Máte se bát koupit nebo používat mobil značky Huawei?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 63

Názory k článku

27. 12. 2018 16:26

Zaujimalo by ma preco sa ohladom tohto vzdy hovori len o Huawei. Pokial to je cele zalozene na tom ze Huawei ako cinska firma podlieha cinskej legislative podla ktorej je povinna uchovavat a vydat cinskej vlade informacie (vratane informacii o uzivateloch) kedykolvek si tieto informacie cinska vlada vyziada, podliehaju predsa tejto legislative uplne vsetky cinske firmy. Nerozumiem potom preco sa hovori len o Huawei a nie aj o ostatnych cinskych firmach ako Xiaomi, Lenovo (+ Motorola), BKK (OnePlus, Vivo, Oppo), ZTE (Nubia), ktore predsa podliehaju uplne rovnakej legislative ako Huawei, tak ze ma na ne cinska vlada uplne rovnaky dosah.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 12. 2018 07:10

Spy riziko se samo skrývá v každém zařízení zapojeném v / připojeném k prakticky jakékoli komunikační síti.
U těch s vlastním SoC výrobce dvojnásob, neb chce-li šmírovat, není pak závislý jen na mnohem snadněji odhalitelném "tuningu" sw.
Vlastní SoC má (v tomto ohledu bohužel) většina mobilů koncernu Huawei...
...z pohledu min. USA + NATO jsou tedy potenciálně špionážně nebezpečnější, než přístroje pocházející ze stejné země ale na bázi SoC US Qualcommu. U SoC korejského Samsungu a mnohem více tchajwanského Mediateku jde o to, kdo reálně drží jejich opratě - na každý pád Samsung dodává do USA valnou většinu mobilů s Qualcommy ;) U čínských producentů SoC typu Spreadtrum & spol. netřeba myslím řešit jaké vyšší moci bez pardonu podléhají :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 12. 2018 22:17

Kdo tu šmiruje jsou samotní Amíci. A Google je jasná jednička.Amikum teče do bot a používají zákeřné metody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
23. 12. 2018 18:18

Chtělo by to postavit 5G nějakou českou telekomunikační firmou.
Máme přece dost profesionálních IT expertů. Nakonec to asi stějně budu muset udělat já. -_- Takže já jdu založit firmu, jdu si říct Babišovi o zakázku a z těch prachů zaměstnám ty IT experty, co to postaví a bude klid. A nebudeme se tady dohadovat, jestli Čína, USA, nebo marťani nás tady neodposlouchávají. Tečka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 12. 2018 14:14

Na tyto otázky by měl odpovídat expert v oboru bezpečnosti - rozhodně ne dva uplacení pisálci, z nichž má jeden hodinky od Huaweie..Nevěřím ničemu od Huaweie. A pokud má někdo v mobilu svá data + další účty propojené s "Huawei Cloud", tak rozhodně nevěřím, že to je bezpečné.
Teď je situace ještě pro Huawei + operátory příznivá, dokud tomu šéfuje Bureš + Bumbál. Ale až bude na hradě a ve vládě sedět konečně někdo normální, tak všem dojde humor.
Operátoři by měli ve vlastním zájmu modernizovat sítě a v budoucnu budovat 5G na evropských komponentech + vysílačích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 12. 2018 13:16

Ten notebook s těmi nálepkami vypadá vážně cool. K obsahu a projevu netřeba přidávat další komentář

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 12. 2018 13:09

Je to vše jen bublina, ono když se na to podíváte s chladnou hlavou tak lepší reklamu si Huawei nemohlo přát... Západním zemím ujíždí vlak a tak škodí kde se dá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  23. 12. 2018 12:29

Filip "Specifický Trh" Kůžel opět nezklamal - jako kdyby ke mně mluvil Jirka Grund v mikině Operátoři mu řekli, že mají všechny systémy 100% pod kontrolou? Už jenom to je vidět jak kecají blbosti. Žádný IT odborník tohle nikdy nemůže říct. Můžete eliminovat rizika, můžete mít hodně věcí monitorovaných, ale ne 100%.Nakonec jak je tedy možné, že z těch jejich 100% systémů jde ukrást údaje o milionů zákazníků a NEVŠIMNOU SI TOHO?
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/t-mobile-dostal... ... Protože na celou kauzu je upozornil až ten, komu byla data nabídnuta k prodeji. Sám operátor si toho nijak nevšiml a kdyby kupující zároveň s operátorem nespolupracoval, tak se to ani neví.Osobně si myslím, že těch kupujících bylo, samozřejmě, víc akorát ani zloděj dat ani operátor nemají zájem na tom se k tomu přiznávat.Co se týče Huawei, tak nejen, že dodává síťové prvky, ale zajišťuje také operátorům i SPRÁVU SÍTĚ. Zde je například inzerát na práci u Huawei:
https://huawei.jobs.cz/detail/...
"Odpovědnost za provoz přidělených uzlových přenosových bodů telekomunikačních sítí mobilních operátorů"
"V České republice působí Huawei od roku 2004 a za tu dobu se stala klíčovým partnerem operátorů T-Mobile i Vodafone v oblastech mobilní infrastruktury, širokopásmových optických i přístupových sítí, inteligentních sítí nové generace i profesionálních služeb včetně outsourcingu PROVOZU SÍTĚ."Takže jakým způsobem si operátor může ověřit, že provoz sítě není zneužíván?
Předpokládám, že ověření probíhá takto:
Operátor: "Jak nám spravujete tu mobilní síť, můžete nám ověřit jestli nám ji taky nezneužíváte?"
Huawei: "Jasně... Počkejte... Jo, už to tady vidím - tak ne, všechno je 100% zabezpečeno. Pošleme Vám fakturu za audit."
Operátor: "Super!! Tak teď můžeme říct Kůželovi, že máme vše 100% pod kontrolou..."
Dálší důvod proč nepoužívat a nekupovat ani mobily Huawei je také i morální hledisko. Například jen málokdo, kdyby nebyla soudně zrušená a manageři odsouzení v Norimberském procesu, by byl ochotný nakupovat od IG Farben, protože on si přece nekupuje nic od té zlé divize, které pomohla udělat genocidu, on si kupuje od divize, která vyrábí jenom barvy a ta blankytná na plůtek u chatičky je zkrátka nááádherná!Jestliže je nějaká firma nebezpečná pro síťové prvky, prokazatelně se dopustila špionáže v jiných státech a porušuje bezpečnostní embargo s Íránem, který celé dny jen dumá nad tím jak by získal a použil proti NATO jaderné zbraně, tak takovou firmu přece nebudu podporovat tím, že u ní budu nakupovat - cokoliv - ať už mobil nebo třeba jenom kryt.Důkazy o špionáži Huawei zde:
https://www.info.cz/svet/cinane-venovali-afri... ...
https://www.lupa.cz/aktuality/cinane-pet-let-... ... Pravda je taková, že vyměnit Huawei by pro operátory skutečně znamenalo prakticky postavit síť znovu, stálo by to miliardy a miliardy, museli by navíc ukončit outsourcing a najmout mnoho zaměstnanců. Respektive ani ne nových zaměstnanců, protože ti by se dostatečně rychle nazaškolili, museli by hrabat špendlíčkem a prosit u bývalých zaměstnanců a upřímně nevím, jako bývalý zaměstnanec operátora, za kolik bych se vrátil do takové firmy a jestli vůbec, ale museli by značně změnit přístup a zaplatit opravdovou HERDU - takže i tohle by bylo drahé.
Asi by to bylo tak drahé, že by operátoři v roce, kdy by ke změně došlo, zkrátka nemohli nic poslat svým mezinárodním matičkám.Proto se tomu operátoři brání a budou bránit. Další věcí taky je, že pro MobilManii jsou operátoři významným inzerentem a tak si je nechce rozházet a o některých věcech se tady zkrátka mluvit nemůže, protože "koho chleba jíš, toho píseň zpívej".Myslím, že tohle je i hlavní důvod proč špináž Huawei v Africké unii nestála redaktorům za pozornost. Asi těžko by se jim totiž vysvětlovalo, že v Africe Huawei sice šmíroval roky jedna báseň, ale v Česku by si to určitě nedovolil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2018 11:08

Je třeba si uvědomit, že šmírujou všichni, od souseda počínaje přes různé instituce až po státní aparát, takže je víc než pravděpodobné, že každý výrobce mobilů a každá aplikace toto dělá také, proč nevyužít možnosti, že..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 12. 2018 10:12

Pan Láska, ač jsem to nečekal používal naprosto věcný, logický a správný argumenty. Ten druhý se kroutil jako had😀

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 12. 2018 09:10

Celá tahle aféra slouží jenom na poškození konurece při výstavbě 5G sítí.
Tady bohužel západní firmy zaspal, tak to zkouší alespoň přes pomluvy.
Všem těm tvrzením dosud chybí jediný důkaz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2018 08:26

Telefonů Huawei se nemusíme bát stejně jako telefonů ostatních výrobců.V dnešní době o všech lidech ví Orwell všechno, a to jak místní tak mezinárodní. V době elektronické komunikace a všudy přítomných kamer je tato polemika směšná.Ty obvinění jsou zčásti motivované byznysem a zčásti politický. Přikládám aktivity NSA 😀https://www.narodninoviny.cz/nyt-americane-se-snazi-ji... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  23. 12. 2018 07:31

To není o obávách, jestli konkrétní model či značka má schopnosti posloužit nějaké zpravodajské činnosti.Takové schopnosti má každý telefon s Androidem a po úpravách i s iOS.Tohle všechno je o tom, jestli svěřit strategické technologie státu do rukou firmy ovládané totalitním režimem.Účelové překrucovaní redaktory MM jasně ukazuje za kterou "stranu" kopou.Rozhodně ne za tu Českou!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 12. 2018 00:17

Spise nez telefonu Huawei se bojim toho, kam vsude vleze americka NSA a co vsechno dela bez jakekoliv kontroly
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/guardian-nsa-sm... ...
https://technet.idnes.cz/nsa-fbi-sledovani-prism-u... ...
Krasna ukazka dokonaleho AMERICKEHO smirovani je tohle
https://youtu.be/Uizy-9okMFM...
Tak o cem se to vlastne ted svet bavi?
Z hnusneho cinskeho komunismu se mi chce zvracet, ale co se tyce smirovani, tak radeji at americane drzi hubu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor