Mobilní telefon - mocný nástroj ignorace?

Diskuze čtenářů k článku

zbl  |  18. 02. 2004 22:53

Kedze mobil vyuzivam nielen na telefonovanie, ale vo velkej miere na GPRS a HSD komunikaciu, kooperaciu s pda a s notebookom cez bluetooth, mail sms notifikaciu a wap service tlacovych kancelarii, nemozem/nechcem ho vypinat.

Nechcem sa vsak stat ani jeho otrokom a tak, ked som sa pred takmer dvomi rokmi dostal do stavu, ze pri praci a komunikacii s ludmi som kazdu chvilu preberal hovor a mal som riesit telefonicky dalsiu zalezitost, povedal som si dost. Odvtedy takmer stale ho mam v tichom rezime. Ak je nieco dolezite, treba zanechat odkaz, resp. poslat sms: na tych, co to potrebuju a na mojich blizkych si cas najdem.

Skutocne denne komunikujem s velkym mnozstvom ludi a ked si zoberiem, ze po tomto rozhodnuti som mal za vecer napr. 90 neprijatych hovorov - myslim, ze sa vyhybam dost jasnej ceste k zotroceniu technikou, ktorej si aj tak uzijem nadmieru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ds  |  16. 02. 2004 12:34

k okamžitému nebo nulovému zastižení. Chci být na příjmu, mobil zapnu, nechci být, vypnu (večer, přes víkend, kdykoliv). Pevnou linku nemám.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Geodet  |  15. 02. 2004 22:24

Mobil mam proto abych se dovolal kdyz ja neco potrebuju nebo nekoho shanim. Neporizoval jsem si mobil kvuli tomu abych byl v kazde chvili k zastizeni. Kdyz se mi to nehodi klidne ho vypnu a jestli se nekdo kdo mi vola a ja to neberu citi urazen je to jeho problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal A. Valasek  |  15. 02. 2004 20:18

Tohle je další z mnoha článků, kde se technologie strašně a hlavně zcela zbytečně démonizuje. Lidi jsou prostě lidi a technologie jim může jenom pomoci v tom, co opravdu chtějí dělat. Není tím vinna technologie!

Přijde mi absurdní, když autor prohlašuje za špatné to, že mohu člověka se kterým chci mluvit odmítnout stiskem tlačítka a glorifikuje to, že IRL s ním promluvím, ale jenom proto, že odmítnutí je technicky komplikované.

Většina nových technologií mi dává svobodu dělat to, co skutečně chci, překonávat fyzické překážky. Samozřejmě to vede k tomu, že lidské vlastnosti - dobré i špatné - jsou víc vidět. Ale pořád jsme to my, lidé, ne "špatné mobily".

www.rider.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uau  |  15. 02. 2004 19:54

Ten článek je nesmysl a vychází z poněkud nesmyslného chápání mobilních telefonů v naší době. Svým nejbližším vezmu ze zřejmých důvodů hovor vždy. Ovšem z širšího okruhu známých, když s někým nechci mluvit, tak mu zvonění prostě típnu. Pokud volá znovu a znovu (a bohužel mnoho lidí i přes ukončení vyzvánění neváhá takto obtěžovat) skončí v Blacklistu. Když se takový člověk po čase dovolá (nebo mu zavolám já jako odezvu na SMS), skoro jako by očekával omluvu. Z toho vychází i článek, který dokonce místo omluv hledá výmluvy. Přece se nebudu omlouvat (a už vůbec ne vymlouvat - lhát) za to, že mne ON obtěžoval!!! Občas mne pobaví, když na nesmyslnou výčitku "Vy se schováváte..." nebo dotaz typu "Proč mi to neberete?" odpovídám "Ano, nebral jsem Vám to." nebo prostě a pravdivě "Nemohl jsem." či "Nechtěl jsem." a druhá strana v úžasu oněmí. Jsme teprve na počátku mobilní éry, ale pokud si chci zachovat duševní zdraví, nemohu si nechat diktovat chování lidmi, kteří neví, v jaké situaci se zrovna nacházím. Navíc jak někdo správně poznamenal, nebudu brát hovory jen proto, abych někomu udělal radost. Budu brát hovory, pokud to pro mne bude mít přínos. Jen na okraj poznamenám, že neznámá a skrytá tel. čísla neberu zásadně nikdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ds  |  16. 02. 2004 12:31

Budu brát hovory, pokud to pro mne bude mít přínos. Jen na okraj poznamenám, že neznámá a skrytá tel. čísla neberu zásadně nikdy.
 

Jste opravdu velmi vstřícný, jen co je pravda....Takže pokud si myslíte, že to nemá pro vás přínos, tak neberete hovor? Co když budete někdy něco potřebovat a někdo si bude myslet, že pro něj nemá váš hovor přínos? To fakt nechápu. Mimochodem, skrytá čísla mohou být i ze zahraničí a podnikových ústředen (jako je naše)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  17. 02. 2004 01:36

Čísla, která nemám ve svém obsáhlém seznamu a čísla potlačená mi telefon odmítá automaticky. Lidi, kterým své číslo dávám si do seznamu okamžitě přidávám. Pokud má někdo moje číslo jinak než ode mne, tak se mi prostě nedovolá. Na druhou stranu, ostatní hovory normálně beru a to i v případě, když tuším, že by mohly být nepříjemné.

Nevidím na tom nic nezdvořilého, je to spíše obrana proti prudičům, kteří se tu a tam k mému telefonnímu číslu dostanou. Osobně si myslím, že každý si může mobilní telefon používat tak, aby mu život usnadňoval a zpříjemňoval a ne komplikoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomik  |  15. 02. 2004 17:44

Gdo nechce, hleda duvody, gdo chce, hleda zpusoby..

Tagze gdyz se mi z telefonu ozve, ze volany ucastnik neodpovida.. tak pokud ho budu chtit sehnat, dycky dokazu najit alternativu - prece existujou i jiny zpusoby, jaxe domluvit, a ne jen mobil.. Tak jakapak rezignace..

Rezignuju jen v pripade, ze nebudu zas tak nutne toho nekoho potrebovat sehnat..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  14. 02. 2004 21:59

a) Ve svém mobilu mám pouze lidi, kteří se mnou chtějí mluvit, takže když mi nevezmou hovor, jsem si jistý, že nemohou mluvit a že zavolají později.
b) Totéž dělám sám, tj. nevezmu hovor jen když nemohu. Naopak, když s někým nechci mluvit, tak mu to řeknu do telefonu stejně jako do očí.
Problém je jinde než v telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
storeman  |  14. 02. 2004 18:27

Když jsem před časem vybíral mobil, chtěl jsem PROFILY a muj nový SO T610 je má. Mám seznam rozškatulkovaný do skupin a profily nastaveny podla toho kdo se mi má právě dovolat. Mobil používám jako služební a když s někým nechci hovořit, tak je přesměrován na firemní GSM bránu a někdo z firmy to vyřídí za mne.
A druhý postřeh: Před vánoci dostali tři zaměstnanci-klucí ve věku 20-25 let,maturanti, aby nadepsali obálky s novoročními přáními. To co stvořili, šlo rovnou do koše. Mladí dnes neumí nadepsat obálku,proč také. Mám mobil a SMS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaara  |  14. 02. 2004 20:29

Hele, to fakt T610 umí, že v určitém nastaveném profilu určitá nastavená čísla přesměruje na určité nastavené číslo a jiná čisla normálně přijímá?? To slyším prvně a kdybych to věděl před měsícem tak bych si určitě T610 pořídil. Nebo jsem to jenom špatně pochopil?



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gwuhm  |  14. 02. 2004 17:10

Ja teda nevim, ale kdyz mi clovek nezveda mobil, ma ho vypnuty, nebo me zamitne, tak pocitam s tim, ze nema cas (nebo se mnou proste mluvit nechce :) a nebudu ho prece jeste otravovat po pevny (jaky je v tom vubec rozdil?) nebo k nemu dokonce chodit, i kdyby bydlel o patro niz...

Ale kazdopadne mi to neprijde jako rezignace...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
r.Eaglow @ T610  |  14. 02. 2004 14:17

stejně , nejlepší to maj ti co mají např. Go , Twist , Oskartu ... ti můžou říct : "sorry ,že jsem nenapsal , ale nemám kredit". Já sám to občas udělám , ikdyž mám paušál tak lidem co to nevědí řeknu já neměl kredit :o) ... .))))))    

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boro  |  16. 02. 2004 08:48

A co takhle zkusit blokování příchozích hovorů? S telefonem můžete v klidu volat, ale pro ostatní jste i při zapnutém mobilu mimo signál

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carnero  |  14. 02. 2004 11:43

Podle mě to neni o mobilech, ale o lidech. Pokud někoho nechci vidět, je stejný problém "típnout" mobil jako zamknout dveře a vypnout nebo ignorovat zvonek, na ulici přejí ta druhou stranu a dělat že nejsem. Prostě pokud někdo nechce s někým mluvit, dokáže to s mobilem nebo bez něj. A že tohle nejde u pevné linky? Jak typické je, že pošlete aby telefon zvedl někdo jiný a volajícímu namluvil že jste ve vaně, na záchodě, se psem atd.
Mobil je jen nástroj, a pokud jsou lidi svině, budou ho podle toho využívat. Ale za to mobil přece nemůže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
George  |  14. 02. 2004 12:52

Naprosto souhlasím, líp bych to nenapsal ... Najde se snad někdo kdo k tomu má co říct a bylo to k věci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  14. 02. 2004 11:23

Mobily usnadnuji jak komunikaci, tak nekomunikaci... Neodpovidani na zpravy a hovory, vymluvy na technicky problem. Vsichni to zname, ted je otazka, proc to ti lide delaji. Dluzi nam treba penize? Pak je to v poradku, vitejte v Cesku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Šéfík  |  14. 02. 2004 09:35

Ani nezapírám. ale znám dost lidí kteří to dělaj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  14. 02. 2004 09:35

Dobry den.

Absolutne nesouhlasim se subjektivním názorem autora, že mob. telefony boří mosty ke komunikaci. Ja jakozto svobodny clovek se prece mohu rozhodnout s kim se mi chce mluvit a s kym ne. Prece nebudu brat telefony jen pro to, aby byla druha strana spokojena. Jestli mi neco chce a ja nej nemam naladu...tak at si za mnou prez cele mesto dojde jak psal autor v clanku.. Ja ho poslu do řitě až dorazí.......Neříkám že mob. tel. mají jen pozitiva. Např. v médiích propíraná gramatika a zkratky v SMS našich prcků ve školách.Uvedomme si ale, že by si ti smradi dopisy určitě nepsali a SMS je alespoň něco.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
airman  |  14. 02. 2004 10:13

Mobilní telefon mosty neboří ale vytváří nové, které jsou pro lidi mnohem přístupnější (mobil je po ruce, je to pohodlné a nené tu osobní kontakt, což je pro mnoho lidí o dost snadnější). Problém není v tom že by lidi mezi sebou nechtěli komunikovat ale v dnešní přetechnizovaný a hektický společnosti na to není zase tak moc času a je čím dál víceosamocených lidí pro které je to v podstatě jediný kontakt s okolím. Dnešní doba totiž směřuje k tomu že do 25/26 let studujete a v té době v podstatě nemáte na žádný pořádný vztah čas a pokud tak většinou nepodaří. Po 25/26 letech začnete pracovat a najednou taky není čas. Večer utahaní přijdete z práce a už nemáte chuť někam jít a seznamovat se. Ale není to jen v tomhle věku ale i mnohem dříve a tak začalo prozvánění a takové podobné věci jako rozesílání SMS na různá čísla a pod. Pro mnoho lidí je mnohem jednodušší se s někym seznámit po telefonu něž osobně ale jako dobrý způsob to nevidim a nad osobní kontakt přeci jen není a myslim že lidi na to časm příjdou - někdo dřív a někdo dýl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JD  |  14. 02. 2004 18:22

Mosty byly, jsou a budou vždy bořeny lidmi, nikoli věcmi které použijí. Kdysi někdo vymyslel zbraň, do doby než ji někdo zneužil k prolití lidské krve, byla zbraň pomůckou určenou především k lovu a obživě. Nyní mnoho lidí zbraně nenávídí a mají z nich strach.

Mobil byl určitě sestrojen pro lepší komunikaci mezi lidmi, jak jej kdo začal používat, zneužívat či využívat je druhořadé. Neberu-li telefon zákazníkovi během víkendu, večera atd ... mám pro to jistě dobrý důvod, není-li to člověk, kterému jsem slíbil nepřetržitou podporu. Dokud mobil nebyl, na pevné lince v kanceláři by mne také nesehnal, nebo snad ano!?

Lidem na kterých Vám záleží ten telefon vezmete, i když Vám nebude dvakrát do zpěvu. Když mne někdo odmítne, zkusím to ještě jednou třeba za 10 minut, pak chápu, že asi nemůže momentálně hovořit a dám mu dostatek času aby se ozval sám. Je-li to něco moc důležitého, hledám alternativní řešení. Je to pouze každého psychologická bariéra a zbytečná ješitnost, že nedokáže překonat nezvednutí či dokonce zamítnutí hovoru. Pak máte na výběr vždy dvě cesty, rezignovat nebo konat. Těžko se seberete a vydáte se za člověkem u kterého tušíte, že ho tím urazíte nebo o to dokonce nestojí a vybuduje si k Vám tímto naháněním averzi. Až se potkáte, může Vám říct do očí : nech mě být, nevolej, neexistuju ...

Pak je ta druhá varianta, když chcete a víte, že to má cenu uděláte proto maximum a ani kdyby Vám operátor tisickrát pověděl, že s Vámi bude mluvit maximálně on, i kdyby si dotyčný telefon zakopal vypnutý tři metry pod zem, vyrazíte a začnete pátrat proč tomu tak je. Já si tímto pátráním před šesti lety zachránil přátelství s člověkem, kterému jsem nechtěně moc ublížil a nezastavilo mne ani několik tisíc kilometrů, které jsem musel urazit abych ji našel, přivedl zpátky.

Musíte si uvědomit , jestli odmítnutí má důvod a jestli Vaše jakékoli další počínání nepřinese jen zlo. Někdy odmítnutí hovoru jen pomůže dobré věci, nač řešit po telefonu to co si musíte říct do očí!? Nebrat telefon, když víte, že dotyčný bude chtít mluvit o věcech při kterých ho chcete mít vedle sebe je normální, ačkoli silný silný člověk to nedělá, telefon vezme a slušně to vysvětlí. Bohužel se málo kdy sejdou na drátě dva stejně rozpoložení lidé, kteří budou chápat jeden druhého tak jako by byli pospolu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kec  |  16. 02. 2004 15:43

to airman: Promin, ale to je blbost. Ze jsou lidi, co do 25/26 studujou (mimoch. asi 8% obyvatel) jeste neznamena, ze to delaj a budou delat vsichni. To ze po vystudovani od rana do vecera makaj a jsou z toho desne utahany a nemaj na nic cas...hovadina. To ze to tak dela nekdo, neznamenam ze je to neco masovejsiho. Jeste porad je nastesti dost lidi, co se nehonej od rana do vecera za praci/prachama a venujou cas smysluplnejsim vecem. Takze bych to takhle cerne fakt nevidel.

Andy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
airman  |  17. 02. 2004 09:59

To byl tak trochu pohled do budoucna. V dnešní době to zase tak vidět naní ale já jsem stále ještě mladej šlověk a tak vidim svoji generaci a taky vim že čím dál víc lidí takhle dopadne!! Tohle je už nová generace vyrostlá na TV, počítačích, internetu a mobilech což jsou pro ně hlavní zdroje komunikace a v týhle společnosti bude čím dál tím víc lidí u kterých to takhle bude vypadat. Smysluplné věci dělají to je pravda ale tady se jednalo o komunikaci s ostatními a ta je čím díl tím¨více založena na tom mobilu a to neříkej že ne!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
critter  |  27. 02. 2004 00:39

Uplně s tebou souhlasim, vidim přesně to co ty když koukam na lidi okolo že se pořád akorat honí za pičovinama a nějaká normální komunikace je jedině přes mobil nebo když si jednou za tejden udělaji čas na něco obyčejnýho. Pokud tedy vubec nějaka normalni komunikace u nich existuje což se taky stava že neni. Teda komunikujou to jo ale jenom když jim to nějak pomůže dostat se zase dál... Ale takovy lidi kterych stale přibejva si to třeba jednou uvědomi. Blbý když taková je třeba osoba na který ti záleží... No snad se mi to nestane a snad ani ja takovej nebudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
critter  |  27. 02. 2004 00:43

ale to neni problem mobilu ale lidi, možná problem dneška...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eidž Eidž  |  14. 02. 2004 07:56

Možná se situace změní za 5-10 let, kdy snad budeme mít video hovor a jen v případě mizerného signálu využijeme pouze hlas, v nouzovém režimu, ovšem ) Ale jen mě zajímá, jak se vyřeší problém snímání obrazu - bondovka a natažená ruka nebo natažená ruka a hlasité handsfree? Přec mobil k uchu má svou jednoduchost.

Jinak fintu s vybitou baterkou a tím nemožností vzít hovor též znám a dle potřeby využívám, občas mě to dostane a fakt i když potřebuji, tak baterka stávkuje Též mezi lidmi co tomu rozumí používám fintu, že po neodborně provedeném odblokování mi telefon blbne a hovory padají, resp. jsou hned odmítnuty A bez spojení není velení! Navíc mnohé mobily už umí dle profilu přímo vybrané číslo hned odmítnout, takže není třeba vymýšlet výmluvy...

Též chci poděkovat osobě, která se představuje jako "drobek" a pravidelně mi ve stavu ožralosti volá. Napřed jsem se cítil dotčený, není už jej mám v adresáři a když volá, je to vždy docela hlína. Na jeho hovory se docela těším, neboť je to zdarma prima pobavení, to by jste neveřili, co za hovadiny vždy splácá.... ))))))))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miroslav.kucera  |  14. 02. 2004 12:13

Tak toho droba nahraj na zaznam a nekdy hod na web

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaara  |  14. 02. 2004 20:20

"A bez spojení není velení!"  Naprostý souhlas, používám též.... 



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor