Lidé si začínají zvykat na dražší smartphony a čím dál méně se ostýchají si za ně připlatit. To vyplývá z nové statistiky agentury Counterpoint Research, která dlouhodobě a detailně sleduje prodeje nejen chytrých telefonů. Nová statistika se týká prodejů prémiových smartphonů. Za prémiové přitom firma považuje zařízení s cenou nad 400 dolarů, to s připočtením daně u nás odpovídá telefonům od 11 tisíc Kč.

Nejlépe s prodejem prémiových smartphonů daří Applu.
Jak už bylo zmíněno, zájem o prémiové telefony mezi zákazníky roste. V roce 2021 to bylo konkrétně o 7 % více, než o rok dříve. Celkově tak prémiové telefony tvořily 27 % všech prodaných telefonů, což je výrazně více než v minulosti.Největší podíl na tomto růstu měl zejména Apple který si z prodejů všech prémiových telefonů ukrojil 60 %, tedy ještě o 5 % více než v roce 2020, což bylo způsobeno úspěchem iPhonů 12 a 13 s 5G.
Vysokých 17 % si drží také Samsung, kterému prodeje dražších telefonů táhly hlavně modely řady Galaxy S21 a také skládačky Z Fold3 a Z Flip3. Vidět je však i to, že úspěch začínají mít i prémiové telefony asijských výrobců, které úspěšně převzaly podíl po ustupujícím Huawei, které zůstalo na 6 %. V prodeji dražších telefonů se tak dařilo například Xiaomi, které už se do statistiky zapsalo 5 % ze všech prodaných prémiových smartphonů. Svůj podíl zvýšilo také Oppo a Vivo.
Nejprodávanější značky dražších telefonů se však liší dle regionu. Jedinou stálicí je na všech trzích Apple na prvním místě. Druhý nejsilnější je na většině trzích Samsung, s výjimkou Číny, kde se nedostal ani do první pětky. V mnoha regionech je také velmi silný OnePlus a v Severní Americe se daří i Googlu a Motorole. V každém případě je trend jasný. Lidé jsou ochotni platit za telefon více a už se rozhodně nebojí připlatit i u mnoha značek i mimo ty nejsilnější hráče na trhu.
Samsung Galaxy S22 Ultra: