Mobilní televize DVB-H v Česku hned tak nebude

Diskuze čtenářů k článku

MASH  |  13. 04. 2009 15:59

1) DVB-H nikdy nebude mít stejné pokrytí, jako DVB-T (skutečně NIKDY). V ideálním případě budou pokrytá velká města - zkrátka něco na způsob současného stavu 3G. Operátoři totiž musí získávat od RRTV licence na TV vysílání, stavět nové vysílače s minimálním výkonem, atd.
2) DVB-H bude VŽDY zpoplatněné. Pokud budu chtít sledovat např. zprávy na ČT24, nebo dokoukat někde na cestě v autobuse nějaký důležitý zápas na ČT2, budu muset znova (po druhé) za tyto programy zaplatit.
3) Technologii DVB-H někteří zahraniční operátoři již definitivně opustili a nahradili technologií jinou. DVB-H tedy bude nekompatibilní.
4) Mobilní zařízení se už dnes technicky poměrně solidně přizpůsobují příjmu klasického DVB-T, přičemž spotřeba energie se oproti DVB-H již nezvyšuje nikterak razantně!
Závěr je tedy jasný a logický! DVB-H nemá smysl implementovat a vůbec se touto technologií dále zabývat. Naopak, správná cesta je DVB-T. Pokrytí po celém území ČR. Kompatibilní téměř po celém světě. A především, BEZPLATNÉ (respektive zaplaceno jen 1x v podobě konses. poplatků, nebo sledování reklam).
Pokud chtějí operátoři rejžovat další nehorázné peníze (jenom mimochodem, v současné době se zisky českých operátorů pohybují v řádech sta miliard Kč ročně!!!) pomocí prémiových TV programů v mobilu, mohou využít levější a dostupnější variantu - stream pomocí sítě 3G. Investovat do 3G budou přeci stejně (tedy v případě zlodějských a hamižných českých operátorů musím vložit slovíčko "SNAD").

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Otisk  |  30. 08. 2010 23:35

Dobry den,
sice je proti konvencim otevirat rok stare tema ale pripadalo mi nesmyslne otevirat nove vlakno kdyz je toto vystizne.
V Ostrave z vysilace VSB-TU se jiz vysila DVB-H v testovacim provozu. I kdyz tato technologie byla postupne presouvana operatory jako mrtva, diky projektu EU by se prece jen mohla naskytnout cesta pro tuto technologii v sirsi mire.
Momentalne jsou vysilani 4 tv programy (LTV, TV Ocko, NOE, Public TV), prijem je zcela zdarma.
Dalsi informace:
http://www.btv.cz/DVB-H...
http://www.dvbh.sk/...
S pozdravem, J.O.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  09. 04. 2009 19:22

Jen by mě zajmalo, jak chtěj DVB-T pro mobily blokovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stedy  |  09. 04. 2009 21:18

Nic snadnějšího není, pokud by to ČTÚ povolil, musel by to výrobce implementovat do telefonu.
Stejně jako blokování SIM na jiného operátora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lives  |  10. 04. 2009 09:07

Takže pak by s v garážích neodblokovávali pouze SIM karty ale i DVB-T.
A vžydcky by si šlo dovézt ze zahraničí s jinou legislativou neblokovaný přístroj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gfi  |  10. 04. 2009 09:49

Si necham zaslat mobil s DVB-T z nejakeho EU eshopu a pokud je nahodou locknuty na nejakeho jejich operatora, odblokuji ho na vsechny operatory. Jak jednoduche.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Malder  |  09. 04. 2009 15:06

Je to jenom můj postřeh nebo to ČTÚ podělá co de? Naši operátoři sou nejdražší v Evropě, už i Rumunsko nebo Severní Korea mají lepší pokrytí 3G než my, digitální televizi DVB-H zbrzdilo a zbytečně zkomplikovalo, 3 naši operátoři sou ochotní se spojit, přinést technologie v podobě mobilní televize a ČTÚ jim ani nevypíše trendy na přidělení frekvence. Vodafone podepíše smlouvu, kdy má u nás vybudovat 3G a ČTÚ mu ji o rok prodlouží, aby náhodou neměl zbytečné výdaje za nesplnění termínu. Pak to u nás nemá vypadat jak to vypadá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 04. 2009 11:21

O DVB-H jsem četl, že to nemá být volně dostupné jako DVB-T, ale že za příjem bude potřeba platit měsíční paušál. Takže se domnívám, že pokud to rozjedou takhle a přitom budou i telefony, podporující bezplatný příjem DVB-T, tak nemají s DVB-H vůbec žádnou šanci na vrácení vložených investic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
videoeditor | 09. 04. 2009 11:00

Už pomocí 3G a vhodné aplikace se dá určitě udělat placené TV v mobilu i dnes bez nějakých investic do DVB-H. Budoucnost je přitom ve videu on demand, ne chytání toho, co někoho zrovna napadne vysílat. běžně přes 3G streamuji video, už jsem se takto díval třeba na inauguraci Obamy na CT24.cz. DVB-H opravdu nepotřebuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Computeru | 09. 04. 2009 13:38

To je fakt, jenže zatím nikdo neudělal opravdu user-friendly aplikaci, která by toto zvládala. Navíc 3G chytáme jen málokde
DVB-H není k ničemu, pokud by fungovalo jako DVB-T - tedy se srovnatelným pokrytím, rozsahem stanic a bez poplatků, určitě by bylo lepším řešením. Takto - bohužel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gfi  |  10. 04. 2009 09:42

User friendly? No ja mam naprogramovane apps pro streamovani jak pres Edge tak pro 3G (vice profilu) - RealVideo10, i pro WindowsMedia9 a na mobilu OK. Ovladani i prepinani programu pres ICQ klienty.
Obraz na N95 perf., no ta vydrz.... Opravdu po case uvazuji, zda streaming pres sit je ta spravna cesta. DVB-H je vyhodnejsi oproti DVB-T, protoze spracovani toku mpeg2 je narocnejsi na HW a baterie, kdezto h264 mini format v DVB-H ma jen nepatrny tok a povetsinou maji nokie a Sony uz zabudovanou podporu pro h264. Navic u DVB-H nic mobil nevysila, je to jen prijimac, vydrz pak pochopitelne vetsi.
A k vlastni aplikaci:
Proste to chce hledat, mit hlavu na spravnem miste a umet alespon trochu programovat. Nemyslim, ze nejaky programator neco takoveho pusti ven a ovladani treba satelitu je specifickou zalezitosti.
Napovim trochu: script u WMEnkoderu (WmCmd.wbs) a ruzne predem vytvorene profily ve Windows enkoderu, pro RealVideo - Helix community a uprava zdrojovych kodu, pro vlastni app.
Jinak jsou taky chytre skatule jako slingBox, PCTV to Go od Pinnacle (Hava Gold), nebo mini h264 streamer HomeStream od Maximum. Prvni dva maji vlastni aplikace pro symbian i Win OS mobily, Slingbox i podporu pro BlackBerry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gfi  |  10. 04. 2009 09:55

Jeste dodam, ze je nutnost udelat config, ktery povoli pouze jednomu aktualnimu uzivateli pripojeni... U WinMedia zapisem do registru a u Real zapisem do configu pred startem serveru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex  |  09. 04. 2009 10:17

myslím když se zapracuje na baterkách tak DVB-T tuner bude v mobilech (PDA) stačit resp. nechápu proč DVB-H nemůžou vysílat přímo televize a pletou se do toho neschopní operátoři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  09. 04. 2009 10:12

Za ty peníze se nesmějí divit. Možná za 100 měsíčně by pár zoufalců, co se chtějí dívat na svou oblíbenou Esmeraldu pod školní lavící, našli. Na českých TV stanicích stejně nic nedávají a mít TV stále u sebe na malém 2" displeji, to byl vždycky můj sen :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor