Který operátor má nejvýhodnější GPRS?

Diskuze čtenářů k článku

David  |  24. 02. 2005 00:53

 Služby společnosti Eurotel jsou neskutečně PŘEDRAŽENÉ A NEKVALITNÍ. Je s podivem že Eurotel ještě nikdo nezažaloval stejně jako ten maník co úspěšně zažaloval banky kvůli jejich předraženým službám. Například já jsem si zaplatil předplacené GPRS na měsíc, necelé 3 dny to vůbec nefungovalo (mám se prý písemně obrátit na Lampárnu či jak se to jejich oddělení stížností jmenuje), co se týče rychlosti přenosu dat opravdu škoda mluvit. Po měsíci jsem se přes gprs připojil a necelých 40minut mně stálo 150 Kč !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tedy stáhnutí průměrně velké www stránky přes Eurotel GPRS stojí cca 8 korun !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ta cháska žije z obsahu, který vytvořil někdo jiný a ještě si za to účtuje neskutečné poplatky. DŮRAZNĚ VARUJI PŘED EUROTELEM A PODOBNOU NENAŽRANOU PAKÁŽÍ !!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SVB  |  14. 02. 2002 16:14

Zkuste si do grafu na 10MB dat pridat vytacene pripojeni HSCSD. I s nejdrazsim tarifem, ktery k tomu muzete vyuzit (GO) vas to vyjde na mene nez polovinu nejnizsi ceny pres GPRS (Oskara). (43.2kbps * 60sec * 31.6min = 173.80 Kc).

Kdyz jsem tu videl, ze uz ma Oskar GPRS, zajasal jsem a zacal jsem proklinat svou 6210. Navic jsem v situaci, ze nemam pripjeni k internetu a navic bohuzel ani telefonni linku telecomu (a stejne ani modem), takze musim tahat nekolikamegabajtove emaily pres GSM. Pak jsem ale provedl vyse uvedeny vypocet a rychle jsem si vymenu telefonu rozmyslel.

GPRS je s takovymihle cenami naprosto zbytecne. Pokud muzu stejneho efektu dosahnout za mene nez polovicni cenu (pro internet) nebo uplne zadarmo (wap), tak proc bych to mel proboha pouzivat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Čech  |  15. 02. 2002 11:59

vtip je v tom, ze vetsinou nesosate data porad a uz vubec ne tou teoreticky maximalni rychlosti. Nebo ano? V tom pripade je to pro vas samozrejme vyhodnejsi, ale to jiz bylo x-krat receno.
Treba na kontrolu nove posty prenesu asi 1kB, tedy .025Kc nebo je tam jeste jedna nula? Zatimco vy 5.5Kc hmm nema to byt 6.5Kc u datovych prenosu? A funguje vam HSCSD na Go?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rulid  |  14. 02. 2002 11:38

Když je připojení u GPRS paketové, lze být připojen na internet trvale? Když připojím PC k internetu přes grps, lze na PC  z vnějšku přistupovat?

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rulid  |  14. 02. 2002 11:32

Eurotel GPRS Wap umí jen WAP? Jestliže ano, nevím proč je srovnáván s ostatními v sekci "Cena při připojení k internetu za 10 MB dat". Doufám že se mýlím.

Ještě ke grafům: připadá mi, že se autor snažil srovnávat navzájem jen tarify účtované stejným způsobem .
Co takhle udělat jeden graf, obsahující závislosti ceny na měsíčním množství dat pro každý GPRS tarif a každého operátora? Tím se také ukáže výhodnost vzhledem k zamýšlenému použití (množství dat)

Respektive dva grafy - jeden "internet", druhý "wap"

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek77  |  12. 02. 2002 21:00

Zdravim. Zajimalo by me, jestli lze posilat SMS, nebo SMS email-(xxx@mujoskar) pres WAP a kolik kB to zabere. Taky by me zajimaly wap stranky, krery tohle umoznuji. Diky moc za jakoukoliv informaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bzuk a Tuk  |  12. 02. 2002 16:43

No internet, at uz pres modem,  tak i pres mobil, je u nas je stale cenove ponekud dosti vo hovne... Jediny co je vcelku prijatelny je kabelovka, jenze tu tady zrovna nema kazdej, aspon ja ne... Vivat la Banana ResPUBlika

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lahvoň  |  12. 02. 2002 18:31

Ale to neni o internetu nebo o firmách, to je o trhu a jeho možnostech. Nemůžete očekávat, že v našich (ale i jiných) podmínkách bude datový přenos přes mobil za hubičku.

Stejně tak vybudovat kvalitní xDSL síť je cenově daleko víc náročné, než kolik zaplatí zákazníci z nějaké zapadlé české vesničky. A obdobně je na tom i internet po kabelovce.
A tím nechci ríct, že obyvatelé ze zapadlé vesničky musí být zákonitě méně lukrativní než obyvatelé Prahy nebo Brna. Je to  jijich počtech a o kilometrech drátů, které je potřeba k nim natáhnout.
Proto může být Mistral prosperující bv Praze nebo Brně. A i tady se rozšiřuje hlavně v podkolektorovaných sídlištích. Vyplatí se dokopat kabel k jednomu paneláku, kde nalezne možná i desítky zájemců, než stejný kabel dokopat k jednomu rodinému domku, kde může ale nemusí na zákazníka narazit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Questor  |  12. 02. 2002 12:10

Hmm, snim o tom, ze dam Telecomu natrvalo sbohem a budu pouzivat GPRS telefon jako modem, ale to si jeste asi hooooodne dlouho pockam, jestli se toho vubec dockame. Na wap je to vyborna vec, ovsem pro praktické využívání netu je to naprosto o nicem, ceny jsou silene.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  12. 02. 2002 12:55

Problem bude asi v tom, ze GPRS je na mobilni pristup k internetu a ne od toho, aby nahradil pevnou linku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lahvoň  |  12. 02. 2002 13:30

Přesně tak, jen těžko bude konkurovat pevným linkám. Ale na ICQ na PDA, kdykoli a kdekoli, to je naprosto ideální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek77  |  12. 02. 2002 20:59

Zdravim. Zajimalo by me, jestli lze posilat SMS, nebo SMS email-(xxx@mujoskar) pres WAP a kolik kB to zabere. Taky by me zajimaly wap stranky, krery tohle umoznuji. Diky moc za jakoukoliv informaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lahvoň  |  14. 02. 2002 18:31

Samozdrejme ze to jde, ale ani nemyslete na to, ze byste tak mohl usetrit ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bodik  |  12. 02. 2002 11:17

.......je tarif, jak z nosu. Absolutně na nic. I když se asi najdou jedinci, kteří používají své Psiony apod. přístroje pouze na mejlíky, ale takové zas nechápu. A když by si chtěli stahovat náhodou nějaké stránky a zapoměli se, tak je to vyjde sakra draho.
Já původně taky uvažoval o GPRS, ale přešlo mě to. Zatím. když už, tak za ty 2 stovky měsíčně, ale to by se vyplatilo, pokud bych používal GPRS dost často.
Takhle mi zatím stačí normální 9.6 a za ty 200, co bych platil jen jako paušál, jsem připojený 80 minut.

Bodik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brucewillis  |  12. 02. 2002 13:48

Přesně tak. S těmahle cenama si to můžou strčit leckam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slávek Kopáček  |  12. 02. 2002 11:15

OSKARTA ALE UMI WAPOVAT A UMI I DATA!!! Maji tady chybu! V cenicich je taky uvedena cena za wap a za data!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  12. 02. 2002 11:35

Ale nikoliv přes GPRS...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  12. 02. 2002 09:09

Dobrý den,

myslím si, že srovnávat zvýhodněnou nabídku Oskara ( platí jen do 30.dubna) je nefér a kvalitě článku to nepřidá.

Velmi mi to připomíná věc s Českým telekomem - při přechodu na Home Mini není možnost volby operátora. To se ovšem dozvíte až později...

Copak nešlo k výpočtům a grafům přidat další, který by uvažoval "plnou" cenu po 30. dubnu???Místo tří sloupců by byli čtyři...

Inu, dobrá reklama, jen co je pravda.

Honza.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  12. 02. 2002 09:23

Musím vás zklamat - v grafech se počítá s běžnou nabídkou, která bude platit i po 30. dubnu. Poznámka o zvýhodněné nabídce je pod grafy. Než něco napíšete, raději dvakrát počítejte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  12. 02. 2002 10:32

Honziku,

ty ses ale trubka...

ceny jsou vazne za standart.

Jinak to s tim Home Mini... proc se to mame dozvedet pozdeji, kdyz o tom mluvi uz 2 dny v TV???

Mej se

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  12. 02. 2002 10:52

Dobře, nandali jste mi to. Mea culpa.

A je moc fajn, že se o tom v televizi mluví již dva dny, viď Kamílku, když zdražení proběhlo k prvnímu únoru.  A tarif můžeš změnit deset dní před koncem období, což ne všichni musí mít k poslednímu v měsíci.  Jde o to, že když člověk uvažoval jestli zrušit nebo změnit tarif, nemusel z reklamy telecomu vědět o všem co se na něj chystá.

H.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lahvoň  |  12. 02. 2002 13:20

Jen malá úvaha, GPRS offtopic.

I já zmenil tarif na HomeMini, jelikoz internet honim pres CaTV nebo GPRS, většinou volám z mobilu. V prvnch vteřinách po přečtení tohoto omezeni mě to také naštvalo. Ale po chvíli jsem si musel uvědomit, že je to vcelku logická věc. A navíc ani není přiliš ke škodě uživatelů.
1) Kdo na Home Mini přecházel? Nejspíše někdo, kdo volá všelmi málo z pevné linky (já třeba provolám 40, mesíčně - to se pořád vejde do volného kreditu).
2) K čemu je volba operátora? Pokud volám do jinéh ooperátora, nebo v době, kdy vidím že s ním můžu volat levněji, udělám to. Za normálních podmínek ale nepočítejte se úsporou v řádu desítek rocent. Ty rozdíly budou imho heléřové, maximálně desetníkové. Při mnou provolané minimální částce je škoda času, věnovanému zadávání kódu pro jiného operátora ...
3) Ted uplně jiná úvaha, CTc zavede znevyhodnený tarif. Minimalni pausal, dotuje to drazsim hovornym. Vyrazne drazsim. Dvojnasobnym. A ted si predstavte, ze by prisel nejaky vykuk, platil minimalni paušál a volal za nízký tarif u konkurence. Má to logiku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  12. 02. 2002 08:58

Mozna by stalo zato udelat taky porovnani v rychlosti pripojeni,a v pokryti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  12. 02. 2002 09:21

To ale není v silách obyčejné malé redakce

Rychlost je navíc proměnlivá dle zatížení sítě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukáš  |  12. 02. 2002 08:03

Cenový plán Oskara je nic moc. Pokud by byl např neustále 1KB za 0.01 tak by to asi donutilo některé firemní zákazníky změnit operátora. Kvůli několika stokorunám ho asi měnit nebodou. 

Pro normálního člověka, kterému neplatí přenos dat operátor je GPRS pro internetové připojení nepoužitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K  |  12. 02. 2002 08:39

Ono záleží jak na co! Co se týče stahování větších objemů dat nebo i stánek s grafikou, je pochopitelně výhodnější dial-up, ale pokud používáš icq nebo jako já Mirandu (je bez reklamy) tak je GPRS k nezaplacení....  Představ si, že za 1h on-line připojení přeneseš 15KB dat a při plynulém dialogu nějakých 100-150KB !!! 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  12. 02. 2002 00:21

Je to o ničem(článek je fajn), protože platit více jak 500 za 10 mb dat.........pro wap je to dobrý, ale to je zase pro dat. internet lepší dial-up. jinak by tam mohli bejt v cenách místo kb mb

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  24. 02. 2005 01:03

Nenažranost Eurotelu je do nebe volajici.
To jejich GPRS je vylozena zlodejina! A ta rychlost prenosu - DVAKRAT POMALEJSI NEZ KONKURENCE !
Schvalne si spocitejte kolik Vas bude stat stazeni jedne www stranky, treba www.MobilMania.cz 
EUROTEL je zraly na hromadne zaloby kvuli predrazenym a nekvalitnim sluzbam !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karlos  |  12. 02. 2002 00:15

U GO (i když Eurotela nesnášim) tak GPRS na GOučku snad má, néééé?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lahvoň  |  12. 02. 2002 00:40

Ano, jistě, stejně jako Paegas. Ale pouze pro wap. Nikoli pro připojení na plný internet (web, ftp, email, ...). To je možné jen na tarifech, všech 3 operátorů.
A v článku se píše o GPRS data u Eurotelu pro Go.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  12. 02. 2002 09:15

V článku je uvedeno, že Go umí přes GPRS jen wapovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor