Kupujete telefon? Nenechte se podvést!

Diskuze čtenářů k článku

Marta Veselá  |  20. 01. 2015 16:58

Dobrý den chtěla jsem se zeptat koupila jsem holčině telefon smartphone S51 je to z číny a včera jí spadnul a rozbylo se sklíčko jen levá strana prava strana funguje ale leva ne dotyk telefonu funguje chtěla jsem se zeptat zda by to šlo opravit nebo ne zda se dá vyměnit to sklíčko či nikoliv mužete my prosím odepsat zda by se to dalo opravit děkuji s pozdravem Veselá jeste jsem chtěla napsat že to není originál že to je kopie mobilu M-HORSE SMARTPHONE S51

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Macek  |  27. 08. 2009 01:23

Ahoj musím se připojit k diskuzi s EU zárukou. Koupil jsem si u Esomobil začátkem roku Nokii 5800. Prodej všecko bylo v poho. Bylo mi jasné že nebode české distribuce, protože cena byla o dost nižší a to mi potvrdili na infolince že je to původ EU ale že se zárukou nebude opravdu problém. Já to neřešil, chtěl jsem to mít. Nedávno se mi pokazil dotykový displej. Poslal jsem to do Esomobil na reklamaci a čekal jak to dopadne a ejhle, byl jsem opravdu příjemně překvapen. Telefon přišel opravený spolu s originál papírem z polského servisu Nokia Care Bielsko Biala přestože byl původem z Německa (německé nápisy na krabici) a tam jsem vyčetl že byl v polsku opraven na záruku a zdarma, dále mi přišle protokol vyjádření technika z Esomobil a překlad toho polského dokumentu, že telefon byl na záruku odeslán právě tam. Takže EU záruka opravdu funguje! Tzn německý telefon jde opravit u nás nebo v polsku či jinde, prostě jen v rámci EU. Dle mého názoru je to pouze o solidnosti, schopnostech a možnostech prodejce. Ale pozor slyšel jsem že telefony ze Singapuru nebo Dubaje prý Vám v EU nikdo na záruku neopraví, tak se radši zeptejte než něco koupíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiBi  |  18. 08. 2009 10:39

No pokud si koupite iPhone u bílého dovozce, tedy jednoho z českých operátorů , budete se divit , že uplatnit u nich zcela oprávněnou reklamaci / jako je nefunkční wifi - známá výrobní vada nebo celou vadnou desku - vada , postihujíí především 16GB modely / je prakticky nemožné a spíše je to závislé od toho jak dlouho na koho řvete, než na Vašem zákoném právu . Jako důvod vám uvedou třeba dvoumilimetrový škrábaneček na zadním krytu. A taky se dozvíte, že pokud se vám to nelíbí , můžete si zaplatit soudního znalce a jít se s nimi soudit . V 90% Vám odmítnou záruku na mechanické poškození , průnik tekutiny nebo softwarovou modifikaci .
Za zcela skandální považuji stav některých přístrojů po odmítnuté záruční reklamaci od jednoho nejmenovaného oficiálního servisu , kdy se do něj někdo "odborně" , rozuměj "jsme autorizováni, máme na to glejt " , podíval. Pár takových nešťastných kusů to vypadá spíše na Pata a Mata , než na servis , případně na podezření na "vytěžení" nějakého funkčního dílu.
Soudní znalec, který by byl schopen opravdu profesionálně posoudit vznik a zavinění vady v elektronice iPhone v ČR neexistuje nebo se dovedně skrývá .
Několikrát jsme byli kontaktováni i policií , abychom například z mrtvého přístroje přečetli identifikační znaky a ověřili IMEI / sn. jinak, než na samolepkách a potvrdili tak jejich podezření , ale posvětit toto zjištění musí ichtyl s kulatým razítkem.
Obávám se, že v případě iPhone budou leckdy nabídky šedých dovozců a jejich záruční podmínky reálně lepší nebo minimálně srovnatelné . Nijak tím nesnižuji zásadní nevýhody takových přístrojů / nutný unlock atd / , to je samozřejmě zase jiné téma . A na závěr pro rejpaly , nejsme šedí dovozci přístrojů iPhone .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j.veselý  |  15. 08. 2009 19:32

šedivka,hmm.Asi se v továrně na výrobu telefonu rozlišuje kde se bude prodávat čechy,slováč,německo,dánsko...., nějak to nechápu, v čem je rozdíl? šedivka je méně spolehlivá?
Dle mého názoru je to firemní strategie,češi snesou vše a proto je budem ždímat.Proč se dá koupit telefon v zahraničí za přijatelnější cenu než telefon určený,,, jako ofiko pro český trh,,,
jediná odpověd.Neskutečná marže českých obchodníků. A je to se vším. U aut je to nejmarkamtnější.Dovezl sem si z Dánska nové subaru o 270 tis. méně než v čr.,a reklamace, nebo servis.Žádný problem jsme v EU.pro mt. tam nepojedu,to je jasné,ale připadám si u nas jak dojná...., proč když si koupím mt. v německu se zárukou, org. výrobek ho nemohu reklamovat v čechách ve značkovce. Áááá už vím protože jsem se před tím nenechal oškubat od českého zastoupení. Njn to tak je, my na to máme ma se máme.
trochu mě to rozčílilo. se omlouvám čau všem.
J.V.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ulrico  |  16. 08. 2009 00:24

Máte někdo zkušenost s prodejcem mobilů v Plzni, konkrétně Hroch.com? Jsou to také šedivky?
A co Mobily Martinská?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X  |  11. 10. 2011 22:31

Pozor na něj, je to podvodník

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peppe  |  16. 08. 2009 13:24

přesně tak, pořád samé normy a nařízení EU ale že by se to konečně týkalo i spotřebního zboží tak to ne, to každý bude kecat že výrobek není koupený v ČR a proto máš zákazníku smůlu. přitom výrobce ať produkt dodal do ČR, PL, SK nebo kamkoli při koupi svoje peníze dostal, myslím že by tak měli záruku plnit v rámci celé EU když už ne celosvětově.
jinak já nemám s koupí "šedivek" problémy. Koupím nový telefon z dovozu, 3-6 měsíců ho používám a pak ho v aukci za pěknou cenu prodám a koupím si zase jiný, novější a klidně zase z dovozu za lepší cenu (např. telefony v ČR kolem 10-15tis koupíte jako dovozové kolem 7-10tis, co už je pro běžného spotřebitele dost velký rozdíl...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John O´Braien  |  15. 08. 2009 17:15

Protože jejich sdírání zákazníků až na kost nemá ve světě obdoby. Ceny dotovaných telefonů jsou na šílené úrovni. Já jsem si tenhle týden koupil v IRL od Meteoru LG Arena za 100€ a mesicne platim 25€ a to jsem to podepsal jen na rok. V ČR by se mi o tomhle mohlo jen zdát...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
John O´Braien  |  15. 08. 2009 17:06

Po přečtení tohoto článku jsem se rozhodl navšívit stránky prodejce - odkud mám vlastní mobilní telefon a zhorzil jsem se. Protože místo načtení stránek se mi zobrazilo - 403 Forbidden. Takže předpokládám, že při případné reklamaci jsem asi dost nahranej, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fery  |  14. 08. 2009 23:01

Mám mobil zakoupený a v záručáku zapsaný podle zmíněného paragrafu, ale telefon je made in finland. Jsem rád protože předtím moje n90(made in finland taky)-mimochodem zakoupená v Mobilhouse, zdechla jak leprák na poušti. Jinak obchod kamarádovi vyměnil kvůli neopravitelné závadě na mobilu v záruce(podle mě ani nezkoušeli opravovat) za telefon nový za stejnou jakou měl původní kupní cenu.Chtěl bych vidět, který autorizovaný servis by vám toto poskytl. Podle mě záleží vždycky na tom na kterýho blba natrefíte při reklamaci, ať už v obchodě nebo reklamačního servisáka:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobsik  |  15. 08. 2009 14:23

presne tak .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ľubomír  |  14. 08. 2009 20:10

Ja sa držím, len stránok mobilných operátorov, alebo výrobcov mobilov, pre vás www.nokia.cz, www.sonyericsson.cz, www.samsung.cz, pre mňa platí koncovka sk, ale mi nič nehrozí..... Myslíte, že na mobilmániu zablúdi človek čo sa o mobily nezaujíma? Taký človek presne urobí tie chyby a kúpi mobil podľa ceny hocikde, ale stránka mobilmánie ho určite zaujímať nebude, možno ani o nej nevie, len potrebuje lacný mobil na volanie a sms, tak komu je adresovaný článok? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rosomák!  |  14. 08. 2009 19:58

Už nejsme v době kdy stály telefony 17-20 Tis. nebo 22-28 Tis.Dnes jsou všechny telefony do 10 Tis.Navíc jsou vyrobeny převážně v Evropě.Je mi osobně jedno jestli telefon zakoupím v Německu,finsku Švédsku,Madarsku,ČR nebo Anglii.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  14. 08. 2009 20:35

Všechny telefony do 10k??? Převážně vyráběny v evropě???? Možná montovány, ale polovina součástek jako paměti, displeje,... jsou stejně vyrobeny v číně nebo jiném zapadákově . Navíc to je maximálně Nokia a jen něco, co třeba HTC, Apple, Samsung, LG, Motorola,..? To je vyrobeno v Evropě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ludek_Sobota  |  14. 08. 2009 22:03

Cina a zapadakov? Leckere vyrobni technologie bychom jim mohli zavidet, navic tam panuje prisny komunismus a take komunisticky pristup a peclivost k praci, porovnejme treba zpracovani a kvalitu cinksych SE nebo korejskych Samsungu z Nokiema z Hungar, myslim ze netreba dalsiho komentare, za posledni rok jsem vystridal 4 modely od Nokie made in Hungary, vsude to stejne, skripajici nedolehajici plasty, krive namontovane ozdobne prvky, napr. oramovani fotoaparatu, krive namontovany xenon, tlacitko volume nahore vyse vycniva nez dole, nesedici gumova krytka USB konektoru, nesedici zadni kryt se znacnymi vulemi, podsvetleni LCD atd. Nechci vypisovat vsechny detaily spatneho zpracovani Nokii z Hungar, ale mam tady treba pro srovnani N6233 vyrobenou v byvale filialce v Nemecku a tam takove lahudky nenajdete. Vlastnim nyni N5800 a tam jsou detaily spatneho zpracovani velmi patrne, tohle je urcite ma posledni Nokie, myslim ze kvalita telefonu tohoto vyrobce ktere sjizdi z pasu v Madarsku je posledni dobou neuspokojiva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JackF  |  14. 08. 2009 23:22

Pochopil jsem to dobře, že SE považujete za kvalitnější, než je Nokie? Ze zkušenosti můžu říct, že SE jsou právě velmi nekvalitní telefony a že jsem jich vystřídal několik a to žádné low-endy (k700i, t300, w710i a další) a všechny vypadaly na první pohled slušně, ale životnost žádná a u w710i už ani ta kvalita... Odlepující se guma, nepochopitelně prasklé sklíčko na vnějším displeji, viklající se kloub displeje. Ale abych nebyl nespravedlivý, N95 od Nokie, kterou jsem měl chvíli, taky není kvalitou žádný zázrak, ale spíš to jsou kosmetické vady a leccos vydrží. Teď mám HTC a konečně spokojenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  15. 08. 2009 02:05

Tu kvalitu práce nemyslíte vážně že ne? Třeba oproti starému dobrému japonsku jsou to šmejdy a to co je z číny dobře zpracované je i dobře navržené a hlavně solidně zaplacené . Sami čínani vyrábějí levný šunt a kopie.
Německo bylo vždycky precizní, ale celkově evropani mají prostě jiný přístup k práci než asijci. Nokie kdyby si zaplatila kvalitu tak ji dostane, ale ona nechce a třeba zmíněná 5800 má problémy už v návrhu telefonu - prostě to navrhli s co nejmenšími náklady a podle toho to vypadá.
Mám tu jednu nokii nejlevnějšího typu také z maďarska a zpracování je skvělé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ludek_Sobota  |  15. 08. 2009 13:20

Kvalitu zpracovani starych dobrych Japoncu s dnesnimi levnymi plastaky vyrabenymi vsude a snad i v pralese ani nelze srovnavat...jestli povazuji SE z Ciny za lepsi nez Nokia ala Hungary, osobne ano!! Urcite co se tyce vnejsiho zpracovani a kvalitou pouzitych materialu, jak je to s dlouhodobou spolehlivosti si netroufam odhadovat, ja mel za posledni leta jen dva modely od SE, K750i a P1i, mozna jsem mel stesti pri nakupu, prvni z nich byl ofiko, druhy sedivka, ani po dlouhodobejsim pouzivani jsem neshledal zadne znamky zavad ci nadmerneho opotrebeni, nyni mam tyden N5800 made in Hungary a napr. plastovy stylus uz vykazuje znamky vuli v tele telefonu, tlacitko pro prijem hovoru se propadlo o nejaky kousicek do tela telefonu, plastovy zadni kryt by snad ani nevydrzel nekolikanasobne rozdelavani, nechci stale kritizovat, ale zpracovani je rozhodne to co mne na tomto modelu velmi zklamalo...abych tady neplacal, vlastnil jsem napr i HTC, nejlevnejsi model, Touch Viva, tam kvalita zpracovani i po par mesicich nevykazovala rovnez zavady, zadne vrzani, skripani krytu, zadne nadmerne vule stylusu atd. Nejsem zaujaty vuci znacce Nokia, to co jsem ocekaval splnuje beze zbytku, ale za sve penize clovek take chce kvalitni zpracovani, Nokia z Madar ale toto nesplnuje, mam tady jeste N79 a N82, made in Finland, tam nic podobneho co popisuji neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
normální občan  |  15. 08. 2009 17:50

napiš prosímmm, které výrobní technologie jim můžeme závidět ? Vždy budeš mít pravdu, když řekneš - ručně a na koleně, ručně a na koleně, ručně a na koleně. Některé technologie , které fungují - jsou jen okopírované z našeho světa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ludek_Sobota  |  15. 08. 2009 18:26

Nechytej mne za slovicka cece, mozna jsem se spatne vyjadril, mel jsem na mysli predevsim dodrzeni technologii a postupu pri vyrobe zarizeni, mobilu, konkretne SE, je mozne ze se tam i v mnoha jinych filialkach vyrabi neco jineho na kolene, o tom se nehadam. Ja tady srovnavam kvalitu founu z Ciny a Madarska, v tomto duchu se nesou vsechny me pripsevky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  15. 08. 2009 16:04

Tak apple u nás třeba dělá notebooky ;) A kde jinde by měli vyrábět křemíkové součástky, než v zemích které křemík těží?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  15. 08. 2009 16:05

to i mi uteklo, včera byl mejdan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rosomák!  |  14. 08. 2009 19:42

Záruka je poslední věc kterou u telefonu řeším!Je to pro mě spotřební zboží.Víc jak 6 000 KČ za telefon nedávám.Nyní vlastním N 82 za 5 300 KČ z anglie a bez problémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ludek_Sobota  |  14. 08. 2009 17:37

Jasne, koupi telefonu dovezeneho ci sedivky je mozne usetrit nekdy i nemalou financni castku a nervy spojene s reklamaci v autorizovanem servisnim stredisku, je treba pred koupi pristroje nejakym zpusobem overit jak se prodavajici ci obchodnik stavi k pripadne reklamaci a kde a na jake urovni je zajisten pripadny servis, z vlastni praxe vim ze nekteri sedi prodejci a dovozci maji toto velmi dobre osetreno a ze prodejem mobilu povinnosti k zakaznikovi u nich nekonci, naopak mam nemile zkusenosti s reklamacemi "srackovych Nokii", kdy autorizovany servis odmita zarucni opravu a temer se zrika vyrobniho slendrianu a zavad vzniklych nekvalitni montazi a neduslednosti vystupni kontroly (a jestli servis provadi treba autorizovany Britex ci Autotop, kde tuto cinnost vykonavaji vylozene lopaty, tak to potes klobas!!) bohuzel takovych pripadu pribyva u znacky Nokia ala Hungary, u jinych znacek nevim, tedy je na kazdem at pripadne zvazi pro a proti, ja osobne mam kladnejsi zkusenosti s mobily dovezenymi a tedy do predrazenych ceskych oficialu bych jiz nesel ani uz ne pro to abych mel dobry pocit a klidny spanek ze jsem si zakoupil pristroj oficialne urceny pro cz trh. Tot jen muj nazor a zkusenost, nikomu jej nenutim, s nikym se nehadam, nazory a zkusenosti jinych se mohou lisit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Halouska  |  14. 08. 2009 15:28

bohužel já patřím do té druhé skupiny..naivně jsem si myslel že kupuji telefon přímo od sony ericssonu ale byl z německa a na zadní straně má napsáno VODAFONE...několikrát se mi ten telefon porouchal už jsem ho reklamoval více než 5 krát...a přístup prodejce který vystupuje velmi solidně je hrozný..nevrátil mi peníze ani po té 5 reklamaci ..a myslím že mi peníze nevrátí ani při 6 reklamaci když někdy bude... nebo nevím..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 08. 2009 16:09

Clovek se nekdy divi, co vsechno jsou "ovcane" schopni podstupovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 08. 2009 13:07

Vždy jsem si kupoval telefony buď od operátorů, nebo alespoň s originální zárukou. Jednou jsem ale neodolal a objednal jsem si telefon za výhodnou cenu z eshopu mobildick.cz. S telefonem jsem ale nebyl spokojený a tak jsem chtěl využít mého práva a telefon do uřčité doby (mám pocit 30 dní...?) vátit. Vydal jsem se tedy přímo do kamenné prodejny eshopu. Jaké ale bylo mé překvapení, když mi prodavač (a pravděpodobně i majitel) odmítl nepoužitý telefon zpět vzít. A vysvětlení? Prý mám prostě smůlu, žádné peníze mi vracet nebude a nebude se se mnou o tom vůbec dál bavit. Nereagoval ani na výhrůžku ČOI a tak jsem se rozhodl, že si ušetřím nervy, telefon se ztrátou prodám a už si nikdy "šedivku" nekoupím. Záruka u operátora mi alespoň zaručí to, že se mnou nebude nikdo zametat, že se můžu případně odvolat výš a že budou dodržena moje práva. A proto vás, když nic jiného, varuji alespoň před velmi špatným eshopem, u kterého jistě ani s reklamací neuspějete - mobildick.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marf  |  14. 08. 2009 14:03

30 dní na vrácení a značná benevolence při kontrole vraceného zboží je specialita u Vodňáků (možná i jiných spešl-obchodů). Každopádně je to VF zákon nikoliv čr a proto ho lze obtížně aplikovat na jiné obchody. Ze zákona čr máš právo vrátit poštou zboží z e-shopu do 14ti dnů, pokud byla jen rozbalena krabice, řekls ha to jsem vlastně nechtěl, inded zas zabalil a poslal zpět. Těch 14 dní je na vyřízení, nikoliv, že si zboží 14 dní zkoušíš a pak se rozhodneš vracet. To jen pro upřesnění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 08. 2009 14:47

14 dní lhůta je na na vrácení - tzn. že je jedno, jeslti ho vrátím za den nebo za dva týdny. Pokud ho stihnu nepoužitý vrátit do 14 dnů, tak mám jednoduše právo na vrácení peněz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  14. 08. 2009 15:07

Pokud se bavíme o 40/1964 Sb. tak v § 53 nic o pouze rozbalené krabici není, naopak je možné vrátit nekompletní balení a prodejce je v takovém přépadě oprávněn uložit poplatek za uvedení do původního stavu. Lhůta 14 dní je na odstoupení od smlouvy - stačí poslat email a vyrozumět prodejce, zboží můžete dodat i po této lhůtě. Navíc pokud prodejce neuvádí možnost vrácení zboží do 14ti dnů, prodlužuje se tato doba až a 3 měcíse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 08. 2009 15:24

Děkuji, za přesnou citaci ;)! To ale hraje jednoznačně v můj prospěch... No, ale s výše uvedeným prodejcem jsem skončil a telefon vždy už jen z oficiální distribuce - ušetří to minimálně spoustu nervů!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skopek  |  14. 08. 2009 14:15

HAHAHA... Muzu se zeptat, jak jste prisel na to, ze Vam telefon nevyhovuje, kdyz jste ho, jak pisete nepouzival??? Majitele mobildick znam mnoho let od nej spokojene beru a VZDY byla rozumna domluva... To, ze jste po tydnu nasel na netu stejny telefon o 180 korun levneji, vam nedava pravo delat z celkem slusneho prodejce vaseho Dvorniho Dodavatelel mobilu na vyzkouseni.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 08. 2009 14:44

Stejný telefon jsem "o 180 korun levněji" nenašel. Telefon byl prostě jiný než jsem si představoval, nezáleží na tom, co mi nevyhovovalo, důležité je, že mi prostě nevyhovoval a nebyl používaný - pouze rozbalený. Píšu svou zkušenost a píšu to tak, jak to bylo. Ze zákona jednoduše tu možnost zboží vrátit mám. Ale tento prodejce jednoduše české obchodní právo nerespektuje. A je moje věc, jestli jsem měl telefon doma 1, 2, nebo 10 dní. Jestli Vy máte s tímto obchodem dobré zkušenosti, tak dobře pro vás. Já s ním mám jen špatnou zkušenost a nikdy si od něj už nic nekoupím - a proto svou zkušenost rád sdělím i ostatním. Je na každém, jak si to vyloží a jak se zařídí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ttx  |  14. 08. 2009 15:46

A teď nám řekni, jak ti můžeme věřit, že nejsi konkurence? Btw sám ani nevíš, do kdy ten telefon můžeš koupit (prej "30 dní"), tak se nediv, že tě možná fakt prodejce poslal do pr... když ani nevíš, na co a za jakejch podmínek máš tohle právo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 08. 2009 16:02

Veškeré obchodní podmínky a zákony jsem si samozřejmě předtím zjistil. Nejsem hloupý a nebudu chodit vracet zboží, když si nejsem 100% jistý, že na to mám ze zákona právo. To, že nejsem konkurence, tady asi těžko budu dokazovat, ale popravdě je mi docela jedno, co si myslíte. Chtěl jsem jen napsat svůj názor, nemám potřebu ho někomu vnucovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
21. 05. 2011 10:47

Kdyby jste si to zjistil, tak víte, že na vrácení je 14 dnů a ne 30. Já být prodejcem a vy zamnou přijít 15tý den, tak Vás taky vyženu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondrotel  |  14. 08. 2009 11:00

Tiez by ma zaujimalo ako to je so zarukou Nokie v EU?
Uz dlhsie zijem v UK a tu sa k telefonom nedavaju ziadne zarucne listy.
Maju IMEI databazu.
Pred mesiacom som kupil na ebay nokiu n95,isiel som tam haravat SK jazyk a daako som to pokaslal.
Tak som isiel do autorizovanej opravy Nokia,kde som im ho dal ako pokazeny. Vobec sa nevyzvedovali co som s tym robil a pod. Mal som prist za dve hodiny,kde mi povedali ze oni su to neni schopny priamo tam opravit a ze to musia poslat do centraly a ze nech sa zastavim pre to o tyzden.
Prisiel som o tyzden,povedali mi ze sa moc ospraveldnuju ze to tolko trvalo a ze to neislo opravit,tak mi dali cisto novu n95!!!
To iste sa mi stalo na n97 tyzden dozadu,prisiel som do servisu a za 2 hodky to bolo spravene.
Tak sa potom pytam na co je 2 rocna zaruka v CZ a SK,ked aj tak tam pridete a poslu vas do....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CARREAUM  |  14. 08. 2009 12:18

Přesně tak, už je pomalu jedno, zda člověk koupí telefon se zárukou nebo ne. Taky jsem zakoupil nový telefon, najednou se vypl, šup s ním do servisu a servis, máte smůlu, můžete si za to sám. tak co, si radši koupím šedivku či z ebaye, ušetřím několik tisíc a vyjde to nastejno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  14. 08. 2009 12:49

Nespálil jsem se na www.sunnysoft.cz a na www.mobilhouse.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 08. 2009 10:59

Je to o volbě kupujícího, já sem nedávno kupoval SE G502, česká distribuce cca 3000, jeden eshop 2400, na telefonický dotaz přiznali že je to dovoz z německé standardní distribuce, tj. nebrandovaný, ne od operátora, záručák jejich vlastní, jsou normální plátci DPH. Doufám že vydrží.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
D  |  14. 08. 2009 10:22

Já zvažuji koupi nového mobilu,ale sám nevím kde je to nejlepší koupit.Chtěl bych Nokii z Nseries,ale oficiální ceny ve značkových obchodech jsou na mě trošku moc.Za to u maloobchodních prodejců jsou ceny často hodně příjemné.V jednu chvíli jsem chtěl kupovat na mobilky.cz Nokii N95 ,ale pak jsem se dozvěděl z více zdrojů (nemůžu potvrdit nemám s nima zkušenosti),že jsou to podvodníci.Psal jsem jim mail odkuď že mají dovezeny mobily a asi do týdne mi přišlo,že je dovážejí z Německa a že jsou určeny pro státy Evropské unie,tak nevím co si o tom myslet no.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  14. 08. 2009 10:28

Jak se říká: Nechci slevu zadarmo . Radši se podívej sem do bazaru. Dají se tu sehnat telefony jako nové, nejlépe od nějakého operátora a za zajímavé ceny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobsik  |  15. 08. 2009 14:21

ze na pohled vypada "jako novy" neznamena, ze to nemelo v ruce nejake hovado a mimoto, i elektronika ma svoji zivotnost, takze pokud dotycny mobil byl hodne vyuzivan, tak nemusi dlouho vydrzet ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keff  |  15. 08. 2009 01:39

A potřebuješ nutně nový? Tři měsíce starý, dobře udržovaný, a s rokem a třičtvrtě záruky koupíš o dost levněji, než novou šedivku, a nebudeš mít problémy s uplatněním záruky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  15. 08. 2009 02:02

Pokud se mezitím skutečně nevykoupal v pisoáru, i takové případy v bazarech bývají
Každopádně drtivá většina bazarových mobilů se díky dnešním konzumním zvyklostem spíš než za opotřebované dá s klidem prohlásit za "dobře zahořené za cenu kterou měly stát jako nové"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keni  |  14. 08. 2009 09:23

Nekde jsem cetl, ze pokud je cokoliv zakoupeno v EU a to same zbozi se prodava i u nas a tim padem musi mit zajisten servis, lze u nas bez problemu reklamovat. To same opacne, cokolv od Nas (tedy z EU) kdekoliv v EU. Muze to nekdo potvrdit? Ale ve Fr jsem pohorel i s mezinarodni zarukou na IBM. Ale to neni Evropa, to je zabozroutsko.
Dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skopkova  |  14. 08. 2009 09:40

Presne tak, treba auto z Nemecka ti tady musi vzit na zaruku, i kdyz se priprav na vyfikunface jak svina... U mobilu ti renou ze jsi zakoupil vyrobek ktery neni schvaleny pro CR, nebo ze jsi nahranim CZ porusil zarucni podminky, proste same keci, ale co s tim nadelas... Na reklamaci jedine s Glock7...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin P.  |  14. 08. 2009 10:19

Presne tak, treba auto z Nemecka ti tady musi vzit na zaruku.. .....protože pro to platítí jiné předpisy než pro elektroniku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  14. 08. 2009 14:45

Neplatí - a ohánět se ve značkovém servisu "neexistujícím homologačním papírem pro ČR" může u globálně fungujícího GSM mobilu/rádia/počítače koupeného v EU leda všivák...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  14. 08. 2009 14:48

PS: s tím Glockem je to skoro pravda - kdysi jsem musel v servisu Siemensu opravdu důrazně pohrozit rozmlácením prodejny a prohozením "reklamačního technika" výlohou, než mi po měsíci vydal "neopravitelný mobil" i bez zaplacení zlodějského poplatku 500,- (oprava mi zkratovaného odporu u displeje mi pak zabrala 5 minut)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobsik  |  15. 08. 2009 14:19

:D osobni zkusenosti jsou vzdy obohacujici :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 08. 2009 16:02

Nekteri resi svoje problemy silou, jini zase cestou prava. Verta, ze ta druha cesta je lepsi a clovek se zbytecne nemusi stresovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  15. 08. 2009 21:28

Zkuste jako prostý soukromý obyčejník "právní cestu" proti zavedenému "značkovému" servisu - obávám se že nedopadnete o moc líp než ve sporu s podvodnou právní firmou napojenou na "spolehlivé" exekutory a příslušného soudce... (tentokrát naštěstí ne z mé vlastní zkušenosti). V jistých situacích (a v naší zkorumpované zemi) bohužel okamžitá hrozba hrubou silou může být efektivnější než vágní slib informování ČOI, policie a právníka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 08. 2009 13:11

Glock7? To se zase nekdo dival na Die Hard 2 (Smrtonosna past), ze? Skoda jenom, ze je to pouze urban legend.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skopek  |  18. 08. 2009 13:47

Kdo rikal, ze tam pujdu s funkcni pistoli....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  14. 08. 2009 09:43

Vzhledem k tomu, že jsou stále výrobci třeba notebooku, kteří prodávají jen s lokální zárukou, tak to asi pravda nebude. Tomu, že musí být zajištěn servis, věřím, ale nikdo neřekl že bezplatný. Navíc ty evropské záručáky jsou nevychytané, nikdy nevíš, jestli to vydal autorizovaný prodejce či nikoliv.
Nevim jak IBM ale u Dellu platí - existuje-li ekvivalent záruky v dané zemi, pak platí. Naříklad Parts only kterou mají v USA u nás neplatí. Mám dovezený Dell napsaný na mě a servis bez problémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XxX  |  14. 08. 2009 09:43

Na to bohužel klidně můžeš zapomenout... I ČOI vede správní řízení s několika servisy, ale nic platné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Freeze  |  14. 08. 2009 10:05

Nejsem si úplně jistý. Možná napoví reakce autorizovaného servisu Nokia při uplatnění reklamace.
"Pro jaký trh je tento telefon určen?" (ptá se prodavač), "Nevím."
"Většinou to odpovídá ceně, podle IMEI to ale zjistíme, pokud je určen pro český nebo slovenský trh, tak jej opravíme, v opačném případě nezbyde než se s reklamací obrátit na prodejce." "Hm."
"Podle IMEI je určen pro Slovensko, takže jej opravíme."
Že je telefon (kupovaný od Sunnysoft) určen pro český trh jsem očekával marně, tzn. je třeba se zeptat i důvěryhodných prodejců.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin P.  |  14. 08. 2009 10:18

Ano mezinárodní záruka platí pokud se Váš prodejce k ní přihlásí.
Reklamace je ve vztahu prodejce - kupující , nikoliv výrobce - kupující.
Tedy ....cokoliv zakoupeno v EU a to same zbozi se prodava i u nas a tim padem musi mit zajisten servis... není pravda. 100%ně se to bude týkat značkokvých prodejen , ale neberte to 100%ně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CARREAUM  |  14. 08. 2009 12:16

Nevím jak prodejce, ale už na prospektech např. od mobílních telefonů Motorola je napsáno worldwide warranty, sám jsem měl fakturu z neměckého Vodafone, jen cár papíru, a autorizovaný servis v ČR mi uznal reklamaci. Sice do té problematiky moc nevidím, ale vím, že někteří výrobci mají nevím jestli smlouvu nebo ujednání, že jejich výrobky lze reklamovat po celém Světě, nebo aspoň na jednotlivých kontinentech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin P.  |  14. 08. 2009 12:25

Ne jde o to, že prodejce není tím vázán. To znamená, že prodejce pokud to neprodal a není vázán nějakou smlouvou nemusí tu věc přijmout do reklamace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 08. 2009 16:05

Taky mezinarodni zaruka resi opravdu zbozi, ne jeho reklamaci - tzn. reklamujete v servisu, nikoliv u prodejce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K  |  14. 08. 2009 09:18

Šedý dovoz = neoficiální dovoz ze zahraničí. Šedí dovozci = prodejci neoficiálně dovezených telefonů. První dvě skupiny jsou to stejné. Jejich přístup je tu lepší tu horší, ale to na věci nic nemění. Nemohou využívat značkové servisy v ČR.
Dále není pravda, že vlastní záruční list rovná se šedý dovoz. My prodáváme tuny telefonů pouze a jedině od oficiální distribuce pro ČR, ale dáváme zákazníkům vlastní záruční listy kde je lépe a jasně popsáno co s telefonem smí dělat, co ne a jak popstupovat při reklamaci. Na požádání samozřejmě vystavujeme i originální záruční listy. Při reklamaci vystavíme vždy originální záruční list, se kterým jde telefon do ofic. záručního servisu.
P.S. Nedovedu si představit, jak řeší reklamace prodejci, kteří nemají možnost využít oficiální servis v ČR. My řešíme reklamace každý den a věřte že je to s některými zákazníky peklo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marky  |  14. 08. 2009 09:45

a co jste za obchod smim-li vedet??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
exprodejce  |  16. 08. 2009 16:00

naprosto s Vámi souhlasím. Sami jsme prodávali telefony a určitě jsme nepatřili mezi nejmenší, naše nabídka byla okolo 200 modelů ve vitrínách. Oficiální česká distribuce a šedý dovoz, poměr si dovodíte sami, všechny české modely a zbytek zahraničí. Zásadně jsme dávali naše firemní záruční listy. Pro jeden jediný důvod: neúnosný přístup zákazníků. Reklamace typu: nejdou nastavit MMS (mnohokrát s vysvětlením, že operátorka na infolince mu řekla...máte vadný telefon, anebo snaha o nastavení MMS nějakého exotického operátora) ...přehrajte mi software, telefon se občas vypne...přehrajte mi software, display je příliš tmavý...četl jsem na netu, že stačí přehrát software, tak ho tedy přehrejte. A výsledkem je spokojený zákazník, který si nechal 3x přehrát sw a žádá odstoupení od smlouvy. Nechci aby to vyznělo, že tyto problémy nemohou vzniknout, jen podotýkám, že pro autorizovaný servis je nejsnadnější pokud zákazník přijde s požadavkem na přehrání sw. Relativně to nic nestojí a servis má určitou platbu od výrobce zajištěnou. 90% všech problémů s MMS jsou na straně zákazníka, počítačově zruční zákazníci přicházeli rovnou s umrtveným telefonem apod., úmyslně požkozené příslušenství...3x vadná sluchátka anebo nabíječka. Takže pokud ma prodejce svůj záruční list, taky to může jen znamenat, že chce mít reklamace pod kontrolou, a nakonec za opravu zodpovídá on a nikdo jiný. Ani výrobce, ani velkoobchod a ani žádná instituce typu ČOI. Pokud jde o přístup autorizivaných servisů, tak občas se nám (prodejci) vrátil telefon rozdělaný anebo neopravený a zákazníka pochopitelně nic nezajímá neboť ma svá práva a chce je uplatnit. V okamžiku pokud je tomu naopak tak prosí a škemrá jako malé dítě. Pokud se ptáte proč již neprodáváme telefony, odpověď je taková: trh je naprosto pokřiven jednáním operátorů, velkoobchodů a servisů a i chováním spousty zákazníků.
P.S. poměr uznaných a neuznaných reklamací byl u nás trvale 95% ku 5%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aladin  |  14. 08. 2009 09:06

Reklamoval jsem přítulce Nokii zakoupenou přímo v Nokii. Reklamace zamítnuta, porucha způsobena údajnou oxidací po vniknutí kapaliny. Mobil následně opraven v neautorizovaném servisu, vyměněn prasklý flex...servisák potvrdil, že kdyby mobil někdo předtím rozdělal, toho si všimnout musel...a mobil slouží od té doby bez poruchy další 2 roky. Takže kupujte kde chcete, slušného jednání se nedočkáte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jin  |  14. 08. 2009 09:17

To vis, ze kdyz se vyrobci ci servisu nechce ti nakuka uplne vsechno.. Ja zasadne kupuju mobily bez zaruky a opravuju si je sam Jelikoz zaruka na mobilu je uplne k h....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 08. 2009 08:57

Před skoro čtyřmi lety jsem koupil šedivku NOKIA E60 a dodnes šlape jako hodinky. Je mi jasné, že v případě reklamace bych tak spokojený asi nebyl, ale když si uvědomím, že v momentě nákupu jsem ušetřil asi 6000 Kč, oproti oficiálnímu obchodu Nokia, což byla téměř polovina celkové částky ceny telefonu, tak by i případná oprava na vlastní náklady pořád byla výhodnější.
Hlavním problémem je tedy cenový bordel v ČR, kdy se u nás elektronika a IT prodává často až za dvojnásobné ceny, než v zahraničí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  14. 08. 2009 14:39

Bohužel, je to přesně tak. Dovozce šedivek nechci nijak obhajovat (kdybych měl potřebu koupit levně, můžu si to ze zahraničí objednat sám a zpravidla ještě levnějí) - ale juchat v článku nad úrovní zdejších "značkových" servisů, to teda ani omylem. Právě u servisů Nokia/HTC/Motorola je oblíbenou odpovědí "vniknutí neznámé kapaliny", "machanické poškození" (Samsung a další radši nejmenuju protože jsem ještě pokažený nepotkal - asi mám štěstí)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ajka  |  14. 08. 2009 08:42

Chci si koupit nový mobil (zřejmě nokia 5800), ovšem nedokážu se zorientovat v nepřeberném množství prodejců... Máte někdo zkušenosti s nějakým levnějším seriózním? Chtěla jsem si ho koupit u Mobilky, ale jak vidím, není to správná volba...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skopkova  |  14. 08. 2009 09:15

V Praze doporucuji napr. Mobildick, mam od nich partu telefonu a vzdy skvela domluva

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marky  |  14. 08. 2009 09:43

to je taky sedivka: Při reklamaci zboží zakoupeného v našem e-shopu je vždy nutné toto zboží zaslat na níže uvedenou reklamační adresu.
Zboží zakoupené v našem e-shopu nelze reklamovat na žádné z našich kamenných provozoven ani osobním předáním na reklamační adrese.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joska6868  |  14. 08. 2009 09:48

Nejlépe uděláte, když koupíte telefon na některém z obchodů na tomto odkazu: forum.mobilmania.cz ...
Cena bude nepochybně větší. Jde o to, jestli chcete jít do risku a když budete mít smůlu, přijdete o víc peněz, než jaký je rozdíl mezi telefonem z dovozu a oficiální českou distribucí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip  |  14. 08. 2009 11:39

nejllepsi koupit u nas u operatora pripadne v obchodech typu Datart, Electroworld nebo pokud vyrobce ma i svuj vlastni eshop tak z neho......mobilky a dalsi mini eshopy bych vynechal!!! ta max tisicovka navic se opravdu vyplati

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xtonda  |  14. 08. 2009 13:14

U operátora jsou brandované a bývá horší dostupnost aktualizací firmware, v EW jsem zas jednou dostal telefon sice určený pro střední evropu, ale s některými papíry v maďarštině, tyhle super řetězce nejdou přes distribuční řetězce určené pro běžné maloobchodníky. každopádně je to ale lepší než šedivky, zejména od některých neseriózních firem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobsik  |  15. 08. 2009 14:18

no bejt to max tisicovka, tak by se to afakt nevyplatilo, ale kdyz je cenovej rozdil 12/8 tisic ? co mam delat ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paul  |  18. 08. 2009 07:05

No a k čemu potřebujete mobil za 10 tisíc???? K tomu aby jste z něj telefonovali a psali SMS??? , nebo aby měl foťák, MP3 a spoustu dalších věcí, které se používají jen k frajeřině, na to letí snad už jen puberťáci.Mobil za cca 2500,- u operátoraje asi rozumná volba a představu o telefonu splňuje na 100%. Protože mobil slouží mě (volám a posílám SMS, budík) a nesloužím já mobilu (ukazovat jak jsem in s mobilem za desítku).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Messiah  |  19. 08. 2009 21:43

Obavam se ze jste vedle milý paule ... To ze Vy uzivate tel pouze k volani, sms, a budiku je vas pohled na vec. ja mam v telefonu gps, mp3 prehravac v aute internet a spoustu zabavy na tydle veci muzete s telefonem za 2500 zapomenout...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xtonda  |  14. 08. 2009 13:10

Cena 7929 vyhovuje? www.x-store.cz ... - tento shop provozuje SETOS - jeden z velkých oficiálních distributorů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  14. 08. 2009 07:36

Václav Fischer doporučuje www.mobilky.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lol  |  14. 08. 2009 08:09

tak to je přesně ten ''šedý dovoz''

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomason51  |  14. 08. 2009 11:51

Tak v tomhle obchode sem si koupil nekolikmobilu.jeden za cca 1300,- Samsung. po rozbaleni sem zjistil ze konektor z nabijecky ma koncovku kterou snad pouzivaji nekde v Asii . poslal sem zpet a do 3 dnu byla ceska nabyjecka doma. Druhy telefon N95 8GB za cca 10000,- vloni. zadny cesky navod,krabice uz byla jednou rozbalena.Telefon byl v CZ,ale po nahrani new firnware jen 6 EU jazyku a samo bez CZ. Schanet licencni cislo z jine N95 urcene pro CZ byla docela pakarna a pak to hodit do telefonu jeste veci.Po mesici uz byl ale telefon zas OK. Jediny a cim sem nemel absolutne problem byla Nokia 9300i.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 08. 2009 13:09

Co vede cloveka k tomu, ze kdyz slapne s jednim obchodem vedle u nich i nadale nakupovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mára  |  18. 08. 2009 20:16

že je to u nich někdy skoro o třetinu levnější... teda hlavně u těch dražších telefonů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fru  |  16. 08. 2009 11:55

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  17. 08. 2009 19:28

Tak Václav Fišer doporučuje i esomobil. Minulý týden jsem si objednal Samsung S5230 s tím, že chci pouze oficální českou distribuci a co myslíte, že jsem dostal poštou ? Obdržel jsem jetého Samsunga a navíc na m+ě při zapnutí hlásil v polštině Witajte v sieti ERA. Psal jsem jim maila a oni měli tolik drzosti, ež mi napsali, že ta pošrabaná folie, co je na displeji je originální ochranná folie od výrobce. To je fakt vrchol. Původně jsem si to chtěl osobně převzít, abych si to překontroloval při převzetí, alel nakonec mě přesvědčily, že to nemají na skladě v PRAZE, tak že mi to pošlou z centrálného skladu (ukázalo se, žo to je nějaká pochybná prodejna v Ostravě Hradbůvce). Já blbec se nechal ukecat na zaslání poštou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  14. 08. 2009 07:32

Sprosté jednání s reklamacemi se vidí snad jen v česku! Nikde jinde si tohle nedovolí! Ostuda-ubohost!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rudiik  |  14. 08. 2009 08:30

Bohuzel se ho dopousteji i renomovani vyrobci. Pred cca 8 lety jsem si koupil v Rakousku Ericsson R320. Ze nema cestinu mi nevadilo, takze jse s tim nemel problem. Bohuzel tyto mobily trpely dost castou zavadou tykajici se nejakeho koncoveho stupne, takze mily telefon po pul roce zhasl a bylo po ptakach. Po prostudovani informaci o mezinarodni zaruce jsem ho poslal na reklamaci do autorizovaneho servisu a cekal co se bude dit. A jak asi cekate servis me poslal dop*****, ze mi to neopravi. Nastalo asi 3 mesicni dohadovani, kdy sem servis bobardoval vytahy z ceskeho i evropske ho prava, ktere se tykali reklamaci, az nakonec byli ochotni reklamaci uznat s dodanim fotokopie rakouske SIM karty. Je smutne, ze se sice kazdy vyrobce v reklamacnich podminkach kasa mezinarodni zarukou, ale jeji realne vyuziti je jen pro jedince s pevnymi nervy, znacnou vytrvalosti a taky drzosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  14. 08. 2009 07:18

"prodejem totiž pro firmu vztah se zákazníkem končí" - tohle dělají i velké firmy, např. HTC. Prodejem telefonu pro ně přestávám být zajímavý. Takže kde je ta výhoda vyšší ceny v oficiálním krámě?
"...se prodejce opravě vyhne tím, že zkonstatuje, že je mobilní telefon „vytopený“ nebo „po pádu“." - i to je běžné pro velké značkové servisy, aspoň co vím takhle z netu. Sám jsem nosil telefon do servisu většinou jenom na přehrání firmware... kdysi jsem měl v značkovém servisu Motorolu a byl to děs. Nikdy více...
V podstatě vaše rozdělení prodejců neberu. Navrhuji členění na poctivé a nepoctivé, ale o tom se nedá napsat článek :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bizon  |  14. 08. 2009 08:33

Máš pravdu, že to poslední členění (poctivý/nepoctivý) je zásadní. Ale právě to o čem se píše v článku o tom něco napovídá - nebo myslíš, že poctivý prodejce ti tu prodá telefon s anglickou nabíječkou, logem Vodafone Turecko nebo bez češtiny? Právě to je pro jakýkoli dovoz dost typický.
Navíc je jasný, že v takovým případě není šedý dovozce schopný záruky vstřícně řešit protože pokud má marži třeba 10 procent, ze který musí uhradit náklady na běh celého shopu a pak ještě záruky, musí buď dřív nebo později zkrachovat, popř. začít ojebávat zákazníky. Musel by prodat třeba 30 telefonů na jeden chybový, u kterého bude vracet peníze a poruchovost je imo vyšší. U mobilu s oficiální zárukou prodejce tohle riziko nést nemusí a nemá důvod nějakou reklamaci zamítat kvůli svému ekonomickému prospěchu. Takže spojitost mezi poctivý/nepoctivý a oficiální/šedý tu vidím. Samo to ale neříká nic o tom, jestli je pak vstřícný i servis, který na (ne)uznání reklamace už ekonomický zájem má...
Jinak dobrý rozcestník na reklamace "oficiálního zboží" je třeba tady www.mobilveci.cz/reklamace/ a dá se podle něčeho podobnýho rozeznat i přístup shopu. Pokud prodejce píše "Nikdy neposíletje zboží k nám!" nebo naopak "Vždy ho pošlete k nám!", kouká z toho problém - v prvním případě neochota cokoli řešit, v druhém je zboží dovezený šmejd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  14. 08. 2009 14:41

Kapitolou sama pro sebe jsou i zdejší "autorizované servisy" (a zdejší cenzor) - protože právě ony stojí za 90% problémů s neuznanými reklamacemi v ČR zakoupených mobilů (voda, mechanické počkození ... i u mobilu vyndaného z bedny) a s nedodržováním světové/evropské záruky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor