Analýza společnosti AdMob ukazuje, na kterých platformách, značkách i konkrétních telefonech se nejvíce daří mobilnímu internetu.
Apple iPhone odstartoval zlatou éru webu v mobilech a do velké míry je zásluhou právě tohoto přístroje, že v nabídkách operátorů se rozšířily datové tarify s omezením objemu přenesených dat, zato ale s nízkou cenou, která možnost mobilního webu zpřístupní každému. V poslední době však iPhone v této oblasti přestává být dominantním hráčem a dohání ho Android a ostatní. Naznačuje to alespoň analýza společnosti AdMob, která nabízí webové reklamy do mobilů. Na základě četností zobrazení těchto reklam každý měsíc sleduje, uživatelé kterých mobilních platforem, značek a konkrétních mobilů nejvíce brouzdají na mobilech.
Tato analýza naznačuje, že nejvíce se mobilnímu webu i nadále daří na iPhonu, smartphony s Androidem ho ale rychle dohánějí. V únoru, ze kdy jsou známy poslední výsledky, dokonce v USA už měly iPhone OS a Android OS skoro stejný podíl. Celosvětově na iPhonu surfuje zhruba 50 % uživatelů, na Androidu 25 %, i v tomto případě se však situace postupně vyvíjí mírně ve prospěch Androidu.
Web na smartphonech podle OS - vývoj podílů ve světě • v USA

V Evropě zastoupené v analýze hlavně Velkou Británií jednoznačně dominuje iPhone OS, který ve srování smartphonů má 74 %. V Africe, která je zastoupená Jihoafrickou republikou, a v Asii, kde se analýza věnuje zejména Indii a Indonésii, vévodil Symbian.
Web na smartphonech podle OS - podíly v jednotlivých oblastech

Zajímavý je přehled konkrétních přístrojů, které k prohlížení webu lidé nejčastěji využívají. Za Apple je jedničkou samozřejmě iPhone (zahrnuje všechny verze), ale sekunduje mu iPod Touch, který lze využít jen s Wi-Fi. Nejpoužívanější Nokií pro web je celosvětově model N70, ve velké Británii N73 a vysoko se objevila také N95 a 5800 XpressMusic. Nejpoužívanějším HTC je celosvětově model Dream (T-Mobile G1), ve Velké Británii je to HTC Hero. Celosvětově nejpoužívanějším androidovým modelem ale překvapivě není HTC, nýbrž Motorola, konkrétně model Droid, což je samozřejmě i nejpoužívanější Motorola. Ze Samsungů je ve světě v součtu nejúspěšnější model R450, což ale není telefon určený pro GSM, proto zajímavější bude znovu výsledek ze Spojeného království, kde se ze Samsungů nejvíce daří modelu S5230 Star. Ve světě se vysoko neumístil žádný Sony Ericsson, ve Velké Británii je nejvýše model K800i.
Nejpoužívanější telefony pro mobilní web ve světě • ve Velké Británii
| Telefon | podíl | | | Telefon | podíl |
1. | Apple iPhone | 24,0% | | 1. | Apple iPhone | 42,5% |
2. | Apple iPod Touch | 16,1% | | 2. | Apple iPod Touch | 25,0% |
3. | Motorola Droid | 3,8% | | 3. | HTC Hero | 2,5% |
4. | HTC Dream | 1,5% | | 4. | Nokia N73 | 1,5% |
5. | Samsung R350 | 1,5% | | 5. | HTC Dream | 1,4% |
6. | HTC Hero | 1,5% | | 6. | Nokia N95 | 0,8% |
7. | HTC Magic | 1,3% | | 7. | Samsung S5230 | 0,8% |
8. | Motorola Cliq | 1,2% | | 8. | Nokia 5800 XpressMusic | 0,7% |
9. | Nokia N70 | 1,0% | | 9. | Sony Ericsson K800i | 0,6% |
10. | Samsung R450 | 0,9% | | 10. | HTC Magic | 0,6% |
Pokud jde o web na telefonech bez operačního systému, v únoru 2010 žebříčku kraloval Samsung s 32% podílem následovaný Nokií s 24 %. Nejúspěšnější zástupci jednotlivých značek jsou už zmiňovaný CDMA model Samsung R350, Nokia 3110 classic, Sony Ericsson W200i, Motorola Razr V3 a LG CU920 (rovněž určeno pro CDMA).
Celosvětově: web na smartphonech podle OS • web na smartphonech podle značek • web na běžných mobilech podle značek

Podle analýzy společnosti AdMob 50 % uživatelů, kterým se na mobilu zobrazila reklama od AdMob, pochází z USA. Otázkou je, na kolik je to dané tím, že Američané opravdu na web z mobilu chodí častěji než uživatelé jinde na světě, a na kolik tím, že AdMob je americká společnost a její reklamy se tedy zřejmě objevují nejvíce na amerických stránkách. Na tom, že iPhone už není v oblasti mobilního webu suverénní, však jednoznačně něco pravdy je a bude zajímavé sledovat, co s tím udělá nový iPhone OS 4.0 nebo případný nový model iPhonu.