Microsoft Windows Phone 7: první dojmy na jedničku

Diskuze čtenářů k článku

Joseph  |  04. 09. 2010 17:28

Já si myslím, že můžeme očekávat poměrně silný operační systém s opravdu povedeným UI. Osobně nejsem zastáncem ani odpůrcem jakéhokoliv mobilního OS, výrobce nebo značky. Velmi často se lidé v diskusích ohání klady a zápory svých úžasných telefonů za účelem hanit telefony jejich spoludiskutérů, ať už po HW nebo SW stránce.
Faktem však je, že OS mobilních zařízení (s touch i bez) jsou všechny stavěné na velmi obdobném rámcovém principu. Uživatel je vždy uzavřen v jistém rámci a celé rozhraní se pak skládá z domácí obrazovky - menu - jednotlivých aplikací. Rozdíly jsou pak znatelné pouze v grafickém provedení a rozmístění prvků - princip je vždy stejný. Tato rozhraní málokdy pracují s kontextem informací jako celkem, spíše naopak jej ignorují a pouze poskytují rámce pro jednotlivé aplikace. Což není tak docela efektivní, ani přirozené.
Za rozhraním Phone 7 je vidět velmi silný koncept a slušná práce UI designéra (možná celého týmu). Informace se náhle dostávají do kontextu, začínají spolu souviset, stejně tak jednotlivé aplikace. UI poskytuje spíše propojení, než rámec pro programy a data. A vizuální jednoduchost je v rozhraní velké pozitivum, které umožní snadnou a efektivní orientaci, čímž zjednoduší a urychlí používání telefonu. Chápejme toto nové UI spíše jako desku stolu u kterého sedíte. Ze zásuvky vytáhnete požadovaná data a položíte na stůl, kde je můžete porovnávat s dalšími prvky.
Čeho však jsem rozhodně zastánce (a co naopak nemám příliš rád u ostatních systémů) je právě ona zmíněná vizuální jednoduchost celého rozhraní. Grafika je velmi jednoduchá, ale přece efektivní, krásná a vžádném případě není kýčovitá. Myslím, že systém nemůže být po grafické a barevné stránce snad víc sladěn. V tomto návrhu se skrývá mnohem větší estetické bohatsvtí než v primitivní simulaci stínů, odlesků a falšování 3D efektů. Nehledě na to, že vykreslování těchto prvků nejspíše probíhá programovou cestou - což ulehčí vykreslování a zvýší rychlost odezvy. Jsem dost zvědavej jak se toto rozhraní i se svou grafikou chytí. Z vlastní zkušenosti (obor grafický design, design, architektura) znám estetické požadavky masového uživatele a tato grafika není příliš vítána (mnohem vítanější je kýč a špína - jen se podívejme na weby a bannery kolem sebe).
Pokud má někdo opravdový zájem zjistit si o rozhraní a vývoji více, informace naleznete na tomto odkazu:
http://blogs.msdn.com/b/vyvojari/archive/2010/0... ...
Také zjistíte jak striktní je MS v požadavcích na dodržení jimi stanoveného rozhraní, poměrů, velikostí i celkového grafického provedení...místy doporučuje, jinde přikazuje podvolení se zvolenému systému - což je velmi dobře, protože to zaručí kvalitu aplikací vyvíjených pro tento systém i systému jako celku.
P.S.: Tímto rozhodně nekritizuji jiné mobilní OS, nejdu proti Applu, jehož design mám rád, a ani nevzívám MS. Můj komentář se týká jen a pouze tohoto konkrétního GUI, tak Vám děkuju, že nebudete trollit v souvislosti s mým příspěvkem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Testujou to na telefonu se zakladni deskou, jakou mame v Samsung S8500 Wave.
Ze zastaralych oken se dostavame do modernich a vyspelych. Stylovosti nema na to, aby predcil iOS4, ale vyspelosti funkci, kompatibilitou a moznosti upravy dokumentu se zas stava ojedinelou kompletni osobni agendou.
I komplexnost menu se zlepsila, funkce jsou systematicky provazane a nedochazi ke kolizim jadra systemu a manily, protoze je jadro nove, ciste na bugy.
GPS ukazuje misto, kde se prave s odchylkou nekolika mil nachazim, takze mi to prislo jako necekana mystery.
Pokud bude umoznena instalace *.cab aplikaci urcenych pro WM, telefon dostane potencial oslovit vetsinu vsech cilovych zakazniku z rad aktivnich lidi, kteri preferuji mit vse u sebe.
Proto se akorat nejvic obavam toho, cemu bychom se meli tesit - nove padlo=uceni se novemu padlovani. Jeste ze nebudu menit znacku padla, protoze nikdo nema tolik vlastnich soucastek, jak Samsung

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  21. 07. 2010 21:03

Dobře no a čas, sílu signálu, typ a název sítě a jaký jsou připojený data, jestli je telefon nahlas/potichu/vibrace, nepřijaté hovory, přijaté sms/maily, zprávy messagingu, tedy informace, které chci mít na každé jedné obrazovce telefonu (kromě her ve fullscreenu) jsou jako KDE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ňouma  |  22. 07. 2010 20:30

A proč je chcete mít na každé obrazovce? Mně z toho připadá jako téměř nutné jenom to nahlas/potichu.
Ano, je to fakt - v aplikacích se tyto věci na WP7 nezobrazují.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RS  |  21. 07. 2010 19:53

Sakra, dyť je to SAMSUNG (OMNIA) I8910, který se normálně prodává se symbianem. Nepletu se?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
javak810i  |  21. 07. 2010 19:58

Ano, tělo je stejné, ovšem tento přístroj má jiný display, 5mpx foto, 1Ghz CPU a windows tlačítka. Tady je kompletní fotogalerie http://www.zdnet.com/photos/image-gallery-90-i... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stud  |  22. 07. 2010 00:13

To je kurnik sberatelsky kousek sezente mi ho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mortche  |  22. 07. 2010 09:10

pravda, na mobil Samsung i8910 HD uz si dlouho delam zalusk, takze vim jak vypada. Tenhle kus z clanku od nej naprosto okopirovany, samsung taky nedokaze vymyslet neco novyho....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
user  |  21. 07. 2010 15:30

je to hnus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deny.foox  |  21. 07. 2010 12:15

Hm mnevipadá to nic moc,a to jsem se na to tak těšil.a pokud tomu potřebujou vychytat mouchy ,tak at to uvolněj klukum z XDA developers,ty už si s tim poraděj,aby to fungovalo tak jak má a na všech telefonech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peet  |  21. 07. 2010 12:11

nevím proč tady řešíte nějakou rychlost? To už je snad standard známý z iPhonu ... co se tady vracíme k několik let starým vžitým věcem?? TO je jak kdyby dnes někdo machroval s elektrickým stahováním oken na autě i když to je několik desetiletí normální standard. WM do kytek ... iOs na hrad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  21. 07. 2010 12:13

Vy jste ale chytrý .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuk  |  21. 07. 2010 14:57

Rychlost je standard iPhone, dokud si do iPhone 3G nenaleješ iOS4. To bys pak nejradši zaplatil za downgrade.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chatumbabub  |  21. 07. 2010 16:10

Zezacatku jsem taky nadaval a hledal jak na downgrade, ale stacilo udelat DFU restore a bylo po problemu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jj  |  21. 07. 2010 16:46

no u iP aspon nejky upgrade je u WM si upgradnes tak akorat koupi noveho telefonu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  21. 07. 2010 17:35

Pane Vy jste ale chytrý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
borix  |  22. 07. 2010 12:51

Přesně dle Vás by se dal definovat výraz BFU. Jste spokojeným uživatelem iP, nebudu Vám nic vymlouvat, ale, prosím, nesnažte se polimizovat o něčem o čem nemáte dostatečný přehled.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jj  |  22. 07. 2010 13:16

Tak tady nebrecte, nejsem uzivatelem iPhona ale prodavam mob. tel. Klidne mi napiste priklad u jakeho WM zarizeni byl ofic. upgrage napriklad z WM5 na WM6? Kdyz tomu teda tak rozumite. Jste jak muj kolega ten taky hani vsechny veci ktere jsou uspesne jako, treba iP ale nic si z toho nedelejte je Vas tu takovych vic. Nebo spis ceska vlastnost na co nemam to je na ho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
borix  |  22. 07. 2010 14:15

Psal jste, že u wm neexistuje žádný upgrade, což byla naprosto zavádějící a zaujatá myšlenka. Pokud pominu podporu xda - díky níž existuje nepřeberné množství kvalitních ROM - ano dobře neoficiálních, ale častěji svižnějších než oficiálních - je ceklem běžný upgrade z 6.1 na 6.5 a 6.5.x. Systém se stává náročnějším na všech platformách a stejně tak, jako nenajdete ofiko upgrade na android 2.2 do G1, tak samozřejmě apple časem přestane oficiálně podporovat první verze iP. Zatím nebyl skok tak razantní, jak po HW náročnosti, tak SW rozdílnosti, takže podpora starších verzí není takový problém, ale časem k tomu prostě dojde.
Jen tak mimichodem, nevšiml jsem si, že bych někde brečel. Jen jsem zareagoval na vaši zaujatou "pravdu", kterou si stejně nenecháte nikdy vzít a budete si jí obhajovat tak dlouho, dokud nebudete mít pocit, že jste někoho opravdu přesvědčil.
To, že děláte něco, co dokáže každý primitiv samozřejmě neznamená nic. Na auto mě také nezajímá názor prodejce v bazaru nebo taxikáře.
Toť vše, dále už nemám co dodat a přenechám Vám poslední slovo, aby jste ukoji své ego, jako teď já.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jj  |  22. 07. 2010 15:39

moje puvodni reakce byla na prispevek uzivatele Kuk, ktery se podivoval, jakto ze iOS 4 , nechodi tak bleskove na 3G(3 roky starem tel) jako na iP4 nebo 3GS, diky ze jste mu to vysvetlil, nechtelo se mi to dlouhosahle vysvetlovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jj  |  22. 07. 2010 17:11

a u upgradu jsem psal zamerne oficialni, kazdy neni kutil jako vy nebo ja aby si dokazal na XDA najit a flashnout neofiko ROM, popr. zrusit CID lock V tom je ta sila pro vetsinu spotrebitelu, v jednoduchosti, bohuzel v cechach jsou to ovce protoze kazdy je tu hacker a ITak. V zahranici se veci pouzivaji, tam zednik neopravuje lednice a automechanik pocitace jako u nas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peet  |  21. 07. 2010 11:15

marná snaha, marná snaha, stejně iPhone je prostě špička ... nějaký Windows Mobile se tomu absolutně nemůže rovnat ... Apple má sice vkus a styl ale taky praktičnost .... Microsoft se to snaží okopírovat, ale na úkor praktičnosti ... tenhle systém nemá budoucnost, stejně jako všechny WM smartphony ... stejně jako HTC :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  21. 07. 2010 11:49

A v com takom to MS kopiruje Apple??? Nejak som si to nestihol vsimnut na tych videach a fotkach ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
javak810i  |  21. 07. 2010 12:08

No minimálně absenci multitaskingu a flashe :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonjik  |  21. 07. 2010 12:08

iPhone je fajn, ale kdyby do nej přidali jednoduchý editor dokumentů, tak bych se nezlobil.
Jsem kancelářská krysa (což je asi cílová skupina WP7) a možnost jednoduše okomentovat nebo zeditovat dokument a poslat zpět mi docela chybí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marcel  |  22. 07. 2010 13:41

vsak tam je komplet Office 2010, co by si este chcel viac

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ron.Jeremy  |  24. 07. 2010 16:16

Pochybuji, že je tam Office 2010 *komplet* - aplikace budou ořezané a pochybuji, že při vytváření dokumentů budou přístupné veškeré vlastnosti dostupné ve stolních Office 2010. A pokud začnou s tím, že bude chybět copy&paste (MS slibuje až na pozdější verze, WTF?), tak o nějaké smysluplné editaci nemůže být žádná řeč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  24. 07. 2010 23:40

Peete,tebe někde potkat,tak ti asi rozbiju hubu :)..co je na iPhonu tak extra,co nemá muj HTC Desire ? :)...řekni mi co ? Po tom,co jsem byl týden u známýho a hrál si s iPhonem,tak sem přišel na to,že Desire je prostě lepší...Paradoxní je,že i grafika a plynulost u aplikací a her je na mym telefonu lepší :)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
javak810i  |  21. 07. 2010 10:32

Hmm, vidím, že Samsung i8910 HD je fakt oblíbený. Ikdyž tahle verze dostala WVGA display, 1GHz procesor, jen 5mpx foto a windows tlačítka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuk  |  21. 07. 2010 14:54

Je to HVGA. WP7 podporuje WVGA nebo HVGA. S tím, že letos by se měly prodávat jen WVGA a levnější a menší kusy by měly přijít až po Vánocích. Ale ten preview HW má tu slabší variantu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lingua  |  21. 07. 2010 10:32

snad to pofrci na omnii 2, wm 6,5 me fakt vytaci tohle vypada super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuk  |  21. 07. 2010 14:49

Bohužel nepofrčí. Žádný upgrade pro stávající founy nebude, to už se ví. Má to velmi přesně definované HW požadavky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maeko  |  21. 07. 2010 09:53

Po aféře kolem signálu v iPhonu koukám, že Microsoft radši ani žádný ukazatel signálu do toho systému nedal Docela zajímavá inovace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Coudy  |  21. 07. 2010 10:17

Umí to vůbec telefonovat??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  21. 07. 2010 11:46

nie a prave preto sa to vola Windows Phone 7 ... ludia ved aj porozmyslajte kym nieco napisete :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tonjik  |  21. 07. 2010 12:02

Tím myslíš, že když se nedovolám, tak můžu volat z okna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
javak810i  |  21. 07. 2010 12:07

Spíš vyhodit z okna :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuk  |  21. 07. 2010 14:42

Ani ukazatel stavu baterie. Jsou tam, ale jsou vidět jenom občas - při telefonování, když je stav kriticky nízký apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlk  |  21. 07. 2010 09:02

hm hm žádné bugy žádné záseky, žádné prostředí pro haranty typu Sense nebo Toushwitz nebo jak se to dědinské prostředí jmenuje. Vypadá to nadějně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom_82  |  21. 07. 2010 09:24

Vypadá to celkem funkčně.. Je to systém, který funguje na zcela novém jádře, takže prakticky začíná vše úplně od začátku, včetně aplikací - dnešní aplikace pro WM nebudou kompatibilní a bude se muset čekat než se vytvoří nové..
Další věc je ta, zda jsou tyhle "Windows" ještě pořád Windows.....a nenapadá mě žádná cílová skupina lidí, kteří by si telefon s tímhle systémem koupili.. Ta původní zřejmě bohužel nebyla vyslyšena a když vidím tohle, tak to jdu logicky spíše do Androidu.. Připadá mi to jako okopírovaná slátanina všeho možného a jsem zvědavý jaké to bude mít úspěchy v praxi (ne na připravených videích)..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  21. 07. 2010 09:33

funguje to na Windows CE, tak neviem, o akom novom jadre to hovorite…
Koncept okolo sluzieb a potrieb (namiesto aplikacii) sa mi paci, stale tvrdim, ze aj v oblasti pocitacov by to chcelo takto radikalnu zmenu. Ludia chcu vytvarat dokumenty, myslia v tom, CO chcu urobit, nie CIM to chcu urobit. No skuste vysvetlit laikovi (v zaciatkoch) ze na video potrebuje tento program, na hudbu tento atd. To je od zaciatku zle.
Snahy o dokumentovy (namiesto aplikacneho) princip tu uz boli – IBM Taligent, Apple OpenDoc. A zlyhali, co je skoda. MS to opat prinasa, otazka je, ci v prave podarenej podobe. Graficky mi to pripadne ako riadna zlatanina…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom_82  |  21. 07. 2010 09:53

Vím, že se všude psalo, že to bude fungovat na novém jádře. Může to být Win CE, ale třeba nějak jinak, nebo byla použita špatná formulace - na tyhle věci nejsem expert. Pointa byla jednoduše v tom, že na WP7 nepůjdou nainstalovat aplikace z WP6.X a vše pojede od absolutního začátku.
Video sice vypadá "kouzelně", ale takových videí už bylo habakuk. A Microsoft si popravdě řečeno ani žádné jiné video nemůže dovolit - až do uvedení na trh musí všichni žasnout. Potom přijde zklamání (nechci být zlý prorok, ale Microsoft už snad všichni známe), nebo se nenajde cílová skupina (Androidu to stále nesahá ani po kotníky)..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xsarahdi  |  21. 07. 2010 20:26

mal som tento týždeň možnosť porovnať 3 OS... Wave - Bada, X10 mini - Android 1.6 a symbian ktorý používam SATIO....a bol som dosť nemilo prekvapený tými novými OS...ani som si nevedel nakopírovať kontakty do telefónov....Wave NEDOKÁŽE synchronizovať s outlookom a ani na X10ke som to nenašiel v základe ! ! ! v roku 2010 a neviem si synchronizovať kalendár ani kontakty ! ! !...hlavne že je tam plno iných synchro ako FACEBOOK TWITER atd....chcem poslať fotky do notebooku cez BT a hľa nejde ...prehľadal som cely market ale nič poriadne som nenašiel...a aby som niečo nainštaloval musím hodiny čumieť na fóra aby som vedel čo načo použiť! ! !...je to normálne???....W7 sa mi páči hlavne kvôli jednoduchosti...a dúfam,že všetko podstatné bude v základe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom_82  |  22. 07. 2010 08:32

Měl jsem HTC HD2, teď Samsung Galaxy S. K bezproblémové synchronizaci ti stačí jeden program - jelikož je v HTC systém od Microsoftu, tak si ho počítač automaticky po připojení telefonu k PC stáhne a nainstaluje. V případě SGS si musím stáhnout a nainstalovat program sám, to je jediný rozdíl, vše ostatní je stejné. WiFi, Bluetooth a další jedou bezvadně. Na SGS jede vše absolutně bezvadně, je to jednoduché, intuitivní a rychlé.
Nejvíc nervů jsem měl právě s telefony s Windows a už je nechci ani vidět - ani kdyby tam byl Windows Phone 8, edice Ultra-Mega-Supra. Když přirovnám SGS a HD2 k autům, tak je to jako Lamborghini vedle Octavie..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toper  |  21. 07. 2010 11:18

Máš pravdu.
jde o přístup. Jak správně píšeš, lidi chcou vytvářet "dokumenty" ale nepotřebují vědět, čím je mají vytvořit. Ten systém se jim musí přizpůsobit a pak bude veleúspěšný. Naopak to nefunguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  21. 07. 2010 13:14

Ludia co chcu VYTVARAT dokumenty vedia cim to vytvarat, taki co tvorit nevedia tym tym to nepomoze, Bud niekto tvori alebo len prima obsah.
To uz co za id..t.a potrebuje este jednoduchie systemy. uz ked vidim slova ako kniznica, album glaeria ma trha. Potom tu kazdy vidi kniznice galerie ale kde je to na C: akosi nikto nechape a bez programov co tie kniznice spravuju nevedia obrazok ani skopcit.
Dakujem taku buducniost nechem, to uz radsej dos kua.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toper  |  21. 07. 2010 13:41

Soudruhu, převeď si ty svý názory do jiné řeči, třeba v podobě servisování aut. Taky bys raději auto ,kterému budeš rychle rozumět, nebo je ti to jedno a vše raději přenecháš odborníkům? Toto je jen příklad, nechci tedy po tobě vypisování kde čeho, jak tomu rozumíš, protože není na světě člověk ten, který by všemu rozuměl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  21. 07. 2010 16:30

Soudruhu, teraz nechapem co si tym chel povedat. ja som reagoval na predosly prispevok s tym ze uz teraz su OS pre uzivatela velmi jednoduche a dalsie zjednodusovanie pre slabomyselnejsich mi uz pride zhovadenie mysliaceho cloveka.
A ta paralela s autom myslim ze nie je na mieste - co si myslel obsluhu alebo servis? Co to ma slolocne s obsluhou pc?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toper  |  21. 07. 2010 17:50

Já tušil, že ti to nedojde, protože nedovedeš uvažovat jednoduše. Tak nějak dekomponovat problém jako třeba programátor.
Pokud jde něco udělat jednodušeji, není žádný důvod ani omluva pro to, aby to tak nebylo.
Geniální věci jsou jednoduché.
Pamatuji doby, kdy ovládání počítačů bylo výsadou hrstky vzdělaných, nyní již počítače značně pokročily a udělalo se poměrně dost v tom, aby byly přístupnější pro co možná nejvíce lidí. Nicméně zjednodušování stále probíhá a probíhat bude.
Máš pouze názory z doby kamenné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wep  |  21. 07. 2010 09:37

No vzhledem k provázanosti s MS Office, Exchange a Outlookem, se nám rýsuje dost velká skupina firemních zaměstnanců, což je rozhodně lukrativní skupina. Firmy nebudou kupovat pro zaměstnance telefony s Androidem, iOS, Badou, Blackberry nebo Symbianem, a potom složitě řešit synchronizaci a interoperabilitu, když jim bude stačit nakoupit telefony s WP7 a o nic se nestarat.
Od MS je toto zaměření na firemní klientelu výborný tah a to strohé přehledné rozhraní taky. Když chci něco efektivně udělat tak potřebuji přehledné rozhraní a né kochat se animovanými ikonkami.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  21. 07. 2010 09:46

Naprosto souhlasím, na telefonu taky nepotřebuji žádné omalovánky, hlavně ať to chodí rychle bez záseků a restartů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
defectus  |  21. 07. 2010 09:53

To si nemyslim. Kolik lidi bude na telefonu editovat texty a tabulky, nebo vytvaret prezentace? Firemnu sfera chce, aby byli lidi v dosahu - a to muzou byt prakticky s jakymkoliv mobilem (i kdyz blackberry prevazuje, jakkoliv tvrdite opak .
WM7 bude muset hlavne presvedcit vyvojare, aby vyvijeli pro jejich platformu a presvedcit lidi, aby si aplikace kupovali. A to je v dnesni dobe sakra tezke. Hlavne kdyz vubec nepracujou na nejakem wow faktoru (tohule dobou pred uvedenim iphonu vsichni sileli - ohledne WM7 se mluvi jen v male komunite nadsencu)
Podle me alespon do roku 2012 bude WM7 na chvosto za iOS, Androidem, blackberry a Symbianem. Pak se uvidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom_82  |  21. 07. 2010 10:00

Souhlasím.. Navíc co se týče té synchronizace, tak s tou nemám jediný problém. Mám Samsung Galaxy S, stačí jedna aplikace a synchronizace s Outlookem je stejně jednoduchá jako dříve např.s HTC HD2.
Rozdíl je jen ten, že po připojení Windows Phone se automaticky stáhne a nainstaluje synchronizační aplikace (která je pochopitelně od Microsoftu). V případě Androidu - nebo když budu mluvit jen za svůj mobil, tak Samsungu - se musí aplikace nainstalovat ručně. To je jediná "věda" na celé věci se synchronizací. Šikovný "ajťák" má takhle připravených 20 počítačů za 10 minut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wep  |  21. 07. 2010 11:41

Ano, 20 počítačů za 10 minut nachystaných k synchronizaci se Samsungem Galaxy S.
A teď si představte, že má firma 500 zaměstnanců, kteří používají 68 typů mobilních telefonů s 5 rozdílnými mobilními OS a jako ajťák máte zajistit synchronizaci mobil pc, vzdálenou synchronizaci s exchange, mobilní přístup k dokumentům v rámci týmů/firmy a aby to fungovalo na všech telefonech. To už bude pro ajťáka, těžký oříšek. Krom toho, že bude zřejmě nesplnitelný na 100%, tak by ho stál i mnoho času a úsilí a to nejenom takovýto systém vytvořit, ale i udržet v chodu.
Nejde ani o to, že by snad někdo chtěl dělat prezentace/tabulky atd. na mobilu. Ale o spolupráci, což znamená, že se k danému dokumentu vyjádří ostatní členové týmu a dopíší tam svou poznámku, což se dá i na mobilu, na pár vět nepotřebujete stolní Office a otvírat notebook. Taky pro prezentace je mobil (s video výstupem) elegantnějším prostředkem a máte ho pořád u sebe.
A proto jsem naprosto přesvědčen, že pro firmy bude telefon s WP7 první volbou, neboť naprosto bezproblémově zapadne do již stávající firemní infrastruktury. Pokud to MS/výrobci nezabijí cenou, tak se místo Blackberry a Nokie, začnou do firem kupovat telefony s WP7.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  21. 07. 2010 16:32

suhlasim ale dovolim si tvrdit ze pocet zakaznikov co to budu vyuzivat je menej ako jedno percento.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom_82  |  22. 07. 2010 08:40

Já bych se s těmi firmami raději moc neoháněl. Většinou koupí mobil za korunu na paušál a tím to hasne. Jde jim jen o to, aby ses dovolal - k čemu by ti byl z jejich pohledu WP7 za cca 6 a více tisíc?
Firem o 500 zaměstnanců a více, které mají jako firemní telefony PDA, bys u nás spočítal na prstech - možná i jen jedné ruky..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wep  |  22. 07. 2010 10:50

No tak nepočítal jsem s tím, že by o úspěchu či neúspěchu WP7 měl rozhodoval český trh.
Přeci jen největší váhu budou mít trhy USA a západní Evropy, kde se dá čekat, že k firemním paušálů vyjdou i telefony s WP7 za "babku".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  21. 07. 2010 13:16

su miliony ludi co mali windows a vela ludom vyhovoval. Je to obrovska slupina, urcite radsej windows ako bada meego a pod.
Aku ma uz historiu android a kolko je na trhu? vznikol z nicoho a kde je dnes...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
james  |  21. 07. 2010 18:23

no něco na tom je, nám přišel před dovolenýma email, že IT oddělení NEPODPORUJE nastavení a neodpovídá za jakoukoliv ztrátu dat na jiných telefonech než jsou s Win a Symbian.......a maj vystaráno chlapci.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter75  |  22. 07. 2010 15:57

Dovolim si nesuhlasit..mozno este tak v CZ a SK sa firemny zakaznici orientuju na WM ale co som videl v zapadnej Europe, tak jednoznacne prevlada Blackberry a iOS... Mozno to Windows Phone 7 zmeni, ale pochybujem. Pomaly im uteka vlak co sa tyka smartov a ultramobilnych compov (tam tlacia velku 7dmicku co je podla mna hlupost).
Tie videa vyzeraju celkom posobivo ale tak na mna posobil aj WM kedysi. X1 bol najhorsi telefon aky som kedy mal a doteraz ho mam na polici. Nikto ho nechcel kupit. Moznoze HD2 ide lepsie (bodaj by nie) ale ono sa to skor ci neskor aj tak zaprasi..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jouda  |  21. 07. 2010 07:31

Koukal jsem na video a ta rychlost na to že to je nějaká nedodělaná beta verze na starém telefonu je teda úžasná. Až výjde finální vzorek tak to určitě flash bude mít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yyyy  |  21. 07. 2010 08:35

Ten telefón je síce starší, no výkonovo je na tom stále celkom dobre. Tipujem že má v sebe ten istý procesor ako iPhone 3GS alebo dokonca silnejší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tazzmania  |  21. 07. 2010 15:57

Dívám se Dívám, je to na telefonu Samsung 8910 HD, což mne mile překvapilo. V budoucnu by to znamenalo že symbi, který je na něm nyní by šel více méně tímto systemem nahradit. Líbí se mi to v tom, že do telefonu by se mohl v budoucnu nahrát jakýkoli fw na jakékoli báziu, tj WM, Symbian, android....
Samsung má chip 600mHz estli se nepletu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 07. 2010 16:39

Díváš se dobře, ale Tvé myšlenkové pochody se ubírají špatným směrem.
Skutečně se jedná o Samsung i8910HD ale je speciálně upraven pro potřeby WP7 a to včetně hardwaru. Takže žádné konvertování ze Symbianu na WP7 nebude možné. ;)
Najdi si hardwarové nároky WP7 a uvidíš, že z dnešních telefonů by na WP7 moc modelů ještě nedosáhlo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Venca  |  21. 07. 2010 07:25

Nemá to flash a copy - paste , to je jako vtip ze strany MS ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
h  |  21. 07. 2010 08:11

flash je dlouhodobe odepsanej, C/P to mit bude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom_82  |  21. 07. 2010 08:17

Android 2.2 plně podporuje flash, v dnešní době nic zázračného..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
...  |  21. 07. 2010 10:35

flash je jednim z duvodu, proc mi WM6.5 stale padaly. ted mam jinej telefon i system a s klidem muzu rict: bez flashe je mi lip!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
momo  |  21. 07. 2010 08:26

Flash i copy paste to mít bude, neboj, ale nebude to přes Flash player, ale přes něco jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wep  |  21. 07. 2010 09:27

Nejsem si jistý, jestli tam MS Flash dá. Přeci jen je to konkurence vůči jeho Silverlightu, který umí to samé. Podle mě to nakonec udělá: Flash ne , Silverlight ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hh  |  21. 07. 2010 09:46

Silverlight taky není k zahození a funguje dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
3Q  |  22. 07. 2010 20:16

Flash umí kulový, a ještě k tomu padá. Rozšířenej je jen proto, že byl dříve. Kulový jsem možná přehnal, stále však vidím Flash i Silverlight jako vhodné každá na něco jinýho. Osobně mi absence flashe nevadí ani trochu, co mě žere na ultimum je absence multitaskingu a naprosto mě vytáčí prohlížeč, který v dnešní době neumí ani ťuk z HTML5.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kentus  |  21. 07. 2010 09:02

Copy & paste je ti naprosto k nicemu vzhledem k tomu jak je koncipovan cely system, vsechno na sebe navazuje takze neni problem poslat data z jedne aplikace do druhe. Jedine misto kde by to melo vyznam je snad kopirovani obsahu bunek v tabulce excelu. Jinak oboji samozrejme bude - jak C&P tak flash, ale budem si na to muset chvilku pockat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Čítač  |  21. 07. 2010 07:21

Mně se ty dlaždice nelíbí..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anywh  |  21. 07. 2010 10:21

to bude takovej propadá,k že tento článek a jiné budou jasně zaplaceny marketingem MacroShrotu
http://www.infoworld.com/d/mobilize/windows-phone-... ...
bo už sama odpoveď na "testovali jste to na uživatelích?" stojí za to... pro ty, co si to nechtějí číst, je odpoveď víceméně "ne"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuk  |  21. 07. 2010 14:46

Jenomže na rozdíl od těch převážně chválících recenzentů to ten Galen Gruman z Infoworldu (mimochodem bývalý šéfredaktor Macworldu) neměl v ruce týden, ale nanejvýš 5 minut. A ještě s největší pravděpodobností ne betu, ale starší alfu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anywh  |  21. 07. 2010 15:32

"s největší pravděpodobností"? co je možný, ale tohle není podložený...navíc proč by se MacroShrot tak shazoval s takovým zmetkem? i tak to bude propadák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor