Krize v Nokii: Jak to vidí MobilMania

Diskuze čtenářů k článku

Pete  |  11. 02. 2011 09:02

Presne podle ocekavani
Nokia and Microsoft Announce Plans for a Broad Strategic Partnership to Build a New Global Mobile Ecosystem
Companies plan to combine assets and develop innovative mobile products on an unprecedented scale.
LONDON – Feb. 11, 2011 – Nokia and Microsoft today announced plans to form a broad strategic partnership that would use their complementary strengths and expertise to create a new global mobile ecosystem.
Nokia and Microsoft intend to jointly create market-leading mobile products and services designed to offer consumers, operators and developers unrivalled choice and opportunity. As each company would focus on its core competencies, the partnership would create the opportunity for rapid time to market execution. Additionally, Nokia and Microsoft plan to work together to integrate key assets and create completely new service offerings, while extending established products and services to new markets.
Under the proposed partnership:
• Nokia would adopt Windows Phone as its principal smartphone strategy, innovating on top of the platform in areas such as imaging, where Nokia is a market leader.
• Nokia would help drive the future of Windows Phone. Nokia would contribute its expertise on hardware design, language support, and help bring Windows Phone to a larger range of price points, market segments and geographies.
• Nokia and Microsoft would closely collaborate on joint marketing initiatives and a shared development roadmap to align on the future evolution of mobile products.
• Bing would power Nokia's search services across Nokia devices and services, giving customers access to Bing's next generation search capabilities. Microsoft adCenter would provide search advertising services on Nokia's line of devices and services.
• Nokia Maps would be a core part of Microsoft's mapping services. For example, Maps would be integrated with Microsoft's Bing search engine and adCenter advertising platform to form a unique local search and advertising experience
• Nokia's extensive operator billing agreements would make it easier for consumers to purchase Nokia Windows Phone services in countries where credit-card use is low.
• Microsoft development tools would be used to create applications to run on Nokia Windows Phones, allowing developers to easily leverage the ecosystem's global reach.
• Nokia's content and application store would be integrated with Microsoft Marketplace for a more compelling consumer experience.
"Today, developers, operators and consumers want compelling mobile products, which include not only the device, but the software, services, applications and customer support that make a great experience," Stephen Elop, Nokia President and CEO, said at a joint news conference in London. "Nokia and Microsoft will combine our strengths to deliver an ecosystem with unrivalled global reach and scale. It's now a three-horse race."
"I am excited about this partnership with Nokia," said Steven A. Ballmer, Microsoft CEO. "Ecosystems thrive when fueled by speed, innovation and scale.The partnership announced today provides incredible scale, vast expertise in hardware and software innovation and a proven ability to execute."
Please visit www.nokia.com/press for press materials.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toman  |  13. 02. 2011 14:27

Kdo nesouhlasí, ať se podepíše zde:
http://www.ipetitions.com/petition/symbianforever...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 02. 2011 03:30

Proč na mobilmanii i krize v nokii vydá na dvacet tisíc článků? Proč N8 dostala každý den půl stránky a žádný jiný telefon (Samsung, Sony Ericsson, iPhone, HTC) u vás podobný prostor nikdy nedostal?
Nokia je možná největší mobilní firma na světě. Jenže hlavně kvůli rozvíjejícím se trhům a konzervativnějším uživatelům. V západní Evropě? Před nedávnem poražena. V severní Americe? Nikdy nevládla. Mohli byste už PROSÍM věnovat stejný prostor všem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aladin  |  11. 02. 2011 04:13

tohle jsem jim rikal uz v roce 2003 ci 4 a od te doby se koukam nic nezmenilo, akorat ted kdyz Nokii konecne poradne tece do bot, tak ostatni maj trosku vetsi prostor,
pritom mnohem kvalitnejsi veci jako je BB a Palm naprosto opomijene, stoji pritom levneji nez
hure vybavena a nekvalitni pos. Nokia !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  11. 02. 2011 07:20

Netrepte sa ppzrite nizsie 4 clanky o HP, ked bol novy ifon bolo 500 clankov o nom, ked wp tak plno veci o nom. Pise sa o tom co je aktualne a o co je zaujem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 02. 2011 15:59

Jenže soudě podle mobilmanie češi kupují nokie místo rohlíků.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pop  |  11. 02. 2011 03:18

Nokia žádný problém nemá kromě Elopa.Prodává nejvíce MT na světě na všech trzích na kterých prodává kromě US je to nejprodávanější mobil vsadil bych se že i u nás bude C3 T&T na 1 místě.. Nokia N8 je ve všem lepší než iP a stojí polovinu.. Elop schválně vydává takové prohlášení aby postrašil akcionáře a ti pak snadněji přistoupily na kooptaci z MS není náhodou že Elop přišel z MS jde spíš o záchranu MS než Nokie. A prodávání mobilu bez AF krom toho nejdražšího byl taky nejspíš jeho nápad..Myslím že dojde i na to stěhovaní vedení a vývoj do US a výroba do Číny už kvůli daním daně ve Finsku jsou nějak 40%. Každopádně Nokia nebude už to co dříve..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aladin  |  11. 02. 2011 04:10

jenze tech ,,nejvic telefonu na svete" to je akorat milion telefonu Nokia 1100 v zemich tretiho sveta
zatimco apple ma jen jednu vec a to nejnabouchanejsi smartphone

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aladin  |  11. 02. 2011 01:31

iOS na NOKII tak by byl opravdu spatny vtip takhle zplznit svuj os by nastesti Apple v zivote nedovolil, totalne nekvalitni hw a na nem nejlepsi system to nejde do hromady,
podle me se nic zasadniho nestane, jen se vypusti do eteru obvykle plky, aby se uklidnili akcionari
JO JA BYCH VIDEL RESENI: VYROBIT NOVOU 6210 A 6310i jako pred 10 lety, masa uzivatelu by se mozna k nim vratila, nicmene ted uz bysme si ty lupajici klavesnice nepripustily !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 20:32

Mne sa osobne páči názor Tomáša Doseděla, že by to mohol byť Android alebo podľa mňa skôr WP7 s nadstavbou Symbianu, to sa mi zdá byť také vhodné riešenie - ovca celá, vlk sýty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FFo  |  10. 02. 2011 23:06

Nemůže to být WP7 s nadstavbou Symbian, protože Microsoft firmám nedovoluje upravovat si systém podle svých představ... Kdyby chtěli vytvořit vlastní už. prostředí, museli by zvolit Android...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toman  |  11. 02. 2011 00:02

Ovce nebrat. :D :D :D Ať jen pěkně pokračuje v Symbianu a klidně i tom Meegu. Hlavně nee ostatní opičárny, to by už nebyla Nokia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  10. 02. 2011 20:23

Já nevím, co Nokie udělá, ale - když se sejdou dva invalidní důchodci, rozhodně se nemůžou pokládat za solidního desetibojaře :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mk  |  10. 02. 2011 19:18

VP Google si včera utweetnul, že dva krocani orla nezplodí. A dodal: Google s Nokií vážně nejde. Hello Microsoft!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 02. 2011 17:41

Na Windows phone 7 bych to neviděl. Sice je to nový systém, který by možná pomohl, ale je to risk.
Co se týče androidu, tak je to ta nejsnadnější cesta k úspěchu a ztrátě identity.
Muj tip je, že v pátek představí Meego a novou obchodní strategii s nějakou třešničkou na dortu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
flekmatik  |  10. 02. 2011 18:59

Ztratí identitu, stejně jako už ju ztratilo HTC a Samsung, a HP identitu ani nezískalo protože používá jako OS u svých PC Windows (stejně jako všichni ostatní výrobci).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lupara  |  10. 02. 2011 19:16

Enemže třeba HTC se právě díky Androidu stalo tak ohromně úspěšnou značkou... Tohle by se z mnoha důvodů Nokii nepovedlo... a i kdyby povedlo, Nokia by ztratila právě to, co z ní dělá Nokii, jak tu už mnohokrát "zaznělo".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondnokiafan  |  10. 02. 2011 17:23

nokio!přejdi na wm nebo android,to bude super!do c2,3 x2,3 dejte symbian a budete navždy nejleší!!!Jen ne apple!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yosshi  |  10. 02. 2011 16:53

S androidem by to měli těžké na poli high-end. Jít proti HW, Samsungu (S-AMOLEDy, procesory) LG (chystané 3D, už připravené 2-jádrové modely) atd.
Velice se mi líbí myšlenka Filipa Kůžela o WebOS "Ten systém je skvělý a podpora ze strany Nokie by mu prospěla."
I tak myslím, že se nic nezmění, a taktika Nokie bude pokračovat jako doteď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chrisi  |  10. 02. 2011 16:19

Podle toho jak dnes strme pada cena akcii NOKIA na NASDAQ dolu, pujde zrejme o pokracovani cesty samovyvoje OS MeeGo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
schneeberg  |  10. 02. 2011 15:47

hm, tak pan Elop a celá Nokia se chystají skočit do oceánu ... tak to je jasný, nasadí Badu od Samsungu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toman  |  10. 02. 2011 16:01

tak nějak... Pokud fakt nasaděj konkureční opičárnu, definitivně se zničej. Ale jasně, Ezopovi je to jedno, Amíci tradice neznaj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpolan  |  10. 02. 2011 20:17

Pravda... Bojím se toho, že Nokia se stane jen další ze značek zaměřených čistě na americký trh. V té chvíli bych nevěděl, co dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 02. 2011 16:03

Ty voe jenom to nééé:DDD Badu jsem měl a ze začátku super, ale jak začaly dělat androidy tak to šlo do kytek. Jenom to nééé:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxmz  |  10. 02. 2011 15:12
avatar
10. 02. 2011 16:25

No jestli zítra nepředstaví nic s WP7 tak Engadget bude muset šoupat nohama v koutě :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tyvoe  |  10. 02. 2011 16:33

už ten obrázok amazon zmenil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  10. 02. 2011 14:58

keby hodili na pas nokiu 6310, normalnu cenu tak nebudu stihat vyrabat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza20  |  10. 02. 2011 14:50

Přesně, jak jsem říkal. Bloomberg potvrdil, že se Nokia spojila s Microsoftem, takže můžeme očekávat nové modely s Windows Phone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
igy  |  10. 02. 2011 14:56

Ach jo
No snad ten WP pořádně popoženou a udělají mu pořádný vzhled a funkce, aspoň jako má Symbian.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toman  |  10. 02. 2011 14:58

no nevim, kterej blázen si koupí něco tak restriktivního, jako wp7, ale tak každýmu vyhovuje něco, no. Každopádně doufám, že to dobře dopadne a že tu zůstane to nej, Symbian!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza20  |  10. 02. 2011 15:00

Je dosti možné, že to nebude přímo Windows Phone, ale nějaká nadstavba. Jsem docela zvědavej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bernardýn  |  10. 02. 2011 14:27

že Nokia zaspala, je jasné. Je to jako s jinou dnešní firmou, klesají prodeje, tak se nehledá chyba u managementu, ale chyba je "vždy" u prodavače, protože špatně prodává. Na vině je mamon a hamounství, na tohle kapitalismus zajde. Budiž tato situace způsobí změnu myšlení manažerů i u jiných firem - budiž jsou schopni přiznat svoji zodpovědnost. Nokii ale přeji, aby se z toho dostala a dál nás oblažovala přítomností svých mobilů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lol  |  10. 02. 2011 14:40

prej oblažovala

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jfb  |  10. 02. 2011 14:45

Management se právě v Nokii vyměnil, a ten teď musí rozhodnout co dál

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 15:07

No podle toho jaký zemětřesení zažilo a zažije( viz. zprávy o chystaných odchodech lidí z vedení) vedení Nokie si myslím, že se chyba hledá právě tam..:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bed motofoko  |  10. 02. 2011 14:18

bude to symbian a WP7.
viem to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
igy  |  10. 02. 2011 14:31

bohužel si to taky myslím. A nevěřím, že jim to pomůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cynik  |  10. 02. 2011 16:20

WP7? To uz akoze Microsofti Marketplace funguje v celej Europe? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpolan  |  11. 02. 2011 07:39

Je pravda, že nasazení WP7 Nokií by značně urychlilo zavedení Marketplace v širším poli zemí. Bez toho by se obě firmy navzájem na poli mobilní komunikace pohřbily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  10. 02. 2011 14:05

Myslim,že nokia pujdu do Androidu nebo WebOS
Meego- drahej vývoj,nejistá budoucnost,trh je už rozdělenej,další raketovej nástup OS už nebude a když na to bude sama Nokia- už nemá šanci,její doby vlivu už sou pryč.
WP7-z obchodního hlediska by nebyl problém.MS by byl určitě rád,kdyby mohl licencovat i pro zatím nejvetěího výrobce.Ale jelikož MS nedovoluje úprávu prostředí,nokia by uplně ztratila svojí tvář,navíc by to znamenalo lepší HW.A Ani buboucnost WP7 není jistá.
Android-už velmi rozjetej OS a navíc jeho si muže Nokia upravit jak chce.Ale jedině na čem by mohla vydělávat by byl HW,kde Nokia už delší dobu taky pokulhává.
Další možnost je WebOS,ten systém je dobrej,jen je nedoceněnej,ovšem záleží na HP jestli chce OS jenom pro sebe.
Nokia má jedinou šanci,rapidně zlepšit HW a spojit síly s existujícím OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 14:19

K tomu MeeGo, nemělo by se zapomínat, že MeeGo nevyvíjí Nokia sama, ale společně s Intelem, což není firma nějakého regionálního významu a rozhodně se o ní nedá říci, že by neměla vliv. Start MeeGo může být stejně raketový jako start Androidu, pokud se dobře naplánuje a nevyjde pouze jedno zařízení převážně určené pro "nerdy" a "geeky", jako tomu bylo u N900

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  10. 02. 2011 14:27

No v to moc už nevěřim.Intel ho možná pomáha vyvíjet,ale koncovím zakázníkum by ho pořád doručovala Nokia.Navíc i dobrej systém nemá jistou budoucnost.Muže bejt rychlej jako WebOS,originální jako WP7 a stejně je mu to prd platný.
Na zcela novej OS už zde není místo.Brzo skončí i Bada OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HUHUBuntu  |  10. 02. 2011 18:05

Nemáš tak uplně pravdu, ten systém je přednostně vyvíjen pro procesory Intel a ten doufá, že by se mohl více prosadit v segmentu, kde mu zatím dost ujíždí vlak. Takže Intelu rozhodně nejde jen o software. Jinak já osobně věřím urychlenému nasazení Meego, ale hned potom bych viděl WebOS. Osobně bych viděl jako obrovské zklamání pokud se přikloní k Androidu a o něco méně zklamaný bych byl z Win7. Symbian v nové verzi rozhodně není špatný jeho velká výhoda je že jede svižně i na níže taktovaných procesorech, největší problém v dnešní době je Ovi store, ten je prostě divnej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  10. 02. 2011 22:26

No právě,že Intelu stejně jako Nokii ujíždí vlak.Nemá konkurenci pro ARMy
Jestli by spíš on místo Meego neměl,udělat něco na zpusob ARM a Atom to určitě není.
Navíc nechápu to nadšení z Meego.Nikdo ho ještě pořádně neviděl v chodu.To,že stojí na Linuxu neznámená,že to bude zaručeně bomba.
Neříkám,že někdo jinej nemuže udělat nic lepšího.Jenže momentálně Android a IOS se valí jako lavina.Vyrobci Android cpou,všude tudíž se dobře prodává a vyvojáři s k němu hrnou.Možná někdy až tahle vlna spadne a Android začne stagnovat tak potom možná prorazí někdo jinej.
IOS přišel s něčim revolučním (ovládánim) a Android jako jeho otevřenější protipol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HUHUBuntu  |  14. 02. 2011 14:23

Jenže to je právě to proč na Meego Intel spolupracuje, ta konkurente není Atom , ale Medfield, který byl vloni představen a má být optimalizován pro Meego.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  10. 02. 2011 13:46

Moje důvody proč nekoupím mobil od Nokie
1. Symbian
2. Zbytečně moc v podstatě stejných telefonů. Ty se mezi sebou liší jenom tím že jeden má wi-fi, druhý ji nemá, ale má GPS, ani jedno z toho nemá ten třetí, čtvrtý má 3G a pátý ho nemá, ale všecky dohromady mají stejný vzhled ala Nokia cihla.
3. Rozlišení
4. Fotítko bez AF
5. Starý a pomalý HW
6. Nemožné značení telefonů
7. Za to všecko přemrštěná cena

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  10. 02. 2011 14:01

A teď tu o Červené Karkulce. Mám 3 roky Nokii E66.
Má ten zatracovaný Symbian, Wifi, GPS, 3G, Foto s AF, HW je sice slabší, co se týče parametrů, ale na vše stačí. Snad jen nekomprimované AVI se mi na začátku párkrát škubne.
99% lidí tady plive na něco, co nikdy nevyzkoušeli nebo prostě jen neumí nastavit a používat.
Nikomu neberu, že chce mít hezké dotykové omalovánky. Když mu funkce stačí a vyhovují, proč ne. Každý vybírá telefon podle svých potřeb...
Menu se dá na Symbianu lehce přeskládat a ke všem aplikacím přistupuji buď přes rychlou volbu na pohotovostním režimu nebo v pohotovostním režimu rovnou začnu psát T9 a telefon vyhledává fulltextově aplikace i kontakty...a takhle bych mohl pokračovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  10. 02. 2011 14:03

Podívej se. Já jsem jasně vypsal pár mých důvodů proč nekoupím Nokii. Co máš a používáš Ty neřeším a je mi to dokonce fuk. To jsou zase Tvoje důvody, že jsi za E66 utratil peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toman  |  10. 02. 2011 15:04

nebo přímo v menu přes číselné zkratky, to je nejrychlejší. Ale to dnešní dotykopatlači ani neznaj, ti radši budou stokrát posouvat tu svou přehlcenou homescreen. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hadas  |  10. 02. 2011 15:39

Asi jim to tak vyhovuje. Ono na machrování a efekty je to super. Takových je bohužel většina, co nechtějí ovládat telefon efektivně, ale efektně...
Rád bych se dočkal nástupce E66 se silnějším HW o něco větším displejem a vylepšeným Symbianem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 14:08

1 - Někomu vyhovuje, někomu ne.
2 - Tak Nokia je na tom ještě dobře, koukni se u HTC, kde se dva mobily liší jen velikostí displaye. A o designu ani nemluvě.
3. Pravda
4. Nokia N8 má jeden z nejlepších AF
5. Pravda
6. Jo částečně pravda. Určitě by to ale fungovalo a mnohem líp než třeba u Samsungu, kde si opravdu nechci pamatovat čtyřmístný kód a písmeno, kdyby si Nokia nevzpoměla, že vlastně chtěla vyrábět mnohem víc telefonů než 26. Kdyby každý rok vycházela nová verze např. mobilu C6 a ne jako teď 3 různé verze C6, tak by v tom rozhodně nebyl bordel.
7. Neřekl bych

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  10. 02. 2011 14:28

Ohánět se N8 který by měl být tím nejlepším telefonem od Nokie je myslím si nesmyslné. Mnohem víc těch nokiáckých telefonů je ve střední třídě a o té jsem psal. I třeba v souvislosti s tím že nedávají AF k fotítkům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpolan  |  10. 02. 2011 15:28

Autofocus je největší zhůvěřilost a nesmysl v telefonech. To už radši pevné ostření 0.5-3 metry, o zbytek se postará vysoká hloubka ostrosti u těch pidičipů. Než mobilní AF zaostří, je po fotografované scéně.
Jste zmasírovaná ovečka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
silverkeeper  |  10. 02. 2011 16:07

to si s sebou abys moh fotit materiály do školy bereš kompakt ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpolan  |  10. 02. 2011 20:12

Promiň, co je to "škola"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toper  |  10. 02. 2011 16:32

Autofocus není nic špatného, sám ho v telefonu mám a velmi často využívám. Právě na focení detailů z velmi malé vzdálenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpolan  |  10. 02. 2011 20:15

Autofocus má smysl, pokud je dostatečně rychlý za všech podmínek. To ale dovedou splnit maximálně zrcadlovky, proto focení mobilem s AF považuju za pitomost. Na focení textů a menších detailů by právě bylo lepší mít pevné ostření ve výše uvedeném rozmezí, pak bych to i bral jako smysluplné. Další věcí je příšerná kvalita fotek, daná obrovskou kompresí, aby jedna fotka neměla třeba 10 MB. Radši 3 MPix s menší kompresí, než přežehlených 12.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
igy  |  10. 02. 2011 14:29

Body 2 a 6 nechápu. Větší výběr bývá při koupit přece vždy plus. A jak výrobce značí svůj produkt mě při koupi čehokoliv nezajímá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
swissmade  |  10. 02. 2011 14:52

Právě tento široký sortiment je výhodou a zaručuje jim velké prodeje v nižší a střední třídě. Většina lidí nepotřebuje Wi-Fi nebo 3G, 12Mpx foťák a bůh víc co. Pan vesničan, normální člověk, si půjde vybrat telefon i podle ceny a pokud si může koupit telefon o 1000Kč levnější a nemá tam Wi-Fi a nějakou jinou věc, tak je to pro něj akorát bonus. Mizivé procento lidí, co má smartphone, tak využije veškeré funkce telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  10. 02. 2011 17:48

Aha tak ty si vyberas telefon podla toho ako sa vola a podla toho kolko vyrobca vyraba modelov,to hovori myslim za vsetko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 02. 2011 13:45

Telefon nokia N8 vlastním, je to bezva telefon, moc se povedl. Teď co se týče tzv (krize). Pravdou je že ten Symbian opravdu trochu upadá, ale zase na druhou stranu tak je celkem pěkně přehledný. Co se týče menu, tak je to pěkně přehledné, kategorie nástroje atd. Třeba android zatím nemá. Nebo-li jsem si toho bohužel nevšiml. Otevře te si aplikace a máte sice vše na jedné hromadě, ale až tam toho máte plno. Tak se v tom kolikrát nemůžu vyznat. Přitelkyně má HTC Wildfire, když ho kolikrát vezmu a chi na něm něco udělat tak je to celkem drsné. Jestli NOKIA zvolý Android tak doufám že vytvoří vlastí UI. Ale spíše se přikláním k Meego. Dival jsem se na různá videa a vypadá to moc pěkně. Tak uvidíme zítra co bude. Díky moc a zítra se dozvíme více

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toman  |  10. 02. 2011 14:52

přesně tak!!! Symbian je super přehlednej, menu si můžete krásně upravit. V androidu je všecko na jedný hromadě, bez ladu a skladu! Symbian 4 ever!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 02. 2011 18:08

Mně zase přijde přehlednej Android. Jak si to nastavim, tak to mam. Když tam má někdo bordel, bude ho mít i v jinym OS.
Nedávno jsem něco nastavoval na dotekovym Symbianu a značně jsem z toho tekl. Už chápu, proč to skoro nikdo nechce....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
penzista  |  10. 02. 2011 13:45

měl jsem skvělou Nokia N-82,se kterou bych vydržel do hrobu. Pak nechutné podrazy operátoru člověka donutily používat dvě sim,od každého hamouna něco....Nokia tvrdě zaspala,takže nastoupil Samsung B7722 a s Nokii je u mě konec....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 13:42

Osobně já Nokii měl vždycky rád hlavně kůli tomu, že byla svá, měla svůj systém, mobily mnohdy vypadali velice designově pěkně, její marketing měl vždy příchuť finských luhů a hájů. Je to vidět i v poslední době, kdy N8 nevypadá jako 1000 kopie iPhonu a pod. Jakmile by tedy Nokia přistoupila na Android nebo WP 7, stala by se pro mě dalším bezpáteřním výrobcem, jakými jsou Samsung, HTC a další. Proto pevně věřím v to, že se tak nestane, že v Nokii proběhne restrukturalizace, díky které se všechna síla zaměří na dokončení MeeGo a jeho nejbrzčejší uvedení na trh. Následně Nokia představí plán, ve kterém MeeGo nahradí Symbian ve všech nejvyšších modelech společnosti a Symbian na třetí nahradí první Symbian v nižších řadách. O MeeGo se pak Nokia začne starat budováním řádného a silného ekosystému. Je blbost, aby se Nokia starala o vývoj dvou velice rozdílných OS (a to do toho ještě nepočítám Symbian 1 a OS pro hloupé telefony) a ani jeden pak po neuvěřitelných investicích nebyl konkurenceschopný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VMach3  |  10. 02. 2011 14:40

Děkuju za tvůj příspěvek, to je přesně moje řeč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpolan  |  10. 02. 2011 15:19

Plně podporuji tento názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 16:18

Skvěle napsané, přesně to si myslím i já. Nokia nemá zájem stát se jen dalším z mnoha výrobců průměrného hardwaru, ale na druhou stranu, možná, že kdyby jím byla teď, bude na tom daleko líp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  10. 02. 2011 13:36

Tak si tady taky napisu svuj tip, at se zitra muzu sam sobe zasmat.
1) Kupa kecu, jak se poucili, zlepsili a bude to cim dal lepsi.
2) O produktech s MeeGo nepadne ani slovo.
3) Ve strednim a nizsim segmentu zustane skomirajici Symbian a navic k nemu Nokia uvede jako znouzectnost (vydela aspon na telefonech) produkty s Androidem.
4) Cela ta bublina bude zalozena na oznameni spoluprace s Microsoftem a bude predstaveno nekolik highend novinek s WP7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Losna  |  10. 02. 2011 13:36

Teď je prostě v módě si kopnout do Nokie. A každá správná ovce se přece musí zařadit do stáda. Přitom její N8 je jeden z nejlepších mobilů na světě, jestli ne vůbec nejlepší Přitom nebude trvat dlouho a bude se pořádat štvanice zase na jinou značku ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiras_  |  10. 02. 2011 13:35

"...jestli Nokia nakonec přistoupí na Android... vždy bude začínat od píky."
To by nemusela být ani nevýhoda, spíš naopak. Kdyby Nokia vyráběla "pure Android's", případně do něj licencovala Launcher PRO nebo ADW, tak by já lidi ruce utrhali. Pro odlišení by udělali pár widgetů aby se neřeklo a měli by hotovo.
MeeGo je k ničemu. Stačí se podívat na Badu. V jádru to není špatnej produkt, ale lidi nebudou čekat, až k systému vzniknou věci, které jsou jinde už dávno k dispozici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shvecik  |  10. 02. 2011 13:44

