Mobilní telefony v létání aneb jeden báječný let

Diskuze čtenářů k článku

P. Krupka  |  26. 04. 2002 12:46

Plachtař s mobilem má dvě možnosti se spojit s letištěm, vestavěnou radiostanicí na leteckém pásmu 118-130 MHz, nebo mobilem toho kterého operátora. Nabití mobilu může tedy také nouzově řešit když se připojí přímo na akumulátor 12V radiostanice a přes CL nabíječku může mobil dobíjet, problém bude jen aby se uměl správně připojit pomocí svorek na kontakty akumulátoru s protikusem k CL konektoru. Je to jednoduché, ale kdo si to udělá, udělal a bere sebou, myslím málokdo. Autor článku to nepopisuje, ale bylo by to předpokladem jeho polního nabíjení!

Jinak o použitelném GMS signálu dejme tomu nad 1000m by bylo určitě zajímavé znát nějaké další informace. Také celokovové větroně budou mít asi se signálem "zespodu" problém který by vyřešila externí GMS anténa. Jinak signál i vysoko nad zemí myslím k zachycení bude i přes sklopené antény BTB k zemi. Chce to ale potvrdit praxí!

Pro nenouzové, jen zážitkové hovory mezi letadly, případně i zemí se dá také využít staniček PMR446 které ve volném prostoru budou mít mnohem větší dosah než pozemních deklarované 3km a provoz na 8 kanálech je zadarmo.

Očekávám, že plachtaři a ostatní letecká veřejnost by zde v mobilmanii hlavně k používání mobilů v leteckém provozu mohla napsat dost zajímavých i veselých informací pro ostatní čtenáře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  26. 04. 2002 00:39

Vladislave Janečku, jen tak dál. Váš článek byl oázou dobré pohody a po dlouhé době plné diskusí o tom, jak budeme číst a vyslovovat T-Mobil, odpočinkem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Duch  |  25. 04. 2002 20:53


window.open=NS_ActualOpen;
Zdravim plachtere s mobilem, chtel bych se zeptat, jak se vam vola z vysky? Ja jsem z 1800 MSL ani nechytil signal, da se to nejak resit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Maňásek  |  25. 04. 2002 21:16

Zkusenosti s volanim mam jen z okruhove vysky, coz docela ujde. Bohuzel nebo spis bohudik, vysilace pro mobily nejsou stavene pro vysilani do vysky. Takze v realu to znamena, ze pokud budes mit zapnuty telefen v eru a budes vysoko, snaha tveho telefenu chytat dobry signal zkonci rychlym a totalnim vybitim baterie, jak se stalo i v clanku. Z toho plyne pouceni = mobily v plachteni jsou vyborna vec, ale pred startem je dobre je vypinat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Maňásek  |  25. 04. 2002 21:18

...tim kamaradem v poli na druhe strane kopce jsem byl ja a resil jsem podobny problem jako Bob. Chybama se clovek uci!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  28. 04. 2002 16:06

Chybama se človek učí, ale nemusel by u toho rozbíjet třiattřicítku, že Maňas?  )

K signálu: podle mých skromných zkušeností je signál max. do tisíce metrů nad zemí (nad oblastí s plným signálem), ale volat jsem nezkoušel - jenom jsem neměl hodinky a mobil byla moje jediná časomíra

Letu zdar!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Popelak  |  25. 04. 2002 18:25

No ja bych rekl, ze ten clanek zas tak od veci neni. Aspon si nezasveceni muzou uvedomit, ze mobily nejsou taky jenom proto, aby se mohli pubosi bavit o tom kdo jakej ma a kterej je lehci. Pro plachtare se stal nedilnou a velmi podstatnou vybavou pro preletovani (potazmo pristavani do poliska). Takze transportum a komandum

                                                                             Zdar Popelak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Maňásek  |  25. 04. 2002 11:52

Fiiiha, docela zajimave se to rozjelo. Plachtari vs. mobilari

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wolf  |  25. 04. 2002 09:05

To uz jste fakt na tom tak spatne ze nemate lepsi veci o kterych psat?

Myslim ze tento clanek je uplne mimo ramec mobilmanie,ale kdyz je potreba mit denne urcity pocet clanku,tak proc ne ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  25. 04. 2002 09:16

Veci je dost, nicmene tento clanek mi prisel jako dostatecne zajimavy, nevsedni a neobvykly. Proste a jednoduse - troska zpestreni a zvolneni v dnesni uspechane dobe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radas  |  25. 04. 2002 09:23

skvelej clanek, uplne me kapl do noty

btw oba dva autori jsou plachtari?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladislav Janeček  |  25. 04. 2002 09:40

Jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mowla  |  25. 04. 2002 08:32

Predpokladam, ze onim letcem je Bob - hodne dalsich a dobre koncicich zazitku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  25. 04. 2002 08:32

Hezký článek,

ale přestože jsem také příznivcem létání, myslím si, že na těchto stránkách nemá co dělat. Informační hodnota informace "mobil je třeba před jeho použitím dostatečně nabít" je pro hlavní článek na těchto stránkách nedostačná. Kdyby se aspoň autor zmínil "pokrytí" našeho vzdušného prostoru signálem budiž, ale takto ...

Radek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SASA  |  25. 04. 2002 10:23

Co proboha od mobilmanie chcete?Aby psala nudne a ciste odborne clanky?Ja ji ctu denne a takovyhle clanek me potesi.Uvedomte si, ze za tyhle informace neplatite a ne kazdy clanek je vzdy ciste odborny.I odborny clanek velice ozivy trocha autorovych emoci.Jestli ocekavate obrovskou informacni hodnotu tak ctete CNN a jim podobne,tam vas to informuje vzdy o necem novem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  25. 04. 2002 18:32

MobilMania je, byla a bude lehce zábavním serverem o mobilech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Škultéty  |  25. 04. 2002 23:52

Souhlasím.
Mobilní telefony jsou součástí našich životů. Proto se dotýkají všech činností, kterým se budeme věnovat. Tenhle článek nebyl vůbec špatnej. Takovej oddychovej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  25. 04. 2002 11:39

Jiste, same clanky o tom, ktery mobil umi GPRS a ktery je o pul gramu lehci nez ten druhy.......Nikdo Te nenuti clanek cist, ja jsem si ho precetl s chuti - a nikoliv proto, ze oba autory znam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jezevec  |  25. 04. 2002 07:13

Dobrý článek, pohoda a hlavně o mobilech trochu jinak a neotřele.

Děkuju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor