Krátké SMS: JkSeVjitDo60Znku?

Diskuze čtenářů k článku

t29  |  13. 03. 2003 19:54

"COrikateNAtutoTROCHUjinouVETU?"
na to rikam asi tolik, ze kdyz od nekoho takovou sms dostanu, tak dotycnemu ubozakovi zasadne neodpovim.
s blbeckama nekomunikuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Howard  |  09. 03. 2003 18:56

JAsemNIKDYjinakTEXTOVKYzMOBILUnepsalNEZtakhleVSICHNIznamiSInaTOzvykliAneniPROBLEM:)zNETUnaETtedyBUDUpsatPODOBNEvonoTOnakDOPADNEtesimSEazTOzrusiIoskar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Freeze  |  10. 03. 2003 16:07

NOjaSEnetesimAZtoOSKARzrusiALEtakleOBCASpisuTAKYaJEtoCELKEMvPOHODE.

TDseNUCIMiVPOUSTnjouTUsmhlskuABCHmhlPUZVTsmsBRNUertlu.

Asi malo kdo to pochopi, ale uspora je 50%, tzn, do SMSky se vejde 240 znaku! Odzksno!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Howard  |  09. 03. 2003 18:55

JAsemNIKDYjinakTEXTOVKYzMOBILUnepsalNEZtakhleVSICHNIznamiSInaTOzvykliAneniPROBLEM:)zNETUnaETtedyBUDUpsatPODOBNEvonoTOnakDOPADNEtesimSEazTOzrusiIoskar

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DICK  |  08. 03. 2003 18:38

Reklamni SMS je jako kdyby se za ne platilo...delat nekomu takhle reklamu tak to teda ne...jeste ze ve svem blizkem okoli nemam nikoho na eutotelu....verim oskarovi ze i kdyz ho sms brana zatezuje v rozpoctu tenhle nepopolarni krok neudela....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Puskin  |  08. 03. 2003 17:45

NevimJAKvy,ALEtenhleZPUSOBpsaniSMSekPOUZIVAM
UZnejakouDOBU,aMUZUvamRICT,zeTOneniVUBEC
problem-prosteMISTOmezernikuZMACKNUcapsLOCK...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  09. 03. 2003 20:49

Tohle uměly některé starší Alcately automaticky.

Problém to určitě není psát, trošku problém je to číst. Občas takovou SMS dostanu,  a když jí nenapsal někdo pro mě extrémně důležitý, mažu jí (a většinou ani nečtu). Myslím, že žádná ze zkratek by neměla obtěžovat adresáta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajdee  |  08. 03. 2003 14:36

zůstane neposvrněna. - tak to se Vám pane Lutonský povedlo :)) pokud to tedy nebyl úmysl ;)

jinak zkracování občas používám: když bych se kvůli několika znakům neměl vejít do 160 zn., tak smažu pár mezer a zvětším první písmena slov. A slova jako z5 a o5 používám někdy i na chatu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  07. 03. 2003 13:03

Eurotel přece neomezuje celkový počet poslaných SMS. Tak teď je ta pravá doba, aby se ukázalo, ze od původního zveřejnění článku nastal přece jenom nějaký pokrok. Šikovný programátor napiše ve volném čase aplikaci pro odesilani komprimovaných SMS rozdělených na potřebný počet 60 znakových části prostřednictvím WEBu Eurotelu a k tomu aplikaci v Javě na zpětnou rekonstrukci v mobilu. No a Mobilmania by to mohla šířit ze svých stránek. Odměnou jim bude sláva, zvýšený provoz WEBu a dobrý pocit, že převezli Eurotel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kAmMa  |  07. 03. 2003 16:06

no to je dost zajimavy napad, ze bych se do toho pustil ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H-czech  |  07. 03. 2003 17:35

Hmmnnn... konecne to nekdo vytahl. Ja uz sem se to pokousel vymyslet i do normalnich SMS via mobil. Muj napad (ne, ze by byl svetoborny, ale nevim, jestli tady s tim otravovat) rad odpovim komukoli v e-mailu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rex  |  11. 03. 2003 18:32

pokud vim, zadna javova aplikace v mobilu neni schopna pracovat s prichozima smskama. konkretne v simensu s55, jak to jinak resit, nez: uzivatel musi presunout prichozi sms do archivu, spusti aplikaci, ta si nacte smsky z archivu a zpracuje...

docela komplikovany postup = naprd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuta  |  08. 03. 2003 10:21

Jasně - šikovný programátor ve volném čase... Bude se s tím chvíli mořit a až se to rozšíří, Eurotel udělá opatření (třeba zruší posílání zdarma docela) a celá za práce půjde... Všichni víme, kam. A odměnou jim bude sláva, zvýšený provoz WEBu a dobrý pocit, že převezli Eurotel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuta  |  08. 03. 2003 10:23

Jasně - šikovný programátor ve volném čase... Bude se s tím chvíli mořit a až se to rozšíří, Eurotel udělá opatření (třeba zruší posílání zdarma docela) a celá za práce půjde... Všichni víme, kam. A odměnou jim bude sláva, zvýšený provoz WEBu a dobrý pocit, že převezli Eurotel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Olyman  |  07. 03. 2003 12:16

Zkracovani SMS o mezery pouziva uz vice jak pul roku moje pritelkyne v Anglii. Meli jsme T-Mobile, ale jak zacal delat problemy, tak jsme sli do OSKARA. Takze ja mam na compu branu Oskara a ona mi pise vety bez mezer s tim, ze kazde slovo zacina velkym pismenem. Muzu vam rict ze to jde cist naprosto v pohode.

Ale v nasich tuzemskych podminkach se mi zda takoveto zkracovani ne moc efektivni. Prece jen je rozdil 1SMS z Anglie 10Kc a u nas asi kolem 1Kc - 3Kc.

Vynechavani souhlasek se mi nezda moc zdarile, protoze se nemusi vzdy najit protejsek, ktery to pochopi. Moje holka sice sem tam taky nejakou vynecha, ale to jen ve velice nutnem pripade. Rozhodne to jde cist hure nez pouhe vynechani mezer.

                                                         TakzeSeMejteDobre

                                                                                           Oly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  07. 03. 2003 12:26

V Británii jistá třináctiletá dívenka napsala odevzdala tuto slohovou práci:

"My smmr hols wr CWOT. "B4, we used 2go2 NY 2C my bro, his GF & thr 3 :- kids FTF. "ILNY, it's a gr8 plc"

Překlad: ""My summer holidays were a complete waste of time. "Before, we used to go to New York to see my brother, his girlfriend and their three screaming kids face to face. "I love New York. It's a great place."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  07. 03. 2003 13:44


Nejde-li o "kachnu", pak si dovedu predstavit babylonske zmateni jazyku - za chvilku nebudeme rozumet mladezi postizene SMS-manii - tedy mozna vlastnim detem...
Asi tem svym rozslapu mobily...  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesa  |  08. 03. 2003 17:13

Tak napsat a odevzdat to mohla, ale co jí na to řekl(a) její teacher?
Navíc mi není jesný, kde teda v létě byla, když už né v NYC....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  07. 03. 2003 11:43

 Projedname prosazeni techto zkratek namisto beznych vyrazu do obvykle komunikace

    

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  07. 03. 2003 10:33

Viz subject

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  07. 03. 2003 11:24

Zadna zamena -100- za -sto- nema komprimacni efekt... Jde spise o "hracicku". Budes-li ovsem prijemce chtit zmast zvlaste dokonale, napis .1k (jedna desetina tisice ). Muzes take psat b8 (bejt), 1n (onen), 2dle (tudle), 3sko (Frisko)...
Fantazii se meze nekladou a z podobnych SMS poplynou velke zisky operatorum, protoze prijemci budou odesilatelum volat, co to ma vlastne znamenat.
"Orwelovsky" se ptam - neni tento clanek placeny Eurotelem?????

   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  07. 03. 2003 11:30

... jeste mne napadlo vy1 ...

Nevis co to je???  - prece ...vyraz...

   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  07. 03. 2003 09:37

No pardon, ale tohle je řešení pro úplné socky. Jedn avěc je, když chci napsat zprávu a nevejdu se o pár znaků, to potom jsem ochotný umazat mezery za koncem vety a tak, pak se pokusím najít kratší synonyma a nakonec zkusím některé informace vynechat. Ale mazat mezery mezi slovy? Brrrr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xman  |  07. 03. 2003 14:18

to potom jsem ochotný umazat mezery za koncem vety a tak, pak se pokusím najít kratší synonyma a nakonec zkusím některé informace vynechat ... az nakonec vynecham vsechno a zjistim, ze jsem uplna socka a neposlu nic.

To jsi chtel napsat? )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  07. 03. 2003 14:26

Hi hi hi... já posílám asi 500 SMS měsíčně a dlouhé SMS neposílám jen proto, že hodně lidí s nimi má problémy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  07. 03. 2003 15:06

Chtěl bych vidět tvoje prsty. Se musíš hodně nudit co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mft  |  08. 03. 2003 14:19

Prave jsi prokazal, ze jsi NEJVETSI socka TY! Kdyz budes tu svou SMS takhle stelovat cca pet minut tveho casu, nez se vejdes do povoleneho poctu znaku, ja uz odeslu rovnou 2 SMS. Tzn. ze ti stoji usetrit 3 Kc za pet minut prace, takze tvoje hodinova mzda je nizsi, nez u normalni socky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  07. 03. 2003 08:38

Velice pekny clanek - bavil jsem se....
Sam nekdy nektere zkratky v SMS pouzivam, takze mi przneni cestiny moc nevadi (pri potrebe neprznene cestiny si prectu treba Capka), na druhou stranu se priznam, ze tukat SMS se mu uz taky moc nechce a radeji zavolam - bez zkratek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  07. 03. 2003 09:13

Souhlas, nejlíp se domluvím tak že zavolám. Jinak si ale myslím že v krajních případech kdy není dost kreditu na volání nebo psaní víc SMS je tohle šifrování docela v pohodě a pochybuju o tom že na nějaké esemesce zavísí osud českého jazyka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beruška  |  07. 03. 2003 08:30

... jak bych asi tohle "zkracování" zkombinovala s T9? Možná, že to je úspora znaků, ale v žádném případě to není úspora času. Než bych napsala jednu takhle zkrácenou SMS, tak za stejnou dobu bych měla minimálně 2 "normální". A navíc mám zkušenosti, že lidi potom takhle píšou i e-maily. No prostě další způsob, jak zohavnit naši krásnou češtinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Muf211  |  07. 03. 2003 11:14

No beruško, myslím, že bylo myšleno zkracování sms přes bránu ET, a předpokládám, že v PC t9 nepoužíváš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  07. 03. 2003 11:41

Berusku asi napadlo, ze by takto zkracovala i z telefonu odesilane textovky.

Napr.: Pro1mePrszniTextoZXtekNami100BznyxVy1uDoObvkleKmnikce

Chachaaaaa - kdo to vylusti??? - pro ostatni je reseni v jednom z mych nasledujicich prispevku.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger  |  07. 03. 2003 08:21

"věřím, že čeština zůstane neposvrněna" - No, neposvrnena snad zustane, i kdyz... Dnes uz si clovek nemuze byt nicim jisty :)

Sam obcas vypoustim mezery kolem interpunkce, pokud se napr. o 5 znaku nevejdu do textovky, ale takovehle extremy se mi zdaji prilis. Mozna uz starnu a pohodlnim :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr HORN  |  07. 03. 2003 08:37

Sorry, ale vypouštíš občas i celá písmenka. Kupříkladu ve slově neposkvrněna.  Jinak bych vpodstatě souhlasil s předchozími příspěvky. Zkracování za každou cenu mi přijde jako nesmysl. Kdo pak má luštit, co mi pisatel vlastně chtěl říct a na druhou stranu, jak mohu vědět, že příjemce bude schopný mou SMS rozluštit...

Toť můj názor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger  |  08. 03. 2003 07:54

Tys asi ten clanek necetl, vid? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  07. 03. 2003 07:54

Tohle uz delsi dobu pouzivaj paranoidni jedinci, majici strach z "odposlechu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pinus  |  07. 03. 2003 13:43

Jako treba pan poslanec Tlusty? Myslis, ze by byl schopen neco podobneho rozlusit? =)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sasha  |  07. 03. 2003 07:48

Navrhuhi text pakovat programem rar. Text jde zapakovat az na 1/20. Pak mame sms se 1200 znaky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  07. 03. 2003 09:14

Bohuzel hlavicka zabere prvnich 5 smsek :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Utrejch  |  07. 03. 2003 07:08

Nastolit - to je bomba - odedneška budu psát jedině na100lit - to je úspora písmen jak blázen. Co ještě takhle 100jím, u100jím, 100pa, 100lek, 100lice

Jinak, psát takhle zmršené věty (vynechávat písmenka) - to mi pak vznikne krásný písmenkový gulášek, ve kterém se možná nevyzná ani odesilatel (nejlepší kombinace - vynechávání samohlásek, nahrazování části slov číslicemi - třeba 100  a vynechávání mezer!!! ZmĚnA vElIkOsTí PíSmEn Je POvaŽOvÁnA zA SAmoZŘeJmOsT ) - ještě písmeno ch nahradit nepříliš používaným X a každé druhé slovo nepsat .

Nápad dobrý, ale ne pro mne

Všem ostatním přeji příjemné šifrování a luštění!

K otázce pro diskuzi:

Nejkratší SMS = žádná sms - domluvte si signalizaci prozvoněním

1x - příjdu

2x - nepříjdu

3x - zdržím se, ale příjdu, počkej

a tak dále - a on nám pak operátor zpoplatní i prozvonění

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pinus  |  07. 03. 2003 13:42

No neusetris vubec nic, ale budes preci vypadat cool a muzes si rikat, jak jsi to tomu operatorovi pekne nandal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
outside  |  10. 03. 2003 16:17

Nebo stridat zvoneni jako anonym/vlastni cislo. Staci mit v seznamu pro daneho cloveka dve cisla - jedno normalni a jedno s "predponou" #31#. Kdyz se domluvis s tim druhym na kodovaci tabulce, predas si jakoukoliv informaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 14:07

   

A co kdyz mu mezitim zavola nekdo jiny s CLIR?????       

To uz mas lepsi se naucit morseovku  (jedno zvoneni tecka, dve carka, tri oddelovac)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 14:10

   

A co kdyz mu mezitim zavola nekdo jiny s CLIR?????       

To uz mas lepsi se naucit morseovku  (jedno zvoneni "tecka", dve "carka", tri "oddelovac", ctyri "uz to kruci zvedni, nebudu te morzeovkou prozvanet tri dny!!!")...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
komár  |  07. 03. 2003 06:41

Příjde mi to jako pěkná blbost vypouštět samohlásky ze slov při psaní sms. tak těch sms holt napíšu více, ale nebudu takhle hnusit a degradovat češtinu na pochybné zkratky pisatele, tak krásný jazyk si to nezaslouží. Potom se můžete omezit jen na huraaa, grrrr, jupiii, e e e a chrchr hoho atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Comar  |  10. 03. 2003 16:29

A napadlo nekoho z Vas zkratit obsah a omezit se na opravdu dulezite jadro toho, co chceme rict misto nesmyslneho vymysleni ruznych patvaru? Vetsina smsek obsahuje stejne jen jednu nebo dve dulezite informace. Pokud toho chcete sdelit vic, tak je stejne lepsi zavolat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor