Lidé nechtějí 3G mobily

Diskuze čtenářů k článku

Petra  |  05. 07. 2003 19:53

Clanek sice nelze, ale ani nerika celou pravdu. Provoz site Three jsem cele jaro testovala na jihu Britanie (s telefonem NEC). Telefon neni zase tak velky a tezky, aby si jej lidi nekupovali, s techniky firem ktere se na vystavbe site 3 podileji jsem se na tom shodli bez rozdilu. Nakonec si ani nedokazu predstavit UMTS telefon ktery bude malicky - vzdyt na tom displeji clovek vidi jak toho, komu telefonuje, tak sam sebe!  Na prostoru 2x2cm ctverecni to asi dost dobre nepujde, nemylim-li se.

Souhlasim s tim, ze vystavbu site provazeji obrovske technicke problemy, napriklad Nokia na severu zeme dokazala vyrobit takovou softwarovou chybu, ktera je malem stala cely kontrakt. Siemens na jihu je na tom o neco lepe, ale vystavba probiha pomalu, coz je i diky tomu, ze British Telecom haze firme 3 klacky pod nohy v oblasti pripojeni stanic NodeB.

Nebyla jsem sice uplne spokojena s funkcnosti site, ale na druhou stranu je mi jasne, ze testovaci provoz nema byt bez chyb. Navic si myslim, ze i kdyz veci pujdou pomalu a bolestiveji nez u GSM, porad je jasne, ze UMTS patri budoucnost.

Nakonec vsichni operatori i dodavatele technologii se shodnou na tom, ze i kdyz si prejou, aby UMTS nikdy neexistovalo, uz do toho nasazeli tolik financi, ze jim nezbyva nez VAS VSECHNY PRESVEDCIT, ZE SE MYLITE.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cc  |  21. 05. 2003 17:28

Kdybych toho stihl říct 10x víc než teď ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kondik  |  21. 05. 2003 15:13

site treti generace se u nas neprosadi......vzhledem k vysokym cenam za mobil. terminaly a sluzby.........proste vetsine lidi staci obyc. hovor + sms

 

- kdo z vas je ochoten treba zaplatit za 1min. hovoru (v siti 3.generaci - UMTS) 30kc?????

- vzdyt nynejsi ceny mezi mobil. operatory (ale i v ramci jejich site) jsou nehorazne vysoke!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  21. 05. 2003 10:58

Já myslím ,že siť třetí generace mám perspektivu , ale bude se zavádět pomalu za současného využívání GSM. Narůst zakazníků nebude tak strmý jako u GSM . Jinak síť se musí vystavět a technologicky připravit ,aby fungovala perfekně a zákazníci byli spokojeni .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  21. 05. 2003 09:11

Jsem v Anglii a o viknedu jsem byl ve meste a prosel asi 6 mobilnich pbchodu. V kazdym maji ty videotelefony, jsou to NEC, jedno mensi vecko a jedno obri, spis komunikator (nebo jak to nazvat). To mensi vecko je dost velky a skaredy, protoze nema antenu, kdyz jsem videl poprve na vlastni oci vecko bez anteny, tak me proste prijde jako mrzak nebo ze je antena ulomena.

Britove jsou zvykly na to, ze kazdy rok nebo rok a pul dostanou ke svemu pausalu temer jakykoliv telefon zdarma (ted treba Panasonic 87), no a aby platili za neco co muzou dostat zadara??? to asi operator 3 (trojka) nezna brity. Proste kdyz se zeptam co rikaji na sit treti generace, tak nevi co to je, a kdyz jim reknu zeto jsou ty videotelefony, tak odpovi ze to nechcou, ze to nikdo nema a ze je to k nicemu....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  21. 05. 2003 11:04

Ty seš fakt vůl. Ty tu sděluješ svůj pocit ,ale já zase znám lidi co mají jiný pohled na věc ... nevím jaké V-čko si viděl ,ale mě se zase V bez antény hodně líbí a jsem ochoten do mobilu který podporuje 3G investovat jakmile bude fungovat 3G síť, bude telefon za rozumnou cenu ( cca do 10 000,- ) a služby budou v rozumných cenových relacích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  21. 05. 2003 11:38

To su ale vul, ze sdeluju svuj pocit......

A to, ze to tady moc lidi nechce a hlavne proc......no na to jsem se jich zeptal...

A vecko bez anteny....ja nevim, me prijde, ze neni jasny kde to otevrit a proste se me to nelibi...

Nejmensi mobil pro videotelefenii NEC, co jsem tady videl je o dost vetsi ne Panasonic GD87...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pajous  |  21. 05. 2003 09:02

Stejne tak,jako prisel cas GSM po NMT,ale zakladnim predpokladem je vyrazny pokles ceny oproti predchozi technologii (NMT vs. GSM). Vzhledem k nakladum na zavedeni techto technologii by ale bylo nasazeni nizzsi cen oproti GSM velkou ranou do velmi ziskoveho hospodareni,coz si akcionari jiste nepreji,proto v zadnem pripade nebudou tlacit na rychle zavadeni UMTS. Za 10-15 let uz budeme na GSM vzpominat jako na davnou historii,ale tezko lze cekat,ze od roku 2005 budeme mit za 2 roky vsichni UTMS. Spis dojde k jakemusi pozvolnemu prolinani,kdy budou GSM+UMTS MT a ve mestech budou rychla data,na vesnici budem volat a darovat pres GSM.

Pjs

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cc  |  21. 05. 2003 08:18

Mobil mám na volání. SMS (natož MMS a další) skoro nepoužívám, radši zavolám, než si něco přes několik SMS vysvětlíme, vyjde hovor levněji. V podstatě je to jen  na tahání peněz z naivních teenagerů, jak už někdo napsal. Kdyby 6 lets starý Dancall nebyl taková velká kráva s baterkou co nic nevydrží úplně by stačil. Tak ho nahradila Sony J6.
Až teprve paušál GPRS mě donutil si koupit S55. Jenže bohužel je to u Eurotelu nechutně pomalý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.Novak  |  21. 05. 2003 07:54

Zářivé vize pro UMTS jsem nikdy moc nechápal, zvláště, když tu bylo EDGE a potenciál GSM pásma není ještě zdaleka vyčerpán - viz. třeba úvahy o "vyšším" modulačním kódování, které by zvýšilo propustnost GSM sítě se zachováním zpětné kompatibility (u BTS by prakticky šlo jen o změnu koncového modulačního stupně a drobné úpravy firmware, zatímco u telefonů by staré telefony komunikovaly klasickou modulací a nové přístroje by mohly používat "hustější" modulaci - opět možnost použít osvědčených modelů telefonů s jen drobnou úpravou VF stupňů)

A co se MMS týče, tam mne reklama dnes a denně přesvědčuje, že to je jen šidítko pro teenagery, kteří neví, do čeho vrazit peníze. Reklamní obrázky (obličejíčky doprovázené nataženou a "za roh" mizící rukou držící mobil), kdy si jeden teenager posílá vzkazy typu "Tak co?" a odpoveď zní "Vždyť vidíš. Pruda..." jsou skvělým příkladem, na co je taková MMSka dobrá. Navíc MMSky pohřbili operátoři stejně jako WAP především cenou.

Kdyby se operátoři vykašlali na všechna ta pozlátka a soustředili se na kvalitní a stabilní hovorné a nízké ceny, SMSky téměř (nebo nejlépe ve vlastní síti úplně) gratis a GPRS datové přenosy za přijatelný paušál (zhruba tak, jak to ukázal ET - teď je ještě otázka, zda to jeho síť a hraniční brány do IP sítí ustojí)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  21. 05. 2003 16:43

Kdyby se operátoři vykašlali na všechna ta pozlátka a soustředili se na kvalitní a stabilní hovorné a nízké ceny, SMSky téměř (nebo nejlépe ve vlastní síti úplně) gratis a GPRS datové přenosy za přijatelný paušál (zhruba tak, jak to ukázal ET - teď je ještě otázka, zda to jeho síť a hraniční brány do IP sítí ustojí)

 

Rekl bych, ze tyto podminky, ac s obrovskymi vyhradami, splnuje Oskar. A jak je v p....i

Kdepak, levne ceny nikam nevedou, brzdi vyvoj a uvadeni novych sluzeb a tim padem mensi priliv novych ci dobre platicich zakazniku. Operator vlastne potrebuje socky jenom kvuli tomu, aby mohl prilakat velke firmy na vyhodne hovorne, a ti jej zivi. Jinak by jiz cesti operatori s predplacenkarema daaaaavno vymetli..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PEBE  |  21. 05. 2003 06:54

Budoucnost? Stačí se podívat na "masové" rozšíření MMS. Teď se dost uživatelů sítě GSM rozmýšlí jestli
vyměnit starý tlf. za barevný.No rozmýšlí, ona je to právě otázka financí.
Pokud bude cena za tlf. a služby vyšší než je teď u MMS, budou to mít operátoři velmi velmi obtížné přesvědčit uživatele.

PEBE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DS  |  21. 05. 2003 10:13

Jasne, penize jsou prvni.. navic bych nesrovnaval Japonsko, kde si  misto pokecu s kamosema u piva radeji poslou video nebo obrazek. Tady je zpusob zabavy trosku jiny a jen doufam, ze se k tomu Japonsku - aspon co se zabavy tyka - nikdy nepriblizime.... Vzdyt oni se bez elektroniky ani nevyser.... :) chudaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  21. 05. 2003 11:00

presne tak!
nastup wapu byl podobny.
megalomanske reklamni kampane vnucujici nam wap na kazdem kroku, snazici se nam nakukat, ze bez wapu se ani neda zit.
u eurotelu navic nestastne pojate mobiljuice tak, ze vetsina lidi ani nevi co to vlastne je...
pak prisly nehorazne vysoke ceny za wap, ktere se drzi do soucasnosti a wap se tak stava zivouci mrtvolou.
podobny osud stihl ruzne ficurky jako platby z mobilu...
dalsi tragedie byly ty mms, ktere jsou pro nasince neunosne drahe!
operatori si neuvedomuji, ze nemuzou kopirovat ceny ze zahranici a danou sluzbu uvadet zde s argumentaci, ze v zahranici jsou na obdobne vysi, ba i o neco vyssi.
jenze musi brat v potaz realnou kupni silu u nas.
navic cechackove jsou sporilkove a tak takoveto drahe sluzby s nizkou piranou hodnotou nebudou u nas v blizke budoucnosti vyuzity a masove rozsireny.
brzdicim faktorem je cena.
to same je s GPRS.
jen cena za hovory je u nas stanovena tak nejak +- rozumne.
ostatni sluzby jsou nehoraznym zpusobem predrazene!
tak at se pak ty hlavy skopovy u operatoru nedivi, ze je uzivatele tolik nevyuzivaji.
pak tvrdi ze lidi nemaji zajem o tyto sluzby.
omyl panove, maji zajem ale ne za tyto ceny!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  21. 05. 2003 13:38

mate urcite pravdu, souhlasim s tim ze mms jsou drahe, ale zastal bych se operatoru aspon v jednom ... nakup technologii je stejne drahy pro nemeckeho operatora ci pro naseho, akorat ze u nas je nizsi kupni sila... vnitrni tlak na co mozna nejrychlejsi splaceni technologii je velky, proto ty ceny..

wap mi neprijde predrazeny, pouzivate-li gprs wap, tak by to nemelo byt moc drahe (ja u tm 15 Kc/1 MB)

na druhou stranu se podivejte jaky byl a zrejme stale je zajem o takove sluzby "bez pridane hodnoty" jako jsou loga a melodie...nekolik firem ne tom velmi pekne vydelalo..a to se ze zacatku platilo i 30 Kc/kus..takze lidi ty penize nejen maji ale jsou ochotni vydat!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t29  |  21. 05. 2003 13:56

chapu, ze nakup technologii operatoru neco stoji.
zrovna tak vim, ze mnohdy operatori netvori cenu dle vynalozenych nakladu na sluzbu, ale casto se objevuje snaha vytriskat ze zakaznika maximum. Na zaklade pruzkumu trhu je pak uzivatelum snaha prodavat sluzby za co nejvyssi mozne sazby, i kdyz pro to neni nutne opodstatneny nakladovy duvod pro navratnost investice v kratkem horizontu. Mam jednoho nejmenovaneho kamarada u jednoho nejmenovaneho operatora, takze mam nejake informace...
Platite-li za GPRS wap uvadenou cenu, pak se to zda lakavou nabidkou.
Jenze to je svetla vyjimka. Ja se bavim o bezne sazbe za wap pro bezneho spotrebitele s nizsim tarifem nebo dokonce s predplacenkou a ne jako ve Vasem pripade extra GPRS tarif. Bezna cena za wap v soucasne dobe je nekde kolem 50-60 haliru, tusim.
A to je nehorazne predrazene!
Abych mohl wap alespon trochu rozumne vyuzivat, nebudu si porizovat nejaky pausal, ktery mne bude stat 200,- mesicne ci vic.
Na wap vetsina uzivatelu nechodi pravidelne a proto se jim pausal nemuze zdaleka vyplatit, ovsem chteji jit na wap cas od casu, aniz by to zbytecne melo zvruinovat jejich financni rozpocet.
Otazka log a melodii je uplne z jineho soudku.
To si nechavaji posilat pubertaci, kteri nemaji pocit o tom, jak se penize vydelavaji a jakou maji hodnotu. To bych pak mohl uvadet, za co je tato skupina obyvatelstva ochotna a schopna utracet penize - za blbosti...
Stojim si za tim, ze MMS a Wap (zrovna tak jako rada dalsich sluzeb) jsou bez opodstatneneho racionalniho duvodu (tim myslim ze cena neni a priori tlacena naklady na vybudovane technologie) postaveny nad hodnotu, za kterou je bezny uzivatel ochoten tyto sluzby spotrebovavat.
Chci napsat tolik, ze pokud neco operatori neudelaji s cenami MMS (myslim tim samozrejme razantni pokles cen ),
pak muzou v brzke dobe ocekavat opet pohrbeni za ziva u teto sluzby zrovna tak jako tomu bylo u zmineneho wapu (nez se bude schopen diky priznivejsim cenam rozsirit, bude uz pohrben plnohodnotnym mobilnim internetem...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ttt  |  21. 05. 2003 16:47

Wap lze pouzivat i na Twistu pres branu internet za tarif dat z internetu, tedy asi s 7 haleru/kb. Bud se pouzije aplikce v jave ktera umi primo zobrazovat stranky ve WML a nebo verejna wapowa brana na internetu. Nedostanete se sice na Wapove stranky T-zone, ale jinam ano.  Cena za SMS je castecne i regulacni, nebot pri 0 cene by to posilal kazdy bez rozmyslu a sit by to nevydrzela jako pri nedavnych pokusech s volanim zadarmo na Slovensku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gabriel Svoboda  |  21. 05. 2003 14:28

jen cena za hovory je u nas stanovena tak nejak +- rozumne.
ostatni sluzby jsou nehoraznym zpusobem predrazene!

Podle mě jsou v Česku všechny služby, i hovory, nehorázným způsobem předražené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  21. 05. 2003 16:07

To jste asi ještě nebyl v Polsku.
Minuta mimo špičku pětku, ve špičce tak 15-20 Kč. Tam by byl i Eurotel levný. Při tarifu za 2000 Kč vyjde minuta po vyčerpání volných minut tak na bůra kamkoliv (volná minuta tak na 7,50 Kč). U některých tarifů je zajímavé umístění špičky – 13.00-22.00.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  21. 05. 2003 16:38

dalsi tragedie byly ty mms, ktere jsou pro nasince neunosne drahe!

MMS nejsou drahé. Když u předplacenky odešlete dlouhou SMS, která se rozdělí třeba do 3 SMS, vyjde vás to takřka stejně, a to v MMS můžete odeslat podstatně víc znaků a navíc komentář a obrázek. Neřku-li třeba z roamingu, kde může být dvojitá SMS podstatně dražší než jedna MMS.


operatori si neuvedomuji, ze nemuzou kopirovat ceny ze zahranici a danou sluzbu uvadet zde s argumentaci, ze v zahranici jsou na obdobne vysi, ba i o neco vyssi.
jenze musi brat v potaz realnou kupni silu u nas.
navic cechackove jsou sporilkove a tak takoveto drahe sluzby s nizkou piranou hodnotou nebudou u nas v blizke budoucnosti vyuzity a masove rozsireny.

Ja si naopak nemyslim, ze kdyz jsou Cesi oproti svetu nevzdelani, neschopni si nejake penize vydelat a spolehaji se ve velke mire  na socialni pomoc statu, ze by meli mit vsechno levnejsi ci zadarmo. Naopak vysoke ceny, ohlasovane omezeni socialnich davek apod. donuti lidi vice a lepe pracovat. Pote jim nebudou ceny pripadat premrstene.

Kdo je vzdelany, pracovity a schopny, muze si jiz dovolit to same, jako prumerny obcan EU.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  23. 05. 2003 12:22

1 - SMS x MMS : Kdo z predplacenek posila zpravy >160 znaku (ostatne kdo je vubec posila z mobilu, kdyz existuji free-brany, ale to je OT) ? A komu to posila ? - Rozsireni MMS telefonu neni rozhodne takove, jak si jejich majitele asi mysli (zminene pubertaky s rodici "takypodnikateli" nepocitam).

2 - nevzdelani a lini cesi : ma cenu to komentovat ? Radsi ne, kazdy si udela nazor sam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor