Loni jsme psali a volali více. Operátoři inkasovali méně

Diskuze čtenářů k článku

hkl  |  04. 08. 2010 09:28

Tohle ale není o MINUTÁCH, ale je to především o penězích. Operátor prostě chce od každé aktivní SIM určitý příjem a je mu jedno jestli za něj provoláte 1 minutu, 10 minut nebo 10 000 minut!
Důvod proč jsou ceny tak nasolené je ten, že Češi jsou chorobní šetřílci a jsou schopní si kvůli koruně nechat ne jen koleno vrtat, ale doslova urvat obě nohy. Kdyby operátor dal v ČR účtování 1+1, cenu volání 1Kč/minuta a SMS za 0,1Kč, tak v ten moment provolává celý národ nějakých 30Kč měsíčně, což pokryje tak náklady na vytištění a poslání faktury
ARPU naše a zahraniční je téměř stejné - jenže v zahraničí si operátor může dovolit snížit ceny, protože má jistotu zachování příjmů, lidé začnou být uvolněnější a provolají více minut a využijí více služeb. V ČR snížení ceny většinou znamená pouze snížení přijmu.
Já si na ceny rozhodně stěžovat nemůžu. Mám od operátora pevnou linku, Internet, mobil s neomezeným voláním, mobilní Internet a cena za všechno je hodně dobrá.
Samozřejmě, kdybych měl jednu předplacenou kartu a jinak nic, tak mám volání tak za 7kč, to je logické
--
Ono to tak ale funguje i jinde - například když jde gurmán do nějaké dobré restaurace, například Ambiente v Praze, tak zaplatí cca 600,- Kč a může se doslova UŽRAT steakama z grilu a nevím čím vším a může tam žrát jak prokoplej třeba 10 hodin. Takže jeden steak ho klidně vyjde třeba jen na 30Kč.
Naproti tomu, pokud si někdo chce dát steak v průměrné restauraci jenom na oběd a chce jít rychle pryč, tak zaplatí za kus minimálně 200,- Kč.
--
Zajímavé, že u žrádla to lidi chápou, u telekomunikačních služeb, na které si "nemohou sáhnout nebo je sežrat" DD už ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ubu  |  04. 08. 2010 12:26

Nechci porovnávat jídlo (a jeho odpornou formu přežírání) s potřebou zavolat si jednou za den. Pravda, volat nemusím, ale na jídlo mi stačí denně bochník chleba za 15,- Kč. Asi je to jiná liga.
V roce 1998 se dalo předvídat, že nenažraný monopol neustojí svoji aroganci a přijde o svoji vůdčí pozici, byť tehdy přeplácení manažéři hovořili jinak. Podobně v dnešní době porovnání cen kteréhokoli operátora v ČR a v zahraničí naznačuje neudržitelnost stavu na našem (specifickém) trhu. Neočekávám levnější služby, ale koňský handl formou bonusů tj. zaplať si a my Tě budeme hýčkat. V podstatě trh zaplaví družstva či týmy (dnes známé jako šedí operátoři) s množstevními výhodami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Renata  |  03. 08. 2010 18:47

No hlavně mě pobavilo jak řekli, že snížení tržeb je díky KONKURENCI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  04. 08. 2010 02:19

A né snad? Je to díky konkurenci u zákazníků v korporátním sektoru. Tu volají za ceny daleko nižší, než jsou ty průměrné uvedené v článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ubu  |  03. 08. 2010 12:34

Spočítané je to správně. Mně by zajímalo, proč musím platit za 60 až 70 minut za měsíc stejně co se platí za "neomezené" volání? Porovnejte si předplacenou kartu s tarifem za 299,9999 s voláním a SMS až na 5 čísel zdarma. Tam si matematik smlsne. Najednou stoupne počet provolaných minut a sníží se jejich cena. A jsou mezi námi tací. Proč by jinak nejmenovaný operátor dával limit 10.000 minut na jedno číslo měsíčně?
Takže obecně nyní platí trend, že účet je v řádu stokorun a zákazníku plať, ať voláš (to jsou ty tisíce minut, které zvedají průměr) či nevoláš (příklad je předplacená služba při 60i minutách měsíčně za podobnou sumu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oggy  |  03. 08. 2010 10:38

Tady by vsichni chteli vsechno zadarmo. A i kdyby to bylo zadarmo, tak budou nadavat, ze je zase neco spatne. Lidi, vratte se na zem. Kdyz jezdite autobusem, taky nadavate, ze za to musite platit tolik, kolik stoji jizdenka? Kdyz jdete do obchodu, taky musite za zbozi zaplatit....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sasakr  |  03. 08. 2010 10:56

Tady někomu vadí, že musí platit? Tady vadí maximálně to, že se musí platit za to, co nedostanu (tarifikace 60+60) a za to, že jsou zde vyšší ceny než v zahraničí.
Jinak 14mld minut? To je přes 3 a půl minuty denně na hlavu, kam to furt voláte? Tolik já nedám za měsíc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 08. 2010 10:57

Nikdo nechce nic zadarmo, ale porovnejte co nabízí např.Vodafone okolo nás za necelou tisícikorunu. ( 1200 volných minut, neomezené sms + data ). Myslím, že slušnost by byla se alespoň přiblížit. A nemám pocit, že jsme specifický trh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Benx  |  03. 08. 2010 09:19

Náklady na volání lze optimalizovat účinněji, než jsem čekal. Mně se osvědčilo přejít z paušálu na předplacenku, zrušit všechny balíčky a “zvýhodnění”, z domu/kanclu volat přes předplacenou pevnou linku a do mobilu zadat VoIP účet. Mobilní operátor má důvod k pláči. No, neměl si mě naštvat účtem za data v zahraničí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vandalf  |  03. 08. 2010 22:00

Já volám přes svého VoIP operátora na mobily za 1,94 Kč za minutu a ještě ke všemu účtují po sekundě od první sekundy. Na mobilu mám nejlevnější tarif a většinu hovorů vyřizuju přes WiFi - VoIP v kanclu a doma. Nokia má perfektně vyřešeného SIP klienta, jakmile jsem ve známe WiFi síti, mobil se automaticky připojí na VoIP a přednostně volá "VoIPem" přímo z telefonního seznamu mobilu. Nepoznám rozdíl v kvalitě hlasu ani komfortu volání, ale poznám rozdíl na provoláne částce. Rozdíl je opravdu velký opropti mému původnímu tarifu u Tmobile, kdy jsem měl účty měsíčně cca 1500 Kč, teď mám cca 250 Kč na mobilu u Tmobile a 200 Kč útratu na VoIP Mikrotech.
Kdyby to někoho zajímalo více info o tomto VoIP je na http://voip.mikrotech.cz...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kisch  |  04. 08. 2010 09:59

Jednoznačně souhlasím. Též používám Mikrotech. Ještě mám IPVOX, má levnější některé zahraniční volání. Dceři do USA za cca 30 halířů za minutu na pevnou i mobil je paráda. Doma pevný VOIP telefon a v Nokii VOIP číslo a vzájemné volání za 0,-.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  03. 08. 2010 07:20

Nádherná manipulace, obzvlášť to: Cena za minutu volání v posledních letech klesá... Zkuste to říct málo volajícím, oni vám řeknou, jak to ve skutečnosti je. Máme čím dál tím komplikovanější tarify, které se snaží ze zákazníků vyrazit co nejvíce peněz.
Situaci do statistiky pak zachraňují hodně volající s drahými neomezenými paušály a zákazníci, kteří už skoro odešli, ale zůstali díky retenční nabídce, kterou ale nikde v ceníku nenajdete. Inu, stará pravda říká, že statistika je jeden ze druhů lži.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
S55  |  03. 08. 2010 08:22

Stačí se podívat na prům.cenu minuty hovoru. Kdo ji má?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor