První Mio bez navigační aplikace iGo se povedlo. Je jiné, ale stejně dobré, leckdy i lepší. Přečtěte si podrobný test a prohlédněte tři videa.
Klíčové vlastnosti
- jednoduchost
- kvalitní mapové pokrytí
- jedna nebo dvě aktualizace map zdarma
- rychlý start
- program pro PC v ceně
- citlivý GPS přijímač s rychlým určením polohy
- důmyslný aktivní držák
- dobrá práce s cíli a průjezdními body
- lze importovat vlastní zájmové body a radary
- přehledná mapa
- velmi rychlé počítání a přepočítávání trasy
Hlavní nedostatky
- v ceně není RDS-TMC
- neobsahuje úplně nejnovější mapy
- občas trochu nekonzistentní ovládání
- pouze sloučené ovládání hlasitosti
- horší noční režim mapy
- špatný ženský hlas v navigaci (mužský je slušný)
- málo informací o trase při jízdě
- špatné chování v tunelech
Mio Moov 360: ve zkratce |
cena |
6 500 Kč |
typ navigace |
přenosná navigace |
rozměry |
130 × 78 × 18 mm |
hmotnost |
170 g |
GPS přijímač |
Sirf Star III, 20 kanálů |
displej |
95 × 54 mm, 480 × 272 bodů, dotykový |
paměť |
flash, paměťová karta (SD) |
mapy České republiky |
Tele Atlas |
mapy Slovenska |
Xahax |
3D zobrazení mapy |
ano |
česká nabídka |
ano |
česká hlasová navigace |
ano |
doprava RDS-TMC |
po dokoupení příslušenství |
Podrobné parametry najdete v katalogu autonavigací |
Stručné zopakování: V lednu výrobce Mio Technology naznačil, že opustí navigační aplikaci iGo My Way, která s ním doposud byla úzce spojena. Napřed to mělo být jen v Americe, potom se ukázalo, že i ve zbytku světa. V březnu jste si na Navigovat.cz mohli přečíst o prvních dojmech z tohoto navigačního přístroje. A dnes už je Mio Moov, jak se nová řada nazývá, v prodeji.
Velký díl z úspěchu Mia se přisuzoval iGo. Je to totiž výborná navigační aplikace, a zdálo se, že zbytek snad ani není důležitý. O opaku se však přesvědčily některé jiné značky, které použily stejné iGo, ale úspěch se automaticky nedostavil. Troufám si naopak tvrdit, že Miu přechod od iGo k jiné navigační aplikaci nijak neublíží. Ba co víc, Mio Moov je v některých ohledech lepší.
Tři Moov, ale ještě to není špička
Přístroje v současné řadě Moov nepatří mezi vrcholy techniky, nejvybavenější navigace. Mio zjevně nechtělo ohromit odborníky a fajnšmekry, raději se zaměřilo na největší cílovou skupinu, na běžné uživatele. Čekají nás ale ještě další novinky, u kterých by Mio mělo předvést víc – například navigace s vestavěnou kartou SIM a mobilním připojením k internetu.
Mio Moov 360
V Česku se dnes prodávají tři modely z řady Moov. Nejlevnější Mio Moov 200 je základní model s malým 3,5palcovým displejem. Mio Moov 300 displej zvětšilo na 4,2 palce, přidává podporu Bluetooth pro data. Testovaný model Moov 360 standardně obsahuje mapy celé Evropy a Bluetooth lze použít i pro hlasové hovory.
Jaké jsou průměrné ceny (zdroj Heureka.cz):
- Mio Moov 200: 4 600 Kč
- Mio Moov 330: 6 000 Kč
- Mio Moov 360: 6 500 Kč
Mio Moov 200 s malým displejem
Zbývá ještě povinná charakteristika do úvodu: Mio Moov je přenosná navigace určená pro použití v automobilu. Přestože se k němu dají dokoupit i turistické mapy, před outdoorovým použití takových přístrojů spíše varuji. Mio Moov je velice dobrá navigace, přechod na vlastní navigační aplikaci se vydařil.
Zapnout, nebo resetovat?
Mio Moov 360 je průměrně velké, velmi lehké, docela hranaté, tmavé… Design nijak zvlášť neohromí, ale zároveň asi nemusí. Tohle je přístroj pro navigaci, ne na parádu. Povrch Mia je vyroben z plastu, rámeček na přední straně napodobuje broušený kov. Zpocené ruce nechávají na zadním plastu trochu skvrny, ale to už jen hledám, co bych ke konstrukci a designu napsal.
Zajímavé je, že z těla přístroje se nikde nedozvíte, o jaký model konkrétně jde. Nikde to není napsáno. Dejte si také pozor na funkční výbavu modelů prodávaných v České republice a parametry stejných přístrojů z jiných zemí. Mohou se lišit. V Česku ale máme údajně výhodu v tom, že pokročilé funkce k nám Mio nasazuje jako jedněm z prvních. Kromě toho je zajištěna aktualizace přístroje prostřednictvím dodávaného programu pro osobní počítač.
Trojpolohový vypínač na horní straně Mio okamžitě probudí tam, kde jste ho uspali. Takhle přesně má vypadat navigace postavená na platformě Windows CE. Je to velmi příjemné, když člověk nemusí desítky sekund čekat, až se přístroj zapne.
Poloha úplně vpravo je určena k resetu přístroje. V takovém případě začne Mio startovat od nuly, ale ani to netrvá příliš dlouho – za patnáct sekund je hotovo. Slyšel jsem stížnosti na to, že polohy vypínače nejsou přesně vymezené a že člověk někdy s vypínáním nechtě provede reset. Osobně se mi to ale nestalo.
Na videu si můžete prohlédnout, jak Mio ve skutečnosti vypadá. Následovat bude ukázka nabídek, doporučuji zde ale toto video vypnout a podívat se spíš na další videa v článku, kde bude totéž, ale s finálním prodejním vzorkem, v lepší kvalitě a česky.
Než se řekne švec
Mapy jsou uloženy ve vnitřní paměti o kapacitě 2 GB, pro další nebo pro obrázky je připraven slot formátu SD. Na spodní straně čeká konektor miniUSB na zapojení nabíječky nebo kabelu k počítači. Na čelní straně je ještě drobná provozní kontrolka a otvor s mikrofonem. Jeden reproduktor na zadní straně při nejvyšších hlasitostech tradičně „nestíhá“.
Chybí jakýkoli zvukový výstup do externího zařízení. Podobně nelze připojit ani externí GPS anténu, na všechno musí stačit vestavěný čip Sirf Star III. Akumulátor není vyměnitelný.
Uvědomil jsem si, že jsem se při testu vůbec nezaměřil na technologii InstantFix II. S ní by se GPS přijímač měl pokaždé chytit během několika sekund po zapnutí. Když teď ale zpětně v hlavě procházím různé situace, musím dát za pravdu, že na naladění GPS jsem nikdy nemusel dlouho čekat. To nemůže být náhoda, InstantFix zřejmě funguje.
Displej dobře svítí, je dostatečně citlivý na dotyky prstů, kryje ho vrstva bránící přímým odrazům okolí. Nic víc k němu nemá smysl psát.
Článek pokračuje v další kapitole: držák, příslušenství, mapy, prostředí