Internetový obchod s potravinami a drogerií Košík.cz představil vylepšenou verzi svojí mobilní aplikace (ke stažení zdarma pro Android a iOS). Firma si uvědomuje, že objednávky z telefonu nabývají na významu – už dvě třetiny jejích zákazníků používají k nákupu aplikaci. Tu proto vylepšuje tak, aby vyhovovala jak stávajícím zákazníkům, tak i těm, kteří na Košíku budou nakupovat poprvé. Testování aplikace se zúčastnili i sami zákazníci, vývoj zastřešila společnost Etnetera.
Aplikace Košík má nový vzhled na smartphonech s Androidem i iOS
Celá aplikace prošla redesignem, který klade důraz na jednoduchost, přehlednost, ale také rychlost. Důležitým požadavkem Košíku byla intuitivnost, aby i zákazník, který zatím není s aplikací tolik obeznámený, dokázal většinu položek najít bez zdlouhavého procházení nabídkou. Košík uvádí, že proces objednávky se zkrátil na dvě ťuknutí do displeje.
V kolika taškách dorazí můj nákup?
Užitečnou funkcí aplikace jsou tzv. doobjednávky. Slouží k tomu, když si zákazník po uzavření a zaplacení objednávky uvědomí, že ještě na nějaké zboží zapomněl. Pokud zvolí doručení za 3 hodiny a déle, má možnost do 10 minut od uzavření objednávky bez dalších poplatků přidat zapomenuté zboží.
Zjednodušena byla i funkce reklamací. Položky, které byly v nákupu v nepořádku, stačí označit a kompenzace za ně je zákazníkovi v podobě kreditů okamžitě připsána na jeho účet – a to v jakoukoli denní nebo noční dobu. Na uplatnění reklamace má každý zákazník 72 hodin.
Změnou prošlo také sledování objednaného nákupu. Košík standardně upřesňuje, v kolik hodin kurýr s nákupem v rámci hodinového „okna“ pravděpodobně přijede. Nově mají zákazníci možnost sledovat jeho pohyb v reálném čase přímo na mapě. Pravděpodobný čas doručení bude upřesněn na dvacetiminutový interval, zákazník zároveň uvidí, kolikátý je v aktuálním pořadí závozové trasy. Zajímavý detail je pak údaj, do kolika tašek je nákup rozdělen.
Nákupy lze vedle aplikace provést i na webové stránce Košík.cz: