Mobil z bazaru: jak se nespálit

Diskuze čtenářů k článku

admin  |  04. 10. 2007 11:46

Přehled nejen kradených mobilů www.vyrobnicisla.info

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Düke  |  25. 04. 2005 20:39

Koupil jsem Samsung E330 v zastavárně, při prodeji se zdálo vše docela v pořádku, asi po měsíci mi ho však zabavila kriminálka. Zastavárník se mnou odmítá jednat, a na nějaké občansko-právní řízení nemám čas ani sílu. Snad už jen mobil někde z bazaru, který se na prodej jetých telefonů specializuje. Mezi takovým bazarem a nějakou zastavárnou je totíž velký rozdíl...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jhsoft  |  21. 04. 2005 09:26

Doporučuji před koupí, zkontrolovat IMEI telefonu přes blacklist: http://mobil2.idnes.cz/blacklist/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  20. 04. 2005 22:20

Kde sehnat nový Siemens CX65 za 3500Kč, jak je uvedo v článku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
velkejfrajer  |  20. 04. 2005 16:44

mam uz 5 mobil primo na inzerat( ne z bazaru) a vsechny zatim byli v pohode, dokud jsem muj posledni mobil nokii 6310i nedonesl do bazaru, aby mi prehrali firmware. Kdyz jsem si telefon prinesl domu, tak vse bylo v pohode, az na to ze jsem zjistil ze se starym FW ho nespojit pres BT.tak protoze v nokii chteli za prehrani FW 400,- tak jsem se vydal do bazaru (servisu) za 300 za prehrani FW. kdyz ho prehraval slysel jsem jak furt XPcka hlasi chybu, a ze i toho ten typek nadava. no ale asi za 10 min mi rekl ze je vse good a ukazal mi ze tam mam novy FW. tak jsem sel domu a kdyz to chci sparovat, takmi nic v memu Bluetoth nereaguje(vsechno ostatni chodi bez problemu). proto jsem se druhy den vydal do servisu znova. tnova mi prehrali FW(jiz bezproblemu) ale stejne to nechodilo. no tak mi rekl , ze mam telefon rozbity, ale ze ho poslou do Prahy. Na otazku , kolik tak bude stat oprava, mi rekl ze to bude asi jen SW zavada , tak by to melo byt v pohode.
Z toho vypliva, ze mobil nekupovat z bazaru, ale na inzerat a nikdy ne pres dobirku a nikdy nechodte kvuli par usetrenym kotunam do nejakeho bazaro-servisu. vyplati se jit primo do NOKIE, kde s vami lepe jednaji, maji na to originalni SW a kabely...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Tleskač  |  20. 04. 2005 16:59

Nevim jaky amater ti prehraval sw u 6310i, ale tohle se dobremu neznackovemu servisu nikdy nestane. Navic tahle chyba jde jednoduse opravit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
max  |  20. 04. 2005 15:08

za veci se odpovida, neruci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wexx  |  20. 04. 2005 14:16

Ještě jste zapomněl dodat, že je veliký rozdíl mezi značkami. Když kupujete Asijský telefon (zejména Samsung, popřípadě LG), je i podle zkušeností majitelů bazarů mnohem větší pravděpodobnost že bude bezproblémů fungovat, než u Evropských značek. Jsou spolehlivější. Naopak některé modely je vůbec hloupost zde kupovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eoan  |  20. 04. 2005 15:06

Asijské telefony jsou na našem trhu jen SE a Panasonic, pokud vím.

Když kupujete korejský shit, je jedno, jaká je pravděpodobnost čeho, nejpravděpodobnější je, že jste blázen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wexx  |  21. 04. 2005 15:25

Tento příspěvek byl pěkná hloupost a obsahuje také projev hluboké zeměpisné neznalosti.
Samsung je Jihokorejská značka a LG tuším také. A Jižní Korea snad není v Asii? Sám sem měl dva telefony zančky Samsung (kromě dalších deseti telefonů Evropských značek a Čínskou firmou Chi Mei vyráběné Motoroly MPx200) a nelze takto jednoznačně říci že jsou telefony z Asie špatné. Co se týče zpracování telefonu a kvality Hardwaru, zaostávají za značkou Samsung a LG ostatní výrobci o několik generací. Korejské telefony jsou také mnohonásobně spolehlivější a toto si lze ověřit i v obchodě, kde na ně mají minimum reklamací.
Autor předchozího příspěvku nejspíše neměl nikdy v ruce jiný telefon, než SE, hádám. Tak se nelze divit že má tento odpor. Pravdou samozřejmě je, že v softwaru telefonu mají v Koreji ještě co dohánět, ale Samsungu se to již modelem D500 podařilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eoan  |  21. 04. 2005 18:29

Ujišťuji vás, že lépe než v zeměpise se vyznám už jen v telefonech

Myšlenka byla, že LG a Samsung nepovažuji za telefony, nikoli že je nepovažuji za asijské

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
golem  |  20. 04. 2005 13:47

: -D

Si myslis ty buzerantsky admine ze me budes vyhazovat s fora?Si nemel ani odvahu odpovedet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.prd.  |  20. 04. 2005 13:41

chtel bych videt jak policie nekoho s GO, TWIST nebo OSkartou po telefonu donuti jit na stanici (pokud teda muzou volat podle IMEI)..mozna by mohli lakat na cokoladu, nebo lentilky ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Coldfire  |  21. 04. 2005 19:44

Jejich postup je docela prosty, zjisti si tel. cislo osoby s odcizenym telefonem, kontaktuji operatora ktery jim poskytne vypis hovoru, zavolaji na nejcasteji volane cislo a dotycneho se zeptaji jestli znaji osobu s cislem xxx... Vim to z vlastni zkusenosti: tata si koupil asi pred rokem v bazaru E700, mel ho asi mesic a i presto ze ma pausal a vedeli o koho jde tak volali mame a ptali se na nej, odmitl jit k vyslechu tak se policie dostavila do jeho firmy, sepsali nejaky protokol, odebrali telefon, tata tedy vzal protokol a ucet od tel. do bazaru, kde telefon koupil a tam mu daly uplne NOVY E700, naprosto bez problemu, rikali ze se to cas od casu stava a tohle je jejich standartni postup.. Kdyz mobil z bazaru tak jedine ze seriozniho bazaru se zarucnim listem a ne nejake zastavarny kde prodavaji kde co a vykupuji od fetaku a cikanu kradene zbozi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.prd.  |  21. 04. 2005 20:33

wow tak to je sila... sem netusil ze policie je tak inteligentni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DuckDaffy  |  25. 04. 2005 00:46

Inteligence je jejich tajná zbraň. :D
Skoro jako Colombo, na první pohled nic moc, ale pak se dějí věci. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wishmaster  |  20. 04. 2005 13:16

Občas mi dost uniká výhoda zboží z bazaru - telefon, který koupím na nový internetu např. za 4000 se v bazaru prodává za 3400-3800Kč. Má kvůli těm pár stovkám kupovat použitý odrbaný telefon z bazaru? O nákupu by se dalo uvažovat, kdyby se prodávaly třeba za 50-75% ceny nového, ale když je sleva zanedbatelná tak nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  20. 04. 2005 14:33

Že to není výhodné? Asi před půl rokem jsem koupil v bazaru Dancall 2711 za 150 Kč i s baterkou, v perfektním stavu, dosud bez problémů funguje. Teď jsem do něj chtěl koupit nový akumulátor, skoro nikde  ho neměli, a když tak na objednání za 450 Kč. Pak jsem ho úplnou náhodou dostal v jednom bazaru i s dalším funkčním Dancallem za 100 Kč.  Samozřejmě, každý takové štěstí nemá, je to náhoda na jaký kus člověk natrefí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlk  |  20. 04. 2005 11:30

Není bazar jako bazar a mobil jako mobil. Já už jsem koupil v bazarech 6 mobilů a nikdy jsem neměl problém. Kdo trochu přemýšlí, pozná kde a co má smyl koupit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marwin  |  20. 04. 2005 11:57

Já jsem nakupoval mobil v bazaru několikrát na www.super-bazar.cz jsem měl i velké štěstí na lidi - pokaždé mobil fungoval a většinou byl i v záruce a nebo nebyl vůbec použitý, zabalený v originální krabici. Já bych se nebál rozhodně ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TV  |  20. 04. 2005 10:22


ODPOVĚDNOST ZA VADY ZBOŽÍ Z BAZARU
Při nákupu v bazarech se lze často setkat s lákavou propagací prodávaného zboží, které údajně ještě „je v záruce,“ neboť dosud neuplynula zákonem stanovená či původním prodávajícím poskytnutá záruční doba. Toto prohlášení je však zavádějící, neboť nemá oporu v zákoně.
Jde totiž o to, že právo z odpovědnosti za vady (tedy tzv. záruční odpovědnost) přímo souvisí s konkrétní smlouvou o prodeji zboží v obchodě, a proto je prodávající věci odpovědný za vady prodaného zboží pouze prvnímu kupujícímu, a to v rozsahu zákonem stanovené záruky, případně nad tento rámec v rozsahu, který sám dobrovolně určí. Pokud ovšem ještě před uplynutím záruční doby spotřebitel prodá, daruje či jinak převede dotčenou věc na jinou osobu, nový nabyvatel věci nenastupuje do práv původního kupujícího, a nemůže proto ani sám uplatňovat odpovědnost za vady (reklamovat) zboží u původního prodávajícího. Není však vyloučeno, aby původní kupující s novým nabyvatelem věci uzavřel písemnou smlouvu o postoupení pohledávky z odpovědnosti za vady ve smyslu § 524 občanského zákoníku, na jejímž základě by nový nabyvatel získal práva z odpovědnosti za vady, která dosud měl původní kupující. Stejně tak je možné, aby původní kupující vystavil novému nabyvateli k uplatnění odpovědnosti za vady plnou moc, případně aby sám odpovědnost za vady uplatňoval, byť už není vlastníkem věci. Všechny uvedené alternativy ovšem předpokládají součinnost původního kupujícího, což ovšem právě v případě bazarů nelze zřejmě očekávat. V žádném případě však pouhou koupí zboží v bazaru není právo z odpovědnosti za vady na nového kupujícího postoupeno, a to ani v případě, že je ke zboží poskytnut původní záruční list či doklad o koupi!
Podle ustanovení § 741 občanského zákoníku odpovídá bazar kupujícímu za vady prodané věci a odpovídá též za to, že věc má vlastnosti, které bazar při prodeji uvedl. To odpovídá i úpravě obsažené v § 619 občanského zákoníku, podle nějž prodávající (tedy bazar) odpovídá za vady, které má prodaná věc při převzetí kupujícím, přičemž však u věcí použitých neodpovídá za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. Není proto možné uplatňovat odpovědnost za vady třeba ve vztahu k omšelé povrchové úpravě výrobku, ošlapané podrážce boty či třeba mírně poškrábanému displeji hodinek.
Důležité však je, že narozdíl od prodeje nových věcí v případě věcí použitých odpovídá prodávající pouze za vady, které má věc při převzetí kupujícím; neexistuje proto žádná záruční doba, po niž by prodávající odpovídal za další vady, které by se projevily po převzetí věci kupujícím. Vzhledem k problematické změně textu ustanovení § 619 odst. 1 občanského zákoníku s účinností od 1. ledna 2003 pravděpodobně není možné nadále dovozovat odpovědnost bazaru za vady skryté, které při převzetí zboží existovaly, avšak vyšly najevo teprve později. Za takové vady bazar až do 1.1.2003 jednoznačně odpovídal, avšak v důsledku špatně provedené novelizace občanského zákoníku, která pojem výskyt vady zřejmě nedopatřením a nesprávnou implementací evropské směrnice nahradila termínem projevení vady.
Jak je tedy uvedeno, na zboží z bazaru se tedy žádná zákonná záruka nevztahuje, pokud ji prodávající sám dobrovolně neposkytne. Prodávající odpovídá podle ustanovení § 616 odst. 1 občanského zákoníku pouze za vady, které prodávaná věc má již při převzetí (což musí kupující prokázat), přičemž se za takové vady nepovažují vady odpovídající míře běžného opotřebení. Pokud se však vada vyskytne v prvních šesti měsících po převzetí zboží, musí prokazovat bazar, že vada vznikla teprve po převzetí zboží - pokud to neprokáže, platí dle ustanovení § 616 odst. 4 občanského zákoníku vyvratitelná domněnka, že se jedná o vadu, která již existovala v době převzetí. Nejde však o záruku (tou je totiž odpovědnost za vady, které se vyskytnou až po převzetí zboží).
Veškeré vady je přitom nutno s ohledem na ustanovení § 626 odst. 3 občanského zákoníku reklamovat u bazaru nejpozději do 24 měsíců ode dne převzetí věci kupujícím. Prodávající může tuto dobu v dohodě s kupujícím zkrátit, ne však méně než na 12 měsíců; tuto zkrácenou dobu je však povinen prodávající uvést v dokladu o prodeji věci, jinak se má za to, že platí lhůta 24 měsíců pro uplatnění reklamace.
Při uplatnění odpovědnosti za vady (reklamaci) platí obdobná práva a povinnosti, jako při prodeji nových věcí, samozřejmě pouze s výše uvedeným omezením, že reklamovat lze jen vady, které věc měla již v době převzetí z bazaru.
I bazar je povinen podle § 616 občanského zákoníku prodávat zboží (s přihlédnutím k tomu, že jde o zboží použité a opotřebované) v požadované jakosti a s požadovanými vlastnostmi, s vlastnostmi bazarem či prodávajícím popisovanými nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávanými, popřípadě v jakosti a s vlastnostmi pro věc takového druhu obvyklými. Prodávané zboží musí odpovídat požadavkům právních předpisů (například technických v případě automobilů či telefonů), být v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti (připadá-li to v úvahu) a odpovídat obvyklému účelu (tedy například telefon by měl být funkční v českých telefonních sítích, vozidlo by mělo být možné provozovat na českých pozemních komunikacích apod.). Zboží musí být bez vad.
Ustanovení § 616 odst. 3 občanského zákoníku stanoví, že pokud nemá zboží při převzetí kupujícím vlastnosti popsané v předchozím odstavci, má zákazník právo na to, aby bazar bezplatně a bez zbytečného odkladu uvedl zboží do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle volby kupujícího buď výměnou, nebo opravou. Není-li ani oprava, ani výměna možná (například proto, že bazar již jiný kus stejného zboží nemá), může zákazník požadovat (opět dle vlastní volby) buď přiměřenou slevu z ceny věci, nebo od smlouvy odstoupit (tedy vrátit zboží a požadovat celou kupní cenu, kterou zaplatil). To samozřejmě neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s popsanými vlastnostmi věděl (právě v souvislosti s opotřebováním zboží), nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil (zboží poškodil).
Zákon o ochraně spotřebitele v § 19 odst. 3 stanoví, že bazar je povinen reklamaci do 30 dnů ode dne jejího uplatnění vyřídit, a to včetně odstranění vady, pokud se s kupujícím nedohodne na delší lhůtě (nestačí tedy jeho jednostranné prohlášení, že oprava bude hotova později – s takovým prohlášením by musel spotřebitel souhlasit, k čemuž však nemůže být nucen). V případě, že uvedená lhůta bude překročena, má spotřebitel právo požadovat slevu nebo odstoupit od smlouvy.
Pro SPIS
Mgr. Tomáš Pelikán
Advokát

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aress  |  20. 04. 2005 13:31

Vskutku brilantni prispevek,jen kdyz sem ho videl,tak jsem absolutne nemel chut ho procitat!To si radsi prectu knizku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavl  |  21. 04. 2005 20:04

Přesně, to když jsem viděl, tak jsem se zděsil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bungo  |  20. 04. 2005 17:47

S timto clankem nesouhlasim uplne doslova: pravni uprava je pozadu za praxi. Pokud si koupim telefon napr u Siemensu, dostanu na nej zarucak atd. Ten onen telefon prodam se vsemi "papiry bazaru" a bazar mi ho nekomu opet se vsem doklady opet proda, nic mi nebrani v tom, abych uplatnoval zaruku u Siemensu, protoze je prakticky NEMOZNE, aby v servisu zjistili, komu onen telefon byl prodan jako prvnimu majiteli... Pravni uprava odpovednosti za vady nejde ruku v ruce s momentalni situaci a nebere v potaz vsechna uskali.
Pravo se navic prizpusobuje potrebe a reklamace takto prodaneho zbozi z bazaru u puvodniho prodejce nebude v zadnem pripade problem.
Martin Fila - student PF UK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  20. 04. 2005 09:26

Já se bazarů taky bojím, ale už jsem několikrát koupil mobil na inzerát. Proč riskuju? (I když se samozřejmě snažím prověřit co jde, abych riskoval co nejméně.) Důvod je jednoduchý: v kterém oficiálním obchodě dnes koupíte nový Siemens ME45?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jackxx  |  20. 04. 2005 10:23

Jestli jseš z Prahy, tak se zkus stavit v Carrefouru na Andělu. Včera jsem tam byl a myslel jsem, že mám vidiny. V jedné vytríně s nápisem SLEVA měli vystavené Alcatel OT Club za 3500,- Alcatel OT 501 za 3000,- atd. Jsou to opravdu vtipálci, třeba bys tam sehnal i tu ME45.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  20. 04. 2005 11:04

Ten kerfur na andelu potvrzuji. Pred pul rokem jsem tam videl v sade Siemens C35 asi za 4500 Kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sergey  |  20. 04. 2005 20:43

Hypernova Brno N3510i za 4490

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Arakain  |  20. 04. 2005 09:19

Není problém dát do bazaru telefon i třeba s 2 dny starým záručákem a krabicí, který byl ale vykoupaný či jakkoliv jinak zničený, vysušený, vyčištěný a na běžný pohled i na "rozborku" fungující, oxidace se může projevit později, flashe a odbloky taky, mají s tím problémy i výrobci, tak si nemyslete všichni, že jsme lepší odborníci....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Tleskač  |  20. 04. 2005 09:19

Kdo se v mobilech moc nevyznáte, kupte si nový telefon. Pokud chcete ušetřit, vezměte si s sebou do bazaru člověka, který vám poradí.
Pokud se vyznáte, můžete v bazaru koupit telefon, který je pár týdnů starý, třeba i se záručním listem. Spousta lidí si např. nezvykne po letech s Nokií na T630 nebo K700i a po 14ti dnech ho jde prodat do bazaru a těší se na 6230
Taky je třeba znát modely, u kterých můžete čekat poruchu a modely které se nekazí ani při horším zacházení...
Nejdřív přemýšlejte, nechte si poradit  a pak vyrazte na nákup

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joan  |  20. 04. 2005 09:02

V únoru jsem si kupovala ve velkém mobilním bazaru v centru Brna Siemens C55 jako záložní mobil. Měli jich celkem dost, ale já jsem cíleně vybírala exempláře, kteří ještě měli u tělíčka přiložený originální záruční list. Vycházela jsem z předpokladu, že ukrást někomu mobil navíc se záručákem by asi byl dost velký problém  . Vyhovoval mi až 3. nebo 4. kousek, a zatím šlape bez problému. A délka jejich záruční doby mi protočila panenky   , super!  V rámci originál záruky mi servis ještě vyměnil displej (rožek trochu černal) a zatím mobilek jen chválím. Už si na něj brousí zuby můj školou povinný synek  .
Pěkný den a hodně štěstí v bazarech!
J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  20. 04. 2005 08:53

Kde se da koupit novy Siemens C65 za cenu hluboko pod 3000 Kc? V bazaru bych nic nekoupil, zvlaste kdyz si vzpomenu na svuj poruchovy mobil, ktery ode mne koupili...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cross  |  20. 04. 2005 08:29

Kdysi jsem si takhle koupi T10 ... měl jsem z ní ohromnou radost...no ale po čase (delé než 14 dní) se ukázalo že původní majitel zkoušel flash na T18 (hlasové vyzvánění) a telefon tím částečně odepsal...takže se mi telefon v nepravidelných intervalech (stále častěji) začal kousat...zašlo to až tak daleko, že jsem s ním mrštil o beton...
koupě v servisu je jako loterie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joe...  |  20. 04. 2005 08:01

JE ROZDÍL KDYŽ JE MOBIL Z PRODEJNY, KTERÁ MÁ SÍŤ OBCHODŮ A SPECIALIZUJE SE JEN NA TELEFONY, TAM JE TO O MNOHO BEZPEČNĚJŠÍ NEŽ U "FRANTY", KTERÝ MÁ KOČÁRKY, KOLA, KRADENÁ RÁDIA APOD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aress  |  20. 04. 2005 02:30

Z bazaru bych si nidky nic nekoupil.Kdyz uz tak od nekoho,kterej mi ukaze i obcanku a kdyz se neco stane a bude fakt jasny,ze mi neco zatajil,tak na neho nekoho poslu,aby mi penize donesl zpet.Bazaru bych se bal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  20. 04. 2005 04:07

A měl bych obavu z nákupu kradeného mobilu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jobb  |  20. 04. 2005 07:42

Uz vidim jak ti nekdo pri prodeji ukazuje obcanku. To sou osobni udaje a neukazuji se na pockani. Pokud nekomu prodavam telefon, kterej je v zaruce, tak nevim proc bych mel ukazovat obcanku. Kdyby to po me nekdo pri prodeji chtel, tak ho poslu nekam a prodam to nekomu jinymu...Nehlede na to, ze pravo te legitimiovat ma pouze verejny cinitel, coz ty asi nejsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TV  |  20. 04. 2005 10:37

Pokud chces neco prodat v bazaru, je povinnost vykupujiciho zapsat do vykupni smlouvy tvoje nacionale, toto je dano zakonem a ten bazarnik ktery ji po tobe nechce nebude zrovna solidni a lze ocekavat, ze se to u nej bude hemzit kradenymi vecmi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aress  |  20. 04. 2005 11:39

Jakmile nebude chtit ukazat obcanku,tak uz mi bude jasny,ze neco neni v poradku!Ja se obcanku nebojim ukazat,tak proc by mel prodavajici?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný  |  20. 04. 2005 15:00

Pochybuju, že třeba pracovníci přepážek na poštách, v bankách apod., mají statut veřejného činitele, ale když si jdeš na poštu pro dobírku nebo peníze, taky Ti to bez občanky nedají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sergey  |  20. 04. 2005 20:40

No vsak ta posta me docela vytaci. Obcanku se ukazovat nebojim, ale nechapu jak Ceska Posta coby statni podnik nedodrzuje zakony CR, pozaduzje obcanku a vypisuje si z ni udaje. Obzvlast, kdyz jsi jdu treba pro dobirku, kde za balik stejne platim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zaměstnanec pošty  |  20. 04. 2005 22:46

Ty jsi nějaký chytrý!! Pošta zákon neporušuje. Říkáš jako příklad dobírku. Dobrá; vem si to takhle: firma pošle balik, a někdo si pro něj přijde; bude to balík za pár korun. Vyzvedne ho, zaplatí. Balík bude adresován dejme tomu třeba na ženskou. Přijde pro to její manžel/sestra/matka/dcera...atd. ZAPLATÍ, pošta neověří komu to vydala. Původní příjemce samozřejmě ten balík chtít bude, tan ale má někdo jiný. Pošta řekne: no, máte smůlu, my to dali tomu kdo zaplatil. Hm, takže takhle asi ne, že? Nezapomeň, že pošta za zásilky (balíky, dopisy,poukázky...) zodpovídá. Takže si sakra ohlídá komu to vydá. Mnou uvedený příklad za vlasy přitažený není, dělám u pošty asi 8 let a stále žasnu jaké naschvály jsou schopní si lidé v rodině navzájem dělat. I takové jako jsem uvedl výše....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  20. 04. 2005 15:10

"Nehlede na to, ze pravo te legitimiovat ma pouze verejny cinitel, coz ty asi nejsi..."
Verejny cinitel (policista napr.) ma pravo zadat po tobe obcansky prukaz kdykoliv a ty mu ho ses povinnen ukazat.
Kdezto pokud te nekdo pozada - napr. bazar ci kupujici tveho telefonu a ty odmitnes na coz mas skutecne pravo, tak druha strana (bazar, kupujci) se ma pravo zachovat podle toho a treba obchod odmitnout. Bazar by mel podle zakona obchod skutecne odmitnout, jiny kupujici obchod muze rovnez odmitnout koupit - ma to plne pravo - je to jeho svobodne zakonne rozhodnuti.
A jeste k te poste - ta ma rovenz povinnost chtit obcasnsky prukaz a pokud odmitnes tak je jeji povinnosti ti nevydat zasilku - je to tak i v zakone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jobb  |  20. 04. 2005 07:42

Uz vidim jak ti nekdo pri prodeji ukazuje obcanku. To sou osobni udaje a neukazuji se na pockani. Pokud nekomu prodavam telefon, kterej je v zaruce, tak nevim proc bych mel ukazovat obcanku. Kdyby to po me nekdo pri prodeji chtel, tak ho poslu nekam a prodam to nekomu jinymu...Nehlede na to, ze pravo te legitimiovat ma pouze verejny cinitel, coz ty asi nejsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jobb  |  20. 04. 2005 07:42

Uz vidim jak ti nekdo pri prodeji ukazuje obcanku. To sou osobni udaje a neukazuji se na pockani. Pokud nekomu prodavam telefon, kterej je v zaruce, tak nevim proc bych mel ukazovat obcanku. Kdyby to po me nekdo pri prodeji chtel, tak ho poslu nekam a prodam to nekomu jinymu...Nehlede na to, ze pravo te legitimiovat ma pouze verejny cinitel, coz ty asi nejsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 01. 2017 10:59

Teď zrovna dělám do školy práci na téma online bazary a narazil jsem na tuhle diskuzi. Smím vědět, proč by sis nic nekoupil v bazaru? Chápu, že nějaký pochybný bazar na ulici asi moc důvěry nevzbudí. Tam bych si taky nic nekoupil. Ale některé online bazary dokonce dávají na zboží záruku. Co jsem v rychlosti pogooglil, tak třeba https://www.odkarla.cz/mobilni-telefony... Dneska už je podle mě doba taková, že kdo to myslí s podnikáním vážně, tak musí udělat maximum pro to, aby od něj lidi odcházeli spokojený. Nedá se vydělávat na tom, že někoho odrbeš. Stejně tak nechápu ten strach s plateb převodem, který v česku přímo kvete. Přece když peníze převedu přes banku, tak lze dohledat protistranu. Rozhodně bezpečnější, než když někdo na poštu odnese balíček a anonymně jej pošle na dobírku. Ale to už je jiné téma :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor