Mobily na váze: kolik doopravdy váží?

Diskuze čtenářů k článku

polda  |  11. 11. 2007 13:19

Taky zapomínáte na pocení,některý se potěj,že maj kapsy samou vodu a to vše se váže na desky mobilu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
St.  |  11. 11. 2007 08:49

Uvažujete hmotnosti informací a energie. Ale co prach?? Pokud telefon vyleštím, vysaju, vytřu a trochu odrhnu třeba Cifem, tak bude jistě o 1-2 gramy lehčí, pokud přitlačím, tak to dostanu tak o 3 gramy dolů...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  09. 11. 2007 15:19

pri nabijení se rozpousti elektrody, ionty prechazi do roztoku, proto jeho hustota roste a on tezkne. O stejnou hmotnost elektrody se odlehci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 11. 2007 15:56

Taky mám takové lehké obavy... Pokud by však byla pravda, co se tu psalo (že nabíjení přidá hmotnost) - mám písek a vodu, když je smíchám, budou mít víc, než když leží vedle sebe? Já myslím, že ne... na chemii jsem nikdy nebyl, to je fakt, ale tímhle si jsem skoro jist :). Možná by se ale dalo uvažovat, že něco váží náboj :D.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ComaR  |  09. 11. 2007 22:30

Zzkus se nad tím zamyslet, nezdá se mi to jako ta právná metafora
voda - prázdná baterka
písek - energie která je v zásuvce
Když je smíchám, mám písek s vodou, nebo nabitou baterku, ale písek i vodu můžu zvlášť změřit, ale hmotnost energie v zásuvce prostě nezměřím
Takhle tomu rozumím já

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 11. 2007 13:56

No, jak jsem řekl, chemik ze mě nebude, ale já to myslel takhle:
voda = elektrolyt, písek = elektroda(y)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kariela  |  10. 11. 2007 23:30

Přátelé, to je přece tak jednoduché, nevím, o čem tu vedete takovou diskusi.
Já to dělám takto. Zvážím dráty a zásuvku (na tu nezapomeňte!, je v ní přechodový odpor) před nabíjením a po nabíjení mobilu. No, a úbytek hmotnosti elektrosoustavy přesně odpovídá přírůstku hmotnosti toho mobilu, to dá rozum. Zákon zachování hmoty v praxi prostě musí fungovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
b1g_broth3r  |  11. 11. 2007 12:12

kámo tak tys to vymyslel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xvasek  |  09. 11. 2007 12:50

LG KG320s váží podle specifikace - 74g. Zrovna včera večer jsem to převažoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  07. 01. 2008 16:36

kolko váží emgeton G20 Cult??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
delcop  |  09. 11. 2007 12:29

Take jde o to, zda byla na pametovych kartach telefonu nahrana nejaka data. Data jsou ukladana v binarni soustave, a cislo 1 vazi nepatrne vice, nez cislo 0. Je to dano magneticko-polarizacnimi vlastnostmi zaznamovych materialu, ze kterych se pameti mobilnich telefonu vyrabeji. Mobil s vyzsi pameti je oproti mobilu s nizsi pameti znevyhodnen, protoze pokud jsou v nem nahrana data jako MP3, fotografie apod., muze to delat rozdil i radove setinu gramu. O pametovych kartach ani nemluve. Napr. rozdil mezi prazdnou a plnou 1GB microSD kartou je kolem 0,09g.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mr.detlef  |  09. 11. 2007 13:22

tož to nám utrhne 1 petabajt kapsu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrohrad  |  11. 11. 2007 23:48

Cha cha cha,to bylo dobrý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Elvis  |  09. 11. 2007 13:25

Je k tomu aj nejaka referencia?
Mne sa zda, (aj ked sa mozem mylit), ze pri NAND flashkach je prave defaultna hodnota 1. Takze podla tohto by mala byt prazdna karta tazsia.
Ale aj tak, mozes to tvrdenie o "magneticko-polarizacnych vlastnostiach" trosku rozviest?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matko  |  12. 11. 2007 20:06

Ked je karta plna tak urcite nie su vsade 1 ale mas tam aj plno 0 (presnejsie tych 0 by tam malo byt rovnako ako 1 - statisticky - ale niekedy je tam aj viac 0)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anawarr  |  11. 11. 2007 14:09

doufám, že tomu co tvrdíš, nevěříš rozdíl v hmotnosti při ukládání dat není ani na nosičích, kde se data ukládají chemickou cestou, natož fotoelektronickou (jedná se o uzavřený systém).. na druhou stranu by to byl dobrý slogan u redukční diety... "zapomínání vám udržuje štíhlou postavu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
delcop  |  13. 11. 2007 09:21

To, co jsem napsal je samozrejme blbost, ale priznavam, ze pro mene znale uzivatele to mohlo znit verohodne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Almon  |  09. 11. 2007 11:05

U hmotnosti 5110 bude ten rozdíl jednoznačně způsobený použitím nové Li-lon baterky oproti té původní Ni-HMH, která je mnohem težší. Onehdá si pamatuju, když jsem ještě na gymplu o laborkách z chemie měřil hmotnost své tehdejší 3310 na laboratorní váze. Hmotnost telefonu s Li-lon baterkou byla, pokud si to ještě dobře pamatuju, nějak kolem 110 g, zatímco s tou standardní Ni-HM výrobce uváděl 133 g.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yoki  |  09. 11. 2007 07:42

byly nabity nebo vybity ?To taky urcite dela par gramu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  09. 11. 2007 09:39

To me taky napadlo. :)
Mohl by autor prosim zkusit zvazit mobil s uplne vybitou a uplne nabitou baterii, jestli nameri nejaky rozdil?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jondys  |  09. 11. 2007 09:49

takhle jsem se po ranu dlouho nepobavil :)
Proces nabijeni baterky je pouze premisteni elektronů, nedochazi k zadnemu dodání další hmoty, tedy se nezmění ani hmotnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukas  |  09. 11. 2007 10:13

A už jste někdy nabíjel autobaterii ? Tam je rozdíl mezi vybitou a nabitou sakra znát - je to daný hustotou elektrolytu.
Mně by spíš zajímalo jestli hmotnost byla vážená se sim kartou nebo bez ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
myna  |  09. 11. 2007 17:40

no máš pravdu u tý autobaterky je to dost znát kord když ju nabíjíš po 2 letech a zjistíš že musíš dolít litr destilky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  09. 11. 2007 23:31

No a jak ta změna hustoty souvisí s hmotností?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zuzka  |  10. 11. 2007 00:03

Asi takhle, hustota je definovana jako hmotnost na objem (ro=m/V), ve skole se to znaci jako ro (takova ta berla). Z toho logicky odvodime, ze hmotnost vypocitame jako hustota krat objem (m=ro*V). Ovsem mame tu dal otazku, jak se nam meni objem baterie (pri nabijeni se ohriva, pak chladne...) a to by urcite bylo na dyl. Navic by na to ani nestacily znaky, ktere jsou v diskuzich k dispozici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  10. 11. 2007 16:12

Takže nám do autobaterie při nabíjení přibývá hmota...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anawarr  |  11. 11. 2007 14:01

obábám se, že konkrétně pří nabíjení autobaterije nám hmotnost klasá, protože je nadlehčována ohřátým vzduchem, vzniklým sekundárním procesem při přemísťování elektronů mezi deskami v elektrolitu....

PS: doufám, že to neberete vážně... to je debata jak ve zvláštní škole

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan_Horalik  |  09. 11. 2007 16:04

Zkoušel jsem zvážit svůj Sony Ericsson W800i nejdříve s baterií nabitou na 10 % a poté s baterií plně nabitou. V obou případech jsem vážil několikrát a váha vždy ukázala přesně 100 g. Rozdíl v hmotnosti telefonu s vybitou a nabitou baterií je tedy nulový (nebo zcela zanedbatelný a za normálních podmínek neměřitelný).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yoki  |  09. 11. 2007 16:14

Tyyy joooo....ja se jen ptal ze srandy A ona z toho hned takova diskuze!Ale aspon sem zase o neco chytrejsi,dikajs

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 11. 2007 20:52

E=m*c^2. Tj. při nabití se zvýší hmotnost o E/(c^2). Jestli jsem se nesek (budu rád když mě kdokoliv opraví, či potvrdí výsledek), tak to dělá u průměrné baterie do mobilu (1000mAh) 10^-14 g. Neboli populárně: 0,00000000000001 g

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Many  |  09. 11. 2007 18:26

Doporučuju prostudovat již starší diskuzi na toto téma na http://www.czechcomputer.cz/disc_doc-P94B66DC97EFBE3EDC12572A50054E4DD.html?ansid=26

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor