Meta rozjíždí informační kampaň Moje Místo. Cílem je upozornit na existující nástroje pro ochranu soukromí

  • Meta spouští kampaň zaměřenou na mladé uživatele
  • Chce jim připomenout nástroje na ochranu soukromí
  • A to, jak na Facebooku, tak na Instagramu

Meta, která stojí za sociálními sítěmi Facebook a Instagram, si připravila kampaň určenou mladým uživatelům. Ta probíhá na celoevropské bázi, a v ČR na ní spolupracuje s odborníky projektu E-Bezpečí z Univerzity Palackého v Olomouci.  Cílem kampaně není představit nic nového, ale spíše zvýšit povědomí o existujících nástrojích pro zvýšení bezpečnosti a ochrany soukromí na sociálních sítí Facebook a Instagram.

Kampaň prostřednictvím šesti videí upozorňuje na nástroje, na které už uživatelé mnohdy zapomněli, popř. je nikdy aktivně nehledali. Funkce Skrytá slova např. skrývá žádosti o zprávy, které nechcete číst, včetně nevhodných komentářů. Neuvidíte je tak, ani  vy, ani vaši sledující. V nastavení sociálních sítí máte plnou kontrolu nad tím, kdo vás může kontaktovat (Kontrola zpráv), navíc si můžete nastavit i denní limity (Daily Limits). Mobilní zařízení vás tak upozorní na přestávku (Take a Break), např. od Instagramu, a doporučí, abyste se věnovali jiným věcem.

Klepněte pro větší obrázek
Souhrn kampaně Moje Místo, která je zaměřena na mladé uživatele sociálních sítí. U obou sítí je minimální věk stanoven na 13 let, ovšem je pravidlem, že se účet podaří vytvořit i mnohem mladším dětem

V rámci speciálních funkcí si můžete vytvořit skupinu lidí ze svých přátel, s nimiž nechcete sdílet svůj obsah. Ve finále pak můžete nahlížet do shrnutí svých aktivit (Vaše aktivita), a spravovat to, co sdílíte. Nutno říci, že kampaň exaktně neukazuje, kde a co konkrétně nastavit, spíše jen odkazuje je komplexní informace o bezpečnosti, které jsou k dispozici na webu Instagramu a Facebooku.

 „Společně chceme chránit uživatele při používání internetových platforem a aplikací,  to je důvodem naší spolupráce se společností Meta.  Lidé se musí na internetu cítit bezpečně a kampaň „Moje Místo” tomu výrazně napomáhá. Kampaně tohoto typu jsou navíc přínosné nejen pro děti, ale i pro rodiče, kteří je mohou využít k otevření diskuse se svými potomky,” doplňuje Kamil Kopecký, vedoucí projektu E-bezpečí a Centra prevence riskantní virtuální komunikace na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.

Jeden z šesti spotů kampaně Moje Místo:

Diskuze (1) Další článek: Neodkládejte aktualizaci iPhonů. Update na iOS 15.6.1 opravuje dvě kritické zranitelnosti systému

Témata článku: , , , , , , , , Mladý uživatel, Ochrana soukromí, Nástroj, Česká republika, Uživatelé, Safety