMS a phonebook, SMS Outlook Plug-in

Podpora OS:
Windows 98/ NT4/ ME/ 2000/ XP,  Pocket PC 2002




Spotřeba:
Standby <5mA, Operační <800mA - při 3V i 5V

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Votruba  |  28. 04. 2003 16:13

Jak jsem uváděl v úvodu článku, těmto zařízením se budeme věnovat ve speciálním článku. Nebojte, dočkáte se

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sias  |  28. 04. 2003 15:36

Mám Ericssona T39 a v tabulce je class 8 (4+1) ale je u něj napsáno 3+1 :) Mě jede na maximu 4,1 KB/s z čehož usuzuji, že má 3+1... Tak jsem z toho jelen... Nemohl by to někdo nějak definitivně zjistit?   BTW: Mám firmware R4A008

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Votruba  |  28. 04. 2003 15:50

V tabulce už je to opraveno. Upřímně řečeno, u Ericssonů je to problém, někdo tvrdí 3+1, jiný 4+1. Záleží pravděpodobně i na fw.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  28. 04. 2003 17:59

No tak to jste zrejme opravili spatne. Podle poslednich dostupnych dokumentaci (Whitepaper od Ericssonu) je to 3+1 a CS1-2. Ve starsich verzich teze dokumentace je psano 4+1 a CS1-4. Zrejme Ericsson zjistil, ze neco nefunguje jak by melo a okrouhali to. Mozna planovali dovyvinout firmware, ale pak uz se na to vybodli. Pokud ma nekdo jine konkretni informace, sem s nimi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 04. 2003 21:20

Kde se ten poslední Whitepaper dá stáhnout? Musím to vidět na vlastní oko :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  29. 04. 2003 12:03

No v developer zone na webu Ericssonu - tady> http://www.ericsson.com/mobilityworld/sub/open/docs-all.html. Registrace je gratis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bubu  |  28. 04. 2003 12:54

Eurotel dataphone nema Bluetooth ale Irda,

a nejde propojit s Pc tak aby byl dataphone vyuzivan jako modem. Proto jsem si ho nekoupil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frank  |  28. 04. 2003 13:16

Samozřejmně,že "Dataphone" (XDA/MDA) lze použít jako modem ka PC...Chce to jen trochu zapátrat.Podívejte se na www.xda-developers.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muf211  |  28. 04. 2003 15:18

trochu krkolomné řešení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grifin  |  28. 04. 2003 11:11

ma 4+2 nevim na kolik je vyuziva ale je pomalejsi nez ERIK T65 ktery ma 3+1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 04. 2003 11:24

GD87 má podle všech informací 4+1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav Málek  |  28. 04. 2003 09:57

a to není špatný telefon, i dnes se občas nový objevuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  28. 04. 2003 10:58

Rekl bych, ze ho tu "zastupuje" Ericsson T39m, protoze z nej vychazi a ma uplne stejne funkce, teda az na tamto jedno tlacitko a hlasity handsfree. Dave

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
l.j.d.  |  28. 04. 2003 12:58

IMHO je T39 hodně ořezanou verzí R520, a těch "ubraných jednotlivostí" má mnohem víc. u R520 holt Ericsson testoval, co de nejvíc ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  28. 04. 2003 15:23

Buďte, prosím, konkrétní. Jak moc ořezanou? Vím akorát o vzdálenostním čidle a ještě hlasité hands-free.

Ano, T39m má míň čudlíků. A je skutečně "ořezaný" berete-li to doslovně. Minimálně o pár centimetrů na výšku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zviratko  |  28. 04. 2003 09:41

a 3650 ma 3+1? Blbost, 4+1/3+2...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 04. 2003 10:35

Článek vychází z mé tabulky, takže za údaje v něm nesu zodpovědnost, přestože byly ověřeny a posvěceny všemi výrobci mobilů. U Nokií 3650/7650 jsem ale teď všude našel informace, že je Class 6, tj. max. 3+2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zviratko  |  28. 04. 2003 09:39

jenom jsem se kouknul na svoji T68i a zjistil ze i tady to mate spatne, samozrejme umi 4+1 od FW R3 (ktery bude mit 90% lidi)... chjo... jestli mate tyhle zaseky vsude tak jste ten clanek snad ani nemeli psat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  28. 04. 2003 13:04

Jo, to je otazka, jak to s tema slotama je - kazdopadne podle posledni dokumentace na developer webu Ericssonu ma mit T68i pouze 3+1 a CS1-2,  stejne jako T39m a R520m, kde ve starsich dokumentacich bylo 4+1 a CS1-4.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zviratko  |  28. 04. 2003 09:36

Ty tridy mate spatne popsane, ve vsech tridach (ABC) plati, ze pokud je volny timeslot na hlasovy/datovy hovor tak telefon zvoni, rozdil je jen v tom jak se chova kdyz ho zvednete.
U tridy A se data zpomali o jeden timeslot ale neprerusi se, muzete zaroven bez omezeni telefonovat.
U tridy B se data pozastavi ale GPRS spojeni se neukonci.
U tridy C se nejdrive ukonci GPRS a pak se spoji samotny hovor.

Jak uz napsal kolega, uplne jste pominuli napr. u Class 10 zminit, ze podporuje konfiguraci 4+1 ale take 3+2, ze tam mate napsan pocet timeslotu je hezke, ale budi to spise dojem, ze jste se spletli, bud to piste poradne nebo to nepiste vubec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Votruba  |  28. 04. 2003 11:38

O Class 10 se právě zmiňuji: "Class 10 například nabízí maximální využití pěti timeslotů. Pro download lze využít čtyři timesloty, pro upload timesloty dva. To znamená, že telefon může pracovat v konfiguraci 4+1, nebo 3+2."  Zřejmě jste to přehlédl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kadlec  |  28. 04. 2003 09:28

Pánové, pánové,

Panasonic GD87 je 4+1 (možná 4+2 ale to nemám ještě potvrzeno) a všechny Nokie jsou 3+2 Multislot class 6, takže 3+2 s max. 4 timesloty najednou! Také by chtělo uvést, že S45 a ME45 jsou 4+1 až od fw 21, starší mají jenom 3+1. A všechny telefony 4+2 jsou class 10, tzn. s max. 5 timesloty. Navíc jsem tam nějak nenašel SE P800 a ty zařízení MDA či XDA

Takovéto články jsou spíše ostudou , matením veřejnosti  a ztrácí jakoukoliv informační hodnotu

PK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 04. 2003 10:38

Panasonic GD87 je opravdu 4+1, mám to i ve své tabulce, ze které redakce MM vycházela. U Nokií máte pravdu, tabulka nebyla konzistentní, protože některým telefonům jsme "nevyužitelný" timeslot přiznali a Nokiím ne. Uděláme update.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  28. 04. 2003 17:02

Jakym zpusobem dochazim  prepinani mezi 3+1 a 2+2 timesloty u Nokii?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Kadlec  |  28. 04. 2003 18:52

Timesloty jsou pridelovany dynamicky. Stejne jako u Siemense S55 je to bud 4+1 nebo 3+2 ale nikdy najednou 4+2. Stejne je to s Nokiemi 3+1 nebo 2+2. Stahujete data, jedete 3+1, pak zacnete napr. odesilat email a pojedete (mel byste :o)) ) 2+2

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  28. 04. 2003 20:46

No jo, ale ja bych potreboval, aby mi pri odesilani mejlu priradil na upload 2timesloty, at surfuju jak surfuju.
Ted mam spis pocit, ze mam porad pro upload 1timeslot, i kdyz treba jen stahuju jednu stranku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Temporary  |  29. 04. 2003 11:37

V tomto případě matete Vy, ne redaktoři. Multislot Class 6 neznamená 3+2, ale max. 3 timesloty pro downlink a max. 2 timesloty pro uplink, max. 4 timesloty současně. Tedy 3+1/2+2, jak pro HSCSD, tak pro GPRS. Nokia ani žádný jiný modem s MS Class 6 neumí 3+2!.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  28. 04. 2003 09:22

Jako úvodní článek docela zajímavé, ale když už se v článku píše o kódovacích schematech CS1-4 a třídách ABC, očekával bych tyto informace i v tabulce u jednotlivých telefonů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  28. 04. 2003 07:27

Možná chybí i další,ale určitě chybí SE P800...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patrick  |  28. 04. 2003 07:52

No chybí toho víc - třeba taky Nokie 3510(i).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aheloj  |  28. 04. 2003 08:14

By me zajimalo, jak bys chtel prenaset data u 3510(i) mimo WAPu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mobi  |  28. 04. 2003 09:20

Taky tam chybí Motorola T192 (ne EMO), která sice také umí pouze GPRS pro wap, ale umí GPRS 3+1. Do té tabulky by měli přidat chybějící telefony, zavést ještě jednu tabulku vedle, která by měla název třeba GPRS pouze pro WAP Ano-Ne. No, asi tyto telefony pro redakci neexistují a GPRS neumí a nepodporují....že????? P.S. Doufám, že to zase někdo smaže (tento příspěvek)  Mobi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dancul  |  28. 04. 2003 10:15

Chýbajú aj Samsungy Q100, Q105, Q200, Q300 a keď už zahrnuli aj novinku S300, tak mali uviesť aj P400. Q sú trochu staršie (okrem 300), no stále sú na trhu dostupné a to za veľmi priaznivé ceny!

Ešte jedna drobnosť. Viac ako výdrž telefónu na batérii by ma pri tel. s GPRS zaujímala možnosť dobíjania počas pripojenia GPRS. Veď na čo je dobrý telefón s GPRS, ktorý treba po dvoch hodinách odpojiť a dobíjať? U Samsungu je štandardne dodávaný dátový kálel s konektorom na pripojenie nabíjačky. Mám dojem, že u Nokie je tento kábel nutné dokúpiť a Siemens o tom ešte len sníva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zizi  |  28. 04. 2003 10:48

Naprosta vetsina Nokii ma zcela oddeleny datovy konektor od nabijeciho, takze nabijeni pri pripojenem datovem kabelu je zcela bezproblemove, takze o jakem dokupovani to tocis?

A navic v dnesni dobe, kdy vetsina dobrych mobilu ma BT je skoro zbytecne se zabyvat nejakymi datovymi kabely.

Zizi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  13. 05. 2003 09:20

Co se tyce Siemensu, tak jsem ke svemu S45i v pohode sehnal USB datovy kabel a telefon se pri pripojeni k notebooku dobiji pres nej. Pokud vim, je tento kabel pouzitelny pro S25,S35i,SL45,S45,S45i,ME45,C45,M50,MT50,C35i,M35i,C55 i S55 (netvrdim, ze vsechny tyhle telefony podporuji GPRS ;o) ). Navic podporuje i nejake SAMSUNG, Panasonic,Ericsson a Nokia telefony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Votruba  |  28. 04. 2003 11:45

Tabulku GPRS mobilů pouze pro WAP uděláme. Díky za tip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frank  |  28. 04. 2003 13:17

Máte v tabulce další chybu !!! MOTOROLA Accompli A008 umí konfiguraci GPRS jen 3+1 timeslot !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Votruba  |  28. 04. 2003 13:34

Opraveno  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mobi  |  28. 04. 2003 13:34

Už je ta tabulka perfektní, teď si ji stáhnu, teď je to OK. Mobi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dejv  |  28. 04. 2003 10:13

i 3510tka potazmo 3510(i) ma propojovaci kabel ty Lamo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BuBla  |  28. 04. 2003 13:56

A kam se zapojí? měl jsem jí v ruce a nemá žádnej kdatovej konektor??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  28. 04. 2003 14:56

Aha, takze kdyz ty neco nevidis, tak to automaticky neni. Zkus se podivat pod baterii smudlo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BuBla  |  28. 04. 2003 15:17

Tak pod baterii jsem se nedíval, ale jestli je pod baterií tak jako by nebyl protože:
a) když budu denně rozebírat kryt tak bude za pár týdnů padat sám od sebe (já nemám výměnné kryty rád protože obvykle vržou, po čase i padaj i když se nesundavaj, natož když to budu denně rozebírat)
b) v obchodech s kabelama tenhle kabel nemaj (netvrdim, že se nedá sehnat ale zas zbytečná starost navíc)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  29. 04. 2003 06:51

To jestli bude nebo nebude vrzat kryt je uz jina debata, pokud ctu dobre, tak jsi psal ze nema datovy konektor. Navic tento kabel se uplne standardne prodava ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rex  |  28. 04. 2003 17:40

to musi byt super - vyndas baterku a datujes jak vo zivot  a mas to zadarmo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  29. 04. 2003 06:51

Lepsi mit konektor pod baterii nez nikde a honit si akorat predni kryt ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
andreas  |  28. 04. 2003 10:40

V tabulce take zcela chybi telefony od LG, napr. LG G7000, G7020, G8000. To G pred cislem modelu totiz v jejich znaceni znamena GPRS...

Priste radeji nedavejte do titulku clanku slovo kompletni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Votruba  |  28. 04. 2003 11:52

V přehledu jsou pouze ty mobily, které nalezneme v nabídce českých mobilních operátorů. Z toho pohledu je to "kompletní"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
andreas  |  29. 04. 2003 10:25

Aha! A ze se nikde v textu clanku neupresnuje, ze se jedna o "mobily, které nalezneme v nabídce českých mobilních operátorů" !? Pouze se tam tvrdi:"V následující podrobné tabulce naleznete přehled všech mobilů s podporou GPRS."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Votruba  |  28. 04. 2003 11:42

P800 přidáme. Tabulka bude aktualizována.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor