Které mobilní telefony se vyplatí?

Diskuze čtenářů k článku

coolboarder  |  09. 08. 2002 14:20

Při ! pozorném ! přečtení článku jsem měl pocit, že úmyslem autora byl článek o výhodnosti koupě MT, zařazení do kategorií mělo pouze posloužit (podle mě) k přehlednosti článku. Jinak by nastala situace (např.), kde by autor srovnával MT SE T68 a A501. Autora za článek chválím, možná by stálo za zvážení zavedení nové rubriky: Výhodná koupě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nobody  |  19. 04. 2002 22:03

To, co pisou na tomhle serveru jsou obycejne slataniny a slataniny.
Jak muzete tridit mobil na low end a vyssi low end podle ceny??? To je neskutecna kravina - podle toho to aji vypada. Nokia 3330 mezi vyssi low end a Sony CMD-J5 mezi temi nejhorsimi?
Fajn,vyrobim mobil, co nic neumi (nakej Sagem),budu ho prodavat za 20 000 a bude z neho extra trida high end telefonu, jo?
Computer Press si to u me pekne posral.

visit ww.mobil.cz!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  20. 04. 2002 00:39

A jak jinak chcete mobilní telefony řadit? Podle funkcí? A jak potom rozeznáme, která funkce řadí telefon do hi-end, která do low end atd... ??? Tohle nejde. Mnohem rozumnější je dělit mobily podle ceny a pak je vyzdvihnout či pohanět za funkce, které nabízí.

K tomu Sagemu -  v takové případě bych napsal něco ve smyslu (ostatně jak bylo ve článku - četl jste ho....nebo ne?) že je tento Sagem za 20 000tis. naprosto nevýhodnou koupí atd...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alšík  |  14. 04. 2002 20:26

Mno,tak jsem si tady ten clanecek hezky trikrat procetl, a nikde ani zminka o T250. Co chcete za ty smesny prachy vic ??    T250 vs Nokia 33xx - to je jednoznacny - Nokia je bita jako zito , receno v oficialnicg paegasich cenach 4999 vs. 6999 , no a 6210 dostane taky na zadek. Ja jsem si ted T250 koupil a maxximalni spokojenost , pomer vykon cena je myslim jeste lepsi nez u toho papundeklovyho A 501 (ja uz videl tolik rozbitejch joysticku...)

              Ciao , Alsiik 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  09. 04. 2002 12:05

5 500 ??? V baziči se dá sehnat dost slušnej za 3 500 Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  03. 04. 2002 10:15

Vím že jde o starší telefon, ale nemá chybu, ale protože odjíždím do USA jsem nucen ho prodat....najde-li se tu kupec ať se ozve na majl nebo na 0603 919 999. Je plně funkční bez škrábance, s nabíječkou....a cena...no aspoň 5500,-- (viděl jsem i vyšší ceny)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mik  |  02. 04. 2002 08:34

Kde jste koupil S 35 za cenu 7000 ???? Můj sen vlastnit  tento telefon se splnil na vánoce !! za cenu 5990 Kč. !!( v létě u Oskyho tuším  12000 ?? ) Nyní lze sehnat za 5500 Kč !! Pravda - šedý dovoz, ale no problem !!!  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  31. 03. 2002 19:31

Jaktože tu chybí Siemens S35??? Mam ho a při porovnání s Alcatelem OT501 který jsem měl před ním je to skvělej telefon. Jsem s ním maximálně spokojen a za tu cenu (7000)...To mě láká si koupit ještě jeden jako náhradní :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franco  |  27. 03. 2002 22:49

Po 3 letech mně dosloužil můj Bosh. Abych zůstal věrný značce, pořídil jsem si v únoru Siemens M35i v akci u
Eurotelu - neblokovaný. Využil jsem toho, protože jsem používal Paegas a proto padla volba na něj. Po měsíci užívání, jsem ale přesedal a pořídil jsem si v nové akci Azalis. Ten už nebyl blokovaný.

Proto jsem musel přejít k Eurotelu. Nelituji toho. Měl jsem to udělat už dávno. Bláhově jsem několikrát volal do Paegasu aby něco udělali se signálem (bydlím v obci), protože jsem se nemohl dovolat jinak než ze střechy. Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistil, že Eurotel má oproti Paegasu nesrovnatelně lepší signál. Paegas nikdy víc. (mimochodem Oskar také nic moc) A tak jsem se stal ze zapřísáhlého Paegasáka Eurotelák. Po 3 letech.

A srovnání telefonů ? Siemens je fatastický co se týče nerozbitnosti - je to typický a vůbec první outdoor na našem trhu. Ale výdrž jen 3,5 dne s novou baterkou je opravdu odstrašující.

Naproti tomu Philips Azalis vydrží bez problémů 7,5 dne. Fukce má srovnatelné s M35. Má jen navíc nějaké zbytečnosti.

Doporučení: Pokud se rozhodujete tak do 5000,-- není lepší telefon než Azalis. Možná namítnete, že je hnusný, ale to je některá Nokia také... Mimochodem telefon je od toho abych si zavolal. Ne od toho abych s ním machroval. Vždy když kamaradova 3310 ječí že chce nabít tak se musím smát...

p. s. byl jsem uživatel těchto telefonů: Dancall, Nokia 5110, 6210, Bosh 509, Alcatel Club, Alcatel 302, Motorola 2888, Siemens M35i a nyní Azalis. Snad jsem na některý nezapoměl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  27. 03. 2002 23:48

Azalis jsem v ruce neměl, tak nebudu soudit. Trošku se přitom kroutím, ale nebudu.

Ale být zapřísáhlým Paegasákem, který nemá doma jeho signál, je dost silné kafe. Ostatně stejně jako můj soused, ten je na tom stejně. Když mu zavoláte, dělá mu to o----d----fr----k-e----s-- ...no prostě je mu prd rozumět. O změně operátora ale neuvažuje, protože Paegas má i jeho maminka (ta bydlí ve stejném domě v podkroví a volá tak 3x do roka). Přitom ET i OS jsou tu naprosto v pohodě. Já mám s Oskarem prvotřídní signál doma, na chalupě, v práci, na běžných místech po městě, kde se pohybuji a taktéž na nejfrekventovanějších cestách. Pak můžu být nějaký no... skorozapřísáhlý Oskarák. Ale tohle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  29. 03. 2002 14:37

Asi by ses divil, taky znam jednoho zaryteho priznivce jednoho z operatoru - haji jej presto, ze v danem meste pada jeho sit tak 2x do tydne. Ale je nejlepsi a hlavne - PRED JEHO SIGNALEM SE NESCHOVATE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  30. 03. 2002 07:53

Nechapu proc se v temer kazde diskuzi bez ohledu na tema objevi nekolik nadsenych fanousku Oskara, kteri ho vychvaluji do nebes a naopak bezhlave hani Paegas (Eurotel kupodivu ani ne). Pritom napriklad ja nemam s Oskarem zrovna nejlepsi zkusenosti a naopak na Paegas si v zadnem pripade nemuzu stezovat. S Paegasem se (na rozdil od Oskara) bez problemu a kvalitne dovolam prakticky vsude protoze ma (na rozdil od Oskara) nejen dobre pokryti ale take nema (na rozdil od Oskara) pretizenou sit, Paegas mi (na rozdil od Oskara) neprerusuje hovory, Paegas mi (na rozdil od Oskara) vzdy dorucil vsechna SMS, Paegas tady u nas nema (na rozdil od Oskara) zadne vypadky, Peagas mi navic nabizi i dasi pridane hodnoty jako napriklad Partner karty, GSM Banking u vsech vyznamnejsich bank (pro mne osobne je dulezita CSOB a PS-CSOB), Click atd., atd. a presto nemam potrebu na nej pet ody kde se da (i kde se neda). Nekdy si myslim, ze tito Oskarovi fanousci jsou mozna placeni primo Oskarem za skryte a nenapadne PR, ktere siri vzdy a vsude, protoze jinak si to jejich nadseni proste neumim vysvetlit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  30. 03. 2002 11:21

Trosku se prekouk´, ja jsem nechvalil Oskara a nehanel Paegase. Podivuji se nekritickemu postoji nekterych uzivatelu jednotlivych operatoru (totez lze pozorovat i pokud jde o vyrobce mobilu).
To, ze jsem se otrel o Paegas je zpusobeno mymi negativnimi zkusenostmi z konkretni lokality a uznavam, ze v lokalite jine muze mit (a mnohde i ma) problem operator jiny...
A jeste pro info - mam karty vsech operatoru a dost cestuju - mohu tedy porovnavat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  30. 03. 2002 12:41

Ad "pro info" - Ja taky ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franco  |  30. 03. 2002 16:35

Myslím si, že takové fandění ať už Eurotelu, Téčku nebo Oskarovi je zbytečné. Je to jen každého věc. Já mám takovou síť kterou se dovolám, což o Téčku říci nemohu do Oskara bych nešel, protože ho v rodině a z přátel nikdo nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ABE  |  27. 03. 2002 17:42

Jednoznacne davam za pravdu vsem, kteri ciste logicky uprednostnuji AT501. Super funkce.

Presto, kdo by odolal Ericssonu R320 za 3500? Mate telefon s vahou pod 100 g, skvela ergonomie, magnezitovy ram, velky displej (podle me maji Eriky NAPROSTO nejlepsi), IrD, modem, zaznamnik no proste vse. Mel jsem ho rok a vypadal stale jako novy - super zpracovani. Nesmite ale chtit vicepolozkovy seznam, nesmite chtit GPRS, modrozoubke nebo e-mail. Pro toho, kdo vyuziva postu a internet na PC(teda Macovi) idealni volba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  28. 03. 2002 08:27

nazdárek, já ho koupil za 3.200,-    (i když ne u klas. dovozce). Je skvělý, jen je pomalý. No a ty chybějící funkce? To je tím, že už je to hodně starý model. Ale i dnes dobrý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans  |  28. 03. 2002 22:55

No, ja bych R320ce rozhodne odolal ;)) Ergonomii si predstavuji ponekud rychleji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepe  |  27. 03. 2002 17:15

Nemate nekdo informace kdy uz bude ? To by mohl byt konkurent na vyhodnou koupi low-endu. Ale jeste ho nikdo neozkousel a nezname cenu. Na www.kasa.cz uz ho maji v katalogu, ale zatim bez ceny. Uz aby byl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kejml  |  27. 03. 2002 17:10

Je stejny jako S45, ale Sko je spis takovy holcici, Mko je pro poradny chlapaky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SLYCOSCH  |  27. 03. 2002 17:05

Není to J5 ale SONY J6, Eurotel  J5 nenabizel        

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  27. 03. 2002 21:55

Opravíme

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel voříšek  |  27. 03. 2002 16:30

(Příspěvek zrušen. Redakce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mojmír Lukeš  |  27. 03. 2002 16:25

Prodám Nokii 6310 , úplně nová , nerozbalená i s čekým záručákem.

Cena 12.700,-Kč

Zn: Nevhodný dárek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  27. 03. 2002 23:40

To jsme rádi. Pošlete to ale příště třeba na nádraží. A nebo... že bych napověděl... tak jo: Lepší bude napsat to do bazaru, tam si totiž lidi chodí vybírat použité telefony, v diskusi to nikdo hledat nebude. Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  27. 03. 2002 13:57

Chybela mi tu zminka o S40, sice se uz nedela, ale kdo zna boshe, tak tech 6k za novej kousek s jasnym puvodem jiste obetuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mojín  |  27. 03. 2002 14:41

S40 je dokonce super volba , jen mi řekni, kde ho seženu za 6k .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  27. 03. 2002 16:56

Tak já si tenhle S 40 budu kupovat zítra - no a asi za 5300, je prý nový - v jednom bazaru v praze...  jinak se tenhle siemens dá sehnat za 5499 nebo max. za 5799 ve většině shopů nový a odblokovaný... stačí jen hledat  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  27. 03. 2002 18:22

jo, po praze je par kramu, kde ho maj v cene kolem 5.500 kc. ale bacha, ten telefon je docela problemovej, muzete narazit na dobrej kousek, a nebo taky na peknej krap. ja ho koupil pred vanoci v cellnetu, s original zarucakem od siemense, a v servisu uz sem s nim byl 4x. jednou mi vypnuty umrel pres noc, rano uz nesel pustit, pak zas neslo dostat se do adresare, nesel nastavit wap, drncelo v repraku a podobne lahudky. ted uz dva mesice funguje ok, taxem celkem spokojenej.

o problemech s s40 se diskutovalo treba zde (pod clankem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miguel  |  27. 03. 2002 20:53

 .... co taková 8250 .. ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  27. 03. 2002 21:52

Přesně tak, S40 je mi velmi sympatický. Já jej objevil na internetových obchodech za cenu deset tisíc korun, kdybych jej byl objevil za vámi slibovyných šest tisíc, určitě by byl na prvních místech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Holanec  |  27. 03. 2002 13:14

Dost mě a mého Alcatela501 urazilo podle Vás zařazeného do low-end kategoria ,podle mého názoru tam rozhodně nepatří!!!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jumbo  |  27. 03. 2002 18:22

Souhlas! Připojuju se ke stížnosti! A501 si nezaslouží zařadit mezi low-endy! Průměrná cena u všech tří operátorů je přes pět tisíc, funkčně patří mezi mobily manažerské! A myslím, že jeho cena je nastavena tak, aby byl trochu porušen monopol Nokií. Kdo chce nadupaný telefon za super cenu, měl by sáhnout po A501. Nebo si počkat na A715, až se začnou (prý) v září prodávat i u nás :o)

JUMBO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  27. 03. 2002 21:49

Samozřejmě že si Alcatel OT501 nezaslouží býti v téhle kategorii. Cena je však cena a ta se u Oskara vlezla pod pět tisíc korun, tedy pod hranici.

Funkcemi je telefon na mnohem vyšší úrovni!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  27. 03. 2002 13:12

Vyborny clanek, ale take se mi zda ze autor nektere znacky vynechal. Ja jsem sice cisty erikovec ( nyni sonyericssonec). Muj nazor je ze jeden s nehorsich nakupu je nokie co se cena/funkce tyce. Ale ten jejich zlaty servis, jim muze vetsina znacek zavidet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Král  |  27. 03. 2002 13:09

dobry den tento clanek se mi velmi libil docela se mi totiz hodi
a chtel sem se zeptat vsech co sou v diskuzi jaky maj zkusenosti s ericssonem t65 hlavne jak je to s tou klavesnici vsude ji kritizujou a nekde chvali

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  27. 03. 2002 15:37

Vzdy jde o nazor a zkusenosti jednotlivce. V recenzi T65-ky uvedel autor , ze ovladaci tlacitka jsou super a numericka jsou spatna. Me osobne se na T65-ce pise spatne, ale ovladaci tlacitka byla daleko horsi nez ta numericka (mensi jistota stisku). Na numerickych mi vadila zase jejich velikost (rozumej "mrnavost"). Takze nejlepsi je si to nekde poradne vyzkouset. Slusny obchodnik vetsinou nema nic proti tom, aby si zakaznik dal do pristroje vlastni SIM-ku a napsal nejakou SMS a pripadne zavolal (treba i na infolinku).

Jo a pak me jeste tezce zklamal zvuk.

Ale jinak funkcne velice slusny mobil.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sheeva  |  27. 03. 2002 19:47

T65 mam od zacatku brezna a s klavesnici jsem celkem spokojen, jde o zvyk. Ale samozrejme na nejake super psani to neni. Jinak mi bez problemu vydrzi baterie 7 dni pri beznem pouzivani a castem hrani her (spoluzaci o hodinach). Avsak mam jeden problem. Najednou mi nejde zapnou a nevim co s tim? (Nechce se mi do servisu) Nevite nekdo nejakou fintu? Diik za odpovedi. SKOL! Enjoy skiing!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wolf  |  27. 03. 2002 09:54

Autor by mel u toho A501 opravit to ze ma li-ion baterku,nema A501 u nas prodavane maji Li-pol baterii.Oficialne se k nim da sehnat jeste NiMH a neoficialni baterky jsou az li-ion.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  27. 03. 2002 15:30

Neni to tak docela pravda. V dusledku problému s Li-Pol bateriemi zacal Alcatel dodavat A501 s Li-Ion. Tez v servisech (autorizovanych samozdrejme) take vymenuji baterie v pipade problemu s nabijenim za Li-Ion!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wolf  |  27. 03. 2002 15:42

Tak to je jina,s tim jsem se tedy nesetkal.A co jsem se dival aji na web alcatelu tak li-ion nenabizej ani v prislusenstvi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  28. 03. 2002 12:51

No ja jsem pred casem shanel samotnou bat. pro A501 a u ET stala originalni Li-Pol pres 2.000 Kc (asi 2.150 nebo 2.250....) a u Oskara meli v nabidce prislusenstvi pouze Li-Ion za cca 850 Kc.  PG ji snad ani nenabizel. A to uz je tak pul roku zpatky.

Jo a jeste mi rekli, ze bat. nemaji primo na prodejne OS (v C.B.) ale ze mi ji objednaji a ze jim je dodava primo servis (Febra) nebo, ze si ji muzu zakoupit primu u Febry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wolf  |  28. 03. 2002 13:06

Tak ta cena za li-pol je docela silena,videl jsem na jarmarku prodavat baterky nimh za 300 a li-ion za 600.Jinak v obchode tady v ostrave stoji li-ionka 700 ale nevim jestli to je originalni ci nejaka neznackova.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  28. 03. 2002 14:47

No a neni tak trochu jedno?

Podle zkusenosti uzivatelu A501 jsou zrejme mezi bat. diametralni rozdily. Nekomu vydrzi 3 dny a nekomu klidne 6! A v jedne konfere se take dosti probiraly ruzne serie (nebo dodovatele pro Alcatel) bat. oznacene AAAA a ABAA (nebo tak nejak). Ony i ty originalni bat. budou vyrabeny buhvi kde.....

Osobne jsem si pred casem koupil do sveho Alcatela OTE d.b. bat. u CPA za 350 kc a naprosto OK. Vydrz 3 - 4 dny nepretrzite!!! (na noc nikdy nevypinam - pevnou linku take nikdo nevyvesuje na noc ) Jo a kapacita je stejna jako u originalni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wolf  |  28. 03. 2002 15:09

mno zase tak jedno to neni ohledne tech original a neoriginal baterek byl myslim velky clanek bud tedy nebo v mobilitach.No ohledne te vydrze si myslim ze nezalezi tak na baterce ale zrovna na kusu alkatela,protoze jsem mel 501 ktera mi s baterkou vydrzela stezi 2dny a po reklamaci jsem dostal stejnou baterku (je to abaaa nebo co to je :) ) ale jiny telefon a najednou baterka drzi 3-4 dny podle intenzity sms a telefonovani.To ze jsou baterky vyrabeny buhvi kde je pravda ale jsou oficialne schvaleny alcatelem k prodeji k jeho telefonum,kdezto baterky ktere dela kdejaka mala firmicka na tchajwanu jsou neschvalene,sice nemusi byt spatne ale clovek nikdy nevi,ze? :) Jsem treba cetl jednu diskuzi kde si majtele koupili baterku do C35 obe byly za levny peniz ale kazda odjinud a jendomu vydrzela treba jen den,dva a druhemu treba 4 dny,takze asi tak nejak .... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  28. 03. 2002 15:48

No ja si myslim, ze s tim schvalovanim to je pouze dobry marketingovy tah (viz premrstena cena orig. bat. u ET ap.) a take snadny a legalni zpusob, jak odmitnout zarucni opravu zpusobenou cimkoliv s oduvodnenim ze byla pouzita neoriginalni baterie. Baterie sama o sobe nemuze nic zkazit (pokud neobsahuje nejake elektronicke soucastky), max. muze mit nizsi kapacitu nebo zivotnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wolf  |  28. 03. 2002 16:34

Mno baterie muze skodit,muzou byt pouzite nekvalitni clanky ktere muzou davat jine napeti nez je snesitelne pro telefon,baterie obsahujou elektronicke soucastky,jsou v nich obvody ktere hlidaji dobijeni atp.. (u novejsich tedy) takze se muze stat ze bude pouzit nekvalitni obvod ktery hlida dobijeni baterie a kdovi co vsechno se pak muze stat :) a taky ta nizsi kapacita ze? :) no a ja si myslim ze ta cena u li-pol baterie bude sedet ze nebude nejak premrstena,je to nova technologie (relativne) a tudiz draha,cena za tu li-ionku zase neni tak hrzozna :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  29. 03. 2002 08:57

No musim uznat, ze mas v mnohem pravdu (zejmena co se tyka uvedenych rizik pri pouziti neznackove bat. - vecer jsem to konzultoval s jednim odbornikem). Souhlasim s tim, ze cena za Li-Ion je naprosto adekvatni. Take jsou Li-Ion mnohem levnejsi na vyrobu a jsou uz vyrabeny masove opravdu na kazdem rohu.

Presto si vsak i nadale myslim, ze i neoriginalni avsak ZNACKOVA bat. je take dobrou volbou. Z jinych oboru vim, ze vyrobce daneho zarizeni klidne vyrobcum doplnku, baterii a prislusenstvi poskytuje informace o parametrech sveho vyrobku, pro ktery je dane prislusenstvi vyrabeno a v nekterych pripadech i takovemu vyrobci dodava i nektere komponenty (zejmena elektronicke soucastky) aby byla zarucena 100%-ní kompatabilita.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wolf  |  29. 03. 2002 09:24

Jo tak to souhlasim ale zase kdo se ma vyznat mezi vsemi temi znackami neoriginalnich vyrobcu ze? :)  Mnohdy uz jenom to ze clovek tu znacku nezna muze budit neduveru a pritom to treba je  znacka ve svete znama,jenom u nas ne,ze? :)

jeste dalsi veci je,jak moc  se neoriginalni vyrobce baterie (v zajmu snizeni nakladu) drzi planu od originalniho vyrobce telefonu/baterie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  29. 03. 2002 12:15

Souhlasim.

Mozna ze by nebylo od veci promluvit si s techniky v autorizovanem servisu. Urcite o teto problematice vedi vice (mam namysli hlavne zkusenosti s konkretnimi znackami neoriginalniho prislusenstvi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Ježek  |  29. 03. 2002 16:05

Moje zkušenost praví, že kvalita baterií je závislá na výrobci. MiNH pro OT Wiew byvaly standardne z Mexika a zlobily, po vymenene za japonske ten foun vydrzel pri slabem provozu bez vypinani na noc pet dni, tj. skoro deklarovanych 130 hod bez provozu... Doporučuji se pídit po výrobci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Klient  |  27. 03. 2002 09:40

super návod pro lidi, kteří do mobilů nedělají..... a důvod k diskuzi pro ty, kteří ano 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  27. 03. 2002 10:08

Lidi, kteří do mobilů nedělají, nečtou MM...
Trochu mimo diskusi: Až mě překvapuje, kolik lidí v okolí ani neví, kolik je stojí volání a SMS. Když se zeptám na tarif, řeknou Twist. Když se zeptám který Twist, řeknou Alcatel.  Fakt prdel. Trochu to vysvětluje vysoké počty goučkařů a twistů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  27. 03. 2002 13:05

To, ze lidi nevedi, kolik za co plati mne taky fascinuje, nechapu to.

Ale sam mam taky Twist (a jeste Oskartu a ET pausal), pouzivam ji jako zalozni. A vim, kolik mne co stoji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  27. 03. 2002 09:40

Je zajimave, ze autor nezminil ani jednu Motorolu. Ze by averze vuci teto znacce?

Pritom podle me je napr. Motorola T250 ve sve cenove hladine (Paegas ji ma ve twist sade za 4990,-) naprosta jednicka. Za 4990,- uzivatel ziska vnitrni pamet na cisla, hry, organizer, infraport, hlasove ovladani, hlasove vytaceni, pomerne veliky display, voice rekorder - poznamky lze pripojit i k budiku, pomerne solidni vibrace, atd. Je to sice uz rok stary telefon, ale porad si myslim, ze prekonava radu ostatnich znacek...

A co treba ve vyssi tride takova T280, nebo Accompli?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MIchal  |  27. 03. 2002 14:32

Souhlas. A co Motorola Talkabout T192 s GPRS? Proboha, jak můžete dávat do vyšší LOW-END Nokii 5110? To snad nemyslíte ani ve srandě!!! Bez SIM toolkitu, bez EFR, jen na 900, těžká jak kráva, no hrůza. Proč tam není Motorola? Silně cítím jistou ignoraci k této značce a přehlížení tak skvělého mobilu, jako je T192. Škoda, ahoj, Michal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  27. 03. 2002 16:02

Kapku ses prekouk - zminena je N5510 (ne N5110).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Čech  |  27. 03. 2002 16:06

ehm. nebylo tam 55

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mikan  |  27. 03. 2002 14:48

Souhlas. Za ty peníze/funkce je Motorola T250 to nejlepší co můžete koupit. Bez diskuze!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mobi  |  27. 03. 2002 19:53

 Další nezvratný důkaz o diskriminaci a přehlížení MOTOROLY! To snad není pravda....  přesně k té T192-nejlepší low-end co znám, Timeporty-špičkový signál a zvuk, to prostě není třeba komentovat.  Mobi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
motto  |  29. 03. 2002 13:47

Naprostej souhlas again!!!! T250 je super naslapany telefon a kdyz jej srovnam s takovou tridou jako jsou Nokie 33xx neni o cem. Nokii kupuje clovek, ktery rad vyhodi penize a nevi za co, krome toho, ze jsi koupil Nokii. Mel jsem nekolik telefonu a jednoznacne rikam ANO T250 - super koupe, design, funkce a moznost pri cestovani 900/1800/1900. Neni o cem dal GO Motorola Go!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
motto  |  29. 03. 2002 13:57

A malem bych zapomnel 3x mi sla T250 na beton, dlazdice z cca 1 metru rovnou na zadek(port -dobijeni) a krome dvou skrabancu se ani nehla. Coz kdyz se mi stalo s Nokii tak jsem mohl menit hejbavej kryt od baterie. Tak a to je vsechno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Koutny  |  27. 03. 2002 20:06

Jo, a taky mi tam chyby V50

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majkl  |  27. 03. 2002 21:31

Naprosto s tebou souhlasim!! Mam teď Timeport L7089(takovej slabší odvar T250)- už trochu dosluhuje, tak si chci novej mobil, a protože sem s předchozim mobilem byl maximálně spokojenej tak chci T250, proto sem se těšil, že si přečtu jakej je to dobrej nákup a...nic. Autor asi nemá moc velkej přehled nebo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  27. 03. 2002 21:46

Źádná averze!  Motoroly zmíníme příště!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
teacger  |  28. 03. 2002 09:36

Timeport 250 ve Twistu je cenova bomba. V eurotelu je zase skvela 192 s GPRS a za nizsi cenu nez 33xx, coz jsou podle me mobily na dve veci. Schvalne kdo by si za stejnou cenu koupil misto Timeport 250 3310 nebo 3330. To by musel byt blazen nebo zaslepenec. Takze z toho vyplyva ze v tom clanku by mely bejt nejmin dve Motoroly: 250 a 192, mozna este v50 u Oskara

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepan  |  27. 03. 2002 08:56

Souhlasim s autorovym nazorem na slabe vibrace u C35,ale u M35 je to o necem uplne jinem.Pred casem jsem poridil misto cecka emko a ocenuji nejenom dostatecne vyrazne vibrace(silnejsi nez u N3310 a jsou dobre zretelne pred pouzdro i odev),ale i  kontrastni displej,ktery cecku take chybi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PeS  |  27. 03. 2002 12:34

Tak to nevim, ja koupil min. tyden dve M35i a prave vibrace me zklamaly... Cekal jsem je silnejsi, jinde nez v kapse na tele je nemam sanci citit (dneska rano jsem zaznamenal vibrace az kdyz bylo po Alarmu (nasteti to nebyl telefonat)...).
Ale co, za ty penize je to skvely mobil (a stejne bych si nejradsi upravil FW tak, aby par malickosti slapalo lepe, ale to je jen sen ;( )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  27. 03. 2002 21:41

Mně se taktéž nezdá, že by byla M35 o tolik lepší, než C35. Mám možnost srovnávat - v mém blízkém okolí jsou dvě C35 a dvě M35. Emko má výrazně lepší klávesnici ale to je asi vše. Vibrace mi taktéž nepřipadaji silnější

Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepan  |  28. 03. 2002 13:14

Tak nevim jestli jsem mel smulu na slaby vibrace na cecku a nebo stesti na silny na emku  ,ale jsem spokojen.

Jinak, nazor na klavesnici mam presne opacny.Par dni mi trvalo,nez jsem si zvyknul na vice zapustene klavesy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepan  |  28. 03. 2002 13:21

Jo nejaky drobnosti na vylepseni by se hodili.Ovladani je trosku tezkopadnejsi.Se slzou v oku vzpominam na ovladani Bosch 608 - sipky nahoru a dolu.enter a escape.To byla parada .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  27. 03. 2002 08:48

Uvažuji o koupi T39m, ale poslední dobou jsem objevili několik článků o jejich nespolehlivosti(ztráta signálu, zatuhnutí, vypínání) nevím jestli je to jen několik vyjímek nebo je opravdu tento mobil nespolehlivý. Ozvěte se majitelé T39m se svými zkušenostmi.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Čech  |  27. 03. 2002 09:36

Proc si neprectete nez vikendovy odkaz do diskuse. Tam je to asi nejlepe probrane. Kdo ma porad hledat, kde vsude se T39 kritizuje a branit ji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kely  |  27. 03. 2002 13:46

Mam T39m uz od listopadu a jsem naprosto spokojenej. Pravda chybi T9, ale to je tak jediny, co bych mohl vytknout.... Jeste jsem s nim zadny technicky problem nemel. I baterka Li-Pol 600mAh slape jak ma....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mikan  |  27. 03. 2002 14:56

Mám už druhou T39m a neměl jsem nikdy problém. Jednoznačně: koupit. Zvlášť teď. konec výroby-nižší cena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  27. 03. 2002 22:39

T39m je super a žádné problémy s ní nemám.
Kalendář, diář, velkej (500 položek) telefonní seznam, profily, tenis přes bluetooth funkční infra port, perfektní komunikace s PC, software na tvorbu hudby a obrázků pro Ericca (v PC) atd... atd...
Zkrátka nelituju toho že jsem si ho koupil. Navíc je T39m krásně mrňavej.

Jo a ještě internet a WAP
GSM internet funguje jak ve Windows tak v Linuxu, GPRS (u Paegasu) bohužel jen ve Windows (kvůli komprimaci hlaviček). U jiných operátorů(Eurotel, Oscar) by to ale mělo GPRS fungovat i v Linuxu.
WAP jede jak normálně tak přes GPRS v pohodě (opět - platí pro Paegas - s jinými operátory zkušenost nemám).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pedro  |  28. 03. 2002 06:53

Pokud tu T39 nekoupíte teď hned, máte smůlu, protože se přestala minulý týden vyrábět a to, že zásoby vydrží do léta je asi fáma, protože už teď pořádně nejsou. Posledních pár kusů (tedy alespoň podle mých informací) mají inetové obchody GSMobil, Aligator a Cybex, přičemž nejlevněji je u Aligatora. Možná se dočkáme i toho, že se budou v krámech dražit . Dneska by mi měl přijít, takže pokud byste chtěl něco vědět, napište mi mejla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlado V.  |  08. 04. 2002 03:09

V dnešním konkurenčním prostředí je těžko představitelná situace, že renomovaná společnost bude zásobovat trh produktem, se kterým jsou všichni uživatelé nespokojeni, který po týdnu používání nenachází síť, na kterém nelze napsat SMS atd..

Osobně se řídím výše uvedeným a Ericsson T39 jsem si zakoupil těsně po přečtení smrště kritických příspěvků o tomto telefonu v diskuzích na českém internetu. Jsem s koupí velice spokojen.

Doporučuji tak brát recenze typu "tlačítka jdou trochu ztuha" nebo "podsvícení je slabé" s nadhledem a spíše jako subjektivní názor recenzenta, který drží telefon pár minut v ruce až jako x-tá osoba v řadě - po vývojářích z renomovaných nadnárodních firem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš P.  |  27. 03. 2002 08:43

No a zapoměli jste na s35i, dal by se považovat za vyšší low-end, i když to byval manažersky telefon, a za 7tis v Twistu či kolem 5500 u šedych dovozcu si myslim že je to dneska dobrej kup

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  27. 03. 2002 21:37

Ano, Siemens S35 jsem také zvažoval. Má velký displej, infraport, diktafon a další funkce, ale oproti třeba Sony J6 nemá vícepoložkový seznam a další věci. Není zase až tak výhodný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kristian  |  27. 03. 2002 07:45

 Zdravim, pre tych, co chcu kupovat lacno a nevadi im ze na telefon nemaju zaruku (telefon je vsak zarucene novy, max. ma 10 dni), nech sa obzru po nejakom pristroji v madarsku alebo na slovensku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrM  |  27. 03. 2002 06:52

Eurotel nenabízí Sony CMD-J5 ALE J6. Pokud ho na noc vypinate, vydrzi i 5 dni.
if(document.layers){document.captureEvents(Event.MOUSEUP);}document.onmouseup=PrxOMUp;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wikan  |  27. 03. 2002 09:53

Tak to mas dobry, me vydrzi tak max 3 pri vypinani na noc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  27. 03. 2002 21:32

Máte pravdu, děkuji za upozornění. Překlep opravím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vasik  |  27. 03. 2002 01:58

jak muze byt N3330 ve vyssi kategorii nez alcatel 501to nechapu...podle ceho se to hodnoti? vzdyt funkcne je alcatel jasne vybavenejsi nez nokia...tim low endem minite pouze cenu?dost podivne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kristian  |  27. 03. 2002 07:47

A co ked tym mysli aj nieco ako WAP?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hanka  |  27. 03. 2002 08:21

Ten mají i mobily v nejnižší kategorii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kristian  |  27. 03. 2002 16:56

Sorry ludia, prehliadol som to, som si myslel ze tam je 3310, este raz sorry...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vasik  |  27. 03. 2002 09:22

 wap maji oba,tak nechapu co tim chces rict...asi jen proto, abys neco napsal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kristian  |  27. 03. 2002 16:57

Jasne, aj ja som jeden z tych co sem picu len preto aby tu bolo viacej prispevkov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krokodil  |  27. 03. 2002 18:33

3310 wap nema

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  27. 03. 2002 08:21

No, já bych řek, že to bude asi tím, že autor srovnával MOBILY PODLE CENY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hafanana  |  27. 03. 2002 08:56

Naprosty souhlas - pokud stoji A501 podobně jako Nokia 3310, ještě to neznamená, že patří do stejné kategorie....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vasik  |  27. 03. 2002 09:25

porad nevim jak jste teda objasnili proc je N3330 ve vyssi kategorii nez A501...alcatel je za skoro 5000 a nokia lehce pres 5000,takze rozdil v cene zanedbatelny a funkcne je na tom alcatel mnohem lepe...takze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hanka  |  27. 03. 2002 09:53

Možná by pomohlo přečíst si pořádně článek, autor to tam jasně vymezuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nicottine  |  27. 03. 2002 09:57

A neni to divne, ze funkcemi nabuseny Alik 501 je levnejsi, nez N3330?! Funkce nejsou to jedine, co za penize dostanete. Tak napr. pritelkyne ma prave A501 a asi po mesici ji zacal zlobit ten "uzasny" joy, co je uprostred. Za penize taky dostavate kvalitu a servis... A nezlobte se na mne, ale kdyz si vezmete A501 do ruky, mate pocit, ze drzite narychlo-spichnuty-krehky-smejd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  27. 03. 2002 13:14

Ono to jen nevypada ze 501 je narychlo spichnuty smejd, bracha ho ma, kdyz jsem si ho vyndal z pouzdra, tak to melo ulamany rohy. Tak me jeste bracha zjebal ze mu nicim telefon. Pusobi to hrozne krehce a je to krehky! Ja si s moji R320 i otviral pivo, s tim se neda Alcatel srovnat. Ten by se pri horsim zachazeni hned rozpad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  27. 03. 2002 15:59

Tezko muzes srovnavat mechanickou "vydrz" Erika s tlakove litym kovovym pouzdrem a libovolny jiny telefon - ja mam treba N7110, semtam mi pada (poskrabana je fest), jednou dokonce sjela eskalator do metra a jediny mechanicky problem, ktery ma je "vrzajici" baterka, ale s Erikama nejde porovnavat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hans  |  27. 03. 2002 16:08

Presne tak, Ericssona si koupim, az budu mit potrebu si s mobilem otvirat pivo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mahas  |  27. 03. 2002 23:28

Tvoje chyba, oni i jinak jsou vyborni, ale delej jak rozumis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  27. 03. 2002 21:25

Jak již někdo zmínil - mobily jsem řadil jen podle ceny! Alcatel OT 501 se vlezl pod pět tisíc a Nokie 3330 je nad pět. Lepší je - co se funkcí týče - samozřejmě OT 501!

Cílem článku bylo ukázat, že i za levný peníz lze koupit dobrý přístroj

A Vy, majitelé OT 501 mi odpusťte, že jsem jej zařadil do Low-Endu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  28. 03. 2002 08:23

To jsem byl já

Asi by bylo vhodnější napsat nějak tučně a barevně, podle čeho ty mobily byly honocené. Lidi mají zažité, že low-end je "dole (low) " nejen cenou, ale i funkcemi a kvalitou zpracování. I když dnes už snad i ty nejhorší mobily mají funkce, které byly ještě nedávno silně nadstandardní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukin  |  28. 03. 2002 11:22

Asi by bylo vhodnejsi se naucit cist, no flame plz. Ja od prvnich radku vedel, ze to autor deli podle ceny, tak proc ne vy? ;) ...a jeho rozdeleni beru.

Jinak preji hezky den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  28. 03. 2002 12:39

Asi jsi mne nepochopil. Kyž píšu, že jsem to byl já, měl jsem na mysli že jsem v diskuzi výše já připomněl, že autor řadil mobily podle ceny. A to zvýraznění mělo být právě pro ty, kteří to nepřečetli - takové, aby to nepřehlédli.  Klidně si přečti moji poznámku někde výš  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  27. 03. 2002 21:30

Ahoj,

Jak jsem se již zmínil, cena byla rozhodující. Ostatně - v článku jsem naznačil, že je Alcatel OT501 naprostou cenovou bombou v poměru k funkcím - u Nokie jsem tak nadšený nebyl. OT501 je funkcemi rozhodně lepší. Preferuje-li však někdo Nokii

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BOSS  |  27. 03. 2002 01:04

baterie Li-Pol ------------výdrž až deset dnu!

skvělý diář

vicepoložkový seznam-23 položek

jinak podle mě o Nokii 33xx nemá cenu uvažovat!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  27. 03. 2002 07:53

Ouuu, 10 dnů?? No, to snad ne.....Já mám 501, ale vydrží mi sotva 4 a občas vypínám na noc. Milan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlad  |  27. 03. 2002 09:47

Souhlasím.

Když bych baterii nenabíjel po zmizení jednoho dílku (po 5-6 dnech) vydržel by těch 10 asi taky.

Co tu ale nezmiňujete, je naprostá chuťovka - synchronizace s Outlookem. Vynikající možnosti přizpůsobení, kopletní přenos kontaktů i se složkami, kalendář, úkoly, všechno s filtry. Paráda. Pokud někdo nevyužije úplně PDA, je tohle naprosto dokonalé.

Čili - jak telefonu A501 může někdo říkat low-end, to fakt nechápu. Snad jen tou cenou = ideální situace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smolař  |  27. 03. 2002 00:43

Zdravim vsechny noční surfaře a redakci Mobilmanie,

tento článek mi přichází právě vhod, nebot jsem vcera prisel o mou milovanou Nokii 3210(kradez). Samozřejmě ihned uvazuji o koupi noveho telefonu. Měl by to být tel. v cenové hladině do 5.500 Kč. Vzhledem k pozitivnim zkusenostem s mym poslednim mobilem  vaham nad N33xx, ale upoutal me i  Alcatel 501.

Co od mobilu ocekavam? Hlavne: dostatecna vydrz baterie, vibrace, sms s podporou ceskeho vkladani textu, profily!

Jasně, obecne info mohu najit napr. ve srovnani mobilu, ale me zajimaji prave Vase zkusenosti.

Podelte se proto nejen mnou o Vase konkretni zkusenosti tykajici se techto vlastnosti (a nejen jich) uvedenych mobilu - hlavne Alcatelu 501 (Nokii 33xx jsem si jiz "osahal")

Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vasik  |  27. 03. 2002 01:53

Mam Alcatel 501 a i kdyz bych rad prodal a menil za Ericsson t65, tak oproti Nokii 3330 neni o cem uvazovat-je jasne lepsi.Lehci,vic funkci,velky displej(az 8radku)mozna i lepsi baterie-me vydrzi asi sest dni. Navic pamet na 80sms+vyborny diar atd. Ale nevyhodou napr. nepocita znaky psane sms,nepodporuje dlouhe sms...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ferdinand Novotny  |  27. 03. 2002 06:17

Dostal jsem A 501 jako služební a nejdřív jsem protáhnul držku, ale po roce užívání - budu brečet, až z něj bude starej střep. Suprová výdrž baterky a super seznam.

Miluju ho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mio  |  27. 03. 2002 06:39

čau

V listopadu minulého roku jsem se rozhodoval mezi Sony J6, Nokem 6150, a Alíkem 701 (což je shodné z hlediska funkcí s Al 501). Posléze jsem si přidal ještě Nok 7110. Preferoval jsem to co Vy - krom T9, nicméně T9 používám jen pro angličtinu, diář. A nyní preferuji anténu, seznam v telefonu a aktivní flip a samozřejmě roller.

Při porovnávání funkcí jsem došel k tomu, že J6 nevyhovuje z hlediska výdrže.U Alíka jsem nenašel profily. Jasnou volbu 6150 mi rozmluvili až RedBaron, Alien, a nepřímo i Bodik a také všechny články a zkušenosti z diskusí o telefonu Nok7110, se kterým jsem spokojen.

Možná tu někdo namítne, že 7110 vydrží stejně jako J6, ale na noka je věfší výběr baterií. Až doslouží 1000 mAh LiON z 5110, koupím tu tlustou 3200 nebo kolik mAh.

Jinej namítne, proč cihlu? mě to neva. Lepší cihla o které vím. Než nějakej lehkej telefon zapomenutej v košili a posléze v pračce. Vyšší hmotnost mi neva. Vzhled mi neva. Zelená barva se mi nelíbí, ale s tím nic nenadělám. Výměnné kryty nejsou. Přednější jsou funkce, které plně využívám. Akorát mě štve posílání vizitek na Noky s malým displejem - nedojdou v pořádku.:((.

Jestliže chcete vědět nějaké zkušenosti o Al 501, obraťte se na RedBarona - měl jich několik. Jeho mejl je rbrb@centrum.cz. A pozdravujte ho.

Toť vše. Pěkný den.          Mio

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  27. 03. 2002 16:04

Souhlas, jen antena mi vadila natolik, ze jsem ji amputoval.
Ted je ma N7110 s rollerem, aktivnim flipem a bez anteny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  27. 03. 2002 23:29

Zdař bůh, Mio!

N7110 je z mnoha pohledů až na velikost a anténu stále dnešní telefon. Kdo nepotřebuje rychlá data a jde mu jen o výborně provedené základní funkce (telefonování a zprávy), má vícepoložkový seznam na 1000 lidí, paměť na 150 SMS řaditelných do složek a skvělý diář na 660 záznamů. K tomu displej jako fotbalové hřiště s výborným kontrastem a podsvícením a spoustu výhod plynoucích z použitého ovládání válečkem. Váleček je nejkomfortnější ovládání telefonu vůbec, umožňuje přejet velké skoky v položkách nabídky i ty krátké jedním elegantním pohybem. To vše dneska k sehnání bratru za 3 tis. Kč. Je třeba slušně zacházet s flipem a střílet ho jenom pokud s tím člověk chce vyloženě zamachrovat nebo prostě výjimečně. Při vysunování flipu palcem budete spokojeni a v servisu Vás nebudou mít možnost poznat Poslední verze firmwaru je 5.01 a zatím jsem se nesetkal s problémem kromě jedné velmi vnořené funkce (ve zprávě zvolte Použít Číslo/Přidat ke jménu - telefon dále nespolupracuje, je třeba zmáčknout červený telefon nebo zavřít flip a provést toto přes Použít číslo/Volat a potom jej teprve uložit). Jinak je to dneska NOKIA se snad nejvychytanějším softwarem, tedy příčinou pádu tohoto telefonu v dobách, kdy měl být opravdovou špičkou.

Jediná opravdová bolest je tak základní baterie, která není zrovna ideální. Baterii, o které mluví Mio - 3200MAh. mi poslala firma wiama.cz . Když došla, úplně jsem se zhrozil. Máte pocit, že místo telefonu máte v ruce OPRAVDOVOU CIHLU a do hloubky je telefon tak rozměrný, že prakticky není možné psát zprávy a běžně zacházet s telefonem jednou rukou. Wiama.cz ovšem uvádí na svém webu značně neobjektivní informace o velikosti této baterie, protože si říkáte "o kus víc snesu", ale přijde Vám žehlička!!! Nutno říci, že jsem baterii vrátil ve čtrnáctidenní lhůtě pro vrácení zboží z internetového obchodu. Po 36 denní reklamaci se mě pokusili zboží v nějakém zatemnění mozku vrátit, což jsem odmítl. Od té doby nikdo z nich nebere jediný telefon, ať volám z kteréhokoli čísla, takže od zmíněné firmy už nikdy! Nacpěte si mé dva tisíce do chřtánu, pane Zůro!!!

Místo této na telefon nesedící, jeho ovládání znemožňující a celkově odpudivé žehličky s dalším vibračním motorkem 3800MAh jsem vše vyřešil baterií 1400 MAh Li-Pol od solidní firmy emobil.cz . Tato baterie je o 2g lehčí než původní a naprosto stejných rozměrů. 7110 s ní vydrží min. 4 dny a to mi stačí. Navíc je za příjemnou cenu do tisícovky.

Alcatel OT501 je kapitola sama pro sebe. Možná jsem smolař, ale měl jsem dva naprosto nové kusy, které nevydržely ani den. Jednomu se zablokoval Joystick jakožto pilotní ovládací prvek a druhý se na druhý den ráno neprobral. Tak jsem koupil starou těžkou svini 7110 a vida! Rok spokojenosti a doporučuji ji každému, kdo chce za své peníze rozumný telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Beruša  |  28. 03. 2002 07:28

 Musím se také připojit k pochvalné zprávě k firmě Emobil.cz. Jedná se o firmu ELNET-MOBIL v Havířově-Šumbarku. Jsou velmi ochotní, vždy mi zboží zaslali v co nejkratší době a vždy rádi a ochotně poradili. Navíc jsem u nich našla i zboží, které už neměli ani distributoři a zástupci firmy Nokia v ČR. U této firmy opravdu platí: "Náš zákazník, náš pán...."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  28. 03. 2002 15:00

Moc rad bych vedel, kde se da sehnat N7110 za 3k Kc?

Je to totiz jedina Nokie, ktera je opravdu povedena a stale vice o ni uvazuji. Ale zatim jsen nani nenarazil pod 4.500

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedBaron  |  28. 03. 2002 18:46

Myslel jsem v bazaru, sorry jestli to vyznělo blbě Já ji kupoval za 6 tisíc, ale to měla před sebou ještě 10 měsíců záruky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mio  |  02. 04. 2002 06:37

Já ji mám z šedého dovozu gsmtelefony.cz, mrkni se tam. Já ji kupoval loni v listopadu. Stála 6900,- ale chtěl jsem tam nejnovější FW takže mě stála 7200,-. Sice měli nějaké kecy o tom, že výměna softu už při nákupu je stejně trapná jako výměna oleje při nákupu auta. Ale já to mám z olomoucka trochu daleko do Prahy a rozhodně bych neměl čas na nějaké tahačky ohledně servisu. (krom toho, šedý dovoz Ti nikde jinde do servisu nepřijmou, než tam, kde jsi koupil - tohle je riziko, které bys musel podstoupit).

