Překvapilo mě, že klesá počet uživatelů předplacenek. U firemních zákazníků to chápu - potřebují mít doklad, ale k čemu je normálnímu člověku dobré, když každý měsíc dostane několikastránkovou fakturu, to nechápu. Nechápu také operátory, že je baví měsíc co měsíc rozesílat po republice tuny popsanýho papíru. Přitom u předplacenky je to tak jednoduché - několika stisky kláves dobijete kredit přímo z bankovního účtu (už jen proto je nepochopitelné, že operátoři nerozdávají bankovní SIMky zdarma).
Říká se, že u tarifu je člověk nucený platit operátorovi každý měsíc určitou částku - to ale u předplacenky také. Jen ta částka je relativně směšně malá. Tak proč ji nezvýšit a neinkasovat stejné peníze?
Říká se, že u tarifu, když hodně volám, mám levné volání - to ale u předplacenky jde taky zařídit (viz. nesmělý pokus Oskara). Proč nenabídnout cenový tarif, u kterého bude platit jednoduchá úměra - čím víc provolám, tím mám to volání levnější?
Říká se, že u tarifu si voláte a voláte a vůbec se nemusíte starat, kolik vám zbývá kreditu. Omyl. U tarifu si zavoláte jen do výše vaší volací zálohy - pak máte smůlu (a jako já čekáte do druhého dne, než vám váš tarif zase zaktivní).