Virtuální asistentka Aneta tuzemské banky Air Bank se před dvěma týdny dostala z webu i do mobilní aplikace My Air. V ní lze využít nejen psanou chatovou konverzaci, ale také hlasovou asistentku. Banka nyní vyhodnotila první dny jejího „provozu“.

Hlasová asistentka Aneta v aplikaci My Air, prozatím v beta verzi | Zdroj: Air Bank
Za první týden využilo služeb česky hovořící Anety 15 tisíc lidí, kteří dohromady položili 50 tisíc dotazů. Naprostá většina (85 %) konverzovala s asistentkou hlasem, zbytek preferoval psaný chat. Kromě pomoci s ovládání bankovního účtu klienta umí Aneta říct i vtip nebo nějakou zajímavost.
Ovládání hlasem je snadné. V aplikaci My Air stačí kliknout na ikonu virtuální asistentky Anety a začít mluvit. Aneta klientovi na jeho otázku odpoví jak verbálně, tak textově i s případnými odkazy do patřičné sekce aplikace či webových stránek banky.

Aneta je k dispozici 24 hodin denně 7 dní v týdnu, a klienti se tak na ni mohou obracet i v době, kdy je kontaktní centrum banky uzavřené. K dispozici je zatím pouze ve verzi aplikace My Air pro Android. Nasazení do mutace pro iOS plánuje banka v brzké době. Z celkových 600 tisíc uživatelů aplikace je poměr 2 : 1 ve prospěch Androidu.
Proč zrovna Aneta?
Že se hlasová asistentka jmenuje zrovna Aneta, má podle banky jednoduché zdůvodnění. První písmeno je stejné jako v názvu Air Bank. Zbytek jména pak odkazuje k místu, kde asistentka pracuje – internet, zkráceně net.