Jj presne, akorat misto toho luncher pro by udelali nadstavbu symbiant aby zvykli nokiari nemeli problem s prechodem a do jiste miry jim zustalo zachovano ovladani a prostredi, protoze podle me je to jeden z hlavnich duvodu proc lide u teto znacky zustavaji, jsou proste zvykli na ovladani a tomu komu by to nevyhovovalo tak by si tam nahral treba ten luncher pro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpolan  |  10. 02. 2011 15:13

Problém je, že nadstavbou systému neodstraníte nedostatky jeho vnitřností. Mně v androidu například chybí podrobnější možnosti nastavení a ovládání, ukončování každé aplikace (a ne, že si android sám rozhodne, co si ukončí). Nakonec - menu a podmenu jsou u všeho, i u androidu. Nevím, proč jen u symbianu to tolik vadí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiras_  |  10. 02. 2011 18:48

Ať tam dají cokoli, hlavně to nesmí být takovej humus jako Sense, kterej je prolezlej až Bůh ví do čeho a zbavit se toho dá jen nasazením jiné ROMky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
igy  |  10. 02. 2011 14:36

"lidi nebudou čekat, až k systému vzniknou věci, které jsou jinde už dávno k dispozici."
Na android a iOS postupně vznikali updaty či aplikace na funkce, které už symbian dávno uměl. A nikomu to nevadilo, takže to o tom není.
Jde o to udělat pořádný WOW produkt a to Android s launcherem není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpolan  |  10. 02. 2011 15:18

Bohužel, dnes jediné WOW udělají lidé na "py*o čtyrjádro s gigaramkou a stovosumadvacetigigama místa v paměti ". Že to nakonec nemusí být vůbec použitelné, nikoho netrápí, hlavní je, co je na papíře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jiras_  |  10. 02. 2011 18:36

Android a iOS měli a mají zase jiné plusy a lákadla proti Symbianu, který prostě nástup dotykovek zaspal. iPhone tehdy taky započal přechod lidí na "zábavné smartphony", do určité míry se měnil způsob a smysl používání mobilů, to nelze porovnávat s dneškem, kdy roste výkon, dolaďuje se, ale nic podstatného se nemění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lulj  |  10. 02. 2011 13:22

vždyť Nokia je nejprodávanější značka, její N8 je jeden z nejlepších mobilů světa
můžete mi tedy vysvětlit, jak velmi výdělečná firma může být v krizi???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  10. 02. 2011 13:35

N8 je nejlepší mobil světa možná tak jedině pro hluché a slepé nokiáře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
max  |  10. 02. 2011 14:15

za to pre hloup a blbe ovce je zrejme najlepsi mobil svjeta ten dumbPhone, ze? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toman  |  10. 02. 2011 14:46

pro slepý je nejlepší telefon s tlačítkama a ne furt jen prdlý dotykovky! :) já chci nástupce 5630! Ta je nej!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lekoš  |  10. 02. 2011 13:46

Klesající prodeje, tímto tempem nebude dlouho na výsluní. A jejich topmodely nestojí za nic. Pokud by je nedrželi vysoké prodeje levných šuntů s minimální marží, tak už Nokii znají jen pamětníci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  10. 02. 2011 13:47

Přesně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stm01  |  10. 02. 2011 17:00

Buďme rádi že ta Nokia tady je!Už vidím jak dělá jen samé drahé dotykovky a spusta lidí se bude kroutit,když svým dětem, rodičům,manželkám či milenkám bude chtít koupit mobil a on bude jen od 10000kč nahoru.Opravdu skvělá vyhlídka a to nemluvím o tom,že je zde minimálně polovina lidí co upřednostňují hardwarové klávesnice a nedotyk! A takové plky o levných šuntech jsou opravdu k pousmání Chtělo by to povinou registraci telefonu každého z nás s fotkou,IMEI a atd,abychom viděli jak na tom kdo z nás opravdu je,když spousta lidí do diskuze hází tyhle plnoduché názory! Asi bychom se divili

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 02. 2011 18:01

Víš co? Zajdi do krámu a zeptej se, kolik stojí takovej Vodafone 845 a co všechno umí. Za 2 700 Kč máš dotykáč s WiFi, 3G, GPS, kompasem a momentálně nejlepším mobilním OS. Nokie prostě proti takovýmu telefonu nemá co nabídnout.
A mimochodem, Ty si myslíš, že Nokia je jedinej výrobce, kdo dělá levný telefony s klávesnicí? Podívej se někdy taky mimo nabídku operátora, ať vidíš, co všechno je na trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stm01  |  11. 02. 2011 00:26

Nepotřebuju chodit do krámu.Sám vlastním android a o trochu lepší než je tento telefon,ale ty jsi to nepochopil,zaslepenost je prostě hrozná věc.GPS,WIFI,3G,Huawei android nástavba a co s tím,ty to potřebuješ ke štěstí ,ale miliony lidí všech věkových kategorií tohle nezajímá a nebo ano,ale jen s hardwarovou klávesnicí. Kdyby to tak nebylo,tak Nokia je prostě v propadlišti dějin už několik let,ale ona není,protože 10 lidí ze sta si koupí Desire,Galaxy S či X10. 40 lidí si koupí( nebo jim to někdo koupí)LG One či Optimus,Cookie či Samsung Star nebo zrovna nějakou - Nokii X3 nebo 5230 a podobné a zbylých 50 lidí si pořídí nedotykovky od Nokie ,která jich má minimálně 37 druhů a nebo něco jiných výrobců. Nevím co jsi zač ,ale mě nemusíš upozorňovat kolik je telefonů na trhu.Mám slušný přehled a mám i pár návodů pro různé telefony na různých forech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shvecik  |  10. 02. 2011 13:13

Omlouvam se, ale nechapu o jakem kvalitnim hardware mluvime u nokie? kdyby se mluvulo o konstrukci tak to pochopim ale hardware? Dat do mobilu lepsi fotak nez ma konkurence pro me neznamena kvalitni hardware! Hardware (tj. Cpu ram a displej) je celkem tragicke i u vlajkove lodi n8. Procesor starsi generace s takte 680mhz, malo pameti ram a rozliseni displeje havarije. A nemluve otom, ze vetsina techto komponentu je urcite zte same tovarny, kterou pouziva konkurence. Takze ze zde zverejneneho by asi nokii pomohl nejspis nejvic ten windows phone 7 protoze jejich minimalni pozadavky pro tento system je minimum 1ghz cpu takze by se trochu pohli dopredu :) ale android by mohli mit zadaco dali by tam nadstavbu, ktere by dali nazev symbiant a teoreticky by tam mohli nechat i ten jejich "skveli" hardware a jelo by to rozhodne lepe nez doposud. Jinak k jablku, neverim ze by nekomu poskytli svuj ios jen ztoho duvodu, ze jsou pysni nato, ze maji odladeny system pro sve jedine zarizeni a nechcou aby jim nejaky bridil delal ostudu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza20  |  10. 02. 2011 13:20

Máte můj hlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 13:56

Stručněji.Nokia N85,N86 - Obal,karoserie dobrý.Špatná operační paměť,špatná klávesnice.Zvětšit operační paměť,zlepšit klávesnici.Nokia N96 - Chybí ochrana optiky.Nokia N70,N73 - přidat 3G,WiFi,zlepšit operační paměť.Obal,klávesnice dobrý.Communicatory 9500,9300,9300i,E90 přidat technologie 3G/WiFi,zlepšit operační paměť,změnit display,polyfonií melodie.Dotykové Nokie N8 sice dobrá,ale její potřeba zlepšit.Stačí vylepšit oblíbený Nokie.Vyrobit sice nástupce,ale aby to mělo už lepší motor.Já jsem s Nokií N85 a 5530 XpressMusic spokojený,ale budu pořizovat buď N96,5800 nebo Sony Ericsson U5i Vivaz.Jeden mobil,jedna nabiječka ale v lepším provedení uvnitř.Jináč to napsat,podat neumím.Siemens M65 a Nokia 5100 dobrý mobily,ale chtěli zlepšit.Nejde jen o fotoaparát.Zaměřit se na tři tipy a ty zlepšovat.Zákazník bude mít snažší výběr.Pivovary taky vyrábí pořád stejně.Stejná láhev,skoro stejný produkt,jiná etiketa.Proč vyrábět,chrlit jiný,když jde vyrábět tradiční tipy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mpolan  |  10. 02. 2011 15:03

Nevím, zda minimální požadavky systému 1 GHz procesorového výkonu je zrovna pozitivum systému nebo spíš jeho negativum...
Škoda, že se dnes hledí jen na hezká číslíčka, namísto na skutečný výkon systému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jou81  |  10. 02. 2011 16:10

Máš bod, je to tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shvecik  |  10. 02. 2011 20:46

Nehledim na cisla ale na fakta. Procesor je o jednu generaci pozadu, coz znamena ze krom toho ze ma slabsi takt tak hlavne cpu ma vetsi spotrebu a myslim ze ten chybejici potencial treba hlavne picitis kdyz pouzivas v prohlizeci flash player. Mam 1ghz procak a bez flashe to slape paradne ale po nainstalovani flashe poznas razantni rozdil... A budes rad za kazdy mhz navic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stm01  |  10. 02. 2011 16:47

Docela by mě zajímalo co přesně určuje to ,zda se jedná o kvalitní hardware?To že N8 nemá nejnovější,nejrychlejší,nejvýkonější a atd. procesor,přece neznamená,že nemá kvalitní hardware.Je pravda,že dost lidí hodnotí telefony podle procesoru"Mám 1GHz procesor a mám bombu stroj s vynikajícím hardwarem",ale ono to tak není.Vlastníte N8? Nestíhá procesor?Je těch 680Mhz málo a padá telefon? Je to nesmysl,to je jako tvrdit ,že dnešní auta jsou vynikající co do zpracování a funkčnosti,ale není to pravda.Je všeobecně známo,že určitá auta v určité době byla lépe zpracovaná a spolehlivější než je tomu dnes.Namátkou stačí prohledat web a zjistit si vše třeba o řadě Golf.To jsem ale odbočil.Mít telefon se super výkoným procesorem a využívat jeho výkon na 30 procent mi přijde docela zbytečný.Pro lidi co koukají na parametry by chtělo dělat klon původního telefonu.N8 s 680MHZ za 11000kč a N8 s 1Ghz za 13000kč.Bylo by zajímavé sledovat prodejnost těchto telefonů.Člověk může mít třeby 3Ghz procesor,ale pokud systém má chyby a není odladěný,tak ten procesor nikoho či RAM nikoho nezachrání. Věřím ,že je již u nás spoustu lidí co N8 vlastní a zrovna procesor je netrápí,ale jsou rádi za kvalitní fotoaparát v telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 02. 2011 17:56

To nemáš pravdu. Málo výkonný HW nezachrání žádný OS. Samozřejmě pokud budeš mít navíc ještě špatný OS, tak to tím dorazíš. Třeba Visty jsou na Atomu nepoužitelný OS, ale pokud tam dáš W7, o moc se to nezlepší a ani XP to nevytrhnou. Prostě Atom je slabý CPU a počítač s ním bude vždycky hodně pomalý.
Naopak na nabušenym dvoujádru s dostatkem RAM budou slušně chodit nakonec i ty Visty.
A potom tu je ještě jeden úhel pohledu. Třeba takový KDE 4 je na počítači bez 3D akcelerace s málo RAM (512MB a míň) nepoužitelný. Ale dej mu dost RAM a 3D akceleraci a nenajdeš lepší desktopový prostředí.
No a poslední věc. To, co lidi používají, není primárně OS, ale aplikace. A pokud má aplikace třeba vykreslit webovou stránku, potřebuje na to dost z výkonu CPU. A bez ohledu na OS se ta stránka s pomalým procesorem bude načítat dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stm01  |  10. 02. 2011 23:57

Ano máš pravdu v tom ,že výkonný hardware je ku prospěchu věci ,či spíše ku prospěchu určité skupiny lidí.Ovšem v konkrétním případě N8 ,konkrétní diskutér jen haní,ale že by měl osobní zkušenost s N8?,asi ne.Nic konkrétního jsem od něj neslyšel.Nebo on neslyšel o tom jak náročný je Symbian.Já se nechci zastávat Nokie,ale myslím si že nezaměstnává úplný hlupáky ve své firmě.Myslím si že to jsou znalejší,chytřejší lidi než mi tady dohromady.Samozřejmě křiklouni opět budou něco mumlat o neschopnosti vedení firmy,o neumělcích u Nokie zaměstnaných.Ale domnívám se ,že to jsou výkřiky do tmy lidí nesnášející Nokii ,lidí milující jiný systém či lidí kteří mají holt špatnou zkušenost.To že Nokia stále vydělává,ikdyž třeba jen na levných telefonech není přece žádná studa a stále to dokazuje že je konkurenceschopná.Když třeba Apple začne dělat 20 druhů telefonů už od 1000kč,a budou se dobře prodávat ,tak já za to Apple nebudu hanit ,že dělá levné "kšunty".Samozřejmě to je utopie,k tomu by se asi "nesnížili",to není vizí firmy.Nic proti, kdo umí ten umí.Někteří lidi jaksi nechápou nebo jim uniká realita a tou realitou je to,že hrozně moc lidí chce hloupé či nedotykové telefony a ne nějaké nadupané stroje.Takové to pohrdání pár lidí ostatními ,že chtějí takové telefony mi občas vadí a někdy by nebylo na škodu takového člověka vymáchat veřejně v koši ve Vltavě před celým národem. Ať tak či onak,přeji Nokii ať tu stále je,jelikož konkurence je prostě potřeba,jinak budeme biti my všichni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  11. 02. 2011 10:25

No já nemůžu Nokii odpustit, že zadupala do země můj oblíbený Siemens, jediné telefony, které mi vyhovovaly. Kdyby tenkrát někdo dokázal vyrobit telefon s ovládáním a funkcema Siemensu a výdrží Nokie, bylo by to skvělý.
Nokia prostě přerostla, byla to právě tahle firma, která v podstatě dlouho nepouštěla konkurenci na trh a brzdila tím vývoj. Pak to ale přehnali a ujel jim vlak, to si myslím, že je neoddiskutovatelné. Čili přeju Nokii, aby přežila a účastnila se konkurenčního boje jako běžná firma. Stav, kdy je na trhu jeden velký leader a všichni ostatní jenom přicmrndávají není pro zákazníka nikdy dobrý....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Gottvald  |  10. 02. 2011 17:56

Mistře ono je to s N8 trochu jinak N8 má sice 680Mhz procesor který šetří spotřebu energie při běžných úkonech. Jenže ona ještě přidává grafický čip, který využívá při náročných operacích a věř tomu nebo ne, ale divx ve velkém rozlišení zvládá plynuleji než Desire s 1Ghz a Androidem. Máme otestováno. Navíc až sundáš Desire ráno v 7hod z nabíječky a večer v 7hod budeš stresovat že jsi bez šťávy, budeš se velice rád vracet k Nokii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 13:05

Pokuď chce být Nokia dobrým partnerem pro klienta,pro majitele,zákazníka musí udělat jeden jediný základní krok.Přestat vyrábět,chrlit další křápy a měla by se zaměřit na tři základní tipy.
1) Nokia N85,N96,N86,N70,N73,N82,5100
2) Nokia 9500,9300,9300i,E90
3) Nokia 5530 XpressMusic,Nokia 5230 XpressMusic,Nokia 5800 XpressMusic
Verdikt ? Je jasný.Zlepšovat stávající tipy,značky jako automobilka Škodovka.Jeden až tři vozy je potřeba vylepšovat.Obal,karoserie zůstává.Zlepší se motor,provozní schopnosti,výdrž,spotřeba.A u Nokie je to samý.Obal,karoserie dobrý,ale vnitřek je špatny.1,2,3 rychlost,paměť,technologie,display,výdrž.
1) V Nokiích N řady zlepšit komunikaci,rychlost,přidat technologie.
2) Přidat technologie,zlepšit rychlost,změnit display.
3) Změnit display,zlepšit rychlost,přidat technologie.
Nokii se bude dařit jen,když přestane vyrábět,ale bude zlepšovat stávající sortiment.Škodovce se taky daří protože vyrábí stejný auta a hlavně zlepšuje stávající.Stejně tak iPhone.Pořád stejný obal,karoserie,pouze pár vylepšení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  10. 02. 2011 13:20

A ted napiš, jaký tipuješ OS pro jednotlivé řady???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
igy  |  10. 02. 2011 14:25

Nějak jsem nepochopil, v čem se liší doporučení 1,2,3. V pořadí? Prostě chcete větší rychlost a displej a lepší technologie. Ale o to se snaží všichni a pořád. Jen nokii to moc nejde, ale určitě se o to snaží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  10. 02. 2011 13:03

Zastánci mrtvoly Symbianu by si měli laskavě uvědomit, že ten systém prostě a jasně skutečně dnešním lidem nevyhovuje, protože dnešní zákazník chce dotykové telefony a na nich je Symbian tragický. Ten je udělaný na tlačítkové telefony a bohužel ty nesmyslné menu a jejich podmenu a jejich pod podmenu na dotykovém telefonu nemají co dělat.
Takže dál slepě cpát do mobilů Symbian je to nokiácké čůrání si do vlastních kalhot. Ostatně to dost jasně naznačuje prodejnost Androidů proti Symbianu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
max  |  10. 02. 2011 14:14

Ten je udělaný na tlačítkové telefony a bohužel ty nesmyslné menu a jejich podmenu a jejich pod podmenu na dotykovém telefonu nemají co dělat.
k tomuto - je pravda to, ze v Iphone sa da AKAKOLVEK aplikacia nastavit JEN A POUZE v programe "Settings"? tzn. ze som v safari, potrebujem napr. zmenit font, tak musim EXITnut Safari, SPUSTIT aplikaciu nastavenia, tak zmenit font, znovu EXITNUT nastavenia a VRATIT sa do Safari?!?
je toto fakt pravda?
ak hej, tak potom beriem priamociary Symbian s jasnymi menu a podmenu! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pete  |  11. 02. 2011 08:42

No jasne maxi, kvalitni system se pozna hlavne podle toho ze ma hodne menu a co nejvic podmenu, idealne na kazde obrazovce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
max  |  11. 02. 2011 09:32

lepsie prehladne menu a podmenu, nez vyskakovat z aplikacie preto ze TU APLIKACIU chcem nastavit :)
to je fakt na hlavu, ako apple ovce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toman  |  10. 02. 2011 14:39

já nechci dotykovku!!! Já chci symbian!! A co? Nejsem zákazník? Děte s těmadle kecama! Doufám, že se zejtra opravdu nic nestane!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stm01  |  10. 02. 2011 16:17

Docela odvážná úvaha,když vezmu,že Nokia prodal desítky či možná miliony kusů nedotykových telefonů se Symbianem.Jak je to možný,když lidi chtějí jen telefony dotykové?Že by neměli na výběr?,to asi ne! Takže tvrdit to co říkaš mi přijde dost odvážné. Jak je to s menu a podmenu a další podmenu u dotykových Symbianů přesně nevím,budu muset skočit k bráchovi který vlastní N8.Naštěstí u mé nové E72 je to tak,jak sy své menu uděláš ,tak takové ho máš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 02. 2011 17:44

Philips taky prodal miliony CRT televizí. A kde je teď?
Prostě preference zákazníků se mění a pokud chce být firma úspěšná, musí trendy následovat, pokud chce být lídrem trhu, musí trendy určovat.
Samozřejmě jeden dva modely telefonů s klasickou konstrukcí a tlačítky pro staromilce by měli dělat. Ale musí nabídnou něco i pro většinu zákazníků, který dneska chtějí v telefonu hlavně internet a fejsbůk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
silverkeeper  |  10. 02. 2011 12:58

Je jasný že MS si nenechá ujít velkou příležitost a zalobuje (a je jedno že je teď v Nokii Elop), já jen doufám že jestli na ně Nokia kývne nebude to na úkor MeeGa. Dál bych to viděl na zpestření střední třídy Androidem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  10. 02. 2011 13:08

Podla mna:
Pribuden android, aj WP, symbian ostane na nedotykovych a postupne zanikne na dotykových, pripadne bude len ozaj v low endoch a meego zrusit uplne. Je to firma vyrabajuca hardver, na softver mozu kaslat to im obraty nezdvihne a stoji kopec zdrojov. Na softvery nech pracuju ine firmy.
naco je samsungu bada? skoda penazi a zbytocne triestenie platforiem co neprinasa nic nove ani lespie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  10. 02. 2011 13:09

A este by som dodal, rapidne zuzenie sortimentu telefonov, desiatky typov su ozaj k nicomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
max  |  10. 02. 2011 14:12

to, ze nokia je predovsetkym HW firma by som velmi spochybnil, tak ako to spravil aj Elop v tom jeho vyroku, ze v "cine vyrobia telefon rychlejsie ako v Nokii prezentaciu"
tudy cesta skutecne nevede, cina by ich skutocne umlatila lacnym HW... to na com zalezi je cela technologicka platforma a vertikalna integracia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
max  |  10. 02. 2011 14:12

to, ze nokia je predovsetkym HW firma by som velmi spochybnil, tak ako to spravil aj Elop v tom jeho vyroku, ze v "cine vyrobia telefon rychlejsie ako v Nokii prezentaciu"
tudy cesta skutecne nevede, cina by ich skutocne umlatila lacnym HW... to na com zalezi je cela technologicka platforma a vertikalna integracia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  10. 02. 2011 12:57

Čím víc se blíží to "odhalení obrovských změn", tím větší mám pocit že je to jenom extrémně nafouknutá bublina a zítra pěkně splaskne protože se nakonec žádná revoluce konat nebude. Dozvíme se nějaké obecné plky typu restrukturalizace, slibujeme co jsme slíbili, vylepšíme co jsme vylepšili,... a za pár týdnů to pěkně utichne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 16:17

Taky mám takový pocit, ale uvidíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kryšpín  |  10. 02. 2011 12:50

Nokia bude nejspíš rozvíjet systém MeeGo. První přístroj s tímto systémem by měla být Nokia N9.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 02. 2011 17:35

Přál bych si to, ale moc tomu nevěřím....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kryšpín  |  10. 02. 2011 18:37

Já také, ale věřím tomu. Minimálně stránkám (není jen jedna), kde se tyhle informace objevují a vypadají docela reálně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kukulin  |  10. 02. 2011 12:48

Pro vývoj vlastního OS (Meego) vidím následující výhody:
- nezávislost
- do portování Qt na mobilní zařízení už vložili dost prostředků
- Qt Designer, Qt Creator jsou velmi povedené nástroje (pozn. neřerkl bych, že XCode je lepší než Carbide)
- v Qt Creatoru lze zkompilovat aplikace jak pro Symbian, tak pro Meego - což si myslim, že byl taky největší kámen úrazu - na zpětnou kompat. se měli vykašlat a soustředit se na lepší nástroje
- je třeba mít na paměti, že Windows Phone 7 je jen hybrid od Windows CE 6!
Pro Windows Phone 7:
- integrace vývojových nástrojů do Windows, v podání Nokie to byla vždy tragédie
- silný partner
- když už by Nokia chtěla využít existující nástroje pro Qt-Meego, tak by asi nebyl takový problém vývíjet ve Visual Studiu jak pro Windows P 7, tak pro Meego

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  10. 02. 2011 12:59

Když se podíváš jak se lidi po WP7 můžou umlátit (ironie) tak by přechod ze Symbianu na WP7 byl jako přechod z bláta do louže (nebo spíš do kupy sra...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  10. 02. 2011 12:42

Verzia Apple s Nokiu je neskutocny BLUD! iPhone je iPhone lebo ma iOS.. (hw nieje nicim vynimocny).. Apple ma zisky z iPhonu lebo ako jediny predajca telefonou iOS nema konkurenciu.. Nikto nepride a neponukne lacnejsie iOS zariadenie. A apple tvori 40 percent svojich ziskov tak ze moze predavat iPhone za premrstene ceny.. Lebo nikto neponukne lacnejsi iPhone... A skuste sa zamysliet co by sa stalo ak by zacala Nokia predavat iOS zariadenia.. Ano licencie, iTunes.. Urcite by to nieco prinieslo... Ale zisk z predaja iPhone vs zisk z iTunes je zanedbatelny.. Nokia by musela predavat stovky milionov kusov rocne.. Prakticky by musela ovladnut cely smartfonovy svet aby licencie a zisk z iTunes dokazal vyvazit stratu exkluzivity..No to by ale jednym kusok telefonu neslo vsak? Takze apple by musel upravovat iOS pre kazde zariadenia zvlast (nie ako iPhone). To by znemoznilo rychle aktualizacie, vzajomnu kompatibilitu .. No vlastne skoro vsetko preco je iOS , iOS.. Okrem toho, Nokia by ziskala to iste ale zadarmo, ak by sa spriatelila s googlom... Nebolo by to vyhodne pre apple, a pre nokiu prilis drahe, pricom sa nukaju urcite lepsie riesenia (Android, WP7, cisto teoreticky WEB OS (ten si potrebuje rozsirit uzivatelsku zakladnu. TAkze si viem predstavit ze by HP pustilo WEB OS do mobilov Nokii.. ))Ak by som bol sef Applu ja, tak by som to urcite nespravil.. Tak si predstavte co nato asi povie Jozko Jobs...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 02. 2011 12:51

Ty moje odstavce nejsou nic než fantazie. Ale:
- Nokia v roce 2010 (oprava za původní Q4) prodala 110 milionů smartphonů. Apple 46 milionů (zřejmě včetně iPadů)
- Apple nestíhá iPhonem uspokojit poptávku.
- Ztráta exkluzivity je obtížně vyčíslitelná, na rozdíl od tržeb za licence a podíly iTunes/AppStore. Navíc nevím, jestli se iPhone tak dobře prodává jen kvůli tomu, jak je exkluzivní. Spíš bych řekl, že důležitější je to, co umí.
- Kompatibilita, aktualizace... to jsou řešitelné technické věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vedoucí redakce MobilMania.cz | 10. 02. 2011 12:54

S tím počtem prodaných kusů myslíš spíš celoroční údaje za 2010

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 02. 2011 13:00

Správně. Měl jsem tam původně 28 za Q4, ale potom konečně objevil finální čísla za rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  10. 02. 2011 13:43

Apple mal z predaja iP cisti zisk 2,4 miliardy USD.. Z predaja iTunes boli trzby, nie zis! 1,1 USD.. Nokia by priniesla zisk len z aplikacii (iTunes nieje naviazany na iPhone.. kto chcel kupovat hudbu cez iTunes a mohol ju kupovat nepotrebuje nato iP.).. Budme optimisti a majme predpoklad, ze pri trzbach 1,1 miliardy bol zisk z iTunes cca 700 milionov USD.(apple tvrdil minuly rok ze trzby pokrivaju cca naklady..). Odratajme hudbu, filmy, serialy a na app nam ostane nieco medzi tresnem 200-400 milionov USD za app... Lenze cez iTunes si stahuju app aj iPodaci, iPadaci a Iphony 3Gs, 3g.. V obehu je ich vraj 120 milionov kusov.. Taaaakze: Na jedno iOS zariadenie pripada zisk z iTunes iba par dolarov... co je pri tak obrovskych mnozstvach nakoniec vela dolarov , ALE! Cisty zisk z predaja jednehi IP je 150 DOLAROV! Applu by sa predaj iP-ciek znizil (ja by som si IP nekupil ak by ho nokia predavala lacnejsie.. v com je to obalene ma nezaujima.. chcem iOS).. To znamena ze Nokia by musela jeden nepredany iPhone vyvazit s aspon 30-40 kusami Nokii.(a budme uprimny iPhonisti su ochotny platit.. Bude ochotna aj dievcina co dostane telefon za 15 eur od operatora k zmluve pripravena platit za app cez iTunes store?). Myslite ze je to vobec realne? A aj ked ano..Apple ma teraz obrovsky potencial rastu.. Nemusi ostat u 40 milionov iPhonov.. iPhone ma 5 percent .. teoreticky este moze narast 20 nasobne. Ak by Nokia zaplavila dalsi rok svet iOS zariadeniami, kam by potom este iOS rastlo? Apple by mal najrozsirenejsiu platformu, ale zisky by mu uz urcite nerastli kazdorocne o 70 percent.Len by sa dostal na cca dnesnu uroven. A applu neide o pocet predanych kusov.. Apple chce USD..a kazdy rok viac a viac! Partnerstvo s Nokiou by mozno prinieslo jednorocne navisenie ale uz o rok dva len stagnaciuu.. Nebolo by kam rast..... Ako by apple vysvetlil svetu: Kupte si Ip a nie Nokiu? Nadaval by nanu? Ved by boli partneri... Ekonomicke Harakiri. Nokia=win apple=par dolcov za jednu predanu Nokiu a nemoznost rast...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 02. 2011 17:30

Pokud by Apple prodávalo to, co umí, neprodali by ani jeden telefon. Apple prodává exkluzivita, design a pocit luxusního zboží.
Pokud by Apple nebyl schopný uspokojit poprávku, těžko by asi začali prodávat iPhone i přes Verizon. Exkluzivní smlouva s AT&T pro ně byla určitě přínosem. Taky jsem nezaznamenal, že by se někde hromadně objevovaly nápisy "iPhone vyprodaný". PR informace z marketingovýho oddělení nelze brát jako reálný fakta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pete  |  11. 02. 2011 08:31

Placas nesmysly. Ja mam iphone protoze umi vse co potrebuju a ma spickove ovladani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dominik  |  10. 02. 2011 12:35

videl bych to tak, ze Nokie bude dal vyrabet telefony se skvelym HW ale osadi je androidem, zameri se na podporu (vzdy nejnovejsi verze androidu) a zapracuji na peknem a originalnim rozhrani na Android, do toho vydaji jako prvni tablet s os 3.0 honeycomb zabaleny v pekne hlinikovem tele jako byl napr. jejich netbook nedavno predstaveny.
timhle se podle meho nazoru dostane Nokia mezi Samsung a zacinajiciho giganta LG.
Dale udelaji nejakou masovku typu LG optimus one.
a do nejlevnejsich telefonu budou davat nadale svuj OS (S40 tusim?)
GPS navigaci OVI maps daji na android market za prijatelnou castku. Samozdrejme v Nokia telefonech by byla stabilne. A takhle to udelaji i u dalsich svych SW.
Kdyz prevrat, tak poradny. Co vy na to?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 02. 2011 17:24

Nechci Ti brát iluze, ale první tablet s Androidem 3.0 mít Nokia určitě nebude. Předběhne jí minimálně Motorola a potom tak ještě dalších 20 asijských firem.
Android není pro Nokii řešení. Ten už dělá spousta výrobců, mají s tím zkušenosti a jde jim to. Pokud chtějí dělat pátý kolo u vozu Motorole, HTC, Samsungu a SONY, pak prosím. Ale to asi není pozice, kam chce bývalý lídr trhu zamířit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  10. 02. 2011 12:35

K redaktorům
David Polesný = nová high-end Nokie s Windows Phone 7
Tomáš Doseděl = do těch špičkových instalovala Android
Jan Láska = Tipuji proto sázku na užší spolupráci s Microsoftem
Můj komentář k Davidovi, Honzovi = Microsoft je moc drahý a konkurence bude chrlit Androidy i pod 2000 Kč.
K Tomášovi = opět, konkurence nebude dávat Android jen do špičkových mobilů.
Tedy nemáte recept na střední a levnou třídu mobilů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 12:45

Střední a levná symbian, zbytek WP7 nebo Android s jejich nastavbou... Co je na tom nepochopitelnyho ? Podle me je to nejpravdepodobnejsi moznost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  10. 02. 2011 12:49

Nééé! Symbian konečně zahodit a dělat mobily s Androidem pro nižší třídu a s WP7 pro vyšší třídu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 02. 2011 17:20

A kdo jako bude kupovat drahý mobily s WP7, když je to nepoměrně horší OS než Android?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda.abc  |  10. 02. 2011 13:03

Nepochopitelný je to, že by konkurence nabízela ve střední a nížší třídě Android, stejně jako Nokia ve vyšší. Tím by Symbian neměl smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 16:29

konkurence bude android nabizet i v nejvyssi. symbian ma smysl jen jako moznost ve vyberu. jinak ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bolek  |  10. 02. 2011 12:31

Nokia ma neco spolecnyho s Nokian Tyres???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velky Marvin  |  10. 02. 2011 12:40

Bolku zeptej se Lolka jestli zna Wikipeedii nebo internety.
Společnost byla založena roku 1865 Fredrikem Idestamem ve městě Nokia nedaleko Tampere. Tehdy to ale byla papírna. Později začala vyrábět také gumárenské výrobky. Po druhé světové válce rozšířila svou výrobu o telefonní a telegrafní kabely. V 70. letech minulého století pronikla i na trhy telekomunikační elektroniky. Své gumárenské divize se zbavila až na konci 20. století.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velky Marvin  |  10. 02. 2011 12:30

Lol pan Lutonsky je mega fantasta. Nokia nema pro Apple cenu, mohl by si ji celou koupit za prachy co ma na uctech, za druhy, uz apple nekdy nekomu poskyntul OS na jeho HW. Spis to vidim na Nokia Microsoft

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 02. 2011 12:36

Jasně, tohle není reálný výhled. Včera jsme se o tom ale bavili v diskuzi a když šéfredaktor MM sbíral názory, nedokázal jsem tuto myšlenku úplně pustit z hlavy :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza20  |  10. 02. 2011 12:42

Myslím si, že by to byl pro Nokii úplný zázrak, ale to se nestane. To už by Apple nebyl Aplllem.
Podle mě se sjednotí systém a budou stavět na úpravách Microsoftu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Superduck  |  10. 02. 2011 13:43

Já myslím, že ta myšlenka není špatná, ale naráží na filosofii Applu, kterou uplatňuje i u počítačů a proč nechtějí umožnit OS X na běžná PC. Nezaručí stabilitu, rychlost a další pozitivní vlastnosti systému, protože nebudou mít přímou kontrolu.
A další, co mě napadlo je to, že Nokia sice prodá miliony smartphonů, ale kolik z nich tvoří podíl high-end, aby všechny aplikace z Appstore měly využití?
Pro Apple by to mohlo být jistě finančně zajímavé, ale nevím jestli by šli sami proti tomu, na čem staví svůj business. Ale Vaše myšlenka se mi hodně líbila, v čistě finanční rovině by to byla pro Apple bomba, možná ale jen krátkodobá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velky Marvin  |  10. 02. 2011 13:45

Hehe to si spis dovedu predstavit ze Nokia predstavi prodej tovaren Apple aby mohl vyrabet vic iPhonu a tim uspokojit poptavku, nez ze Apple preda nokii Stevovo detatko iOS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toper  |  10. 02. 2011 14:06

To by si Apple podřezal pod sebou větev.
Jeho drahé produkty, na kterých vydělává velké peníze, by najednou byly neprodejné.
Prostě z logiky věci je názor pana Lutonského nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  10. 02. 2011 17:12

Z čistě ekonomickýho hlediska by musel bejt Apple padlej na hlavu, aby něco podobnýho udělal. Prodává svojí předraženou stylovku svýmu stádu oveček a perfektně mu to sype. Proč by se měl dělit o tu malou část trhu, kterou má šanci iOS oslovit?
Nokii by to asi taky moc nepomohlo, aby iOS v aktuální verzi slušně šlapal, potřebuje poměrně silnej HW, rozhodně výkonnější než má Nokia i v nejdražších telefonech.
Tohle je naprosto nereálný a všestranně nevýhodný pro obě firmy i jejich zákazníky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chrisi  |  10. 02. 2011 16:02

...Pane Lutonsky, byl jste pozadan o vas nazor, takze jste mel zacit s myslenkou, kterou mate ve vasi hlavicce za nejvice realnou a ne prave naopak...Takze jste dost pomotany...Z vasi halvicky bych si tedy nechtel nechat radit a pan buh terdy s tim, komu se radit snazite...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 10. 02. 2011 17:02

Omlouvám se. Rozvinul jsem raději myšlenku, která mi připadala velmi zajímavá. Trochu jsem počítal s tím, že kolegové půjdou spíš do reálnějších oblastí, tak jsem schválně nakousnul, co kdyby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vojtisek  |  10. 02. 2011 12:37

safari???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  10. 02. 2011 13:02

Hmm myslis ze apple je najbohatsia firma na svete a tak nokia nmema ziadnu cenu? Prosim ta neprecenuj apple. Voci takemu microsoftu je apple uplny zobrak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 13:13

Tak to jsi na omylu. Apple je nyní největší technologická firma na světě a má k dispozici nějakých 50 miliard USD v hotovosti (půl roku staré info, takže teď spíš víc), takže nějaký ubohoučký MS strčí do kapsy jako nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza20  |  10. 02. 2011 13:17

Samsung by si mohl koupit obě firmy dohromady. Navíc mají možnost neomezené půjčky z místních bank.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bed motofoko  |  10. 02. 2011 13:24

na omyle si ty, apple rozhodne nie je najvacsia technologicka firma.
technologiami sa zaobera vyslovene okrajovo.
ak chces hladat velke technologicke firmy, pozeraj sa po napr po samsungu, ktore vyrabaju od procesorov, cez telefony, televizie az po ropne tankery. maju iba tu smolu, ze kazda divizia hospodari sama.
MS je softwarova firma.
okrem toho, ty pises o trhovej kapitalizacii, co neznamena hodnota firmy.
tu sa dozvies viac:
http://arstechnica.com/apple/guides/2011/02/does... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 13:35

A co nejdřív zkusit strejdu Googla?
http://www.google.com/search...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bed motofoko  |  10. 02. 2011 13:44

strejda google hlada slovne spojenia.
neurcuje, ci je nieco pravda, alebo nie.
http://www.google.com/search...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 13:49

Vidíš a já si vždycky myslel, že to byla CIA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 13:48

Když už to píší i v Blesku (http://www.blesk.cz/clanek/servis-technika/13... ... tak to musí být pravda....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2011 14:00

Jo no, bohužel SEO tahá dopředu odkazy které čtou stáda, pro primární zdroj je potřeba trochu více zapátrat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Gottvald  |  10. 02. 2011 17:38

Vykašlete se na to, kdo je větší kozel!
Dnes mám Nokii C7 a iP4. Když zkrachuje Nokia, nebo Apple tak se kouknu kdo zrovna vyrábí špičkový mobil a koupím si ho.
Dříve jsem zbožňoval Ericcsony a když krachoval a spojil se se Sony, byla to pro mě tragédie. Když krachoval můj oblíbený Siemens už mě to tak nebralo a pokud zkrachuje Nokia i Apple, tak si koupím špičkový Samsug. O co jde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 02. 2011 04:23

O loajalitu. Snad má také nějakou hodnotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Gottvald  |  11. 02. 2011 10:17

Loajalitu cítím k lidem a projektům

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza20  |  10. 02. 2011 13:38

Přesně tak, je rozdíl mezi technologií,designem a jejich "know how". On snad Apple vyvijí displeje, že je největší technogická firma ? Tím se opravdu zabírají jen okrajově, většinou technologie jen kupují.
Všechno je to zásuha především Samsungu a LG. Apple to hlavně umí prodat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drixis  |  10. 02. 2011 21:18

Apple technologie vyvíjí a nechává si je vyrábět od spolešností jako je samsung a LG. Snad jsi si nemyslel že Retinu vymyslel Samsung a začal jí prodávat applu :D, to samý patentovaný dotikový displej MultiTouch apple si technovolie vyvine a navrhne a patentuje vyrábět je dá samozřejmě někomu jinému :D ty jsi ale tragéd (nauč se rozdíl mezi vývojem a výrobou)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  11. 02. 2011 01:27

Traged jses ty. Napriklad multidokovy displej nenavrhnul ani nepatentoval apple, ale nejakej student v dizertacni praci. Skoro nic apple nevymyslel, umi to spojit a prodat. Tim displejem si nejsem jisty, ale napriklad procesor je vlastne upravenej ARM. Az v poslednich 2 lete Apple hodne patentuje, ale ty patenty uvidime realne mozna az letos...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza20  |  11. 02. 2011 07:56

Škoda, že tu není tlačítko spam, jelikož takový blábol se jen tak nevidí. Hned se mi zlepšila nálada

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chrisi  |  10. 02. 2011 16:06

...K tomuto okamziku ma Apple na NASDAQ trhu hodnotu presne 329,49B $ a Microsoft pouze 229,97B $...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  10. 02. 2011 15:17

Hlavne at do Nokii necpou ten priserny paskvil jmenem iOS. Zlaty symbian... iOS je snad nejdebilnejsi os, co jsem kdy videl... To bych od Nokie utikal hodne rychle... Jen at trochu doladi Symbian a je to...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velky Marvin  |  10. 02. 2011 16:17

Neboj to se nestane, a vis ty vubec proc nokia existuje? Ja ti to reknu, aby generovala zisk, ha prekvapko? Ne vid a to taky znamena ze musi prodavat to co lidi budou kupovat a jak se zda a nokia po letech neuspesneho marketingu pochopila, ze symbian to neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FOXAK  |  10. 02. 2011 22:41

To by ale bolo treba najskor vyhodit sefa SW. Zelezo vedela Nokia robit vzdy. Problem je teda v SW. To, co v poslednej dobe predvadza Nokia nema obdoby. Mam pocit, ze sef S60 ma v supliku jadro SW (staru verziu), ktore vzdy pri novom telefone da sefovi projektu a ti zacinaju od piky. Ako inac si vysvetlit chyby v SW pre N8, ktore sa uz davno predtym riesili. Namatkou problemy s redukovanou podporou SMS, problemy s mailami. Som dlhodobym uzivatelom Nokii a pamatam si, kolko trvalo, kym Nokia do S60 mobilov zabudovala opakovany budik. Uplne ina situacia je v S40, akoby ta partia chcela dokazat, co vsetko sa da urobit na blbom mobile. Inac tie dve skupiny sa vobec nepoznaju. Zhnite je podla mna vedenie SW pre S60. Tych by sa zislo poslat na VPP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mattworld  |  10. 02. 2011 12:23

Pokud má mít Nokia ( mobilní divize ) šéfa z MS, tak musí být americká celá, potom at se spojí třeba s Apple, Android, WP7, BB... Potom budou američaňi kupovat mobily s logem Nokia.
A pokud má mít Nokia šéfa z MS, tak ve vysokých funkcích musí sedět taky američani nebo lidé z Apple, Google, MS, atd.. Jedině tak se potom začnou mobily Nokia prodávat v USA. Nokia je tak trochu připravena k adopci.
PS: MeeGo ale NEpouštět!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
GRAHAM  |  10. 02. 2011 12:15

Já myslím že nejlepčí strategie je taková, že by měli prodávat dráž než vyrobili.Když se toho budou držet, budou se mít dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Gottvald  |  10. 02. 2011 17:27

Naprosto souhlasím s Kryštofem.
Poslední rok mě Symbian příliš neoslovuje. Kdyby dostalo Maemo podobný HW jako je E7 ale do 150g byl by to špičkový telefon a nedomnívám se, že bylo nutné vyvíjet Meego. Stačilo rozvinout a podpořit Maemo. Myslím tím i počet modelů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor