Který tarifní program toho umí nejvíc

Diskuze čtenářů k článku

Petr Di  |  11. 06. 2002 08:10

Abych přidal svůj názor, tak já jsem neměl problémy se službami Oskara, ale již dnes se ve Frydku/Mistku nejde spojit hovor nebo poslat SMS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yarousz  |  10. 06. 2002 18:23

Ja sice uz taky nejsem "nactilety" ,ale take nevim co to HS...ani nevim jak se to pise je.Moc rad bych vedel co to je,a prosim,nesmejte se mi TAK hlasite...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luk83  |  10. 06. 2002 22:20

Taky uz jsem -cetilety a taky poradne nevim jak se ejc-es--si-es-dy pouziva. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  10. 06. 2002 23:20

HSCSD je technologie pro rychlejší práci s mobilním Internetem. Zatímco při běžném datování jste připojeni na jednom kanálu mobilní sítě a rychost je 9–14 kb/s, u HSCSD lze spojit až čtyři kanály najednou a tím dosáhnete rychlosti těsně nad 40 kb/s.

Používá se to úplně stejně jako normální data, počítači je jen nutné před tím říct, aby se připojil přes HSCSD. Někdy to jde zatržítkem v Ovládacích panelech, jindy je nutné zadat speciální AT příkazy. HSCSD samozřejmě funguje jen u telefonů, které tuto technologii podporují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  11. 06. 2002 01:16

Jenom taková technická poznámka - spojují se timesloty, nikoliv kanály  Kanály se můžou spojit leda tak ve stoku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  11. 06. 2002 01:24

Stačilo kliknout na odkaz na přehled služeb Eurotelu, tam jsem to vysvětloval  Jinak ta zkratka znamená High Speed Circuit Switched Data a mnohdy ji lidé komolí jako třeba HSCDS apod., podrobnější vysvětlení a popis HSCSD můžete nalézt v tomto článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Sroka  |  10. 06. 2002 14:23

Tak tohle je i má představa porovnání služeb jednotlivých operatorů. Za předčasné hodnocení v článku "Velký přehled", se omlouvám, netušil jsem co přijde!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  10. 06. 2002 17:32

Vidíte, tak jste se přeci dočkal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-td  |  10. 06. 2002 14:10

Jakpak to asi ten Oskar dělá, že má tak levné hovory do zahraničí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  10. 06. 2002 17:28

Můj osobní názor je ten, že "těží" z výhod členství v telekomunikační skupině TIW, která má v mnohých státech vlastní telekomunikační infrastrukturu. Je to něco jako když jedete do Německa a chcete odeslat SMS - še SIM kartou od T-Mobile CZ máte z až o 50% levnější T-Mobile Deutschland než z ostatních sítí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  10. 06. 2002 18:52

Někdy se podívej na ceníky roamingu. SMS v síti TMO stojí úplně stejně jako v jiných sítích (7 Kč), výjimkou je Vodafone, který SMS posílá za 4,50 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-td  |  11. 06. 2002 10:57

Nejsem si jist, Marku, kam tím míříš? Co mají ceny roamingových partnerů společného s cenami Oskara za volání do zahraničí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-td  |  11. 06. 2002 10:55

Ale vždyť TIW zase tak velká společnost není. Pokud vím, tak provozuje sítě u nás, v Rumunsku a v Indii a to je vše, takže to by tento důvod vyvracelo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  11. 06. 2002 16:42

Já nemyslel, že provozuje sítě (jako GSM) po Evropě. Já to myslel tak, že má síť (jako kabely) roztažené po celé Evropě, aspoň si to myslím. Právě to by pak umožňovalo po těchto kabelech přenášet hovory takřka zadarmo....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hide  |  10. 06. 2002 09:27

Myslím si, že to takhle nejde porovnávat. Jestliže PG dostane body za nějakou audio-pohlednici a ET třeba za HSCDS, tak se porovnává neporovnatelné.

 

RP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bagr  |  10. 06. 2002 10:09

Ono smyslem tohoto srovnani bylo spise "spocitat" sluzby a pak "porovnat" vysledky.A tak to take dopadlo.Kazdy si muze dle sveho nazoru ohodnotit sluzby toho ci onoho operatora sam a podle sveho.A pak se uz je rozhodne a zvoli toho "praveho" a "nejlepsiho" !!!

pro redakci: Clanek moc hezky.Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  10. 06. 2002 12:41

Souhlasím s Bagrem. Šlo prostě o to udělat přehled nabízených služem a každý at si vybere co mu vyhovuje.

Pro mnoho "náctiletých" bude důležitější Audio-pohlednice protože ani nevědí co to HSCDS je. Pro jiného jsou zase naopak důležitá data a nějaké blbosti jako pohlednice je vůbec nezajímá (například mě tedy určitě ne ). Někdo si neumí představit mobilní život bez Clicku nebo Oskarovy internet.samoobsluhy kdežto pro jiného je to nepodstatné jelikož i v dnešní době nemá stále ještě mnoho lidí žádný přístup na internet. No a tak by jsme mohli pokračovat do nekonečna ......

Proto si myslím že článek je napsaný správně, kdyby redakce zvolila jinou metodiku tak by jí tu zase plno lidí ukamenovalo nekonečnou debatou která služba je důležitější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Švejk  |  10. 06. 2002 14:10

Souhlasím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joj  |  10. 06. 2002 07:54

Pěkný TOP žebříček. Klobouk dolů před odvahou autora článku. Celé to je velmi silně subjektivní. Pokud by se bodovalo nejen množství služeb, ale i jejich spolehlivost, výsledek by možná dopadl úplně jinak. Mohl bych začít Clickem  a skončit u cenové nedostupnosti některých služeb. Berte to jako "taky" názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  10. 06. 2002 08:13

Právě, že to je úplně naopak. Bodování podle toho, jestli tarifní program danou službu má, nebo ne, nemůže být subjektivní. Na rozdíl od vámi navrhovaného srovnávání spolehlivosti.

Mohli bychom začít Clickem, kde vy cítíte problémy, ale někdo jiný je nemá a nikdy neměl, a cenová nedostupnost je také velmi relativní - to, co se vám zdá drahé, může být pro někoho jiného zcela přijatelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DS  |  10. 06. 2002 08:24

Jo, přesně tak. Za Click (hlavně jeho spolehlivost) by měl T-debajl dostat mínusové body. Ale jinak díky za seznam. Při jeho pročítání jsem si uvědomil, kolik služeb vlastně ani neoptřebuji .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  10. 06. 2002 08:46

No vidite, a me se ted zda, ze s clickem uz moc problemu neni. Ze zacatku jsem taky dost nadaval (klasicky to nekdo poradne uspechal), ale v posledni dobe jsem zadne problemy nezaznamenal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DS  |  10. 06. 2002 14:18

Re Click. Zrovan dnes (a nejen dnes) přeposílání mailů opět funguje (spíše nefunguje) jen když se mu zachce. Konkrétně nedorazilo oznámení o mailech, které dorazily po 11. hodině. Jsem v kanclíku, tak je vidím... a mobil mlčí a mlčí.... asi to bude počasím....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Fiala  |  10. 06. 2002 08:47

Ad click

Nevím jak ostatním, ale já zaznamenal asi před týdnem až dvěma od té doby rapidní nárůst rychlosti odezvy clicku. Hlavně mailboxu (easy) (ostatní už běžely rychle předtím). Vysoká rychlost setrvává dodnes a doufám, že zůstane. Řekl bych že se to musí odrazit u všech uživatelů, protože jsem na rychlý pevný a když tady je to znát... Nechci nikomu křivdit, ale občas mi přijde, že tyto přísvěvky píší lidé, kteří tyto služby nevyužívají nebo je použili jednou - nefungovaly tak je odsoudili na věčnost.

Pro mě je Click jedna z nejlepších služeb od operátora, díky za něj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  10. 06. 2002 10:29

Nemyslím, že máte pravdu. Subjektivní je právě ten výběr služeb, resp. co je považováno za jednu službu. Nebyl by velký problém si vycucat z prstu seznam x služeb, které nemá jiný operátor, a tím zcela rozházet pořadí libovolným směrem.

Navíc to, že dáváte stejnou váhu třeba těm zmíněným audio pohlednicím a HSCSD je právě vysoce subjektivní (a tedy neobjektivní). Problém je tedy v neobjektivitě metody, nikoliv sčítání, to pochopitelně objektivní je.

Výsledné body jsou proto naprostý nesmysl.

Dokonce je to tak, že kdybyste každé službě přiřadili určitou váhu, což by bylo jistě také subjektivní, a udělali vážený součet, tak byste dospěli k mnohem pravdivějším výsledkům, lépe vypovídajícím o realitě.

Kdybyste do součtu přidali ještě číslo boty generálního ředitele, bylo by to také objektivní ve vašem pojetí.

Kdysi jedna motoristická redakce reagovala na inzerát, že někdo prodává trabanta, který má 1000 vylepšení. A skutečně jich 1000 napočítali. Ale že by to bylo 1000x lepší auto než BMW bez vylepšení?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Holcman  |  10. 06. 2002 12:14

...to je reakce zcela ve smyslu pořekadla,  "kdo chce psa bít, hůl si najde" Já ten článek pochopil jako skutečně statistické srovnání provozovaných  služeb a neshledávám v tom nic nesmyslného. Pokud ovšem je pan Souček schopen sestavit, objektivní srovnání, budu mu velmi vděčný a nechám se poučit, jak by ta správná statistika měla vypadat. Podotýkám, že je mi úplně jedno kdo je první, druhý atd. Já už si svého operátora vybral a protože jsem s ním spokojen, podobná  srovnání beru skutečně jen jako informaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  10. 06. 2002 13:05

Vy toho asi hodně víte o statistice, že?

Pokud chcete něco statisticky srovnat, musíte nějak nastavit kritéria (parametry ...). No a pravdou je, že z provedeného srovnání v tomto článku nelze říct, který operátor je lepší. Můžete jen říct, který operátor nabízí více služeb. A o tom je taky to srovnání trabanta a BMW - prostě trabant je trabant i když má třeba 1000 vylepšení. Přesto z toho nevyvodíte, že musí být nutně lepší !!!!!

Takže já osobně ten článek chápu pouze jako srovnání počtu poskytovaných služeb a ne jako hodnocení kvality operátorů. Viz ten trabant a BMW ...

Ale i tak je zajímavý vědět, co kdo nabízí. I když některé služby jsou na ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Holcman  |  10. 06. 2002 13:43

kriteriem je počet služeb a není tu nikde zmínka o tom, kdo je lepší, hovoří se pouze  o počtu služeb

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  10. 06. 2002 13:59

Nyní s Vámi zcela souhlasím .

Ovšem pan Souček chtěl říct pouze tolik, že při přesně tomto typu srovnání Vám může vyjít, že např. více vylepšení bude mít Trabant a méně BMW. Totéž platí o mobilních operátorech !!!!!

     Řeknu to jinak: počet nabízených služeb (stejně jako onen ilustrativní počet doplňků u Trabanta) ještě vůbec nic nevypovídá o kvalitě operátora !!!!! Toto měl p. Souček na mysli a s tím naprosto souhlasím.

     Proto mi připadl nefér Váš článek "kdo chce psa bít ..."  Mně to připadne jako relevantní připomínka, že toto hodnocení nám neřekne nic o kvalitě operátora. O tom jsou ty diskuze, ne?

A hodnotit jednotlivé služby - která je k čemu, to by bylo zbytečné. Jen by se tu rozpoutaly vášnivé debaty, kdy si každý bude hájit svoji nej službu, byť by to byla sebevětší hloupost . Každý má jiné priority a pro každého je důležité něco jiného - takže jak hodnotit? Podle mne toto objektivně zhodnotit asi nelze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  10. 06. 2002 17:26

Je to přesně tak, jak píšete. Článek si kladl za cíl pouze srovnat počet služeb u jednotlivých operátorů. Pro každého je důležitá jiná služba a každý může mít s danou službou různé zkušenosti (jako například u Clicku, ale i HSCSD či GPRS). Podle mě si musí každý udělat svůj vlastní žebříček, kde si rozdělí služby na ty, které jsou pro něj důležité a na ty, které nejsou. Právě k tomu, aby si každý mohl tento žebříček vytvořit, slouží náš článek. Díky němu totiž máte možnost zjistit, co který operátor nabízí a co která služba umí, což byl také cíl celého tohoto miniseriálu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  10. 06. 2002 07:14

netusil jsem, ze Eurotel umi GPRS roaming. Jsou nekde nejake dalsi informace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yankee.yellow  |  10. 06. 2002 09:32

ET uz mel GPRS roaming v době, kdy jeste PG nemel spusten GPRS ani  ve vlastní siti.

PG má tak rocni zpozdeni.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Tlusty  |  10. 06. 2002 10:23

A taky ET nejdou odesilat v roamingu emaily jako u PG?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike  |  10. 06. 2002 11:34

Tak jsem volal na *11 a GPRS roaming je pouze v Rakousku s Connectem. Takze to, ze ho mel ET driv, ho sice slechti, ale jak sami uznate, pro cestovani po svete to pouzitelne neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ONE  |  10. 06. 2002 00:49

ne jenom konkurenci ale i nasemu hodnemu monopolu ktery v oblasti pevnych linek dela mobilnim operatorum co ji na ocich (no vlastne nejen na ocich ale i vsude jinde ) vidi .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mobilista0607  |  10. 06. 2002 05:57

Je s podivem, že nevyhrál Eurotel.Vždyt televize je plná poutavých reklam
na tolik prokladovaných služeb...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor