Konečně fotomobil se dvěma megapixely

Diskuze čtenářů k článku

Tomáš Janoušek  |  18. 05. 2004 19:35

Mno... Jelikož mám digiťák Canon s rozlišením 5Mpix, tak se na nějaký takovýto telefon můžu vykašlat.. Koupím si (až vyjde) Sony Ericsson P1000 (teď mám P800) a tu budu používat až bude P1200 atd... A věřte, že taková P1200 nebo jak se to bude jmenovat už bude mít kvalitní fotky. Je pravda, že pro focení není podstatné jenom rozlišení - je třeba kvalitní optika, dalo by se říct že digitální zoom je i u 5Mpix rozlišení nesmysl atd atd... Prostě tak za 5/6 let už nebudu používat svůj digiťák a jenom svou P1200 ...

A ještě jedna věc: řekl bych, že za 5/6 let vysoké rozlišení v mobilech bude běžné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobb  |  12. 10. 2003 22:32

Ziram nad tim, jak se nekdo pozastavuje nad vyznamem tohoto clanku!!! Tady se to jmenuje MOBILmania, a proto by mela informovat o nejen nasem rybnicku a tunecce, ale o tom, co uz ve svete maji a driv nebo pozdeji to prijde i k nam. Japonci meli prvni vecka, meli prvni MMS, prvni UMTS, prvni kde co, a vsechno sem driv nebo pozdeji prijde upraveno pro nas. Pro me je to vyborna informace - svetovi vyrobci uz umi do mobilu dat kvalitnejsi fotak nez ten co mam ja ve svem, umi tam hodit i blesk, tudiz je jasne, ze driv nebo pozdeji to tady mame taky. Co je na tom nepochopitelnyho? Pokud bych mel u svyho mobilu neco zlepsovat, tak je to fotak a kvalita jeho fotek, samozrejme az budu chtit fotit akty nebo krajinky tak si poridim poradnou zrcadlovku, ale ty 2mega do fotaku na bezny pouziti jsou totalni BOMBA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  11. 10. 2003 19:14

Zajímalo by mě spíše jestli třeba v Japonsku mají taky takové hloupočké redaktory aby jim tam popisovali evrpské mobily..... No pan redaktor mi připomíná dobu, kdy jsme byli hotoví z německých hajzlpapírů s potiskem a po cestě do práce se o tom bavila celá tramvaj...... ale je svodoba slova, třeba nám příště detailně popíšou lov tuleňů... třeba to přijde někdy k nám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dan  |  10. 10. 2003 12:18

Tak to zase muzeme akorat potichu soupat nohama a zavidet sikmo/okym  ze maji jako vzdy nejnadupanejsi mobily ale 2 megapixely to uz je sila. Ale at se stim na bouchaj v japonsku. Nokia urcite take jednou vyroby poradny mobil s megapixely a sikmo/oky budou si to pekne mrskat a potichu budou zavidet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LucasFree  |  12. 10. 2003 20:14

Nokia stoji za prd, delaji mobily na houby a furt by chteli silene penize! Budoucnost je v tom aby se sikmooci pratele umoudrili a chteli se nam trochu venovat! a taky aby nejaky solidni vyrobce mobilnich telefonu ( zadny alcatel, nokia nebo bosch) si udelal smlouvu s velice dobrym vyrobcem optik pro fotaky ( napr. Leica ). tak se modleme at se to semele tak jak se smartphonama! holt si musime zvykat, ze tady je prehistorie, ne tam!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mata  |  08. 10. 2003 21:15

A co treba fotacek mustek mini nebo nevim jak se presne jmenuje...Neco takovyho nacpat do telefonu tak by to stacilo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
novyk  |  08. 10. 2003 16:28

Na mobilmanii mne stve jedna vec - porad tu pisete o skvelych, uzasnych, impozantnich fotoaparatech s rozlisenim 1.3 MPix, ted dokonce 2 MPix.

A porad jsem nevidel fotku, ktera by byla porizena timto fotakem. Je sice super vedet, ze existuji 2MPIx mobily, ale pokud nevidim fotku, tak je mi tahle informace platna stejne, jako to, ze ma soused na strese vrabce ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mdkill  |  08. 10. 2003 13:29

Co ti na tom neni jasne?カシオ計算機は、有効画素数200万画素CCDを搭載し、高画質な写真を誰でも簡単に撮影できるカメラ付き携帯電話『A5403CA』を開発。事業者であるKDDI株式会社へ納入を開始します。

au初のカメラ付き携帯電話を開発した当社では、今年5月に124万画素のメガピクセルCCDカメラを搭載した機種を開発するなど、常に一歩先をリードしたカメラ性能を追求し、より綺麗な写真が楽しく撮れる携帯電話を目指し積極的に取り組んでいます。


『A5403CA』は、au初の2.0メガピクセルCCDカメラを搭載した携帯電話です。UXGAの画像が撮影できる本格的なカメラ性能を備え、誰でも簡単に綺麗な写真を楽しめる機能や使い勝手を追求しました。また、カメラ性能の高画質化に合わせて、鮮明な画像を表示できる高精細2.2インチQVGAクリスタルファインカラー液晶を採用。さらに、データの保存や写真プリント時に便利な外部メモリとして、16MB miniSDTMメモリカードを付属しています。もちろん、綺麗な写真プリントができるだけでなく、画像コミュニケーションが楽しくなる多彩な撮影機能も搭載しました。
本体は、レンズ部やサブ液晶周りに円を基調としたデザインを施しており、人気のシルバー(シルバーミスト)と個性的なオレンジ(スパークオレンジ)の2色をラインアップしています。

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrD  |  08. 10. 2003 21:57

Dík za odkaz, už je mi to jasnější...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frost  |  08. 10. 2003 12:32

Teda ten link na stránky výrobce je dost krutý, vyzkoušejte !!! Jako aprílový žert je to super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  08. 10. 2003 11:48

No a na Evropu zase vsichni vyrobci prdi. To co je bezne v Japonsku uz nekolik let nam tady pripada jako zazrak snad mimozemske technologie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  09. 10. 2003 10:08

Jsem presvedecen, ze vse je pouze o cene - tyto telefony s temito fotoaparaty jsou tam totiz jiste drahy. A vyrobci se boji, ze o stejne drahy telefon navrzen pro sit GSM, narozdil od tradicniho hracickoveho Japonska  nebude v Evrope nijak zvlast prodejny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  08. 10. 2003 09:35

A budou ty super-spica-skvele telefony s 2MPix fotakem a CD prehravacem a kavovarem umet i telefonovat? --- Ano, ale bude treba dokoupit prislusenstvi.
Tudy ne pratele, tudy cesta nevede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  08. 10. 2003 10:24

Plnohodnotne (tedy ty 2MPix) povazuji spis v mobilech za samozrejmost. Jednak by slo tuto plnohodnotnou fotku poslat primo pres GPRS jako mail, ale hlave kolikrat si potrebuji neco vyfotit a fotoaparat z duvodu hmotnosti a moznosti poskozeni nemam u sebe. Cela fotografie v mobilech mi v soucasne dobe pripada jakesi retro, kdy se objevily pred nekolika lety bezne samostatne fotoapraty rozliseni tehoz. A proto vyssi rozliseni povazuji za prirozeny vyvoj.

Jinak pokud potrebuje nekdo pouze telefonovat, tak se vzdy budou vyrabet telefony i s barevnym diplejem, ktere budou umet jen telefonovat a posilat SMS.

Musite si uvedomit, ze ne kazdy vola neustale. Me treba v podstate nikdo nevola a mobil mam jen z duvodu volani na mobily ne ze zabavy, ale z nutnosti (vyrizovani osobnich veci) a pak jako pomoc v pripade nouze. A rovnez na informaci SMS o obdrzeni noveho mailu.  Proto jsem rad za javu a wap a gprs, ze mobil muzu pouzivat i jako kapesni pocitac a ne ho nosit sebou jen jako pritez.   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
expire  |  08. 10. 2003 08:01

Jaký má význam psát na českém serveru o telefonu s 2 megapixely, když tento nepodporuje GSM ? Článek člověka pouze naštve, sice je hezké vědět, že to lze do mobilu dostat ale to se ví už dlouho tak proč ? Není o čem psát ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  08. 10. 2003 08:13

I tento článek si najde své čtenáře. Omlouvám se, pokud vám vzal příliš mnoho času a musel jste proto psát tento příspěvek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peek  |  08. 10. 2003 09:02

ma o tom smysl psat, precejenom po tomto clanku je jasne ze prijdou mobily s 2megapixely i pro gsm....nadeje umira posledni...a ona urcite nastane doba kdy v mobilu bude plnohodnotny fotak kterym si nafotite dovolenou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
svb  |  08. 10. 2003 10:12

Ne, nenastane. Protoze svetlo ma urcite fyzikalni vlastnosti a pokud nebude mit fotak kvalitni (=velky) objektiv, muze mit CCD treba 16 megapixelu, ale fotky budou stejne priserne. Cili si vzdycky budete muset vybrat, bud tahat fotakomobil minimalne o vaze ctvrt kila, nebo fotit jen hnusne fotky. Doporucuju podivat se na nejaky server o fotografovani a pochopit problematiku, pak muzete mluvit o plnohodnotnych fotacich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  08. 10. 2003 10:24

Berte to ale z pohledu toho, čím fotí obyčejní uživatelé a co je pro ně plnohodnotný foťák. Co vidím, tak to jsou kompakty za tisícovku a papírové krabičky na jedno použití. Jsem přesvědčen, že těmto lidem - a je jich naprostá většina - bude fotoaparát v mobilu za nějakou dobu stoprocentně stačit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  08. 10. 2003 12:33

No ne každej potřebuje fotit v rozlišení 3Mega pixely i když se stejně na monitoru větší nezobrazí!!!A ne každej to potřebuje tisknout na stěnu svýho pokoje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka 2  |  08. 10. 2003 13:47

Mozna, ze jsem trosku narocnejsi, ale se tremi megapixely udelas v digilabu opravdu kvalitni fotografii tak maximalne 10X15 ...

Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mike_k  |  08. 10. 2003 20:02

Naprosty souhlas a to jeste s primhourenim oka. :o) 3Mpix je optimalni pro opravdu kvalitni klasicke fotky 8x13. Nemluve o tom ze, jak tu uz nekdo spravne rekl, pocet megapixelu vskutku neni vse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vulki  |  09. 10. 2003 08:46

Ja teda neviem o com tu pisete. O tom, ze 3Mpix je na fotky 9x13 tak akurat. Ja mam Minoltu 4Mpix, no fotim iba pri rozliseni 2,2Mpix. A dal som si cez internet cez nemenovanu spolocnost vyhotovit zakazku fotiek 10x15. Prilis som tomu neveril, predsa 2,2Mpix a este aj cez internet, s obavou som otvaral obalku s fotkami, no tie ma velmi prekvapili. Kvalita je uplne super. Ano, ak pracujes v reklamnej agenture, kde sa tlacia postery a plagaty, tak sa mozeme bavit o nevyhovujucej kvalite. Ale najprv si daj vytlacit fotky profesionalne cez kvalitne tlaciarne ako na svojej bubble jetke doma na kancelarsky papier a potom tu hovor o tom, ze na 9x13 su s prizmurenim oka potrebne 3Mpix

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mike_k  |  09. 10. 2003 10:51

Nejsem blazen, abych tiskl fotky doma. :o) Jasne ze je mam z fotolabu. Mam 3.2Mpix fotak, fotim vzdy v nejvyssim rozliseni a jedine fotky u kterych NAPROSTO neni poznat, ze je to z digitalu a ne z kinofilmu jsou 8x13. 10x15 uz bystre oko zejmena na nekterych fotkach pozna a 13x18 i slepe oko. :o) I tak se to sice da pouzit, mam na stole fotku pritelkyne 13x18 a je to celkem ok, nicmene profesional by nadseny vskutku nebyl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AngelS55  |  09. 10. 2003 11:25

A co že to máš za foťák, ony ty megapixely jsou zavádějící?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  11. 10. 2003 19:12

Zajímalo by mě spíše jestli třeba v Japonsku mají taky takové hloupočké redaktory aby jim tam popisovali evrpské mobily..... No pan redaktor mi připomíná dobu, kdy jsme byli hotoví z německých hajzlpapírů s potiskem a po cestě do práce se o tom bavila celá tramvaj...... ale je svodoba slova, třeba nám příště detailně popíšou lov tuleňů... třeba to přijde někdy k nám.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AngelS55  |  09. 10. 2003 11:14

Hoši plácáte nesmysly, v digitální fotografii pracuji profesionálně od roku 1998 a můžu vám říct, že už z 2mpx uděláte dobré fotky A4, v 99ém jsme z 2mpx dělali i plakáty 180 x 150 cm a naprosto v pohodě, měly sice větší zrno, ale na plakát se koukáš z větší vzdálenosti, takže výsledek byl naprosto pohodový. V dnešní době pro běžnou fotogrfii je ideální 3mpx, stále dobrý poměr kvality a velikosti fotky. Sám mám profesionální šestimego, ale 2/3 fotek fotím stejně na 3,3mpx, prostě to bohatě stačí a např. fotografie z fotolabu velikosti A3 nemá chybu. Jediná možnost, aby třímego stačilo jen na 10 x 15 je případ levných digiťáků jako je např. Twingate z Digimatu, jednak to není jak uvádí reklama třímego, ale jeń dvoumego s extrapolací, jednak májí nekvalitní čipy a optiku a nehoráznou míru komprese, takže výsledek je o něco málo lepší než 1,3 mpx, holt kdo naletí na v podstatě klamavou reklamu a myslí si, že bude mít za málo peněz hodně muziky, rychle narazí. Je lepší rozhodně koupit třeba značkové dvoumego, než takový šunt s kupou inzerovaných megapixlů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mike_k  |  09. 10. 2003 14:02

Hele neprehanis trochu chlape? U plakatu 180x150cm ti pri 2Mpix na 1cm nepripada ani 10 pixelů. Tomu teda rikam sakra VETSI zrno. :o)) Ano z dalky se na to nesporne da divat, ale plakat co koupis v obchode vypada ponekud jinak. :o) Akorat mam pocit, ze jsme uz ponekud odpocili od naplne tohoto serveru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AngelS55  |  09. 10. 2003 14:33

Řečeno slovy klasika, "Teorie je šedivá a strom života zelený" , samozřejmě, že nelze vyblít 2mpx fotku rovnou na tiskárnu a chtít 180 x 150cm, tomu se musí trochu pomoc, ale výsledky byly opravdu dobré. Na výsledek má skutečně vliv víc aspektů, hlavně musí být dobrá optika a kvalitní čip, pak lze získat slušný výstup i z 1,3 mpx. Nedávno jsem dělal fotky 10 x 15 z 640 x 480 z 1,3 mpx Olympusu, myslel jsem si, že to bude nepoužitelné, omyl, jsou docela dobře použitelné, většina domácích uživatelů by byla spokojena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  08. 10. 2003 17:44

Mate samozrejme pravdu ale rekneme si uprimne ze rozliseni neni vse. Sam jsem videl fotky z nejakeho prehistorickeho Canonu (pred 11 lety), ktery mel take 0,3 mpix a fotky z nej byly krasne ostre. To co leze z dnesnich mobilu se fotkou moc nazvat neda. Spis by to chtelo trochu zapracovat na optice i kdyz moc moznosti pro to neni. Ale jsem presvedcen, ze alespon minimalne by se to vylepsit dalo. Podle me by stacilo umistit fotak ne na zdni stranu ale treba na bok telefonu. Tam by byla moznost pro castecne zapusteni a tim eliminaci zapatlani od prstu pri drzeni a bylo by i vic prostoru pro lepsi optiku. Nikdo od fotaku v mobilu nemuze cekat zazraky ale to co to predvadi dneska je opravdu zoufalost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cool-man  |  08. 10. 2003 19:24

Nevim proč se všichni rozčilujete   Vždyť je telefon s lepšíma funkcema DBTEL M8 a na našem trhu by se měl objevit koncem roku (jinak si ho můžeš pbjednat přes net) a měl by stát něco kolem 15 000 kč. Což sou pěkný prachy za tak nadupanej mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor