MMS – revoluce v evoluci a nebo úplný propadák?

Diskuze čtenářů k článku

Pepa  |  11. 02. 2002 08:08

Pokud rodiče koupí tak drahé telefony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tipmi  |  10. 02. 2002 22:10

Myslím si, ze to co napsal autor článku(Martin Zikmund) je blbost. Mluvím o části, která zazněla v závěru. A to je to, ze MMS ztrácí své hlavní kouzlo oproti SMS v tom, ze kdyz je budeš posílat rozcuchanej z postele, tak uz tě kazdej uvidí. To je přece blbost. Přece tím, ze pošlete MMS vás nikdo neuvidí. Vzdyť vy sami si můzete zvolit co zpráva MMS bude obsahovat. Nemusíte tam za kazdou cenu narvat rovnou vaší fotku. To je přece stejná blbost, jako kdyby jste řekli, ze kdyz máte na počítač připojenou web kameru a posíláte e-maily, tak uz to nemá to samý kouzlo, jako kdyz posíláte čistej text. Taky si můzete vybrat jestli chcete do toho e-mailu něco vlozit. A nikdo z vás mi nevymluví, ze to bude u MMS jinak(myslím to tím způsobem jako ze se taky budete moct rozhodnout, jestli vlozíte vaší současnou podobu nebo ne). Mám spíš pocit, ze si to milý Martin popletl se síťemi UMTS, kdy bude při přenosu hovoru přenášen také vizuální obraz. Tohle bylo jenom moje doplnění ke článku v čem se mi zdál přehnaný. Mozná sem to jenom špatně pochopil. Jestli to tak je, tak se případně omlouvám. Ale domnívám se, ze ne a přál bych si slyšet(respektive přečíst, co mi k tomu autor odepíše. Jinak plně souhlasím s VOjt@sem, ze to skončí právě také tak podobně, jak je tomu s ozdobenými e-maily. Tedy, tak ze to bude jenom zbytečná a navíc určitě docela drahá sluzba. To s tím ICQ přes GPRS taky není tak špatnej nápad. A taky souhlasim s tim, ze by bylo lepší, kdyby se rozvíjelo GPRS a HSCSD. 

Tipmi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  10. 02. 2002 23:23

Příště, než napíšete, že je něco blbost, tak si raději nejdříve ověřte fakta. Jednou z předních výhod MMS, alespoň, jak je to prezentováno, je možnost poslat také video, které natočíte kamerou na svém telefonu, což je to, o čem jsem mluvil. Natočíte videozprávu přesně tak, jak kdysi fungovaly budky Vox populi TV Nova. Ano, kromě toho můžete poslat také zprávu s nějakým obrázkem, ale to už aspoň trochu umožňují EMS (pokud zrovna nechcete poslat nějakou fotku pořízenou telefonem). Těžištěm MMS je právě video, kvůli kterému jsou potřeba MMS servery s gigabytovými až terabytovými disky a rychlé datové přenosy. Na obrázek na pozadí si klidně pár sekund počkat můžete, na jednotlivé snímky videosekvence už asi ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FJ  |  10. 02. 2002 22:00

No zda se to pekne, ale otazka je, zda se operatorovi za to bude chtit platit.

Takove vybudovani "zakldaniho" MMS centra - HW a softwarove licence muze pro zacatek (rikam opravdu pro zacatek jako zakladni verze) prijit na nemalych 500.000 dolaru, nepocitaje servis, provoz, udrzbu, upgrady a marketing.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XX  |  11. 02. 2002 09:49

Ty jsi ale z levneho kraje ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
feesds  |  11. 02. 2002 12:54

Ano i ne.

Cena vetsinou je urcovana podle velikosti licence a tohle byl opravdu zaklad :) Za takovejch 200.000 aktivnich zakazniku uz by jen licence mohla byt nekde u melouna dolaru.

plus nejmene 100.000 rocne za servis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  10. 02. 2002 15:50

Mě to přijde stejnej nesmyl jako UMTS.  Kdo z vás si bude na mobilu prohlížet videou, stahovat hudbu atd... když na PC s připojením na internet je to levnější a nemyslím si, že ceny za služby v síti UMTS budou nějak levné.

Stejně tak MMS. Levné nebudou a pokud budu chtít něco někomu sdělit, tak zavolám nebo pošlu starodu dobrou SMS, ale rozhodně nebudu dávat barvu na pozadí, vkládat hudbu a video atp...

Přijde mi to jako nesmysl. Nebylo by lepší dál rozvíjet HSCSD a GPRS v stávajících sítích? Všichni naši operátoři mají co dělat aby obě technologie běhaly naprosto skvěle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dejvidek  |  10. 02. 2002 13:10

Dle mě pokud přijde čas MMS, tak máme ještě tak rok čas, je to jako s GPRSm už minulej rok se plivalo třeba na Nokii, že nemá telefon s GPRS, ale čas GPRS přišel až v tento rok, kdy Nokia (a i ostatní) mají dost modelů s GPRS.... to samé s MMS, implementace do T68 byl jen marketingovej tah

dejv 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  10. 02. 2002 11:56

Můj osobní názor je, že zavádění nového standartu podobného ražení je zcela zbytečné. Nebylo by lepší více propracovat emailové klienty v telefonech tak aby se přes ně dalo posílat vše co lze přes MMS? MMS pošlu jenom na další mobil, email kamkoliv. Myslím, že kdyby se toho výrobci chytli mohli by přijít se zajímavým řešením, které by oslovilo mnohem větší skupinu lidí. A ani operátoři by nepřišli zkrátka (cena za přenos dat), nehledě na to že by nemuseli investovat obrovské peníze do MMS centra (proč ho asi ještě žádný operátor nemá?).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V0jt@S  |  10. 02. 2002 10:26

Vemte si současný e-mail. Můžete mu nastavit pozadí, dát do něj obrázky, videa, zvuk, atd... A kdo to využívá? Já posílám maily zásadně jako čistý text, pokud chci poslat nějaké obrázky, pošlu je jako přílohu. Víc toho nevyužiju. Myslím si že s MMS je to podobné. Člověk je využije jednou za půl roku. (po počátečním opojení). MMS jsou na tom navíc hůř, než maily. Mail formátovaný pomocí HTML dneska zobrazí 90% mail klientů, kdyžto MMS zatím nejsou příliš podporované ani telefony, ani operátory... Nahledě k tomu, že maily jsou zadarmo, cena za připojení k NETu se příliš neliší, pokud posíláte 1kB nebo 100kB. Al za SMS platíte slušné peníze (na to, že to je pár bytů textu) a za MMS by operátoři taky jistě nasadili slušné ceny... Budoucnost MMS nevidím nijak růžově.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  10. 02. 2002 15:23

Tady si myslím, že by se možná hodila analogie s PC. I když mám mail zadarmo tak tam v 99,9% případů žádnou grafiku necpu, o videu a audio nemluvě. Přitom technicky by to opravdu problém nebyl.

Spíš by si měli výrobci mobilů všimnout, co je na PC použitelné. Takový obyčejný messaging (ICQ apod.) ve spojení s GPRS by se mohl stát opravdu aplikací, kvůli které by si spousta lidí telefon vyměnila. U MMS to podle mě nehrozí. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V0jt@S  |  10. 02. 2002 17:13

Stvořit něco jako ICQ pro mobily přes GRPS, to mě nenapadlo! A vůbec mi to nepřipadá jako špatný nápad! I když ti naši operátoři by to zahrabali. I kdyby jen cenami. Jsem jen zvědavý, jak to bude s cenami za GRPS u Oskara.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orol  |  10. 02. 2002 18:00

v amerike to uz frci, icq je na mobiloch (mam taky dojem ze u nokie alebo motorly, ale nejsom si isty) ako jedno z podmenu, mam taky dojem ze sa o tom pisalo aj na mm 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  10. 02. 2002 22:29

Tuším, že to jsou americké Nokie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  10. 02. 2002 23:11

Jojo, to by byly ceny.. to by se mohly SMS jit zahrabat. Mam S45 a pote co Siemens zacal podporovat v telefoech programy psane v JAVAe mi prijde jako skvelej napad takovej soft vyvinout a pekne mastne to prodat nejakymu dealerovi telefonu nebo primo operatorovi...

bojim se ze ICQ prez GPRS pri cene 60hal /kb se hned tak nedockame... prijmy ze SMS musi byt straslive velky pri minimalnich nakladech. Toho se operatori nevzdaji

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Good  |  11. 02. 2002 08:21

Domnívám se, že pokud operátoři nabízejí GPRS a výrobci chytré telefony (N7650, ...) a především otevřené platformy, tak operátoři mají (technicky) dost málo možností, jak ICQ (nebo obecně messaging) neprosadit. Ono to půjde trochu kolem nich. Jednou jsou daná pravidla pro GPRS: účtování za přenesená data, nikoliv za čas. Pro operátora se to bude jevit jako obyčejný přenos do Inetu. Takže jsou jen dvě možnosti, jak to potlačit: účtovat nějaký poplatek i za dobu, po kterou jste připojeni (to je nejpravděpodobnější a někteří to již dělají) nebo monitorovat IP adresy přístupu (a to je asi nesmysl). Nicméně to s ICQ nevidím špatně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepča  |  10. 02. 2002 06:48

Myslím si že to, zda budou MMS slavit úspěch, závisí hlavně na tom, kolik bude stát jejich odesílání a taky telefony, které budou MMS zprávy podporovat. Každý totiž není ochoten dát přibližně dvacet tisíc za Ericson T68 nebo jiný přístroj v této cenové relaci. A protože SMSkují hlavně mladí lidé, bude všechno záviset hlavně na tom, jak budou MMS zpřístupněny jim.

Co se MMS samotných týče, mohl by to být velký kšeft, protože už nyní se dost vydělává na zasílání log a obrázkových zpráv. A kdo by nechtěl nějaké hezké, barevné pozadí na displej? Dalo by se to využít i v reklamě, při chatování, v seznamkách apod... 

Hezký den 

Pepča   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markus  |  10. 02. 2002 01:05

Krátké zvukove zprávy se mohou docela hodit . řict jedu nebo dve věty je přeci jenom nekolikanasobě rychlejši než to datlit jako SMS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
denis  |  10. 02. 2002 00:56

Podle mě to budou jen trošilinku hezčí sms. pošlu zprávu na zajímavém pozadí. Určím si barvu písma. Na Valentýna můžu třeba poslat barvné tlukoucí srdíčko....

ale stejně lidi budou nejvíce smskovat. Je to rychlé, účinné. MMS zaberou daleko více času a to teď drtívá lidí nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Denis Tomáš  |  10. 02. 2002 11:39

chtěl jsem napsat drtivá většina lidí:o)))))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  10. 02. 2002 12:00

To jsou ale EMS - ty už umí formátovat text, posílat obrázky, melodie a animace. MMS jsou o něčem jiném.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor