Kupujete předplacenku? Pozor! Některé se nevyplatí!

Diskuze čtenářů k článku

mirek janotka  |  14. 04. 2002 18:17

blbost! dneska si nevyberes naval! nashle !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!maaaame se bat

   

 

 

 

 

 

 

 

 nevyberes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
axz  |  11. 04. 2002 12:51

Autor je asi kouzelník. Já jsem tedy nedokázal spočítat, kolik stojí CENA. Kdo to dokázal, je stejný kouzelník jako autor a může si na lampárně vyzvednout jednu cenu zadarmo.

>>Není těžké si spočítat, že cena samotné SIM karty (třeba bez Bankingu) stojí u Eurotelu 795 – 500, tedy 295 Kč, u Paegasu 699 – 400, tedy 299 Kč.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fluke  |  10. 04. 2002 15:36

Dovolim si taky pridat malou tabulku. Jde o porovnani ceny sady z tabulky v clanku(zdroj neznam) a ceny telefonu u Oskara z jeho webu (bez blokace se zarukou i servisem). Podotykam, ze cena SIMky u Oskara je pro zakaznika NULOVA, tedy cena za telefon = cena funkcni sady. Pokud touzite po SIMce ET, prictete pro obycejnou kartu 795,- Kc, pro JUICE SIM 995,- Kc. Ja sam osobne se ale uz po zkusenostech s Oskarem odmitam za SIMku platit takovy strasny castky (cokoli nad 10kc ).

TELEFON                      CENA ET SADY           OSKAR
Alcatel 311                                 5 995                       4 577
Alcatel 501                                 6 495                       4 977                     
Alcatel 511                                 8 495                       6 977
Nokia 3310                                6 995                       4 977
Nokia 3330                                7 995                        5 577
Panasonic GD35                     3 995                        2 977
Siemens A35                            3 495                        2 377
Siemens C35i                           4 495                       3 177
Siemens C45                            6 495                       5 977

S T-mobilem si to muzete porovnat podobne. Pricemz ceny od Oskara beru jako maximalne mozne, jakakoli vyssi cena jinde je zlodejina. Spis se ale daji sehnat mobily levneji (v radove stovek, vyjimecne tisicu).

Nakup sady chapu v jedinem pripade, kdy si zakaznik ceni sveho casu natolik, ze obetuje hodinku (pesimisticky odhad) surfovani po Internetu za cenu vyssi o 1 - 2 tisice...... A vlastne ani tady se neusetri, protoze v pripade vady vas reklamace (pri cene casu 1hod=1000kc) bude stat nekolikanasobne vic nez telefon.

Nejvic me dokaze nastvat napr. uzivatel GO sady, kterej si stezuje, ze ho na Go lince posilaji do hajzlu, reklamovany mobil mu nechteji nahradit a okradaji ho na cenach volani. Ovsem po te, co si ulevi, tak dal ET pouziva a ani neuvazuje o zmene. Nepoucitelny. Pokud se budou vsichni chovat takhle, ke zmene chovani operatora nikdy nedojde. Proc myslite, ze ET napr. zrusil zpoplatneni prijimanych hovoru, za poslednich 5 let zlevnil radove o desitky procent atd.? Protoze si zacal vazit zakazniku? Nikoliv. Protoze zakaznici misto neho zacali volit Paegase, posleze Oskara.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
md  |  10. 04. 2002 01:30

Samotné simky kupuje u operátora nebo tzv. autorizovaného dealera leda blázen.

V Praze se dá koupit Twist s navigátorem a 400 kreditem už za 350,- kaček!

Go s juicem a s kreditem 500+100 - tedy celkem kredit 600 se dá koupit za 500,- Kaček!

Kdo chce mít nejlepší záruku a volný telefon, tak nakoupí asi fakt u Oskara nebo někde na ŽL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Angus  |  08. 04. 2002 21:35

Úplně nejvýhodnější je, podle mě, koupit si zvlášť telefon v nějakem obchůdku (např. na Žižkově atd.. kde je jich spousta..) kde se může cena od telefonu koupeného od operátora lišit až o několik tisíc!! No a simku si koupit taky v nějakym podobny kšeftu... třeba já sem koupil telefon Ericsson R320s za 3500,- ( u operátora byla cena asi 6000) a simku s navigátorem za 500Kc (po odečtení kreditu tedy za 100 Kč!!!!) Takže celá věc mě přišla na 4000,- a telefon je rozhodně minimálně o třídu a půl lepší než ty, který nabízej operátoři v sadách za stejnou cenu!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pecos  |  09. 04. 2002 09:28

Já jsem to udělal obdobně. Sie C45 z rozebrané sady Twist a mojí původní Os kartu. Odblok byl součástí servisu u prodejce. Rozdíl v ceně proti ostatním min. 1500 K. A funguje bezproblémově už 3 měsíce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rx 007  |  09. 04. 2002 14:35

Segra na tom byla podobne, koupila si novej C45 z rozebrane Go sady - pred vanoci v centru Brna za 5400Kc. Telefon nebyl vubec blokovanej Po poslednim zdrazeni Go original ji tedy nic nebranilo zmenit predvolbu z 0602 na 0777

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pivko  |  04. 05. 2002 12:56

no ma to sva ale:

1. je treba davat pozor na puvod telefonu. vetsinou to byva dovezene ze zahranici, ale taky obcas kradene... takze je dobre pohlidat si aspon originalni obal vyrobce atd.

2. zaruka - na takove mobily se asi bude vztahovat zaruka pouze obecne vyplyvajici ze zakona - tj. 6 mesicu. s tim, ze v nekterych opravdu obskurnich obchodech se ji nedomuzete vubec, jinde zase staci zkrachovat do te doby, nez vam zaruka uplyne, atd. atd.

ale obecne, pohlidate-li si obchod a puvod vyrobku - rozhodne na tom vydelate - ceny jsou opravdu o hodne nizsi, nez u operatoru a navic jsou telefony neblokovane...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fiza  |  08. 04. 2002 18:41

Nerozumím pár věcem:

Samotné mobily jsou totiž většinou mnohem dražší než ty samé přístroje v předplacené sadě - Vždyť to není pravda, ne? Teda alespoň podle těch tabulek to vypadá, že když mám kartu a chcu jen telefon, tak je pro mě výhodnější koupit si samostatný telefon a ne sadu, nebo to chápu špatně???

Buď zdvihnou ceny vybraných sad...  - když zvednou ceny sad, tak ty samotný telefony se samostatně koupenou SIM kartou budou ještě levnější. To by přece nic nevyřešilo!!

Díky, že mě to někdo osvětlí. Fiza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  08. 04. 2002 19:29

Některé mobily jsou samostatně opravdu o dost dražší: Třeba Eurotel a Motorola 260 GPRS, Paegas Samsung SGH-R210s atd...ale většinou jsou ceny zhruba o tisícovku vyšší - takže vyplacení/nevyplacení je otázka pár stokorun...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fiza  |  08. 04. 2002 18:41

Nerozumím pár věcem:

Samotné mobily jsou totiž většinou mnohem dražší než ty samé přístroje v předplacené sadě - Vždyť to není pravda, ne? Teda alespoň podle těch tabulek to vypadá, že když mám kartu a chcu jen telefon, tak je pro mě výhodnější koupit si samostatný telefon a ne sadu, nebo to chápu špatně???

Buď zdvihnou ceny vybraných sad...  - když zvednou ceny sad, tak ty samotný telefony se samostatně koupenou SIM kartou budou ještě levnější. To by přece nic nevyřešilo!!

Díky, že mě to někdo osvětlí. Fiza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kolargol  |  08. 04. 2002 13:27

Tak takhle zprasené tabulky jsem snad viděl naposled v době T602...

Zvýraznit řádek jeho podtržením je naprostá úchylnost, to ať se na mě pan autor nezlobí; víte, ono existuje něco jako tučné písmo, nebo něco jako barva písma, nebo něco jako barva pozadí buňky, ale "zvýraznit" buňku jejím dvojitým dolním ohraničením, toť vskutku unikum!

To by se mělo tesat do obálek knih "Kterak sobě zhotovoti co nejnepřehlednější dokument" - kupříkladu u PR specialistů byste jistě našel obrovské odbytiště...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  08. 04. 2002 13:33

Řádky nejsou zvýrazněny dvojitým podtržením, ale tučným písmem. Chybe je v exploreru, který při tak malém písmu nezobrazuje jeho řezy. Pokud si zvětšíte písmo, uvidíte vše správně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m&m  |  08. 04. 2002 11:12

Nerozumim zmince o tom, ze byva levnejsi koupit si sadu u ET, nebo PG nez samotny neblokovany telefon u Oskara. Staci prece zakladni skola, abychom zjistili, ze jde  ciste o autorovu fantazii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rx 007  |  08. 04. 2002 15:46

A nebo si koupit mobil od Oskara a k tomu testovaci Oskartu za 100Kc a cena funkcni sady je primo SUPR. Astalavista T-ykev

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuruc  |  08. 04. 2002 19:23

Asi máte na mysli větu: Telefony v těchto balíčcích jsou většinou pod cenou běžně prodávaných telefonů (jako u Oskara) bez předplacené karty.

Tím jsem nemyslel, že se předplacenky Paegasu a Eurotelu vyplatí víc než mobily od Oskara, ale to, že samotné mobilní telefony (tedy jako u Oskara) byvají u toho samotného operátora dražší než v předplacence.

Doufám, že je to jasné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  08. 04. 2002 10:15

Ten kdo umí jen trochu počítat už dávno zjistil, že často nejlepší řešení je koupit telefon u Oskara a přikoupit samotnou předplacenou kartu. Takto se dá na twist nebo go sadě ušetřit někdy i pár tisíc. To už nemluvím o tom, že kdo koupí originál twist nebo go tak má bloknutý telefon a ještě platí víc na hovorném...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  08. 04. 2002 12:05

No jo, taky PG nabízel třeba vesty "zdarma"   - já bych spíš řek, že to nebylo zdarma, ale za ty peníze nad cenu sady ...    no, hlavně že měl něco navíc  - jen už neřek, že i ta cena byla vyšší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JohnyB  |  08. 04. 2002 07:51

Ať počítám jak počítám, tak pokud odečtu kredit z ceny sady, pak se mi vyplatí koupit zvlášť jen N3330 - protože jinak přijdu o 500,- Kč u ET a o 400,- u PG. Jinak celkem dobrý postřeh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales  |  08. 04. 2002 09:09

Sady u E obsahuji 500 kredit a kdyz si koupis samostatnou sim Go tak taky obsahuje kredit 500. Tak neni co pocitat... U P je to obdobne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Kuruc  |  08. 04. 2002 09:53

Přesně tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Addonics  |  08. 04. 2002 07:32

Hovoříteli o soudu, pak máte jistě na mysli rozhodnutí Městského soudu v Praze a následné vyjádření mluvčí ČOI, bohužel Vám však musím sdělit, že Radiomobil toto jen tak hodil za hlavu. Sám mám momentálně problém s reklamací telefonu. který jsem koupil ve Twist sadě. Celá věc je ještě zašmodrchanější, jelikož jsem tuto sadu koupil ve velkoobchodě na živnostenský list své matky. Telefon byl 2x v servise s tím, že reklamaci uznali. Při třetí opravě ji však již neuznali, přitom udělali opravu a telefon poškodili, načež jsem odmítl reklamaci převzít a tak se celkově protáhla na 38 dní. Tudíž jsem chtěl zrušit kupní smlouvu. V servise mi však řekli, že musím tento výrobek převzíž a vrátit na velkoobchod, který to pošle na vyřízení do PVT. Jaké však bylo nemilé překvapení, když mi na velkoobchodě řekli, že musím buď reklamovat samostatný přístroj, pak dostanu 5400, nebo celou sadu, ale to bych musel u nich koupit další Twist sadu, sám sebe uspokojit telefonem z Twist sady, číslo s kreditem z nové sady přiložit k reklamovanému výrobku a pak čekat jestli to PVT uzna, načež pak možná dostanu celých 8155 Kč, které jsem za původní sadu dal. Když jsem apeloval vyjádřením ČOI, pak jen krčili rameny, že oni se musí držet toho, co jim řekne Radiomobil. Tak jsem se obrátil se žádostí o vysvětlení na Radiomobil ohledně mé reklamace + jsem požádal o vysvětlení k prohlášení mluvčí ČOI. Asi za 6 dnů mi volala nějaká slečna z Radiomobilu a vysvětlovala mi, že jsou tu určitá pravidla pro dealery a velkoobchod postupoval správně a že já jak se informovala už jsem byl jako zákazník uspokojen. Poté mi řekla, že mi to dá ještě písemně. Čekal jsem teda na email, z kterého jsem byl v šoku. Celé to znělo asi takto: "Na základě telefonického rozhovoru považujeme věc za vyřízenou." Přitom se o rozhodnutí soudu ani nezmínila. Tak jsem ji napsal zpět, že to tedy neskončilo. Jak je vidět některé velké firmy se stále chovají jako za totality a neberou si servítky ani s rozhodnutím soudu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Soptík  |  08. 04. 2002 08:04

Riziko, které si při nákupech ve velkoobchodě (na "živnostňák") málokdo uvědomuje, je, že takto vzniklé smluvní vztahy se zpravidla neřídí občanským, ale obchodním právem. Ve většině případů se na ně též nevztahuje zákon o ochraně spotřebitele.

Takže - ať už se na kreativní výpočty sazby DPH u sad nebo na podivné způsoby při řešení reklamací díváme jakkoli, je šance domoci se nápravy výrazně omezena. Intervence ČOI není prakticky možná a šance na úspěch u případného soudu závisí na obchodních podmínkách daného velkoobchodu - většina distributorů má však omezení zodpovědnosti vůči zákazníkovi na minimum "ošetřeno" velmi dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Addonics  |  08. 04. 2002 08:32

To už jsem bohužel stačil zjistit. Avšak dle mého názoru lze v tomto případě použít příslušná ustanovení zákona, v nichž se píše, že prodávající je povinen informovat kupujícího o možnostech reklamce a jejího vyřizování. Toto se bohužel pro velkoobchod nestalo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  08. 04. 2002 09:15

Pánové, pánové, tady nejsme v USA, v naší republice nefungují PRECEDENČNÍ rozsudky. takže v tomto jednom případě rozhodl jeden konkrétní městský soud takto, což ovšem neznamená že takto budou rozhodovat všechny soudy. Proto je naprosto zavádějící informace , že vrácení pár stovek za přístroj by se Vám už stát nemělo. Ale samozřejmě že se Vám to stane. Radiomobil žádné podmínky nezměnil. Ale co mě zaráží že nikdo neuvádí, že zákazník má mimo cenového vyrovnání i možnost vybrat si jiný nový a bezvadný telefon. Sám jako dealer jsem cirka 10 lidem měnil jejich staré Sagemy rok staré tehdy koupené za koncovou cenu 6000 za NOK 3310 nové bez doplatku. A to ruku na srdce by za ten Sagem i funkční dostali ve výkupu 300 :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SaTaN8210  |  08. 04. 2002 12:05

Presne tak, uplne bezna praxe. Tady se kazdy vzteka, ale realita je uplne jina ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor