Ono to není úplně tak jednoduché. Když děláte v korporátu na podpoře produktu o kterém tam dokumentace skoro nic neví a neustále vás hážou do callu kde po vás na jedné straně řve zákazník, že mu nejede server už 40 minut a z druhé strany váš manager, že musíte být profesionální, začnete to nenávidět.Stejně tak jako 4 roky zastaralé kontaktní údaje kde 70% hovorů končí v nějaké domácnosti kde brečí malé dítě, protože jste je vzbudili v 10 večer, že jim někdo překopl optický kabel do chemičky. Tohle jsem nenáviděl do morku kosti a to nejsem z generace Z.Z osobního života taky raději rozkopnu dveře ordinace nohou abych se objednal, než abych tam 8x volal přes dopoledne a jak se konečně o půl druhé odpoledne dovolal, tak po mě sestra štěkala jak čokl, že už mají po ordinačních hodinách.To že hovor je efektivní není o tom že mluvím rychleji než píšu, ale o přípravě. Naprostá většina lidí chce vyvolávat, ale vlastně neví o čem chcou mluvit, nemají připravenou agendu a půlka toho času je uuuuh ooo eeeeh uuu. Displej telefonu máte celý opocený od ucha a posloucháte jak na druhé straně někdo listuje papírama, stěhuje půlku kanceláře atd. V tomhle jsou úplně hrozné všechny ty Teams cally. Celý den zabookovaný na meetingu protože volat je efektivní, ale nikdo nepošle informace předem abych se s tím mohl seznámit a jenom si plácli. Místo toho si tam předčítáme rok staré maily a pálíme čas několika lidí, přitom to jde vyřešit přes chat nebo email.
Až přijdou do reality nebo budou muset jednat z pozice pracovníka s lidmi typu: dlužníci, jisté menšiny, lidé s nižším sociálním nebo mentálním intelektem, tak to za ně udělá chat bot?
To rikam furt (a studie to prokazuji), ze jsou v dusledku neustaleho uzivani mobilu a tabletu od detstvi, retardovani a poskozeni. A taky v dusledku stupidity a zbabelosti rodicu, politiku a reditelu skol ...
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 4. 2025 10:47
Ředitelů škol?
Taky nesnáším telefonování. Ne kvůli telefobii, ale protože si prostě nezapamatuji všechno. Radši e-mail nebo chat, kde domluvu kdykoliv zpětně dohledám.
Proč ne oboje? Několika minutový telefonát následovaný krátkým zápisem do emailu/chatu? Zabere to zlomek času co nekonečné dopisování a přitom zůstává jasná stopa.
Sice nejsem Gen Z (jsem ročník 93, takže 4 roky mi k nim chybí), ale telefonování nesnáším taky. Přijde mi strašně neosobní to, že druhou stranu nevidím. Nějaký videohovor možná, ale po telefonu prakticky nic neřeším a každého posílám do zadnice, že to vyřešíme osobně, případně v práci na Teamsech, pokud na to nejde odpověděť jednou větou a zavěsit.
A jako vymena kratkych zprav po WA nebo FB jw jako osobnejsi?Hmm - tohle by se dalo klidne kategorizovat jako demagogie ...
Jakých krátkých zpráv? Psaný text (email, sms a whatsapp) je snad úplně něco jiného ne? Hlasovky fakt neposílám, není mi 10
No a pak se člověk nesmí divit zprávám, že třetina z nich jsou panicové ještě v 25, když ani nedokáží zavolat holce 🙂
Co hur - ani kamosovi ..Ze jsou panicove je populacne a socioekonomicky spatne, ale ze jsou v mnoha ohledech polozaostaly asocialove se tragicky promita do vsech aspektu socia, kvality ergonomie, domyslenosti produkce atd. atd. - uplne do vseho ...
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 4. 2025 10:52
Take bych se bal telefonovat, kdybych mel iPhone...
Je mi pres 40 a telefonovani nemam rad.A jsem nerad, kdyz nekdo vola me, protoze me vlastne vzdy rusi od neceho co delam - aspon ja teda obvykle necekam na zavolani 😁
Tak nějak. Hlavně dneska je hromada dalších komunikačních kanálů, které nejsou tak rušivé. Dostává mě, že jsou schopni odněkud volat x-krát, ale nepošlou třeba SMS nebo mail, co chtějí. Zažil jsem snad jenom jednou, že mi volali kvůli výměně modemu a když se nedovolali, tak poslali SMS ať se ozvu. Volání z neznámých čísel ignoruji.
začínám mít fobií na tu mládež co má fobii snad na vše
OK boomer. Vtípek, haha. Teď vážně. Často se kritizuje mladá generace za to, že má různé úzkosti, přecitlivělost nebo ‚fobie‘ ze života, ale je potřeba si uvědomit, že ji takto částečně formovali právě její rodiče. Stejně jako oni sami byli ovlivněni generací svých rodičů. Každá generace nese do určité míry odpovědnost za tu následující – a zároveň si nese důsledky rozhodnutí té předchozí.
Souhlasím. Bohužel ne tolik rodiče, jako společnost. Dítě může být ochotné ke společenskému kontaktu, ale když nemá vrstevníky ochotné komunikovat, tak se také zavře do sebe. Dříve jsme to byli jen my intorvertní nerdi s menšinovými zájmy, kdo se dobrovolně či nedobrovolně segregoval. Tehdy jsme byli v menšině. Jenže se tak nějak stalo, že se z nás díky elektronice, sociálním sítím a přístupu společnosti v dalších generacích stala většina. A to i my z generace X jsme většinu času trávili volně a bez dozoru venku s kamarády, sice jsme jich měli méně než ostatní, ale o to důležitější věci jsme probírali a dělali 😀. Na rozdíl od velké části populace si nemyslím, že je elektronika zlo, jen je i tam, kde by měla na nějaký čas chybět, nebo by měly být spíše některé její funkce blokovány. Další problém je, že rodiče prodali svobodu a hry svých dětí za pocit bezpečí. Děti prakticky často nemají ani chvíli bez dozoru dospělých až do doby než jsou náctiletí, mnohdy ani tehdy ne. Ano, je více aut a zprávy jsou prakticky výhradně o tragédiích. Reálně je ale kriminalita na nejnižší hladině v historii a prostředí čistší než kdy za posledních sto let, navzdory tomu, co si majorita myslí.
"Reálně je ale kriminalita na nejnižší hladině v historii"Tak tohle je samozrejme nepravda a snadno to lze statisticky prokazat.Ro s rim ekologickym aspektem je pravda jen vyjimecne lokalne - globalne opet ne.Se zbytkem souhlasim.
Já začínám získávat fobii z chatbotů. To je jak mluvit s pologramotným mamlasem (to snad filtrem projde), který mě navíc nechce přepojit na normálního člověka.
Presne tak. Absolutne sa s nimi neda bavit a led mi to zdvihne ChatBOT, tak ani neviem jak sformulovat vetu v cestine aby mi rozumel.
Dej chatbotům ještě chvilku a budou lepší než Stephen Hawking na drátě ;)
To způsobili operátoři tim že předávaj čísla callcentrům, stalkujou nás a otravujou, člověku pak přeběhne mráz po zádech co to zase je když vidí že volá neznámé číslo. Zrovna dneska jsem to řešil s Vodafonem, byl jsem na ně už hodně agresivní, došla mi trpělivost, tak ať se pak nedivěj, telefon je na nejdůležitější věci, ne na to aby mi tejdně volalo 20 callcenter. A nejsem gen Z, je mi 33 a stejně kvůli nim to telefobii mam. Navíc absolutně nechápu lidi co maj furt potřebu volat když stačí tu informaci prostě napsat a nikoho to neotravuje.Další věc je že člověk si stejně nepamatuje na čem se dohodl v nějakym hovoru, to si to mam jako nahrávat a pak si nechat udělat notářskej přepis nebo co? Ať to napíšou rovnou.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 4. 2025 19:27
Operátoři nikomu nic nepředávají, za to by je úřady sežraly zaživa. Ty čísla místo toho callcentra získávají prostřednictvím všech možných "soutěží", "výhodných nabídek na slevu" nebo podobných věcí, kam člověk bezmyšlenkovitě naťuká číslo a zaškrtne "souhlas se zpracováním údajů".Řešení je vyhýbat se zadávání svých údajů kamkoliv je to jen možné a když už volá někdo neočekávaný z neznámého čísla, tak se nepředstavovat jménem a odpovídat defenzivně a asertivně. A pokud vyplyne, že je to opravdu nežádoucí hovor, zřetelně vyslovit, že žádáte o vymazání všech svých osobních údajů z databáze. Z dvaceti hovorů týdně se snadno dostanete na jeden za pár týdnů.Co se týká zápisu z dohody, slušností je automaticky nebo na vyžádání po hovoru poslat email nebo alespoň zprávu se shrnutím. Ne vždy je to možné, ale zpravidla o to stač požádat.
55 a někomu volat je pro mě utrpením.Vždycky mám dojem, že tím někoho strašně otravuju.K doktorům taky prakticky nikdy nevolám, radši se tam zastavím a vyřídím to napřímo.Ideální je, když se dá objednat přes internet.Ale jinak jsem strašně ukecanej, i proto pořád někam píšu komentáře 🙂
Mě je 50 a tak do třiceti jsem to měl stejně. Jenže nebyla práce, tak jsem musel vzít místo na technické podpoře. Chvíli to trvalo, ale vyléčil jsem se. Kolikrát je to jen v hlavě, kvůli nedostatku zkušenosti. Stejně tak všechny ty sociální fóbie dneška jsou často ze stejného důvodu. Nedostatek zkušenosti s osobní komunikkací, mozek mladých je nastavený na psaní zpráv do chatu, nahrávání hlasových zpráv atd. Překvapilo mě, že jsou youtubeři, kterým nedělá problém mluvit do kamery a chatovat se svými sledujícími, ale osobně se s někým potkat nedávájí.
Generace Z má stále nějaké problémy.
Kdyby generace X nespamovala telefonovánim, tak by tyhle problémy neměli.
To je dobre ze 70% Rusáku co se hlásí k okupačnímu "Z" neumí volat telefonem.
Ono taky telefon je věc nevylepšená od dob Alexadera Grahama Bella. Člověk například dopředu nepozná jestli ten druhý má čas nebo ne. Hovor do dneška není triviální nahrát nebo dokonce přepsat do textu. Z nějakého záhadného důvodu se ještě hovory spojují a účtují nějakým idiotským telegrafním způsobem. Volaný vidí jen číslo volajícího, které navíc povětšinou síť ani nijak negarantuje. A tak dále. Před deseti lety by byl život bez telefonního čísla nesnesitelný, dneska by to podle mě byla úplně nahraditelná technologie.
... jestli druhý má čas, nebo ne... Tohle řeším tím, že dotyčnému (obchodnímu partnerovi, nadřízenému, nebo podřízenému ) pošlu smsku s dotazem, jestli můžu zavolat. Pokud tedy zrovna něco "nehoří".
Pokud druhá strana nemá čas, nevezme to. Jinak rychlost přenosu informací a možnost bezprostředně reagovat, je gigantická výhoda živého hovoru. A hlavně, takový rozhovor je normální způsob komunikace, který nás posunul nad jiné lidoopy, to nás dělá člověkem. Otázka tedy je, co se stane se člověkem, který se bojí mluvit.
Tak hovor se dá domluvit předem na nějaký termín a body, co chtějí lidi probrat. Mail mohu poslat třeba o půlnoci a člověk si ho přečte, až bude mít čas. Volat někomu o půlnoci ale asi nebude úplně kladně přijato.
Jsem generace 50+ a netelefonuji asi 20 let. Považuji to za extrémně obtěžující a k ničemu. Telefonování je technologie z minulého století, kdy nebyla možná asynchronni komunikace.
Byla dle mě je třeba asynchronní komunikace pošta a ta už je tu hodně dlouho.
Myslel jsem samozřejmě komunikaci elektronickou. Tedy email nebo dnes instant messaging.
Takže lepší si vyměnit 10 mailů než si 1x krátce zavolat a vyjasnit si během chvíle?
přesně, nač to domluvit během minutového hovoru když to jde pinkat zprávama třeba hodinu. Také to nechápu.
Naprosto souhlasim a je mi 33, nechápu proč bych měl někoho otravovat v reálnym čase, zvlášť když je potřeba něco oficiálně dohodnout a potřebuju vidět tu historii konverzace abych to nezapomněl, nebo abych měl případně důkazy.
Ja se normálně také bojím lidí ,ale to je tím že jsem poznal hodně falešných zmetků,ale přitom kdyby na mě šli 2 pamrdi s pěstma tak se směju
Tak generaci Z by jsme měli. Nechcete na příští víkendové čtení zařadit článek z čeho je pošahaná generace sněhových vloček?
Nedávno jsem měl několik malých lidí na přijímacím pohovoru. Snadno se bojí telefonovat, když už neumí souvisle mluvit. Na dotazy odpovídají jako kdyby vám psali krátké zprávy, delší souvislou větu neumí.
Možná to bylo otázkami 🙂
to byl pohovor na obchodaka, co si domlouva ksefty pres telefon? 😀
Jinymi slovy receno "je to hruza s nekym mluvit".
super padesátka za mnou a tuto nemoc mám taky - asi jsem mladej a nebo jen neumím vykecávat o blbostech x hodin každý denNo a nebo je to potřeba každou blbost pojmenovat jménem nějaké nemoci a ideálně na to dostat asistenta už od školky- třeba ta telefobie a přitom by stačilo že někdo nerad telefonuje
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 4. 2025 13:35
Je mi přes třicet a taky nesnáším telefonování. Není to žádná fobie. Prostě je to otravné. Většinou se po telefonu vyřizují jen nepříjemné věci. Pro běžnou komunikaci raději volím messenger.
Raději volím telefon (je mi 69), jak ke svým nadřízeným, tak ke svým podřízeným i urgentně ke svým obchodním partnerům. Messenger, nebo SMS (příchozí) jen v případech, kdy potřebuji něco z té zprávy "mít na skle" abych s tím mohl pracovat, až na to budu mít čas. A SMS používám k dotazům, jestli můžu zavolat, jestli má dotyčný čas se mnou komunikovat, nebo jej vyzvu k zavolání, až bude mít čas on(ona, ono)....
Tak pokud řešíse obchodní věci, tak je to věc jiná než když mě 20x za tejden někdo jenom otravuje, případně mi lidi volaj kvůli věcem jako "jo, budu tam" nebo "ne, kašlu na to" což se dá napsat a nemusej volat.
Telefobie mi zní jako fóbie z telat 🙂
Zdegenerovaní mutanti ... 🤣👺👎
jak jsi si je vychoval, takový je máš 🙂
Mladí se bojí telefonovat, raději si povídají s chatboty. Telefobií trpí až 70 % lidí Generace Z .---------------------------------------------------------A nejen to !Dokonce se asi bojí i zdravit .Zdravení se vždy považovalo za slušnost - což už dnes málokdo ví .Svůj díl na tom nese samo Telemarketing a jejich hloupé kecy .Kdysi se cizí čísla neřešily, nebyly vidět, tak se automaticky zvedalo sluchátko .Dnes jsou technologie jinde, proto telefonování stojí na rozcestí, i díky Předraženým Operátorům, za což si můžou sami .Komunikace se ubírá jinými kanály, na které už operátoři nemají vliv, nebo jen minimálně . ( Já tomu říkám, že si nasrali do vlastní kapsy ! )
Tak to bacha, co vidim ve svym okolí, tak mladý zdravěj víc než starší lidi. Samozřejmě záleží na národnosti, lidi z východu nezdravěj vůbec, to je známá věc.
Především ti ze slovenska, taky mají největší kriminální zastoupení ze všech cizinců.
Výsledek nátlaku odborníků jak vychovávat děti. Teď máte výsledky. Bravo.
bohužel ty odborníci většinou nemají ani vlastní děti tak ví prt ale mají na to diplom
Jakože to je špatně? Volání je překonaná historická záležitost
Neřekl bych, něco vyřešit po telefonu je mnohem rychlejší než přes textovou komunikaci, alespoň já rychleji mluvím než píšu 🙂
A navic slysite v hlase emoce, ktere pres text prenest nelze.
Souhlasím, ale osobně mám radši textovou komunikaci. Proč? Protože si ne vždy vše zapamatuju, občas řeším více věcí najednou a něco mi vypadne. V textu se můžu krásně podívat do historie a ujistit se, že jsem na nic nezapomněl a že mám všechny termíny správně.
Tak to se pletete, přes zprávu si to líp promyslíte a nepíšte tunu balastu, u hovoru vždycky trvá 10 minut než doho na druhý straně dokopu k tomu aby mi řekl proč vlastně volá, je to peklo s někym něco řešit po telefonu. Místo toho aby někdo napsal prostě "jo, budu tam v 15:00" tak 20minutovej zbytečnej telefonát, nechápu to a nenávidim to, je to nemoc. Když vidim lidi třeba ve vlaku jak hodinu kecaj o ničem....je to fakt nemoc, neni nenormální někdo kdo nechce volat, naopak je nemocnej ten kdo volat chce. Je to postižení generace kolem 60let která před 20-30 lety začala otravovat s mobilováním a nechápe že to dnešní mladou generaci nezajímá to vykecávání po telefonu.
Plácání o ničem a je jedno, zda přes telefon nebo osobně, je doménou hlavně žen. Za minutový hovor vyřídím vše, co bych řešil hodinu přes jakýkoliv textový komunikátor. SMS a podobně už z názvu slouží k jednoduchému dotazu/odpovědi, ne ke komunikaci a řešení věcí. A pokud někdo ve Vašem okolí potřebuje na sdělení "jo, budu tam v 15:00", tak bych se opravdu vážně zamyslel nad tím, s kým se stýkáte.
Tak určitě ... telefonování je překonána historická záležitost, ale být vysranej a pošahanej nějakou fobií s telefonování je super výstřelek moderní doby! 🤣
V tom případě jsou překonaná záležitost i běžné rozhovory, mezi dvěma lidmi. Kde jsou ty časy, kdy se lidé cvičili v rétorice a schopnosti okamžitě a smysluplně reagovat na řeč a argumenty druhých lidí. Dneska si to musí sepsat, prokonzultovat s chatbotem a pak dají dohromady odpověď, ovšem plnou gramatických chyb. Tedy pokud je to nebude moc stresovat.
Asi tak.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.