MobilJAM – vyzkoušejte si možnosti mobilního marketingu v praxi

Diskuze čtenářů k článku

hovno vole  |  12. 12. 2002 15:43

stručně k webu Mobiljamu:

NEPŘEHLEDNÝ!

VEŠKERÉ VĚCI VYSVĚTLENY JEN NAPŮL. NEVYPADÁ TO MOC FÉR.

A CO, KDYŽ SE BUDU CHTÍT POZDĚJI Z ODBĚRU ODHLÁSIT? EXISTUJE JINÁ MOŽNOST NEŽ SI ZMĚNIT TELEFONNÍ ČÍSLO? ASI NE, JINAK BY SE S TÍM HONOSNĚ POCHLUBILI.

NEZÁVAZNOST je slovo, které Mobiljam nezná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  12. 12. 2002 21:12

Souhlasím ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Švejk  |  11. 12. 2002 23:25

Já osobně nepatřím mezi lidi, kteří by se nechali obtěžovat reklamou na mobil, ale nemyslím si, že by tento "produkt" nemohl někdo využít. Už vůbec bych to nepřirovnával k letadlu a nebo k jiným pochybným podnikům, které jsou výše uvedené. 

Je stále pravdou, že každý, kdo si tuto službu objedná, může na tom vydělat. Dostane se k cíleným informacím a ještě dostane zaplaceno. Sice nic moc, jako jedinec, ale má šanci navýšit zisk každým novým klientem, jenž doporučí. V letadle nedostane nic, jen odejde s prázdnou zadnicí, pokud nebude spoluzakladatelem celého projektu.

Půjde o vyžádanou službu a je na každém z nás, jestli si jí objednáme. Do mého mailu chodí spousta vyžádané pravidelné pošty, tedy informace, ktreré jsem si objednal, protože mě zajímají. Příkladem mohu uvést Mobilmanii, která denně posílá shrnutí. Může se někdo podivovat, proč si to nechávám zasílat, když mohu Mobilmanii navštívit a vše si přečíst. Odpověď je jednoduchá, nemám vždycky čas a tak jsem rád, když si mohu někdy jen sjet, co všechno Mobilmanie a jiné servery publikují. Důvodů mohu najít tisíce a tak bych reklamní SMS určitě nezavrhoval. Každý vnímá reklamu jinak. Apropos, znám človíčka, který pravidelně studuje všechny letáky, které se na něj vysipou z kastlíku. Já je vyhazuji do koše.   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Unruh  |  11. 12. 2002 18:03

Vidím, že téma reklama na mobil má slušný ohlas. Mým příspěvkem bude pár krátkých komentů:

- všimnul jsem si, že řadu z vás irituje slovo produkt. Na vysvětlenou je třeba říct, že je to jeden z mnoha výrazů, které používá marketing, aniž by bral ohledy na normální lidi
- místo o neurčitém produktu je lepší mluvit konkrétně - o službě. MobilJAM poskytuje službu. A to zdarma a uživatelům navíc platí.
- jde totiž hlavně o komerční a reklamní informace, proto je myslím fér, když se MobilJAM o zisk dělí s uživately
- stejně tak to dělá každé komerční medium. Třeba televize se o zisk z reklamy s diváky dělí tak, že nakoupí další filmy. MobilJAM obsah kupovat nemusí, ten dodávají inzerenti. Vždyť na internetu se na některých serverech za přečtení článku také platí nějaké body nebo fazole...
- A ted k MLM. Promiňte, že začnu zeširoka: Aby jakékoliv medium dobře fungovalo, potřebuje dostatek čtenářů, diváků atd. MobilJAM usoudil, že nejrychlejší cesta k tomu, aby měl dostatek uživatelů vede přes MLM. Rozhodl se finančně motivovat lidi, kteří mu pomáhají stavět business a platí jim za přivedeného člověka(y). Neplatí však na ruku, ale dává podíl ze zisku. Jde tedy o provizní systém, který znají všichni, co cokoliv kupují, či prodávají nebo zprostředkovávají.
- výše jsem řekl, že služba je absolutně bezplatná. To znamená, že peníze se přerozdělují ze zisku z reklam. Žádné vybírání poplatků, žádné divné produkty.
- Myslím, že o reklamních SMS je dobré přemýšlet tak, že se zeptám, k čemu by mi byly? Respektive v případě MobilJAMu, u kterého si při registraci označujete své zájmy, koníčky a koně, posoudit, jestli, když mě zajímá třeba lyžování, jestli by se mi nehodily info o last minute zájezdech na hory nebo sleva v novém skishopu u mě ve městě.
- myslím, že většina odpůrců reklamních SMS si jen nedovede představit, jak by mohla vypadat SMSka, která by se jim hodila, líbila, pomohla, pobavila ... cokoliv.
- mě se líbí tenhle příklad reklamní SMS: když se hrálo Euro 2000, mohli jste si objednat výsledkový servis do mobilu. Dostali jste třeba "Belgie-Švédsko, 1-0, 37.min. Soetemans. Výsledky vám přináší Adidas." Dobré ne?
- a konečně. Registrace k odběru služby je a bude dobrovolná (tedy pokud nás nepřekvapí nějaký operátor, který by nám to mohl dát befehlem). A když už se uživatelé zapisují, vědí přesně proč, a co je čeká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  12. 12. 2002 21:09

Nejlepší je si číslo, ze kterého posíláte SMSky uložit pod jménem NECIST A SMAZAT

Takto jsem to vyřešil já a když mi od vás přišla SMS a jako jméno odes. bylo NECIST A SMAZAT tak jsem zprávu nečet a hned smazal.A nakonec heppy end: SIMku jsem už radši zahodil

 

Spedrat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KOKOT  |  11. 12. 2002 15:44

Osobně bych do systému nevstoupil už jen proto, že neumožňuje rozvázat smlouvu na základě svobodné vůle (důvody výpovědi jsou taxativně vymezeny). Druhým důvodem, proč bych se MobilJAMu neupsal, je nutnost Osobně bych do systému nevstoupil už jen proto, že neumožňuje rozvázat smlouvu na základě svobodné vůle (důvody výpovědi jsou taxativně vymezeny). Druhým důvodem, proč bych se MobilJAMu neupsal, je nutnost vypovědět souhlas s nakládáním osobními daty písemně - podepsat můžete online, vypovědět musíte písemně? Podmínky vám sice dávají možnost deaktivovat příjem zpráv, ale telefonní číslo, kde to lze provést, je uvedeno na webu - bohužel se neříká na kterém, protože na webu MobilJAMu takové není (jedno vede do PR agentury, druhé je kontaktní). Pouze na webu také budou recipienti informováni o změnách cen - firma asi takovou informaci neumí rozeslat na poskytnutá telefonní čísla.čísla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kojál  |  11. 12. 2002 15:39

NKDE SE TAM NEPISE O MOZNOSTI ODHLASENI A SKONCOVANI S MOBILJAMEM, V PRIPADE NESPOKOJENOSTI.

WEB JE NEPREHLEDNY, SUGESTIVNI A PRAKTICKY KAZDE KLIKNUTI MNE SMERUJE NA FORMULAR.

HOLD, LEGALNI PYRAMIDKA. NEJDU DO TOHO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bagr  |  11. 12. 2002 14:48

Je to asi tak 3 tydny, co mi prisel reklamni mail na TUHLE sluzbu.Po precteni titulku sel z disku. Hry typu "pyramida" me dost vytaci...a naivita jejich "hracu" take

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mysoun  |  11. 12. 2002 13:11

Pro uplnost je treba podotknout, ze identickou sluzbu nabizi spolecnost Clubox a to tusim jiz dele nez rok a podle vlastnich udaju ma 150 tis. uzivatelu. MobilJam ma ovsem asi aktivnejsi PR agenturu.

K tomu clanku na Lupe - zajimavejsi nez on samotny je diskuse, ve ktere nektere prispevky popisuji skutecne problemy ohrozujici smysluplnost teto sluzby, napr. zjevne nerealisticke plany MobilJamu co se tyce poctu clenu, nemoznost demografickeho cileni apod.

To, ze se tim nedaji rozumne penize vydelat, pokud se clovek nestane jejich dealerem, je zcela zrejme. Ale samotni provozovatele obou sluzeb davaji duraz predevsim na moznost ziskavat slevy a zajimave informace.

Co se tyce tech hysterickych vylevu o letadle, to se musim smat. MLM jako zpusob nabirani klientu je sice diskutabilni, ale letadlo je neco dost jineho.  Mobilni marketing obecne je velmi nadejnym marketingovym nastrojem a v Evrope je podstatne rozsirenejsi nez zatim u nas. Jestli je tady misto pro dve identicke firmy a jestli nektera neskonci neslavne prodejem sve databaze, to ukaze jen cas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  11. 12. 2002 13:22

Co se tyce tech hysterickych vylevu o letadle, to se musim smat. MLM jako zpusob nabirani klientu je sice diskutabilni, ale letadlo je neco dost jineho

Nesouhlasim ... zakladni princip MLM a pyramidy je IMHO identicky ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jpozlovsky  |  11. 12. 2002 13:48

Rozdil mezi PYRAMIDOU a MLM je jako rozdil mezi spolecnosti Bonus2000 (pyramida) a MobilJAM (mlm).

Bonus2000 je zalozen na tom ze si zaplatim clenstvi a kdyz chci vydelat tak shanim dalsi magory co si taky zaplati clenstvi aby sehnali dalsi magory.... samozrejme se to schovava za "produkt" nabizeni slev. (Ze za zakoupene clenstvi dotanu nejake slevy.)

MobilJAM nabizi produkt - reklamni SMS pro firmy. MLM vyuziva jako nastroj pro shaneni respondentu a zakazniku (firem). Stejne jako pojistovny nabizeji pomoci MLM pojistky tak MobilJAM nabizi pomoci MLM reklamu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  11. 12. 2002 14:03

Jakmile se prace marketingu prenasi na zakazniky je to podle mne pyramida vzdy - at uz legalni (MLM) nebo nelegalni (letadlo) ... btw o tom, ze MobilJam neuziva nejcistsi praktiky mne presvedcuje i psychologicky natlak na jejich strankach - typicky neustale opakovani ANO, chci to ! anebo treba ta polozka vpravo Vylouceni !!! apod. ... proc jen mi to porad tolik pripomina presentacni akce Herbalive, Amway, Skyline apod.?

PS: Ano, je pravda, ze MLM praktiky nemohu ani vystat a proto mi tyto (uznavam, ze alespon prozatim pomerne lehke) tendence prenaset marketingovou praci na bedra zakazniku vadi treba i u takoveho Oskara

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowbow  |  11. 12. 2002 14:27

Ja ti poradim - taky totiz nesnasim praktiky treba "herbalifu" - bez na jejich prezentacku a vysvetli tem lidem, o jakou sracku jde...
Ja uz to udelal 3x a koukal bys, jak byli oni suvereni neskryvane nas*ani. Asi nejvic je vytocilo, kdyz jsem ucastnikum rozdaval clanek z MF (tusim nekdy z roku 96), ve kterem pomerne renomovany svycarsky ustav pro potravinove doplnky pred Herbalife varuje sdelenim, ze dotycne vyrobky nejsou nijak zvlast ucinne, ba mohou byt za urcitych okolnosti primo skodlive... A taky vysvetleni, ze schvaleni Ceskym ustavem, kterymi se tak radi ohaneji, neznamenaji, ze jde o preparat prospesny, ale ze nejde o skodlivy...

To bys mozna neveril, jak mi takova "predvadecka" zvedne naladu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  11. 12. 2002 14:40

Veril bych ... ono stacilo, kdyz jsem se pred par lety dostal na jejich presentacku (hledal jsem praci a oni mi do telefonu tvrdili, ze hledaji techniky pro regionalni TV ) a kdyz jsme z nich po pulhodinovem vymyvani mozku konecne dostali o jaky "produkt" se vlastne jedna, asi deset se nas zvedlo k odchodu ... ti panaci na podiu mohli vyskocit z kuze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jpozlovsky  |  11. 12. 2002 14:42

Co se tyce tech textu - nehledejte v tom zadne spinave psychologicke triky. Je to uplne to same jako na strankach mobilniho operatora jsou usmevave tvare...

A treba ten text Ano, chci to !  ktery vy povazujete za psychologicky natlak neni nic jineho nez prahobycejny odkaz na registracni formular. Kdyby tam misto toho bylo Kliknete pro registraci tak by to nevypadalo moc profesionalne...

Text Vylouceni !!! - ten dle meho ma mit opravdu psychologickou funkci.. protoze kdyz nekdo pouziva spam tak i porusuje dobre jmeno MobilJAMu. Je to uplne to same jako Vas internetovy provider si nepreje abyste ze sveho pocitace delal spatne veci (hackovani, spam,...) - take to porusuje jeho jmeno.

Prace s psychologii je nedilnou soucasti reklamy a marketingu vubec... i kdyz si to mozna ani neuvedomujete.

A navic kdyby byl MobilJAM zalozen pouze na MLM... proc by investoval tolik penez do reklamy? Proc by sponzoroval kulturni akce? Prece by mu stacilo vyuzit sve spinave praktiky a jeho ovecky uz by dalsi sehnaly...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  11. 12. 2002 14:56

Me ty texty proste "zni" jako emotivni vykriky (u ANO, chci to ! vylozene nadseny vykrik) a to mnozstvi vykricniku mne v tom jen utvrzuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowbow  |  11. 12. 2002 15:15

Hele - nejsi autorem webu http://www.webpark.cz/bonusjam/index.htm????

Muzes mi treba rict nejakou kulturni akci, kteroiu sponzorovalo to srocko s kemnovym jmenim 200 kKc???? Ale prosim overitelnou informaci - ne, ze to byla tancovacka ZD v Horni Dolni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jpozlovsky  |  11. 12. 2002 15:33

Tak ty kulturni akce - treba film Znameni v kinech.. sezen si letacky nebo plakaty na ten film

 

Nebo treba Aquaphonic02 - viz. http://www.aquaphonic.cz

Nebo co takhle koncert skupiny J.A.R. ktery je soucasti turne Nervak 2002 ?

Nebo koncert skupiny Inside..

Staci to?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowbow  |  11. 12. 2002 15:48

OK, tohle neni mou domenou, takze mi uniklo... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowbow  |  11. 12. 2002 13:56

Souhlas - zakladni princip je stejny...

Mel jsem asi pred rokem "scuka" se slecnou, jez mohutne prosazovala jiz zminemy Clubox a tvrdila mi, mimo jine, ze struktura Cluboxu neni MultiLevelMarketing ale MimoLevelMarketing , pote co jsem ji vysvetlil, co to vlastne MLM je (kdyz uz o tom mluvi), pochopila a dala mi za pravdu...
Neustale mne ovsem prekvapuje, jak malo informaci si mnozi lide posbiraji a proveri sami a jak mnoho veri reklamnim kydum, ktere do nich kdosi nahusti - musim ale uznat, ze obvykle oni "hustici" maji velmi propracovanou psychologii a snazi se privest oblbovaneho do casove tisne a zmatku (premirou treba i nesouvisejicich informaci), aby si nemohl vec patricne promyslet....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Barta  |  12. 12. 2002 17:42

To si piste, ze mobiljam ma lepsi pr agenturu Myslim, ze se Risa Unruh z Konexe smeje Clubox u Intensity asi neplati tak hezky fee )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
networ  |  11. 12. 2002 11:46

http://www.lupa.cz/clanek.php3?show=2502

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  11. 12. 2002 12:09

Velice zajimave a poucne ... obzvlast posledni dva odstavce mnohe napovidaji ... proc se mi porad cim dal neodbytneji dere na mysl podobnost s tim Skyline a jim podobnym?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  11. 12. 2002 11:12

Ja to teda vidim jednoznacne jako pyramidu. Jednou dojde k tomu ze uz nebude koho na to nalakat protoze uz to budou mit vsichni. A ti co ne (jako ja) nebudou stat o reklamni zpravy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  11. 12. 2002 12:00

Samozrejme, ze je to pyramida (ostatne ktery MLM neni ) a nic na tom IMHO nezmeni ani reci o "produktu" ... ostatne ten odstavec presvedcujici o tom, ze to neni pyramida, resp. letadlo nebot maji "produkt" mi (ani nevim proc ) neustale asociuje "spolecnost" Skyline

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowbow  |  11. 12. 2002 13:51

Oproti SkyLine (a jinym) maji tento a podobne "produkty" jeden rozdil - novi ucastnici neplati zadne "vlezne", z nehoz by profitovali ti nad nimi. Poskytuji jen svou ochotu dostavat reklamni SMS a cist obvykly shit v nich obsazeny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  11. 12. 2002 14:08

U Skyline si take neplatite "vlezne", ale kupujete si "produkt" za nejakych (tusim) 35 tisic (coz je udajne "managersky kurs" a knizka shrnujici publikace Carnegyho typu "Jak se stat uspesnym a bohatym" v cene cca 35,- Kc )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowbow  |  11. 12. 2002 14:34


Jasne, ze ti nereknou na rovinu, o co jde - to by tam nikdo nelezl...
A - BTW - mam dojem, ze je to vic, aspon jeden znamej, co mne napred lakal a pak mi "brecel na rameni" rikal neco o 45kKc...

Ale Carnegie neni tak spatnej, ne???  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  11. 12. 2002 14:45

Psal jsem, ze tu castku jen tusim ... ja na takoveto speky neskacu a vzhledem k tomu, ze vim jak dobre psychologicky to maji zmaknute, radeji prilis neriskuji ani ten prvotni kontakt

A co se tyce Carnegie ... nevim, me to prijde az moc idealisticke, ale kdyby takhle nejak fungoval svet, asi bych proti nebyl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cowbow  |  11. 12. 2002 16:07

) - ja si to obvykle klidne vyslechnu - skepticismus mne opousti az tak po 15-tem pivu a to uz se neumim podepsat   

Carnegie - neni spatne si ho aspon precist (mam kurz ) - to ti prave pomuze orientovat se v podobnych shitech - vis presne, co ti "delaji"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jpozlovsky  |  11. 12. 2002 08:53

V článku se píše: "Maximum je dvacet korun za jednu zprávu, ale mezi námi, musíte být hodně šikovní aby vás toto maximum omezilo."

To nechápu... vždyť přece všichni nedostávají stejné SMSky tak se to nemůže počítat jako součet peněz na jednu zprávu. Podle mě je to tak, že někomu přijde SMSka -50 haléřů se přičte jemu, 10 haléřů jeho patronovi... a takto až do 3. linie (v některých případech do 5. a 6. linie) - takže se každá SMS počítá zvlášť.

Pokud je to tak jak autor článku píše, tak by mě zajímalo, kde na to přišel (já sem to na stránkách MobilJAMu nikde neviděl...). A kdyby to opravdu tak bylo, tak to bych moc rád nebyl...

P.S.: A kdyby měl někdo touhu se do MobilJAMu zaregistrovat a neměl koho napsat do políčka pro doporučující osobu, tak moje číslo je 777-998505  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jpozlovsky  |  11. 12. 2002 10:09

Pro vtipalky kteri se snazi mi na mobil z webu posilat blbosti typu "Vazeny uzivateli, Vase cislo bylo pridano do databaze pro rozesilani spamu. Ocekavejte 100-200 zprav denne. Dekujeme za registraci. Od: MobilJAM" - 1) nejsem blbej abych nepoznal ze to je poslany z webovy brany. 2) neni problem abych si zablokoval prichozi SMS z interentu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesa  |  11. 12. 2002 06:48

Když jsem se v létě koukal na jejich stránky, že bych se třeba zaregistroval, tak jsem nikde nenašel nic o tom, jestli to jde zrušit. Doufám, že už to teď zrušit půjde....

Nesa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spedrat  |  12. 12. 2002 20:54

Musíš jim poslat dopis (papírový, né elektronický!)  že odstupuješ od smlouvy. Jinak ro prej nejde.

Já to vyřešil zahozením SIMkarty (doslova, je někde v kanálech), stejně jsem o tom uvažoval, protože z Oskara mi nešli posílat zprávy .

 

Spedrat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor