V USA roste popularita iPhonu 12 Pro Max. Fantasticky se po 2 letech drží i iPhone 11. Propadákem v prodejích je ovšem nejmenší iPhone 12 mini.  CIRP

V USA roste popularita iPhonu 12 Pro Max. Fantasticky se po 2 letech drží i iPhone 11. Propadákem v prodejích je ovšem nejmenší iPhone 12 mini. | CIRP

Zvýšená poptávka po nejdražším modelu zvyšuje i průměrnou nákupní cenu telefonu.  CIRP

Zvýšená poptávka po nejdražším modelu zvyšuje i průměrnou nákupní cenu telefonu. | CIRP

Lidé si ovšem v posledních letech zvykli pořizovat iPhone na delší dobu. Cca 30 % uživatelů tento kvartál měnila svůj iPhone po déle než 3 letech.  CIRP

Lidé si ovšem v posledních letech zvykli pořizovat iPhone na delší dobu. Cca 30 % uživatelů tento kvartál měnila svůj iPhone po déle než 3 letech. | CIRP

iPhone 12 a 12 mini

iPhone 12 a 12 mini

Dnes startují předprodeje iPhone 12 mini a 12 Pro Max

Dnes startují předprodeje iPhone 12 mini a 12 Pro Max

Apple iPhone 12 Pro a Pro Max

Apple iPhone 12 Pro a Pro Max

Zvýšená poptávka po nejdražším modelu zvyšuje i průměrnou nákupní cenu telefonu.  CIRP
Lidé si ovšem v posledních letech zvykli pořizovat iPhone na delší dobu. Cca 30 % uživatelů tento kvartál měnila svůj iPhone po déle než 3 letech.  CIRP
iPhone 12 a 12 mini
Dnes startují předprodeje iPhone 12 mini a 12 Pro Max
6
Fotogalerie

Lidé si zvykli kupovat nejdražší iPhony. Telefony už ale tak často nemění

Agentura CIRP vydala analýzu týkající se prodeje iPhonů. Vychází sice z dat z USA, nicméně i tak ukazuje zajímavé statistiky a hlavně nám dává nahlédnout na výkonnost prodejů jednotlivých modelů. Jak se ukazuje, zákazníci si zvykají nakupovat dražší iPhony. Zatímco v 2. kvartálu 2020 měly drtivou převahu v prodejích iPhone 11 a iPhone SE, letos se uživatelé přeorientovali na nejdražší iPhone 12 Pro Max.

Ten spolu s předloňským iPhonem 11 drží každý 23% podíl ze všech prodaných modelů v USA. Velmi populární je také iPhone 12 s cca 20% podílem. Znovu se ovšem potvrzuje relativní neúspěch nejmenšího modelu 12 mini, který představuje pouze 5 % prodejů. To je pro srovnání stejně jako v případě 3 roky starého iPhonu XR.

Se změnou preferencí se však zvedla i průměrná nákupní cena iPhonu u amerického zákazníka, která se meziročně zvýšila z 800 na 869 dolarů. Situace může být podobná i na dalších vyspělých trzích, například v Evropě. Nedávná analýza od CounterPoint ukázala globálně zvýšenou poptávku po nejdražším modelu 12 Pro Max, což muselo zvýšit i průměrnou nákupní cenu jinde ve světě.

S tím, že jsou uživatelé ochotni za iPhone více zaplatit, ale souvisí i to, že telefony používají delší dobu. S každým rokem totiž klesá počet lidí, kteří koupený model vlastní méně než 3 roky. Naopak přibylo lidí, kteří minulý kvartál měnili svůj iPhone po více než 3 letech, což je dáno hlavně prodlouženou softwarovou podporou. Takových lidí je v USA aktuálně kolem 30 %. Paradoxně nejstabilnější skupinou jsou zákazníci, kteří iPhone mění každý rok (8 až 10 %). 

Takto jsme rozpitvali iPhone:

Zdroj: CIRP

Určitě si přečtěte

Články odjinud