Memobox: má hlasová schránka Telecomu smysl?

Diskuze čtenářů k článku

Kochi  |  19. 02. 2002 10:05

To je jako pritel u CT. Je sice ZADARMO u Standard, ale je to jenom PROMO akce. Od zari (nevi to jeste presne) za to budou chtit 29Kc. Levne? A kolik musite provolat (na 3 cisla), aby se mu vratilo (alespon) tech 29Kc? 290Kc mimo spicku nebo 193Kc ve spicce. A to jenom na 3 zvolena cisla. Nevyplatil by se uz vyssi tarif s levnejsim volanim a bez PriTele?

Proste sluzba ne pro zakazniky, ale pro oblbnuti lidi a pro zisk CT!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Quest  |  18. 02. 2002 12:54

Memobox je pomerne zajimava vec. Pouzivam Memobox Basic Plus - vlastnosti jsem si nastavil tak, ze volajici se k memoboxu vubec nedostane, i kdyz mam obsazeno a i kdyz je trpelivy, a vyznani delsi dobu. Tak si asi rikate, k cemu ten Memobox potom mam, he?

Odpoved je jednoducha - k posilani hlasovek. To umoznuje prave to kouzelne slovicko "Plus" v nezvu schranky. Na jakykoli jiny memobox muzu poslat hlasovou zpravu. Prijemce si ji pak klasicky vyslechne. Vyhoda? VSECHNO JE ZADARMO! Takze tohle docela dobre muze nahradit SMSky, pokud jsou oba komunikujici doma u pevne linky. V kombinaci s Memobox E-mail, ktery mi na mobil posle oznameni kdykoli, kdyz mi nekdo "zahlasuje" - posle hlasovku - je to fajn sluzbicka, se kterou jsem spokojen.

Ale jinak nesnasim mailboxy, takze jako hlasovou schranku ji nepouzivam, coz se mi zda celkem rozumny.    

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Norník  |  18. 02. 2002 11:22

Tedy, přiznám se, jsem pouhý bývalý učitel přírodopisu a chemie, ale mám takový velice neblahý pocit, že čislo může být jednotné nebo množné, popř. pomnožné či hromadné. Minulý může být tak leda SLOVESNÝ ČAS.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Soňa  |  18. 02. 2002 09:03

Kromě už zmíněného krátkého intervalu mi u Memoboxu čím dál víc vadí další věc. Telecom do něj nahrává nevyžádané nabídky svých služeb, takže se mi už několikrát stalo, že než jsem se dopracovala až k tomu, abych zjistila, jestli mám ve schránce nějaké vzkazy, musela jsem si vyslechnout litanii o tom, jaké další skvělé služby za nesmírně výhodné ceny pro nás náš jedinečný Telecom připravil. Zkoušela jsem to nějak vypnout, zrušit...marně. Prostě napřed jsem si musela vyslechnout kecy, které mě naprosto nezajímaly a teprve potom jsem měla šanci použít Memobox k tomu, k čemu doopravdy má sloužit: k vyzvednutí vzkazů. Takže už se poohlížím po pěkném telefonním přístroji se záznamníkem, abych mohla Telecomu jeho aparát vrátit a nemusela používat Memobox. Ono se to nakonec může hodit i pro případ, že by od léta přece jen bylo možné získat pevnou linku od jiného operátora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondrej  |  17. 02. 2002 23:11

...kdy mi ráno volali z Telecomu, zda si nechci nechat zdarma aktivovat digitální schránku, Memobox. ...... to abych nemusel vysvětlovat, proč ji nechci.

Musite byt malinko prubojnejsi Proste "ne, nashle". Dost na tom, ze si cloveka dovoli otravovat svym volanim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  18. 02. 2002 21:00

Přiznám se, že v tu chvíli jsem si říkal "no co, tak tu zkusím, nic za to nedám"  - a vydrželo mi to rok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrJanatka  |  17. 02. 2002 20:48


Schránka je opravdu dobrý kšeft pro operátory, ale musí existovat lidi, kteří si tu schránku nevypnou a nechají operátory vydělávat. Já jím říkám schránkaři a když na mě někde promluví schránka tak na just vždy něco namluvím, aby si to museli vyzvednou. Třeba jim to jednou dojde a tu schránku si vypnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maty  |  18. 02. 2002 08:37

Souhlas. Taky vždycky zanecham vzkaz (chvilku ticha). Když už to platim, ať s tím má volaný trošku práce. Někdy to (možná) zabere a schránku si vypne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  18. 02. 2002 15:22

No, ja tam ty vzkazy nechavam uz jen proto, ze kdyz uz mam za to zaplatit, tak at aspon vyridim, co jsem chtel vyridit. A jestli ten druhy zaplati za vyzvednuti vzkazu - to je ciste jen jeho vec. Kdyz uz mi to nauctuje penize tak byl byl magor kdybych to polozil a nic nevyridil - ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel p.  |  17. 02. 2002 11:44

hlasovka je na 2 věci a fšichni by si jí měli vypnout.. akorat tomu zmutovanymu druhu rozmazlenejch podnikatelu a politiku bych to povolil.. tem stejne normalni lidi nevolaj a navic e.t. a vopar.. platit za vybírání vzkazů.. no to snad nemyslí vážně.. mě se někdo nedovolá a já za to eště budu platit.. to určitě.. hlasovka je na 2 věci a ta na pevnej lajně jakbysmet!! Tečka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Teleman  |  17. 02. 2002 02:20




Myslím, že by bylo nanejvýš slušné, aby mobil (nebo dnes i pevná linka) upozornil, že hovor bude přesměrován! Konec konců tím, že hovor bude přesměrován, tak se vlastně nedovolám tam, kam jsem chtěl!!! U přesměrováni bych dokonce dával podmínku, aby ta "plechová huba" sdělila i číslo, na které budu přesměrován (abych třeba zvolil levnějšího operátora pro dané volání), abych si mohl svobodně a zadarmo vybrat, zda s přesměrováním souhlasím.


Memobox má jedno velké omezení, pro které ho též považuji za zlodějnu:

Jsem invalida na vozíku a někdy déle trvá, než se k telefonu dostanu. Bohužel u Memoboxu nelze uživatelsky měnit zapnutí a vypnutí!! Ale operátor ani neumí nastavit dobu, po jaké se přesměrování na memobox provede!! Je nastavená doba, která vyhovuje Telecomu, ne zákazníkovi.

V tomto směru je "zlatý" záznamník (přístroj), u kterého si tyto dva parametry (zapnutí i dobu) mohu nastavit sám. Nakonec i ta výhoda (používám ji zejména večer), nechat hovor zvednout záznamníkem a podle důležitosti tento hovor ihned převzít nebo nechat "uležet".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
korbel.jaroslav  |  16. 02. 2002 19:38

memobox je vyborny,hovor nespadne do schranky,pokud si aktivujete memobox komfort plu nebo jine,operator vam jiste poradi,a pak aktivjte i cekajici hovor,vyborna vec.panove a vite ze jde posilat zprava do jine schranky po cele republice zadarmo?? to je bomba, ja to s kolegy moc vyuzivam a tim usetrime moc korun.problem je ,jestli to nekdo v nasi demokracii neposloucha??,to uz nikdo nevi,proc jinak by telecom prodelaval,a daval zadara memobox stimto komfortem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  16. 02. 2002 20:39

Jenomže na posílání SMS a na všechno jsou dnes lepší mobily, Telecom skončil a hodí se jen na Internet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Colda  |  16. 02. 2002 19:28

Když jsem ze stejných důvodů Memobox rušil, bylo mě řečeno, že lze nastavit Memobox tak, aby se při obsazeném tónu hlasová schránka nezapínala. Přesto jsem jej zrušil. Služba by byla bývala zajímavá před érou mobilních telefonů.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Potužník  |  16. 02. 2002 18:41

Ano, je to pravda, memobox je dobrý pán, ale zlý sluha, a hned to vysvětlím. Jedná se o nabourávání memoboxových pirátů do záznamové schránky memobox prostřednictvím některých zelených linek, a nastavují sí tam oznamování o nových zprávách telefonem, a majitel schránky pak platí vysoké účty za telefon, jenže on nikam nevolal. Volala záznamová schránka memobox na mobilní telefon memoboxového piráta. Např. Zelená linka Linde technoplyn má číslo 0800 121 121. Po 30 vteřinách vyzvánění se sepne memobox, a pak pirát stiskne hvězdičku zadá přístupové heslo vloupané schránky memobox a pak číslo schránky. Tento algoritmus může uskutečnit pouze dvakrát. Pak se mu tam objeví hláška vaše hlasová schránka je zablokována.

Jak je vidět Český telecom natož aby chránil klienty před takovými pachateli se naopak snaží vytáhnout peníze majitelům telefonních stanic  za měsíční používání telefonní linky.

Jakmile se do hlasové schránky nabourá a pokud to je memobox komfort plus , může si zdarma vytvořit několik pobočkových schránek a pak jen beztrestně může vytahovat peníze z kapsy majitele schránky. Navíc volání Memobox  mobilní telefon se platí  stojí to jen 6,80 Kč/min.  Je na čase aby Telecom zrušil propojovací dohody s mobilníma operátorama týkající se oznamování o nových zprávách na mobilu.

Nemyslete si, že jsem pachatel schránek memobox. Tyto informace jsem zaslechl právě od několika postižených majitelů schránky.  Je na čase aby Telecom začal monitorovat zneužívání sítě memobox !

Jeden pachatel mi oznámil, že se doma nudí a proto tuto činnost provozuje jako gamblerství.  Proč je o takový memobox komfort plus ze strany memoboxových pirátů zájem ? Protože mohou mezi sebou rozesílat zprávy a tím pádem majitel stanice platí vysoké účty !  Co se týká zákonů, měl jsem splnit ohlašovací povinnost a oznámit tohoto pachatele policii ! Jenže mne se to přímo netýká to je věc pouze Českého Telecomu. Nejvíce postiženými bývají  ne Č. telecom, ale praví majitelé schránek memobox.

Jediným rozumným nástrojem na potírání tohoto zločinu je aby český telecom vytvořil speciální hlasové schránky memobox virtual, kde tyto schránky mohou posílat zprávy jiným uživatelům a to za měsíční paušál 500,- Kč, ale zároveň aby tato schránka neumožňovala oznamování  o nových zprávách na mobilu ! Navíc si myslím , že by to stejně nepomohlo. Dále by se praktikovaly tyto nešvary, neboť kdo by byl ochoten platit jakýkoli mesíční paušál !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří LÁSKA  |  28. 11. 2003 19:46

Já taky znám pár pirátu a znám přesný spusob jak se piráti dostavali do hlas. schránek nahráli si heslo na magnetak a pak si ho přehráli.A ještě si pamatuji na zelenou linku 0800122222 přes tuhle linku dříve šlo vztoupit zdarma do jakéhokoliv memoboxu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DesBes  |  16. 02. 2002 12:54

Pekna bitva o zaznamnicich uz je na konkurenci jiz tyden : http://www.mobil.cz/rozbal_diskusi.html?diskuse=zaznamniky&vsechny_r=0 Vim asi bych to sem nenel davat, ale konkurence pravdepodobne jeste neoslovila operatory. Myslim si totiz i vetsina diskutujich ze by mela byt pred hozenim do schranky bezplatna hlaska o presmerovani.

Premek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  16. 02. 2002 14:11

A jakou má diskuse na Mobilu souvislost s tímto článkem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  16. 02. 2002 17:21

Řekl bych, že má asi souvislost s tématem (nečetl sem onu zmiňovanou diskusi).

Jinak o memoboxu sem neuvažoval ani ve snu a na mobilech sou hlasovky zrušený, i když Paegas jí zrušil podivnym způsobem, lidi který mi volaj a nááhodou se schovám Paegasímu signálu dycky cálnou půl minuty... pokud hovořim o TWISTu.... nápadně mi to připomíná Telecom  No nic zavolám tam ať to zruší ještě jednou

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lada kalina  |  17. 02. 2002 17:53

pokud volam z twistu na paegas se zrusenou schrankou, rekne mi to, ze volany ucasnik neni k dispozici (nebo tak neco), telefon potom opravdu pise cenu posledniho jako za pul minuty, ALE Z KREDITU SE TO NEODECTE!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  18. 02. 2002 20:43

Já se s Tebou hádat nebudu, sám sobě si nevolám, abych si to zjistil každopádně od lidí co mi volaj a nedovolaj mám tuhle informaci, že jim to odečetlo prachy z kreditu... tak nevim

dejv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Škultéty  |  16. 02. 2002 11:51

Osobně používám telefon se záznamníkem. Pro volající je to stejné, ale opravdu se mi to hodí. Pro mne je to příjemnější a pohodlnější pro nastavování a vybírání. U mobilu mám zapnutou hlasovku. Prostě mi to vyhovuje. Občas jsem použil přesměrování z pevný na mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr nadrs  |  16. 02. 2002 10:42

Memobox nemam, dospel sem zaveru, ze schranka na lince, kterou pouziva vice lidi je spise kontraproduktivni, navic pouzivam dost internet, to by bylo padu pri obsazeni. Na mobilu schranku mam, proste muze nastat situace, kdy budu nedostupny a bude potreba neco duleziteho, volajici aspon muze nechat vzkaz. Samozrejme se snazim eliminovat pocty okamzitych padu do schranky - mam call waiting, tj. pri obsazeni je druhy volajici nejprve upozornen, ze prave hovorim. Kdyz nechci rusit vypinam jen zvuk, takze volajici nejprve vyzvani a muze si spocitat, ze po 30 s padne do schranky. Vypinam jenom kdyz spim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Souček  |  16. 02. 2002 10:14

Principem memoboxu je podvod na telefonující a vylákání peněz za neposkytnutou službu - jak se celkem shodli autor i diskutující, většina volajících službu nevyužije, ale stejně zaplatí za 1 - 2 minuty hovoru.
Ještě že alespoň Telecom skončil s praxí, kdy Memobox zaváděl automaticky bez ptaní, a člověk se o tom dozvěděl až od lidí, co se mu snažili dovolat, a zrušit ho nebylo vůbec jednoduché a rychlé.

Podstatně korektnější by byl přístup, kdy by se nejprve ozvala hláška něco jako "Volání bude přesměrováno na záznamík, máte 10s na zavěšení, pokud nechcete nechat vzkaz". A tepve po těch 10s zy začala tarifikace. Jenože to by Telecom přišel o peníze, a to nikdy neudělá. Ostatně mobilní operátoři také ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miron  |  16. 02. 2002 13:08

Myslím, že by se jim to naopak dost vyplatilo! Sice by nekradli peníze lidem, kteří vzkaz nechtěli nechat, ale zato by si spousta lidí hlasovou schránku znovu aktivovala (včetně mě).

Další věc je spokojenost zákazníka - to taky není marná věc, přece.

Teď má schránku sotva čtvrtina lidí, kdoví, možná míň. Kdyby tam dali tu hlášku o přesměrování do schránky, tipuju si že by si hlasovku aktivovalo 50% lidí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david  |  16. 02. 2002 17:28

Taky sem míval Memobox a souhlasim s kazdym protoze se pak opravdu nikdo nedovolal.Petkrat to zarinci a pak ....Memobox. Nes jsem ho zrusil zkousel jsem na free lince dosahnout toho jestli by neslo prodlouzit dobu do prepnuti na Memo. NELZE. A tak jsem ho zrusil.Myslim si ze pro telekom je vyhodny v tom, ze i kdyz dotycny neni doma, oni navazou spojeni a tak ci onak inkasujou za nic. Vyhodne by to bylo kdyby tam byla nejaka upozornuji hlaska par vterin pred tim a nebo se nechal jednoduse a rychle  aktivovat kdybych potreboval, treba pred odchodem z domu a tak.

 

Tot asi vse

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Lorenc  |  16. 02. 2002 20:08

Souhlasím - vše stojí a padá na krátkém intervalu (to ale není jen problém Telecomu, ale i mobilních operátorů - u těch si ho ovšem můžete změnit, resp. zkrátit ).  Jinak by to pro mě byla přínosná služba, konkrétně upozorňování na e-mail (a tedy i SMS)  - zpráva totiž obsahuje číslo volajícího (pokud ovšem tento zanechá vzkaz). Jak tady čtu ostatní příspěvky, zřejmě se brzy dostanu do stejných situací (nestihnu to zvednout a Memobox nasere volajícího) a proto jej asi brzy zruším.

A ještě návrh pro Telekomáky: co kdybyste aspoň nabídli možnost prodloužení vyzvánění (na obvyklé 2 minuty) a na oplátku žadateli účtovali volání do schránky (třeba 0,70 Kč/min)? Leckdo by si potom mohl vybrat, jestli radši zaplatí těch 0,80 Kč za zaslání nahraného vzkazu v příloze na e-mail a tím i komfortnější výběr. Vlk (Telecom) by se nažral a koza (účty volajících) by zůstala celá (pravda - koza nezastiženého volaného by byla trochu ohryzaná...).  

  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  18. 02. 2002 15:10

No, kdyby to upozornovalo i u mobilnich operatoru, okamzite bych si ji aktivoval. Zkuste si predstavit, ze u sebe nemate mobil a clovek na druhem konci to nebere - zkuste poslat SMS. A kdyz uz ho ma vypnuty, ani nevi, ze se mu nekdo snazil volat. Ale schranky nemam rad proto, ze do ni spadnete okamzite bez varovani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TaZ  |  17. 02. 2002 23:54

Presne tak!

Bohate by stacilo dat lidem cas zavesit, jenze kvuli tomu Telecom nezavadel AUTOMATICKY a BEZ INFORMOVANI majitele MemoBox, ze ano. To napadeni pro neposkytnuti sluzby by asi neproslo, ale zkusit se to melo. Aspon by bylo videt, ze si nenechame vsechno libit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek77  |  16. 02. 2002 07:04

Presne tak, zaznamnik je nejvetsi blbost, co znam a hrozne nerad vzpominam, kdyz jeste u predplacenek nebyla moznost ho vypnout. A to mam jeste dojem, ze u Teleshitu neni upozornovani na novou zpravu .................... ale jiste to nevim, ze by to uz zmenily? No to je stejne jedno, zkratka schranky jsou na 2 veci. 

Neco jinyho by bylo, kdyby system vcas upozornil ze spadnete do zaznamniku. To bych si ho mozna opet na mobilu aktivoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wotan  |  16. 02. 2002 08:53

U Teleshitu jde upozorňování nastavit od samého začátku nabízení služby. Jen se musí opravdu nastavit. Ale jde tam dokonce nastavit kdy má schránka volat (např. v prac. dny 8-20 a o víkendu 10-22 jak to mám já...) a teď snad rozběhli i upozorňování mailem.

Ale přesto schránku ruším, protože za celou tu dobu, co ji mám, mi na ni akorát tchýně třikrát namluvila "volala maminka, máte obsazeno, asi zase sedíte na internetu..." Ostatní jsou nas*aní, že je to stálo 2 minuty a maximálně slyším, jak škrábli sluchátkem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
k_t_f  |  16. 02. 2002 00:23

Záznamník na pevné lince nemám - zbytečnost a na mobilním telefonu také ne. Kdybych měl hlasovku aktivovanou, asi by mi měli známí strach volat, jestli nemám vypnutý telefon,  aby nemuseli zbytečně platit penízky .

 

k_t_f

:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor