Mobil za jízdy: nenápadné nebezpečí

Diskuze čtenářů k článku

MEGAMASARKA  |  09. 10. 2004 11:24

Kdo je za jizdy telefonuje bez HF je proste curak a basta!
Jak tak koukam najde se jich tady spousta. Az vas potkam na silnici, ustrelim vam ramem sveho Patrolu prdel!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MEGAMASARKA  |  09. 10. 2004 11:25

OPRAVA: Kdo za jizdy telefonuje bez HF je proste curak a basta!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jezevec  |  06. 10. 2004 23:42

Nešlo by se dohodnout, aby ti, komu mobil odvádí pozornost, by do něj za jízdy prostě nepindali - komu odvádí pozornost hovor, by za jízdy nemluvili vůbec, ani se spolujezdcem - a komu telefonování pozornost neodvádí, aby se do něj nikdo nesral? 


Dokud je zákonem povoleno za jízdy jíst, pít, chcát do lahve, ladit rádio, manipulovat s CDčkama, nastavovat klimatizaci, otevírat okna, řadit rychlosti, strkat si za ucho HF sluchátko, nasazovat si sluneční brejle, číst bilboardy, mluvit třeba s pěti lidma najednou pokud sedí s váma v autě, kouřit a cigáro si zapalovat, rozsvěcet světla, a obecně konat desítky a desítky úkonů, které nějak odvádějí vaší pozornost, a dočasně vyžadují ruku - - - neměla by se vyjímat JEDNA pitomost jako držet v ruce mobil, a tu zákonem zakázat. (vytáčet dvanáctimístná čísla a dívat se na displej, nebo oběma rukama manipulovat s HF, ovšem zakázáno není)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petrolin  |  07. 10. 2004 08:56

Ano, to je ono. Zákon by měl být postaven na obecnější úrovni. Dnešní trend je bohužel jiný a zákonodárcům patří nakopat (mírně řečeno).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Novak  |  07. 10. 2004 09:20

Co takhle si připomenout vyhlášku

Řidič je povinnen se plně věnovat řízení vozidla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  07. 10. 2004 11:32

1. Moc předpisům nerozumíš, když nevíš, že už několik let na silnici neplatí vyhláška, ale zákon. Doporučuji ti si ho občas přečíst. A pak bys zjistil, že kdyby poliši důsledně vyžadovali jeho plnění, tak budeš platit co 10 km...


2.Když už nám připomímáš blbý (a neproveditelný) kecy o plném věnování se řízení, jak jseš na tom ty? Takže:
  a) od té doby co nastartuješ, nepromluvíš ani slovo se spolujezdcem?
  b) před nastartováním vypneš rádio a mobil? (HF neomlouvá)
  c) celou cestu držíš volant oběma rukama?
  d) Nepodíváš se ani na jeden bilboard, nepřečteš si ani jeden nápis na zádi před tebou jedoucího auťáku, nehodíš okem po pěkný holce na chodníku?
  e) nekouříš, nepiješ, nejíš za jízdy?
   f)  za jízdy nepřemýšlíš o tom, co uděláš v cíli cesty, co bude v televizi, jak hrála Sparta/Slávie/Bohemka/Ostrava, co dáš manželce/dívce/matce/milence k narozeninám?


Pokud aspoň na jednu otázku odpovíš ne, tak se plně nevěnuješ řízení a tedy  porušuješ  zákon. A tedy jsi stejný parchant a debil jako já, když držím mobil u ucha.  Zákon totiž nejde porušovat jen trochu. Buď jej bezvýhradně doržuješ a plně se věnuješ řízení a přizpůsobuješ jízdu okolnostem a předvídáš, kdo ti co provede (vše jsou tvé zakonné povinnosti)   nebo to neděláš a pak jsi porušil zákon - ať už třeba promluvíš se spolujezdcem, držíš mobil nabo projedeš křižovatku na červenou. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Novak  |  07. 10. 2004 14:19

Nejsme u soudu a taky nejsem právník, abych tady řešil všechny varianty zákona a jak si je lze vysvětlit. Já tomu rozumím tak, že musíš za každých okolonstí znát stav provozu, tj vědět co se okolo tebe děje, abys mohl včas zareagovat na jakoukoliv _možnou_ událost a případně zabránit škodám na majetku a zraněním nebo nedejbože ztrátám na žívotech. Pokud to dokážeš a při tom telefonovat, tak jsi možná profik, ale uznej, že více než 90% řidičů našich silnic to nejen nedokáží, ale často jim dělá problém udržet pozornost aniž by telefonovali (o psaní SMS ve 130km rychlosti nemluvně)

Ostatně, nikdo asi nemůže zjistit, jak moc sledoval provoz, ale zajímavé to začne být u soudu, pokud zjistí, že jsi do někoho vrazil a měls telefon u ucha. Myslím, že mužeš takhle pindat do aleluja, ale žádne polehčující okolnosti ti to nepřinese.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  07. 10. 2004 15:47

Nešlo by se dohodnout, aby ti, komu mobil odvádí pozornost, by do něj za jízdy prostě nepindali - komu odvádí pozornost hovor, by za jízdy nemluvili vůbec, ani se spolujezdcem - a komu telefonování pozornost neodvádí, aby se do něj nikdo nesral? 


Ssouhlasím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
:)))  |  06. 10. 2004 23:10

zkuste si policisti zkusit zatelefonovat snist bigmaca nebo vykourit cigo !!!!


zkuste si policisti zkusit zatelefonovat snist bigmaca nebo vykourit cigo !!!!


zkuste si policisti zkusit zatelefonovat snist bigmaca nebo vykourit cigo !!!!


zkuste si policisti zkusit zatelefonovat snist bigmaca nebo vykourit cigo !!!!


zkuste si policisti zkusit zatelefonovat snist bigmaca nebo vykourit cigo !!!!


zkuste si policisti zkusit zatelefonovat snist bigmaca nebo vykourit cigo !!!!


zkuste si policisti zkusit zatelefonovat snist bigmaca nebo vykourit cigo !!!!


zkuste si policisti zkusit zatelefonovat snist bigmaca nebo vykourit cigo !!!!


zkuste si policisti zkusit zatelefonovat snist bigmaca nebo vykourit cigo !!!!


zkuste si policisti zkusit zatelefonovat snist bigmaca nebo vykourit cigo !!!!


zkuste si policisti zkusit zatelefonovat snist bigmaca nebo vykourit cigo !!!!


zkuste si policisti zkusit zatelefonovat snist bigmaca nebo vykourit cigo !!!!


zkuste si policisti zkusit zatelefonovat snist bigmaca nebo vykourit cigo !!!!


zkuste si policisti zkusit zatelefonovat snist bigmaca nebo vykourit cigo !!!!


zkuste si policisti zkusit zatelefonovat snist bigmaca nebo vykourit cigo !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxxxx  |  06. 10. 2004 15:13

Auto řídím 25 let (20 až 40 tisíc km za rok). Mobil používám od jeho uvedení na náš trh. Byla to "kufříková" Nokia. Ta neměla žádné HF. Pak vyjela v NMT už "kapesní" a k ní jsem HF už měl. Takže nějakých 12 let mám v autě volné ruce. A jedu-li manželčiným autem a mám-li telefon v ruce, mám problém. Ale asi jde o zvyk. Co se týká pozornosti, při volání je opravdu aspoň rozpůlena. Předpisy podvědomě dodržuji, ale třeba jedu jinam, neř jsem chtěl - znáte to - navyklá trasa, ale mám odbočit dřív. To rozdělení pozornosti je logické, procentuelní podíl závisí na důležitosti hovoru. A prý je to tím, že mužskej se umí soustředit jen na jednu věc nebo činnost. Na rozdíl od ženských. Zajímalo by mě, jak to je u dam - nenašel jsem žádný jejich příspěvek. Holky, ozvěte se!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lojza  |  06. 10. 2004 18:19

Skoro každý den vidím, jak se řidiči s mobilem u ucha chovají podivně, někdy jako "bludný Holanďan". Viděl jsem člověka s mobilem u ucha vjet pomalu na červenou do křižovatky. Naštěstí nic nejelo a on o tom snad ani nevěděl...

Záleží na tom, v jaké situaci telefonujete. Na rovince bez aut je to v pohodě, ale ve městě a při silném provozu je to skutečně "o hubu"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  07. 10. 2004 15:41

ale ve městě a při silném provozu je to skutečně "o hubu"...
Alespoň cesta rychleji utíká, když se telefonuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  06. 10. 2004 20:59

Ono asi opravdu pujde o zvyk. Ja v aute HF mel a uz ho nechci. Bylo s tim tolik problemu, ze diky tomu nejednou vznikla dost neprijemna situace.
Ted pouzivam BT sluchatko a nemuzu si stezovat. Ovsem kdyz drzim telefon nekdy v ruce, nedela mi to nejmensi problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob  |  06. 10. 2004 13:39

Poprvé když jsem před léty telefonoval za jízdy, tak jsem byl překvapen, jak mi to dovádí pozornost. Časem se člověk naučil tu pozornost dynamicky přenášet, takže dnes nevidím rozdíl mezi telefonováním a hovorem se spolujezdcem. A pokud jde o HF, určitě je lepší, když nemáte automat. převodovku, jinak tak velký rozdíl není kromě příjmu hovoru.
P.S. nechápu, proč ještě někdo kupuje auto bez aut. převodovky (když vynechám ty, co na ni nemají). Ježdění s ní je mnohem bezpečnější, a jestli bych něco dělal pro bezpečnost, tak bych tu prehistorickou blbinu u nových aut zakázal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  06. 10. 2004 14:42

No nevim. ono kazde ma svoje. Ja jezdil (a obcas jezdim) s automatem a ted vic s manualem a muzu se zkusenosti rict, ze automat je sice pohodlnejsi za urcitych situaci ale take uz se mi stalo, ze jsem se dostal do situaci, kdy jsem litoval ze nemam manual.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  06. 10. 2004 18:06

Manuální převodovky se vyrábějí z jednoho důvodu....zkus si porovnat jak rychle se rozjedes a dosahnes nejaky rychlosti s manualni prevodovkou a s automatem - s manualni prevodovkou to bude o hodne rychleji. Nebo napriklad prodleva mezi seslapnutim plynu a skutecnou rakci auta je u automatu mnohokrat delsi...
M

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anndy  |  07. 10. 2004 12:28

ano - tak u 20-rocneho modelu automatickej prevodovky :). Dnesne automaty su na tom o dost lepsie. A dnesne auta a riadiacou jednotkou a "elektronickym" plynom tiez nevynikaju v rychlosti reakcie na plynovy pedal.


ale to je jedno - je to len taka poznamocka na okraj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Assmann  |  09. 10. 2004 15:06

Pište česky. Já vám nerozumím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blackskull  |  06. 10. 2004 12:18

Férovej byl kámoš, když mi vyprávěl, jak psal při jízdě po dálnici na SX1 email. Moje reakce byla, že jsem mu řekl, že je hovado se kterým nikdy nesednu do auta.  Příšerně se urazil. A pak potkejte takovýho kreténa na silnici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XIDEX  |  06. 10. 2004 14:50

Je to individualni vec, nekdo dokaze psat email a pritom davat pozor na veci kolem sebe, ja jsem takhle jednou pred par lety pri zkouseni z fyziky psal zpravu pritelkyni a oboje bez jediny chybicky, zprava napsana, zkouseni za 1...takze je to dost individualni vec, nekomu to tu pozornost odpouta, nekomu ne...jinak bych souhlasil s tim nazorem, ze kdyz drzim telefon u ucha, tak vim, ze telefonuju (ne, pri svem veku si fakt netroufnu za volantem jeste prudit takovejma kravinama jako je telefonovani), ale jako spolujezdec proste kecam s nekym pres HF a nevim o tom skoro...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lotrando  |  06. 10. 2004 11:51

Já mám na handsfre trochu jiný názor.


Z mé zkušenosti vím, že daleko více se věnuji řízení a sleduji co se děje když mám telefon v ruce než když mám handsfree. Je to asi tím, že když mám mobil v ruce, tak si víc "uvědomuji" že telefonuji a že při tom musím dávat pozor na cestu.


Kdež to když mám handsfree, tak se mnohem více "zažeru" do hovoru a přestávám vnímat okolí.


 


 


Pokud to jde, tak se snažím zastavit na některém rozumném místě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Novak  |  06. 10. 2004 10:41

Snažím se netelefonovat, ale někdy to prostě nejde. V tom případě se snažím zastavit někde u kraje a vyřídit hovor. Pokud to nejde, telefon zvednu, a jedu tak, abych nemusel řadit a snažím se vyřídit hovor co nejrychleji, například: "Teď nemůžu, řídím, ozvu se za chvíli" a zaparkuju. Nejlepši je jet ve dvou, to pak hovory zveda spolujezdec (manželka)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  07. 10. 2004 15:54

V tom případě se snažím zastavit někde u kraje a vyřídit hovor.
V dopravní špičce ve městě, na takový bězně troubím, když si nevšimnou že dvacet metrů za nima je značka zákaz zastavení 


abych nemusel řadit a snažím se vyřídit hovor co nejrychleji
To je fakt super se za někým takovým táhnout 30 , to je tak těžký držet mobil u levého ucha a pravou řadit? Pro mě teda ne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Novak  |  07. 10. 2004 16:11

A volant držíš zubama? Nebo řadíš jen když jedeš rovně? Ve kterých městěch to jezdíš?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  08. 10. 2004 00:02

Záleží jak rychle jedu, když třeba pomalu v koloně a musím řadit v zatáčte, tak volant na chvilku přidržím loktem, pokud je jízda plynulá, tak si zařadím už před zatáčkou .
Jezdím v Pardubicích, Hradci Králové, Jičíně, Jaroměři a v Náchodě, občas ještě po Havlíčkově Brodě, Humpolci a Jihlavě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SPman  |  06. 10. 2004 10:25

Divam se kolem sebe, a zda se mi, ze ci drazsi auto, tim je vetsi pravdepodobnost, ze ridic bude mit za jizdy prilepeny telefon u ucha. To nechapu, spickova HF sada Parrot stoji kolem 5.000,- a nekdo s autem za >1.500.000,- Kc hodne volajici ma stejne furt telefon u ucha. Tito lide jsou DEBILOVE, protoze nemysli na dusledky. A kdo se do mne pusti, ze se na to muze vykaslat a stejne bude volat s tel u ucha za jizdy je DEBIL taky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  06. 10. 2004 10:46

Už jsem se díval v obchodě se zbraněmi , jen nevím jak je to s držením za jízdy zbraně v ruce .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  06. 10. 2004 10:47

Bezvýhradný souhlas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  06. 10. 2004 10:18

Nekde jsem videl vyzkum podle ktereho melo pouzivani hansfree nulovy ucinek na snizeni nehodovosti. Problem totiz neni v tom, ze clovek drzi mobil v ruce, ale v odvadeni pozornosti samotnym hovorem. Satci se podivat jak nekteri machaji pri telefonovani rukama (a to same delaji v aute) a je vam to jasne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SPman  |  06. 10. 2004 10:26

S tim naprosto souhlasim a to z vlastni zkusenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NokiaMan  |  06. 10. 2004 11:33

Presne tak, tyhle trapne radoby populisticke clanky/kecy uz mi lezou krkem. Telefonovani za jizdy neni o nic nebezpecnejsi/bezpecnejsi, nez pustene radio! Pritom, treba za jizdy hulit nebo si ho honit ci zrat hamburger je v lepsim pripade to same a nikomu to nevadi! Proste nejakyho kretena, co neumi pouzivat mobila, napadlo, jak zabojovat s prirozenym pokrokem a vymyslel tuhle modni a vysoce tendencni zalezitost a dalsi blbci se toho hned radi chytli. Clovek by rekl, ze by 8 tacu k platu mohlo policajtum stacit, aby zacali delat normalni praci a ne se venovali jen zbytecne buzeraci, ale asi ne nadarmo plati prislovi, dej blbcovi odznak/funkci a...


Navic rizeni jednou rukou neni tusim zakazane, zjevne nekdo ve skole pri hodinach anatomie daval vyjimecne pozor a tudiz vi, ze 2 ruce nejsou rychlejsi nez jedna. ;)


P.S.: Z logiky veci je doufam zakazano rizeni vozidel invalidnim spoluobcanum s jednou rukou? Pokud, ne pak je to opravdu typicky Kocourkov...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johnny  |  06. 10. 2004 13:07

A ty se taky uklidni:


1) za jizdy se mas plne venovat rizeni, coz telefonovani neni - kor, kdyz mas jednu ruku obsazenou telefonem (to stejne plati pro cigaretu, jidlo, piti, apod.)


2) Do policatju se nenavazej, oni si to nevymysleli. Nadavej na politiky, kterui to uzakonili. Policajti jenom musi dodrzovat zakon. Jako kdybyjsi obvinil soudce, ze nekoho nezavrel jenom proto, ze podle zakona to neni trestne. Jake jsou zakony, tak podle toho se chova policie, soudci, statni aparat ...


3) ja ani nikdo z me rodiny neni policajt, aby bylo jasno


4)invalidni spoluobcane musi mit upraveno rizeni tak, aby ho zvladli - napr. nemaji nohu, tak maji pedaly na volantu - jak je to s rukama, to nevim. Mimochodem, jestli muze nekdo ridit auto nebo ne, zalezi jaky posudek mu da lekar. A i ten ma stanoveno, co ma kontrolovat - zrak, apod. A je to dane zakonem nebo vyhlaskou - nechytej me za slovo.


5) az dostanes defekt na predni kolo na spatne silnici nekde v zatacce, tak pokud prezijes, tak si budes gratulovat, zes volant drzel obema rukama a ze ti ho nevytrhlo - nejde ani tak o rychlost, jako i to, ze ho mas PEVNE pod kontrolou ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  06. 10. 2004 14:36

Ad 1) Tim spis nema smysl pouze jednu z tech veci specialne zakazovat zakonem.
ad 5) Tohle snad nema s telefonovanim uz vubec nic spolecneho. Ukazte mi nekoho kdo celou dobu jizdy (i nekolik hodin) svira volant krecovite obema rukama. Je myslim uplne jedno jestli bude mit v druhe ruce telefon, jidlo nebo treba bude mit tu ruku jen tak vystrcenou z okna. To uz je opravdu jen o tom, co kdo zvladne. Nekdo v takove situaci naboura a nekdo to zvladne uplne v pohode.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johnny  |  06. 10. 2004 14:51

ad 1) to je prave ono - on uz to tam je (venovat pozornost rizeni), ale kdyz by to policajti delali, tak kazdy zacne rvat, ze jim pridali 8 tisic a oni buzerujou ... takze je lepsi to tam dat (pokud je to casty problem) a nikdo se nemuze vymlouvat ze telefonovanim se nesnizuje pozornost - a vo to to je!


ad 5) reagoval jsem na tu jednu ruku - ze kdo ma jednu ruku nesmi ridit, ale kdo ma dve a ridi jednou - tak to zvladne a nebo ne, ze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  06. 10. 2004 21:09

Ad 1) No to je otazka. Myslim, ze je to uplne jedno. Kdyz nekdo bude rvat, ze jim pridali a ted buzerujou, tak je asi jedno jestli to bude na zaklade nevenovani se rizeni nebo telefonovani.
To ze telefonovani snizuje pozornost, to je fakt. Ovsem uz je vcelku jedno jestli drzi v ruce telefon nebo jen tak mluvi do prostoru. Jde hlavne o to soustredeni se na hovor.
Uznavam, ze kazdy se pokusi nejak vymluvit a snadneji se vymluvi z nejakeho obecneho nevenovani se rizeni nez z telefonovani ale i tak znam lidi, co to budou uspesne zapirat. Dotycny bude napr. tvdit, ze se drzel za ucho, protoze ho na nem neco simralo. To zakazane neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NokiaMan  |  06. 10. 2004 15:11

Ja jsem (uz) uplne klidnej, neboj. ;)


ad 1) Jak uz odpovedel Fido - Tys uz dostal pokutu za to, zes pri rizeni kouril? :o


ad 2) Jasne, halasne se bouri a protestujou. ;)


ad 3) Prave diky tomuto "oznameni" jsem si ted zacal myslet pravy opak :o)


ad 4) Jasne, ale je proste spousta veci, kde Ti musi stacit jedna ruka a to nikomu nevadi, narozdil od mobilu. Proste je to typicke pokrytectvi a ted ho jeste nekteri znacne krecovite obhajuji...


ad 5) Uz bylo zodpovezeno. Ja jen dodam, ze taky muzes treba spadnout ze strechy mrakodrapu, presto kvuli tomu ale nenosis celej zivot na zadech padak! :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johnny  |  06. 10. 2004 15:48

ad 1) nedostal - o pokute sem nepsal nic, ale lidi jako ty pisou, ze policajti buzerujou za voloviny. Kdyz se ale neco stane (napr. ted jak ten opily nezletilec bez ridicaku zabil cyklistu) - tak jsem cetl dost reakci typu "kde ty policajti sou, kdyz je potrebujeme" - ze by museli stat v kazde zatacce a na kazde krizovatce a ze by vsichni v republice delali policajty a jeste by to nestacilo, to je vec druha Ale za takove veci by podle me by ti mohli rict "vite pane ridici, ze by bylo bezpecnejsi, kdyz byste se za jizdy venoval opravdu jenom rizeni?" - az ti spadne vajgl do rozkroku, nechtrel bych te zrovna predjizdet, treba na motorce ...


ad 2) nevim kdo se ma halasne bourit a protestovat - policajti??


ad 3) tvoje vec


ad 4) asi lidem vadi to co je nejvic pali - ze nekdo za jizdy troubi na trumpetu, to asi malokdo videl, takze mu to nemuze vadit (ze existuje jeden specialni jedinec) - ale ze lidi za jizdy telefonujou a nebo pisou SMS-ky, tak to uz je hoodne caste - a to mi taky vadi - koor kdyz pak ridi jako pi*e. A kdyz zakases jenom SMSky a povolis telefonovani, jak to pak budes dokazovat, ze nevolal, ze psal SMS ...


ad 5) zdravim demagoga kdyz budes 8 hodin denne pracovat na mrakodrapech, nejak se zajistis - treba i zivotni pojistkou. Mas nahradni klice od auta? Kolikrat si je ztratil? Neni to tedy zbytecne? Atd,...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  06. 10. 2004 21:17

ad 4) No uz jsem videl dost lidi co provadeli vsechno mozne. Uplne bezne vidim nekoho listovat za jizdy v mape, holit se nebo vykonavat spoustu dalsi roztodivnych cinnosti. Fakt je ze telefonovani je asi nejvic videt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  06. 10. 2004 14:27

No z logiky veci by se dalo soudit ze zakazou i auta s mechanickou prevodovkou. Vzdyt bez automatu taky nemam obe ruce volne.
Naprosto souhlasim, ze se jedna jen o populismus. Koneckoncu uz dost studii ukazalo ze neni rozdil mezi telefonovanim S HM a bez.
A uprime receno, kdyz uz by clovek v nejake opravdu kriticke situaci obe ruce potreboval, co je jednodussi? Pustit z ruky telefon nebo kelimek s kafem, horici cigaretu atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  06. 10. 2004 14:27

No z logiky veci by se dalo soudit ze zakazou i auta s mechanickou prevodovkou. Vzdyt bez automatu taky nemam obe ruce volne.
Naprosto souhlasim, ze se jedna jen o populismus. Koneckoncu uz dost studii ukazalo ze neni rozdil mezi telefonovanim S HM a bez.
A uprime receno, kdyz uz by clovek v nejake opravdu kriticke situaci obe ruce potreboval, co je jednodussi? Pustit z ruky telefon nebo kelimek s kafem, horici cigaretu atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  06. 10. 2004 09:28

Beru, ze telefonovani za jizdy odpoutava pozornost a sam to nesnasim, ale co takove koureni? Pri nem take nejsou 100% volne ruce... Myslim, ze by to take stalo za nejaky pruzkum. Jen se do toho nikomu nechce, protoze na koureni vsichni vydelavaj (mysleno stat a vyrobci, nikoli samotni kuraci ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Timok  |  06. 10. 2004 10:07

Podle nadpisu jsem si myslel, ze mas na mysli jine koureni ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  06. 10. 2004 17:57

Presne, rek bych, ze je jeste nebezpecnejsi. Manipulovat za jizdy s otevrenym ohnem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  06. 10. 2004 18:02

Souhlasím, pro mě je mnohem obtížnější si zapálit cigaretu v městským provozu, než přijmout hovor, telefonovaní s telefon v ruce nebo kouření mi přijde tak nastejno, horší je když zrovna kouřím a někdo mi zavolá, ale taky to jde .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anndy  |  07. 10. 2004 12:03

Pri telefonovani nejde o zaneprazdnenost ruk, ale o zaneprazdnenost mysle, ktora nema cas sa sustredit na okolite vnemy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  07. 10. 2004 12:03

Zalezi na hovoru - manzelka nebo kamarad pochopi, ze ridis (to jim klidne reknes) a tvou nesoustredenost. Kdezto vazenemu zakaznikovi to sotva reknes a budes se radeji plne soustredit na hovor s nim. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  07. 10. 2004 15:38

manzelka nebo kamarad pochopi, ze ridis (to jim klidne reknes)
Tohle jsem ještě nikomu neříkal. Akorát asi před rokem se mi stalo, když jsem jel poprvé ve městě co neznám, tak jsem vyřídil v klidu hovor, hovor ukončil a pak přemýšlel na čem jsem se vlastně domluvil , za městem jsem volal zpět

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  06. 10. 2004 09:11

Tak to bych musel dostat hodně moc pokud, aby se mi vyplatilo do všech aut se kterými jezdím zabudovat hf sady .


Telefon za jízdy tržím v levé ruce, pravou bez problému stihnu vše ostatní - řadit, řídit, pouštět směrovky ...


Spedrat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ardan  |  06. 10. 2004 09:28

A tve ego se citi hned lepe, kdyz se oynacis za bezohledne hovado, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  06. 10. 2004 18:21

Jak víš že jsem bezohlednej? Viděl jsi mě někdy řídit? Vsadím se, že kdyby jsi jel po městě za mnou, že ani nepoznáš že telefonu. Taky nesnáším ty hovada co zvednou hovor a v hustým provozu zpomalí na 30 km/h a míň , nebo se na zelenou nerozjedou, atd.


Vím že to není správné, ještě se mi nikdy nestalo, že by telefonování nějak výrazněji snižovalo pozornost, už jsem se do pár kritických situací, které jsem já nezavinil, s telefonem u ucha dostal a neměl jsem žádný problém s okamžitou reakcí .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cyklist  |  06. 10. 2004 21:33

Třeba nejste bezohledný, ale porušujete zákon (zákonnou normu). Ale vám se PROSTĚ nemůže nic stát, ani vy NIKOMU neublížíte. Takhle ale argumentují když ne bezohlední, tak určitě nezodpovědní a sobečtí lidé. (A také opilci si dost často myslí, jak jsou "rychlí, bystří...".)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  07. 10. 2004 15:29

Toho že porušuju zákon jsem si vědom stějně tak jako když jedu v obci přes 50 atd ... S čistým svědomím mohu říct že pod vlivem alkoholu jsem ještě nikdy nejel, žádnou nehodu jsem nezpůsobil ani jsem jinak neboural. Ročně najedu tak 20 - 25 tis. km.


Dneska jsem jel ze školy autobusem a docela jsem čuměl když řidičovy přišla sms, za jízdy si ji přečetl a pak na ní odepsal .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  07. 10. 2004 15:31

A ještě ten řidič během cesty přijmul dva hovory + další tři hovory vytočil on během jízdy a vklídku si klábosil ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cyklist  |  09. 10. 2004 16:54

A co ho zkusit upozornit, že nedělá dobře? A když by měl nějaké problémy, tak mu oznámit, že to vyřešíte se zaměstnavatelem nebo PČR. Donkichotství? (don Quijote) Možná, ale lepší, než lézt ze sešrotovaného busu.
Ostatně - spousta řidičů jezdí otřesně, ať už při telefonování nebo bez něj. To jistě potvrdí i jiní cyklisté (a ti jezdí ještě hrozněji, ne? )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  07. 10. 2004 12:00

Proto ze si v klidu s nekym jen tak klabosil a nevedl jsi narocne ochodni jednani se zakaznikem jako nekteri borci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  07. 10. 2004 15:32

Obchodní jednání jsem opravdu nevedl ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  06. 10. 2004 17:56

A co by te prinutilo naucit se cesky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  06. 10. 2004 18:24

Já bych se rád naučil pořádně českou gramatiku, ale na střední jsme měli jenom literatu, mluvnici jsme se neučily vůbec a na VŠ češtinu nemáme vůbec .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mikes  |  06. 10. 2004 20:54

Aha, a na základku si asi nechodil...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  07. 10. 2004 15:20

A jak bych se asi dostal na střední školu, kdybych neměl ukončené základní vzdělání .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bagr  |  06. 10. 2004 07:39

     Ty famy o mobilech na benzince me taky dostavaji. Asi pred 2 lety me cerpadlar vynadal, ze se u benzinky nesmi telefonovat. Nejak sem nechapal proc. A dle tech overenych clanku o vzniceni a uhoreni...to by musel v minulych letech uhoret snad kazdy, kdo prijel k benzince se svym fichtlem, Jawou x50 nebo treba skodovkou. Ty prerusovace jiskri jako mrcha


    No a telefonovani za jizdy...v zasade jsem pro HF anebo jeste lepe zastavit. Ale zastavit na vhodnem miste. Kolikrat uz jsem potkal hova*a, kteri zastavi tesne pred horizontem nebo neprehlednou zatackou, pusti smerovky a kecaji. Jinak se ale najdou taci, kteri dokazi i sledovat filmy s titulky, cist noviny atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jobi  |  06. 10. 2004 22:11

Zapálení způsobovaly: strarý mobily , benzinky se špatným větráním , horký vzduch
Pár případů se už stalo..

Jobi - www.sweb.cz/jobi


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  07. 10. 2004 16:41

Pumpa je soukromy objekt a tam ti kazdy muze zakazet vse co  chce - pokud ten zakaz neni vylozene protizakony. I dokonce v restaurci jim vadilo ze jsem tam dele volal - pry rusim tim hosty kteri se sem prisli v klidu najist. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor