V Androidu 12 nás čeká jedna velká změna, v rámci které se Google částečně inspiroval u Applu. Pokud se v nové verzi Androidu odhlásíte s personalizace reklam, nebudou mít vývojáři přístup k vašemu inzertnímu ID. A i kdyby je aplikace programově vyžadovala, systém na dotaz vrátí řetězec plný nul.
Odhlášení z cílených reklam funguje u současných Androidů. Stačí přejít do Nastavení - Google - Reklamy - Odhlásit se z personalizace reklam, a položku aktivovat. Jenže za současné konstelace ještě nemáte vyhráno, protože aplikace mohou toto omezení obejít a získat váš unikátní řetězec inzertního ID. Stačí jen to, že nebudou nabízet cílené reklamy, ale ID využijí jen pro „analytické“ účely. V případě nové verze Androidu už tato zadní vrátka nebudou funkční.
Je jasné, že Google žije z prodeje reklam, a tak bude deaktivace přístupu k inzertnímu ID na samotných uživatelích. A to je v ostrém kontrastu s iOS, který od verze 14.5 nutí vývojáře k tomu aby před sledováním chování uživatelů pro účely personalizovaných reklam nejprve vyžádali souhlas. Google tedy mezi řádky vsází na to, že odhlášení od sledování systému bude alespoň trochu schované v nastavení. Konečně funkční odhlášení z personalizovaných reklam bude u Androidu 12 k dispozici koncem letošního roku, příští rok má být funkce aktivní pro všechna zařízení, která podporují balík služeb Google Play Services.
Zdroj Searchengineland