Libor Dvořák (Lib0r)
30. 4. 2025 • 11:24

Ono to není úplně tak jednoduché. Když děláte v korporátu na podpoře produktu o kterém tam dokumentace skoro nic neví a neustále vás hážou do callu kde po vás na jedné straně řve zákazník, že mu nejede server už 40 minut a z druhé strany váš manager, že musíte být profesionální, začnete to nenávidět.
Stejně tak jako 4 roky zastaralé kontaktní údaje kde 70% hovorů končí v nějaké domácnosti kde brečí malé dítě, protože jste je vzbudili v 10 večer, že jim někdo překopl optický kabel do chemičky. Tohle jsem nenáviděl do morku kosti a to nejsem z generace Z.Z osobního života taky raději rozkopnu dveře ordinace nohou abych se objednal, než abych tam 8x volal přes dopoledne a jak se konečně o půl druhé odpoledne dovolal, tak po mě sestra štěkala jak čokl, že už mají po ordinačních hodinách.To že hovor je efektivní není o tom že mluvím rychleji než píšu, ale o přípravě. Naprostá většina lidí chce vyvolávat, ale vlastně neví o čem chcou mluvit, nemají připravenou agendu a půlka toho času je uuuuh ooo eeeeh uuu. Displej telefonu máte celý opocený od ucha a posloucháte jak na druhé straně někdo listuje papírama, stěhuje půlku kanceláře atd. V tomhle jsou úplně hrozné všechny ty Teams cally. Celý den zabookovaný na meetingu protože volat je efektivní, ale nikdo nepošle informace předem abych se s tím mohl seznámit a jenom si plácli. Místo toho si tam předčítáme rok staré maily a pálíme čas několika lidí, přitom to jde vyřešit přes chat nebo email.

Soňa Janů (SSSJS)
29. 4. 2025 • 13:50

Až přijdou do reality nebo budou muset jednat z pozice pracovníka s lidmi typu: dlužníci, jisté menšiny, lidé s nižším sociálním nebo mentálním intelektem, tak to za ně udělá chat bot?

Amigo Ventero
29. 4. 2025 • 10:46

To rikam furt (a studie to prokazuji), ze jsou v dusledku neustaleho uzivani mobilu a tabletu od detstvi, retardovani a poskozeni. A taky v dusledku stupidity a zbabelosti rodicu, politiku a reditelu skol ...

Názor byl 1× upraven, naposled 29. 4. 2025 10:47

peperonni
29. 4. 2025 • 10:02

Taky nesnáším telefonování. Ne kvůli telefobii, ale protože si prostě nezapamatuji všechno. Radši e-mail nebo chat, kde domluvu kdykoliv zpětně dohledám.

Alpha8520
29. 4. 2025 • 8:01

Sice nejsem Gen Z (jsem ročník 93, takže 4 roky mi k nim chybí), ale telefonování nesnáším taky. Přijde mi strašně neosobní to, že druhou stranu nevidím. Nějaký videohovor možná, ale po telefonu prakticky nic neřeším a každého posílám do zadnice, že to vyřešíme osobně, případně v práci na Teamsech, pokud na to nejde odpověděť jednou větou a zavěsit.

mepp
29. 4. 2025 • 6:13

No a pak se člověk nesmí divit zprávám, že třetina z nich jsou panicové ještě v 25, když ani nedokáží zavolat holce 🙂

svopex
svopex
28. 4. 2025 • 21:00

Take bych se bal telefonovat, kdybych mel iPhone...

Sislik
28. 4. 2025 • 20:23

Je mi pres 40 a telefonovani nemam rad.A jsem nerad, kdyz nekdo vola me, protoze me vlastne vzdy rusi od neceho co delam - aspon ja teda obvykle necekam na zavolani 😁

Wolfx
28. 4. 2025 • 20:05

začínám mít fobií na tu mládež co má fobii snad na vše

Zivan
28. 4. 2025 • 19:26

Já začínám získávat fobii z chatbotů. To je jak mluvit s pologramotným mamlasem (to snad filtrem projde), který mě navíc nechce přepojit na normálního člověka.

Karel Veselý
Karel Veselý
28. 4. 2025 • 19:26

To způsobili operátoři tim že předávaj čísla callcentrům, stalkujou nás a otravujou, člověku pak přeběhne mráz po zádech co to zase je když vidí že volá neznámé číslo. Zrovna dneska jsem to řešil s Vodafonem, byl jsem na ně už hodně agresivní, došla mi trpělivost, tak ať se pak nedivěj, telefon je na nejdůležitější věci, ne na to aby mi tejdně volalo 20 callcenter. A nejsem gen Z, je mi 33 a stejně kvůli nim to telefobii mam. Navíc absolutně nechápu lidi co maj furt potřebu volat když stačí tu informaci prostě napsat a nikoho to neotravuje.
Další věc je že člověk si stejně nepamatuje na čem se dohodl v nějakym hovoru, to si to mam jako nahrávat a pak si nechat udělat notářskej přepis nebo co? Ať to napíšou rovnou.

Názor byl 1× upraven, naposled 28. 4. 2025 19:27

CC of blue
28. 4. 2025 • 19:23

55 a někomu volat je pro mě utrpením.
Vždycky mám dojem, že tím někoho strašně otravuju.
K doktorům taky prakticky nikdy nevolám, radši se tam zastavím a vyřídím to napřímo.
Ideální je, když se dá objednat přes internet.
Ale jinak jsem strašně ukecanej, i proto pořád někam píšu komentáře 🙂

FrantaL
FrantaL
28. 4. 2025 • 19:22

Generace Z má stále nějaké problémy.

jurabike
28. 4. 2025 • 19:21

To je dobre ze 70% Rusáku co se hlásí k okupačnímu "Z" neumí volat telefonem.

Dashiell
28. 4. 2025 • 18:34

Ono taky telefon je věc nevylepšená od dob Alexadera Grahama Bella. Člověk například dopředu nepozná jestli ten druhý má čas nebo ne. Hovor do dneška není triviální nahrát nebo dokonce přepsat do textu. Z nějakého záhadného důvodu se ještě hovory spojují a účtují nějakým idiotským telegrafním způsobem. Volaný vidí jen číslo volajícího, které navíc povětšinou síť ani nijak negarantuje. A tak dále. Před deseti lety by byl život bez telefonního čísla nesnesitelný, dneska by to podle mě byla úplně nahraditelná technologie.

Obyvatel
28. 4. 2025 • 8:12

Jsem generace 50+ a netelefonuji asi 20 let. Považuji to za extrémně obtěžující a k ničemu. Telefonování je technologie z minulého století, kdy nebyla možná asynchronni komunikace.

Richard Blahout
27. 4. 2025 • 23:49

Ja se normálně také bojím lidí ,ale to je tím že jsem poznal hodně falešných zmetků,ale přitom kdyby na mě šli 2 pamrdi s pěstma tak se směju

Atana HXH (Pavel Hroch)
27. 4. 2025 • 17:39

Tak generaci Z by jsme měli. Nechcete na příští víkendové čtení zařadit článek z čeho je pošahaná generace sněhových vloček?

Mirdyn
27. 4. 2025 • 16:01

Nedávno jsem měl několik malých lidí na přijímacím pohovoru. Snadno se bojí telefonovat, když už neumí souvisle mluvit. Na dotazy odpovídají jako kdyby vám psali krátké zprávy, delší souvislou větu neumí.

jenik3
jenik3
27. 4. 2025 • 15:54

Jinymi slovy receno "je to hruza s nekym mluvit".

JanekJankovatej
JanekJankovatej
27. 4. 2025 • 13:32

super padesátka za mnou a tuto nemoc mám taky - asi jsem mladej a nebo jen neumím vykecávat o blbostech x hodin každý den
No a nebo je to potřeba každou blbost pojmenovat jménem nějaké nemoci a ideálně na to dostat asistenta už od školky- třeba ta telefobie a přitom by stačilo že někdo nerad telefonuje

Názor byl 1× upraven, naposled 27. 4. 2025 13:35

Jiří Hráček
27. 4. 2025 • 13:11

Je mi přes třicet a taky nesnáším telefonování. Není to žádná fobie. Prostě je to otravné. Většinou se po telefonu vyřizují jen nepříjemné věci. Pro běžnou komunikaci raději volím messenger.

Martin Novotný
27. 4. 2025 • 13:07

Telefobie mi zní jako fóbie z telat 🙂

Zoro Mstitel (Jatuhal)
27. 4. 2025 • 12:14

Zdegenerovaní mutanti ... 🤣👺👎

Jirka1or
27. 4. 2025 • 12:01

Mladí se bojí telefonovat, raději si povídají s chatboty.
Telefobií trpí až 70 % lidí Generace Z .
---------------------------------------------------------A nejen to !
Dokonce se asi bojí i zdravit .
Zdravení se vždy považovalo za slušnost - což už dnes málokdo ví .
Svůj díl na tom nese samo Telemarketing a jejich hloupé kecy .Kdysi se cizí čísla neřešily, nebyly vidět, tak se automaticky zvedalo sluchátko .
Dnes jsou technologie jinde, proto telefonování stojí na rozcestí,
i díky Předraženým Operátorům, za což si můžou sami .
Komunikace se ubírá jinými kanály, na které už operátoři nemají vliv, nebo jen minimálně . ( Já tomu říkám, že si nasrali do vlastní kapsy ! )

karel  (Fuwasek)
karel  (Fuwasek)
27. 4. 2025 • 11:18

Výsledek nátlaku odborníků jak vychovávat děti. Teď máte výsledky. Bravo.

Určitě si přečtěte

Články odjinud