Minulý měsíc stála 6,5 tisíce tamtéž. Než ji koupíš trvej na změně softu. Já dosud nemám problém. Ani jednou nezamrzla. Záruka je sice podle MM podezřelá - jen půl roku, ale možná natrefiš na pekelně dobrou kombinaci: telefon made in filland, baterka v japonsku. Samozřejmě je to risk.

Samozřejmě počítej s tím, že v bazaru nevíš nikdy jaké vady kupuješ. To co fungovalo před koupí nemusí fungovat v příštích několika týdnech. Rozhodně bys musel koupit novou baterku cca 1000,- případně oprava krytu nebo Navi rolleru by taky něco stála + nahrátí softu verze 5.01 (je prý poslední a další se už nevyvíjejí) A čím dál jsi od Prahy tím je nahrátí softu dražší.

Další možností je koupit foun u operátora. Oskar je už nevede. Pekáč s ET Ti ho prodají zhruba za 10 000 Kč. Takovou chybu podruhé neudělám. Ale proč platit pro klid duše více?

Na www.mobil.cz je buglist FW 7110 je jich tam deset. Prý poslední 3 už stojí za úvahu. Podívej se na to a stanov si co  by Ti vadilo a co ne.

Tu chybu na kterou upozornuje RedBaron (číslo v došlé SMS - Použít číslo - Přiřadit ke jménu) mi funguje.

 

Toť vše               Mio

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  27. 03. 2002 07:54

Je to super telefon, teď mám 701, designově daleko hezčí. Výdrž tak 4 dny, ale někomu vydrží i 7. Funkce našlápnutý, lepší tel.seznam jsem ještě neviděl. Diář taky slušný a paměť sms na 90, to je super. Akorát tu výdrž.....Ale koupim ještě jednu naterku Li-Pol, která je tenká a lehká, takže mi nebude vadit, když ji budu vozit s sebou. Navíc se sama navybíjí jako Ni-Mh. Já osobně bych se rozmýšlel mezi Sony a A501...Milan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  27. 03. 2002 12:59

Pokud nepises vic jak 5-10 SMS denne tak A501. Pokud ano tak si ho vypuc na otestovani.

Profily nema ale bez nich se da zit. Jeho Zi stoji za prd, klavesnice taky nic moc. V seznamu se da hledat jen dle prvniho pismena, takze trochu pakarna pokud mas treba v rodine 20 blbafonu a fsichni zacinaji stejne.

Pokud chces levnej foun, tak za 3kKc se snad jeste da sehnat Siemens M35. Pokud muze byt za 7-8 kKc, tak Siemens S35. Male vydrze u Sony bych se nebal pokud nezijes mimo civilizaci. Klidne ho muzes vrazit do nabijecky kazdej druhej den.

HTH Pepa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  27. 03. 2002 17:58

Nokia 3330 je mnohem lepsi volba. Alcatel 501 ma sice vic funkci, ale horsi design. Navic je Alcatel 501 mnohem poruchovejsi - casto "mrzne" v menu. Menu ma rozhodne Nokia prehlednejsi. Taky jsem vahal co koupit a byl jsem rozhodnuty pro Alcatel. Promluvil jsem si s jednim "stastnym" majitelem a koupil Nokii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hájek  |  27. 03. 2002 20:26

Dovolil bych si s vámi nesouhlasit. Design-to je spise subjektivní názor , někomu se zdá super někomu ne.

                                                                    Poruchovost- 501 mám tři čtvtrtě roku a zamrzl mi asi 2x a nikdy jsem ho kvůli tomu nemusel vypínat. Jinak z okolí znám spoustu případů poruchovosti 3330 i 3310. Ale těch je prodáno zase více takže těžko hodnotit.

Ale szkutečný rozdíl bych spíše viděl ve cílové skupině . Zkrátka A501 je pro jiné spektrum lidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ramstein  |  27. 03. 2002 23:38

Co to plácáš plácale ???   Neberu ti názor na design - někomu se líbí  to, jinému zase to druhé, ale 501-ka je na tom po ergonomické stránce o míli vředu před N 33xx. Už jen z logiky věci, že je daleko menší a díky Li-pol baterii i daleko lehčí. "Zamrzání" je výsadou především a právě Nokií  a  hodně souvisí s nevyladěným softem !!! Nepiš proBoha o věcech, kterým evidentně nerozumíš a nepleť tím ostatní.  Alcately mají jinou "libůstku" a tou jsou samovolné restarty (většinou v těch nejnevhodnějších situacích  ). Srovnávat funkčnost těchto telefonů je mlácením prázdné slámy - dnes už snad i mobilní embrya vědí, že tady je N 3330 hodně chudým příbuzným proti A 501, který byl původně koncipován jako tel. managerský a výčet funkcí tomu odpovídá. O spolehlivost nemá smysl diskutovat, jelikož dostupné informace jsou většinou zcela protichůdné, ale už i vrabci na střeše si špitají, že modelová řada Nokiií 33xx je tou zřejmě nejnepovedenější jaká kdy byla na trhu a jenom zázemí a pověst "made in Nokia" ji umožnila uspět na trhu i za ty nesmyslně nastavený - přemrštěný ceny.

Zcela souhlasím s Jirkou Kurucem, že za stávající cenu pod 5 tis. je Alcatel 501 je tou jednoznačně nejlepší  koupí, jaká tu už dlouho nebyla - většina dalších low telefonů je pouze o 1-2 tis. levnější, ale srovnávat je s 501-kou, je jako srovnávat Trabanta s Mercedesem  !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hacho  |  27. 03. 2002 21:58

ahoj, tak pokud jsi opravdu smolar, tak bych nekupovala prave Alcatel 501. Je to totiz hooodne poruchovy telefon. Je pravda, ze s kusy kupovanymi u Oskara, ktery ho nabizi vyhodne, takove problemy asi nejsou ALE... Jinak vibrace tedy ma, vydrz baterie je vec nazoru, ale nema ceskou Zi a celkove me nepotesil zpusob prace s SMS, prestoze ma pamet na celych 90 zprav. Duvodu bych mohla jmenovat hned nekolik. Male pismo, nepocita znaky, neuvadi cas, pokud SMS neni z aktualniho dne... Co se profilu tyka, velmi me prekvapilo, ze nelze uplne vypnout vyzvaneni, je mozne jen zapnout vibrace, ktere ale muzou i tak za urcite situace rusit. No, to jsou jen pripominky k tem bodum, ktere jsi uvadel ty, jeste bych bohuzel neco vymyslela. Ale netvrdim, ze nemuzes byt s telefonem spokojen, ja jsem si jen o nem z recenzi udelala mylny idealisticky obrazek a byla jsem dost zklamana, tak se snazim predem varovat  Co se N33xx tyka, myslim, ze je to phone, ktery nic moc neumi a za ty penize nic nenabizi... No, mne se tezko zavdecit  Tak hodne stesti pri vyberu, po N3210 to nebudes mit snadne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ramstein  |  27. 03. 2002 23:46

Českou Zi samozřejmě 501-ka má.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hacho  |  28. 03. 2002 22:36

Tak to pardon, moje neměla, ale možná s novějším firmwarem...Od Paegase ji určitě ale nezískáte!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ramstein  |  28. 03. 2002 23:31

O.K. - jen doplním, že i tebou zmiňovaná "nemožnost" vypnutí vyzvánění lze lehce obejít pomocí výborné věci - programovatelného tlačítka. Neni problém v editoru melodiií naprogramovat ticho a tuto "melodii" zadat na programovatelné tlačítko, pak je zvolení tichého zvonění otázkou zmačknutí jednoho tlačítka. Obdobným postupem se lze dostat na jedno zmačknutí na psaní SMS-ek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hacho  |  30. 03. 2002 17:15

Jo, to je sice pěkné, ale nechápu, proč to nemohl domyslet už sám Alcatel. Já si navíc na tohle tlačítko rychlé volby, které je JEN jedno (i když pokud ho nemáte blokované, dají se na něm navolit 2 věci), navolila přepnutí na vibrace. SMS mě také lákali, ale tohle vyhrálo. No a přišlo mi to jako dost málo možností pro vlastní rychlovolby. Na svém už hooodně starém TLF S35i mám možností 9

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ramstein  |  30. 03. 2002 23:36

Jo souhlas,

těch nevychytanejch mušek tam je povícero a toto je jedna z nich . Ale pokud budeš opravdu důsledná, tak zjistíš, že dokonale funkční telefon bez "mušek" neexistuje. Ono to trochu taky souvisí s návyky na možnosti různých telefonků, pokud trochu častěji migruješ mezi značkama. Často se zalíbí funkce, nebo si zvykneš na ovládání, jež na ostatních značkách, nebo typech mobilů schází. Co se týká 501-ky, je tu tolik zmiňovaná především s ohledem na současnou cenu, která vyhoupla tento foun na absolutní špičku v kategorii výkon-cena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hacho  |  01. 04. 2002 18:37

Neříkám, že takový TLF "bez mušek" existuje, ale musím zopakovat to, že dotyčný se ptal na naše zkušenosti a já jsem mu je tedy sdělila. Můj TLF není sice žádný výhra (S C35i), ale za tenhle Alcatel bych nakonec přeci jen neměnila. Hlasové vytáčení nevyužiji (navíc fungovalo vždy ten jeden den, kdy jsme ho namluvila), telefonní seznam mi zatím stačí (u Alcatelu mi navíc přijde trochu komplivaná manipulace s ním), SMSky holt budu mazat raději hned než abych si je tam sušila a pak zdlouhavě mazala nebo vyváděla nějaké hokus pokusy, jak mi někdo radil (ale díky za typ, to mě nenapadlo :o) - navíc jich Alcatel stejně u sebe "podrží" jen 10 nepřijatých. Víc předností mě nenapadá a Siemens má pro mě (!) lépe vyřešení užití - profily, rychlé volby atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ramstein  |  01. 04. 2002 23:17

Hmmm..., tahle diskuze přestává mít smysl - každý chválí "svého koně". Dotyčný se ptal, zda koupit N33xx , nebo A 501, přičemž A 501 byl už v článku hodnocen jako výborná koupě za současnou cenu. Napadá mě, zda jsi někdy A  501 používala, nebo ho měla alespoň v ruce (ten telefon  ).  Srovnávat ho s C35 nelze, protože A501 je o třídu lepší.  Muíš najít srovnatelné telefony (např. S35 ), pak to je rovnocenný souboj.

Ale jen v krátkosti : Telefoní seznam je u A501 právě výborně vyřešen, např. možnost vytvoření vlastních skupin mi připadá obvzlášť při podnikání výhodné.  I následná struktura kontaktu je více jak dostačující - několik tel. čísel,fax, adresa, e-mail, poznámky. A co diář a úkolovník ??? A synchronizace s počítačem přes Outlook nebo Lotus ? Hardwarový modem ? Diktafon - záznamník ?  Jak se hromadně mažou SMS jsem už vysvětloval,ale kde jsi přišla na to, že "podrží" jen 10 nepřijatých ? Rychlé volby samozřejmě má i A 501, ale jen na tel. čísla + volitelné tlačítko na 2 možnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jogurt  |  30. 03. 2002 10:45

Tak za prve. Dva kamosi maj OT 501 a este nemel zadnou poruchu a co znam lidi s Nokii tak by ji nejradsi hodili z okna. Ceska Zi nebo t9 je mi uplne na nic, me to akorat zpomaluje. Za treti rozhodne lepsi pamet na 90 zprav u OT 501 nez NULA na Nokii. Male pismo? muzes bejt rada za 8 radku a nestezovat sina male pismo, Nokia ma pismo obra, ale zas se na disaplej nic nevejde. Holt Alcatel asi nebude pro slepy lidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hacho  |  30. 03. 2002 17:10

Tak za prvé: nevychvalovala jsem Nokii, jen jsem reagovala na žádost, jestli má někdo zkušenost s A501. S N33xx zkušenost nemám, protože bych je v žádném případě nechtěla. To že Vaši dva přátelé neměli se svým TLF problém ovšem také není moc průkazné. O tomhle mobilu se zkrátka ví, že patří mezi poruchovější a to se můžete optat kdekoli. Zvlášť Paegas s ním má problémy, na což jsem chtěla potencionální kupující upozornit. Kamarádka ho má z Oskara po druhé reklamaci a už naprosto bez problémů.

Jestli je k něčemu Zi nebo není, je věc názoru, čistě subjektivní, a tak jsem opět jen chtěla s Vašim ctěním dovolením na tento nedostatek upozornit. Jak mě někdo informoval, u vyšší verze firmwaru je to ale vyřešeno, takže není o čem diskutovat - je to plus.

Ono byste se divili, ale možná byste raději měli paměť na zprávy nulovou než 90 míst, pokud k nim trvá přístup roky. Navíc se nedají hromadně mazat a já nad nimi tak strávila mládí. Už jste se zkusili proklikávat k 81. zprávě? Největší legrace je, že když jednu vymažete, hodí vás to zase k stupeň výš a vy se můžete proklikávat znovu. Zkuste si to a dejte vědět čerstvé dojmy.

Spousta lidí může mít s malým písmem opravdu problémy a pokud by si A501 pořídil člověk, který vidí hůř, nemá prostě šanci přečíst SMSku. Já ve svých 18 to ještě zvládnu, ale příjemné mi to písmo zkrátka nebylo. Neporovnávám s Nokií, který TLF má písmo lepší, jen recenzuji své dojmy.

Howg!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ramstein  |  31. 03. 2002 00:10

Ještě jednou ti musím tvoje "howg" vzít.

Mezi "poruchovější" telefony lze zařadit téměř kterýkoliv - záleží na zkušenostech jednotlivých servisů, na počtu prodaných kusů (prodá-li se jich kvanta, tak i v servisech na ně narazíš častěji), na četnosti dovozu ze zahraničí a následném odblokovávání, na výrobní sérii (např. proletované základní desky u A 301), na doladěnosti firmware (jakákoliv nová N) atd. atd. atd. Diskuze tohoto typu mají smysl, pokud poruchovost značky, popř. typu přesáhnou únosné meze ( např. Phil. Diga a další staré modely, Sagem obecně). Dle mých informací jsou na tom N33xx a A 501 hodně podobně.

Pokud tvrdíš,že nelze u A 501 mazat hromadně zprávy, tak to bohužel opět není pravda. Je to sic trochu kostrbaté, ale jde to.  A 501 se stará o automatické mazání SMSek starších 3 měsíce . Tudíž, pokud nastavíš systémové datum telefonu o rok dopředu, všechny SMSky se po chvíli automaticky vymažou a ty pak vrátíš datum do původního stavu.                                     

Faktem zůstává, že není moc telefonů v této cenové kategorii, které by měly vnitřní paměť na 90 SMS. Nejshůdnější je, zvyknout si jednotlivé nedůležité SMSky  mazat rovnou.

Čtení SMS na display A 501 zvládám i ve svých 32 letech .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  31. 03. 2002 19:43

Ať tě ani nenapadne vyhazovat peníze za N33xx! Já jí měl a byl jsem s ní spokojen tak maximálně měsíc. 501 jsem měl taky a vyměnil jsem ho za Siemense S35 jen kvůli tomu že mi začal rezonovat reproduktor (hodně jsem používal hands free).Jinak jsem s ním byl max. spokojen!  Takže ve tvém případě není co řešit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vasek6210  |  27. 03. 2002 00:29

Zdravim,

vyborny clanek, neni co dodat. Jen tak dal!!!

Vasek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  27. 03. 2002 07:47

Souhlas, hezky napsaný, i pravdivě, není co dodat. Milan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor