Luxusní MP3 přehrávač od Sony Ericssonu (krátká recenze)

Otestovali jsme další zajímavý kousek příslušenství. Tentokrát se blíže podíváme na luxusní sadu handsfree HBM-30, jeden z nejdražších kousků značkového příslušenství, které u nás můžete koupit. Odpovídá kvalita ceně?

Sony Ericsson HBM-30 patří do nové generace zařízení kombinující handsfree a přehrávače hudebních souborů MP3, které podporuje technologii Bluetooth. Přístroj charakterizují poměrně malé rozměry i hmotnost a najdete na něm až nezvykle mnoho tlačítek. V přední části jsou klávesy pro korekci hlasitosti a zahájení nebo ukončení hovoru, prostor mezi nimi vyplňuje kolečko, jehož pomocí lze ovládat hudební přehrávač. Pod těmito klávesami najdete ještě další tlačítka pro vstup do menu a potvrzování voleb.

Hudební pohodlí

Díky tomu, že nechybí žádné důležité ovládací tlačítko, nejste při přehrávání hudby ošizeni o žádnou z obvyklých funkcí, které najdete i u většiny jiných MP3 přehrávačů - můžete tedy např. přeskakovat mezi jednotlivými skladbami i částmi písně, pozastavovat přehrávání apod. Hudební soubory je možné ukládat na 64 MB paměťovou kartu Memory Stisk Duo, na niž vejde přibližně hodinka empétrojek v kvalitě CD, tedy s „hudebním tokem“ minimálně 128 kb/s. Pochopitelně můžete dokupovat další paměťové karty. Slot pro paměťové karty najdete na levém boku přístroje.

Modernímu přehrávači by už neměl chybět informativní displej. HBM-30 nabízí displej netradičně umístěný na tenké horní hraně přístroje. V průběhu práce s hudebními soubory na něm uvidíte informace o písni, která právě hraje – její název a interpreta, a dále aktuální nastavení hlasitosti; v případě příchozího hovoru se zase zobrazí číslo volajícího. Jestliže vám při poslouchání hudby někdo zavolá, její přehrávání se přeruší a automaticky se obnoví po skončení hovoru.

Kam s mikrofonem?

U většiny obyčejných handsfree bývá zvykem, že mikrofon je integrován na kabelu vedoucím od mobilního telefonu tak, aby byl co nejblíže úst, v případě bezdrátových Bluetooth handsfree je zase mikrofon zasazen přímo do těla sluchátka, které se uchycuje za ucho. Sada Sony Ericsson HBM-30 ale žádný kabel k propojení s telefonem nemá, na obyčejná stereofonní sluchátka už se mikrofon také nevešel, takže jediné řešení bylo integrovat jej přímo do těla přístroje, konkrétně mezi tlačítka pro zvyšování hlasitosti a zahájení hovoru.

Takové řešení je ale dost limitující – přehrávač je nutné upevnit nejníže na kapsu od košile, protože pokud byste jej připevnili dále, mikrofon by začal výrazněji zkreslovat a navíc museli byste nepřirozeně zvyšovat hlas. Z tohoto důvodu Sony Ericsson dodává k HBM-30 jen velmi krátký kabel pro připojení sluchátek k tělu přístroje, aby uživatele nelákalo umístit přehrávač třeba až do kapsy u kalhot, kde by byl pro telefonování už nepoužitelný. Hlasitost sluchátek je dostačující, čistota zvuku příkladná.

Povídá, přehrává, nahrává

Sony Ericsson HBM-30 je možné používat klidně jen jako přehrávač hudby, pokud jej však chcete využívat i jako Bluetooth handsfee, je nutné jej nejprve spárovat s mobilem. Spárování zařízení s Bluetooth mobilem probíhá bez problému. Kromě přehrávání hudby a používání při hovoru můžete s HBM-30 také nahrávat záznam zvuku.

V základním balení najdete mimo už vyjmenovaných částí ještě propojovací kablík s 3,5 mm Jackem, náhradní šroubek od krytu baterie, semišový pytlík pro ochranu při přenášení přístroje, sponu pro připevnění přehrávače na oblečení a poutko.

Hudební handsfree podporující bezdrátové přenosy Bluetooth je velmi nadstandardní a luxusní záležitost, určená pouze pro velmi úzkou skupinu uživatelů a věrných příznivců značky Sony Ericsson. Nelze se tedy příliš divit vysoké ceně – u GSMobilu (www.gsmobil.com), který nám Sony Ericsson HBM-30 zapůjčil na recenzi, jej můžete koupit za 9 588 Kč.

Otázka do diskuze: Koupili byste si podobný přístroj nebo je to zbytečnost?

Ve zkratce

Bluetooth MP3 Player a handsfree Sony Ericsson HBM-30